Onko kellään kokemusta (positiivisiakin kuunnellaan) WM-Datasta joko työnantajana tai asiakkaana?
Tällä palstalla sitä ei ole riepoteltu yhtä rankasti kuin montaa kilpailijaansa.
WM-Data?
13
8646
Vastaukset
- Ex-novolainen
Itselläni on sangen negatiivisia kokemuksia Novolta muutaman vuoden takaa. En tiedä mikä on meininki WMdatan fuusion jälkeen, mutta itselläni ei ole ikävä kyseistä firmaa.
Tiiminvetäjämme oli varsinainen psyko ja tämä oli yleinen mielipide.
Suositus: Vältä- Toinen ex-novolainen
Minä sain kenkää siinä vaiheessa kun Novo oli myynnissä WM Datalle. Jostain syystä tuotannollisista ja taloudellisista syistä tapahtuneet irtisanomiset kohdistuivat yli viisikymppisiin. Se pöljä äijä, joka minut irtisanoi, teki sen varsin tökerösti. Väliesimies istui hiirimäisesti paikalla, ei uskaltanut polo tiiminvetäjä sanoa sanaakaan koko tilaisuudessa, mikä kertoo aika paljon siitä, millaiset tyypit siellä pärjäsivät. merkonomit ja reippaat tytöt, joita postituksesta meidänkin yksikköön siirrettiin.
Sain sittemmin uusen ja haastavamman työn ja vakituisen. Ei ollut 50 ikä rasiteena ja nykyinen työnantaja on ollut minuun erittäin tyytyväinen.
Eli voidaanko tulkita, että irtisanomiseni ja sen jälkiseurausten myötä henkilöstön taso kummassakin puljussa nousi? - Myös ex-novolainen
Pelkästään se, että tämä Novon porukka on nykyään WM-Datalla, aiheuttaa suosituksen: VÄLTÄ!
- Dvid Datanomi
Myös ex-novolainen kirjoitti:
Pelkästään se, että tämä Novon porukka on nykyään WM-Datalla, aiheuttaa suosituksen: VÄLTÄ!
Mikä Novon poruksaas on vikana? Miten ne siis erottuu muista WMDatan ihmisistä?
Ulkonäkö? Osaaminen? Mikä? - Novo on rautaa
Dvid Datanomi kirjoitti:
Mikä Novon poruksaas on vikana? Miten ne siis erottuu muista WMDatan ihmisistä?
Ulkonäkö? Osaaminen? Mikä?Me ollaan ihan hyviä kaikki.
- ja missä?
Toinen ex-novolainen kirjoitti:
Minä sain kenkää siinä vaiheessa kun Novo oli myynnissä WM Datalle. Jostain syystä tuotannollisista ja taloudellisista syistä tapahtuneet irtisanomiset kohdistuivat yli viisikymppisiin. Se pöljä äijä, joka minut irtisanoi, teki sen varsin tökerösti. Väliesimies istui hiirimäisesti paikalla, ei uskaltanut polo tiiminvetäjä sanoa sanaakaan koko tilaisuudessa, mikä kertoo aika paljon siitä, millaiset tyypit siellä pärjäsivät. merkonomit ja reippaat tytöt, joita postituksesta meidänkin yksikköön siirrettiin.
Sain sittemmin uusen ja haastavamman työn ja vakituisen. Ei ollut 50 ikä rasiteena ja nykyinen työnantaja on ollut minuun erittäin tyytyväinen.
Eli voidaanko tulkita, että irtisanomiseni ja sen jälkiseurausten myötä henkilöstön taso kummassakin puljussa nousi?ei ikä rasitteena? kerro heti..!
- El Kebo
Pari vuotta olen talossa ollut, en voi hirveästi moittia. Hommat voi jättää mielestä kun töistä lähtee ja palkan juoksemiseen voi luottaa. Ihan perustyöpaikka sanoisin.
- Asiakaspuolelta
Aika pönttöä väkeä siellä. Myyjätkin mustissaan kuin hautajaisiin menossa. Lupaavat, mitä eivät aiokaan pitää.
- Eppu
Asiakaspuolelta kirjoitti:
Aika pönttöä väkeä siellä. Myyjätkin mustissaan kuin hautajaisiin menossa. Lupaavat, mitä eivät aiokaan pitää.
Ihan normaaleja myyjiä, siis ;-)
- exä70
Niin, iso yritys ja jonka toimintaa ohjaa kvartaalitalous. Riippuu tiimistä, tuotoista, esimiehiehistä minkälainen työyhteisö on.
Totuus mielestäni on, että ko. firmassa on liikaa ns. "älä ajattele" mentaliteettia, eli tee vaan duunisi ja hoida omat hommasi, älä ajattele koko WM:n parasta tai asiakkaan parasta. Mutta kuten sanottua, on myös paljon hyviä osaajia, toivottavasti saan ne meille töihin...
Ja kyllä siellä Novossa enemmän oli osaamista mutta myös paskanjauhajia. WM taas oli pikkufirma ja osaaminen mielestäni surkeaa, paitsi myyjät parempia. Mutta niin vain tulivat puun takaa ja ostivat Novon.- eetu
Moikka
Olen ollut talossa reilun vuoden. Voin itse sanoa, että ei ole haukkumista. Mukavat työkaverit, esimies. koko ajan saa tietoa missä mennään. Palkka on ihan ok... En hauku.
- Novolainen
En ollenkaan välttele sitä että olen Novolainen ja asenne näkyy viestissä.
WM:n ostettua Novosta ei ole enää jälkellä edes savuavaa kivijalkaa.
Yhdessä yössä kaikille Novolaisille konsernista tuli vain työpaikka. Henki katosi täysin ja nyt ollaan "vain duunissa".
Näin käy kun nakkikioskin johtaja alkaa johtaa tai luulee alkavansa johtaa Citymarkettia. Sekoilua sekoilun perään ja ei mitään strategiaa. Vain kvartaalitulos ratkaisee.
Kaikki kehittäminen ja asiakkaiden sopimusaikana tehtävä palveluiden kehittäminen on loppu.
Loppui muuten heti vallan vaihduttua. Mitään ei tehdä jos asiakkaalta ei saada maksusitoumusta.
Ennen sentään ajateltiin asioita kokonaisuuksina ja haettiin isoja säästöjä. Nyt tikkaripaperinkin säästymisellä saa kunniamainintoja. Siitä jo näkee et narikkan toimintatavat jyllää.
Asiakkaan hyväksyttyä palvelusopimuksen alkaa helvetinmoinen reikien etsintä ajatuksella "miten vaan halvimmalla luvattu palvelu tuotetaan". Aika moraalista eikö? Vuoden kuluttua asiakas on reklamoinut kymmenen kertaa ja lähtee heti kun vaan voi. Asiat vaietaan kuoliaaksi ja kaikki "huonon" palvelun toimittamiseen osallistuvat saavat ehdotuksen lähteä nevadaan.
Työntekijöiden kehityskeskustelut ovat aivan puuta-heinää ja lupauksia ei ole tarkoituskaan pitää. Palkat jäätyivät oston yhteydessä ja kaikki henkilökuntaedut katosivat. Ei ole enää henkilökuntakerhoja, lomamökkejä tms. etuuksia.
ERTO ei uskalla tehdä mitään. Nahjuksia nekin.
Novoa ei takaisin enää tule ja en sitä itsekään toivo. Ei se nyt sentään niin taivas ollut mutta moraali tehdä asioita oli huomattavasti parempi.
Ja se tärkein mistä WM:läiset eivät osaa edes uneksiakaan puuttuu kokonaan eli yhteishenki.
Huippuna nämä julkisuudessakin olleet pakettiratkaisut. Porukkaa kutsutaan palaveriin muka milloin mistäkin syystä ettei vaan tule luottamusmiestä mukaan pyydettyä. Nenän eteen lyödään paperi jossa parin kuukauden palkka kunhan tajuat häipyä ja estää näin työkavereitasi kohtaavat YT:t. Moni on ottanut ja en heitä moiti. Miksi jäädä taloon joka ei arvosta hyviä työntekijöitä. Pääosin nämä ovatkin olleet ex-Novolaisia joille WM on todellinen helvetti. Omat esimiehetkin eivät uskalla tehdä mitään koska pelkäävät omien työpaikkojensa puolesta. Pelkästään se että olet ollut Novossa riittää vainoamiseen ja listoille joutumiseen.
Että näin täällä tänään. Pysykää hyvät ihmiset kaukana tästä talosta. Toisaalta talo sopii hyvin kyllä perseennuolijoille ja Jees-miehille.
Jokaisellahan on valinnan mahdollisuus eikö?- Toinen Novolainen
Veit jalat suustani tuolla puheenvuorolla.
nimim, monet ovat jo menneet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846