Mikä sinua koskettaa?

Sanin

Silleen aidosti?
Saa esim. kyyneleet silmiin..
Omakohtaisesti, ei välttämättä voi
'paikallistaa' jotain tiettyä tapausta..

28

1534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanevaan

      Yksi asia on varmasti lasten hätä ja kärsimys.

      • Loistava.polku

        ...ja sitten jos esim. tv:ssä joku vanhempi kertoo lapsestaan jolle on käynyt kaltoin, mä parun kuin Niagara, samaistun jotenkin niin vahvasti.


    • jpntar1

      ..hätä..!

      • mirham

        Joka tosissaan kosketti oli tv-ohjelma joka käsitteli erään nuoren huumeaineitten käyttäjän selviytymistä kuiville elämässään...


      • piti
        mirham kirjoitti:

        Joka tosissaan kosketti oli tv-ohjelma joka käsitteli erään nuoren huumeaineitten käyttäjän selviytymistä kuiville elämässään...

        väärinkäyttö kaikissa muodoissa ihmisiä,eläimiä ja asioita kohtaan...sattuu syvältä


    • Zaria

      pahuus ja epäoikeudenmukaisuus saavat minut joskus kyynelehtimään, yleensä kylläkin kyyneleiden ja suremisen sijasta myös toimimaan.

      Jossakin mielentilassa myös kaunis laulu, joku ystävällinen sana tuntemattomalta ihmiseltä ja lasten höpötykset saavat kyyneleet kihahtamaan silmiin.

    • Paha mikä kohdistuu lapsiin tai eläimiin yleensäkin ihmisen hätä,viimeksi itkin kun katsoin 4D-dokumentin Chloen tarina, oli aika koskettava kertoi tytöstä joka sairasti leukemiaa!

      • (.)Y(.)

        Tarina oli koskettava.


      • (.)Y(.) kirjoitti:

        Tarina oli koskettava.

        Pisti ajattelemaan miten sitä välillä vouhottaa turhista asiosta!!


    • Animus

      ...pääsääntöisesti.

      Kuka muistaa kun ekan kerran tuli dokkari näistä Romanian kauhulastenkodeista? Mä olin jotain 25v, bailaamaan lähdössä, kun vahingossa aloin kattoo telkkaa. En unohda sitä ikinä. Järkyttyneenä suu auki katoin maailmaa joka ei sitä ennen ollut päässyt suodattimesta läpi.

      Toinen paha on nää kotimaiset vanhukset. Tiedättekö, et joka toinen päivä suomalainen vanhus tekee itsarin? Tarttis varmaan niinku tehdä jotain....? Mut eipä me ehditä tässä kiireessä...

      • (.)Y(.)

        dokkarin..
        Järkyttävää kateltavaa, kuinka siel
        kohdeltiin lapsia.. :(

        Nykyisin ei luulisi, vanhuksia kohdeltavan noin
        yliolkaisesti.. :(
        Moni vanhus valitsee, kuoleman yksinäisyyden sijasta.. :(
        Edes lapset ei käy, katsomassa omia vanhempiaan...


      • Näistä vanhuksista :((
        Raaka miete, mutta onkohan ne ihan 'selviä tapauksia',
        vaiko lääke ehkä alkoholikin mukana? Että osa vois vahinkojakin olla;
        paitsi, ettei se itse asiaa muuta :(


      • Animus
        Sanin kirjoitti:

        Näistä vanhuksista :((
        Raaka miete, mutta onkohan ne ihan 'selviä tapauksia',
        vaiko lääke ehkä alkoholikin mukana? Että osa vois vahinkojakin olla;
        paitsi, ettei se itse asiaa muuta :(

        Tietty joukossa on liikalääkityksiä, joita ei voi jälkikäteen todistaa vahingoksi, mutta määrä on kuitenkin suuri - hälyyttävän suuri!

        Että seuraavan kerran kun näät sen saman vanhan mummelin joka heittää pullanmuruja puluille puistossa joka iltapäivä, seisahdu hetkeksi kiireeltäs ja mene juttelemaan. Itsemurhaehdokkaan voi pelastaa yks tuikituntemattoman hymy!


    • kyyneleet silmiin

      ja edellinen kerta oli koiran kuolema. Ikää yli 40v ja tuntuu, että ei asiat kosketa enää niinkuin nuorempana. Tulee kyynisemmäksi - valitettavasti.

      • ..niin.
        Vastauksesi kosketti..


    • mä vaa

      edellä mainut kyllä kosettaa,mutta nyt just tällä hetkellä koskettaa se,mun puolivuotta seurustelu suhde päättyi ,ja vielä puhelin soitolla

    • mä vaan

      edellä mainitut, mutta jus tällä hetkellä koskettaa ,kun mun puolivuotinen seurustelu suhde päättyi ja viä yhdellä puhelin soitolla.

      • ..edes jotain asioita selvisi puhelussa?
        Ettet ihan ilman selityksiä joudu ihmettelemään mitä tapahtui.


    • yökyöpeli

      vanhuksiin ja eläimiin kohdistettu väkivalta ja heidän kaltoin kohtelu!
      joskus jopa tv-uutiset myrkyistä ym. monien ihmisten kuolemisesta, vaikken heitä tunnekaan.
      romattiset tv-sarjat oli loppu sitten odottamattoman onnelinen tai ei onnellinen. draama elokuvat.
      lapsen välitön ilo jostain aivan pienestä asiasta saa minulle myös kyyneleen silmiin, en tiedä miksi niin. :)
      -G-

      • Oiskohan se, kun aikuisena ei välttämättä aina osaa niistä ihan pienistä asioista iloita..
        Siksi on hellyttävää, kun lapsi vielä osaa, ja olla välitön :)
        Ellei häntä ole piloille hemmoteltu.


    • tuffe

      Mun on ihan turha mennä leffaan katsomaan jotain draamaa, punanenäisenä -silmäisenä tulen kuitenkin ulos sieltä :( Enkä telkkaristakaan voi katsoa leffoja missä tehdään pahaa lapsille tai eläimille. En vaan ymmärrä miksi sellaisia pitää edes tehdä :(((

      Mulle tulee aina tippa linssiin kun joku tuttava esiintyy. Viimeksi tais olla lasten esiintyminen eskarin kevätjuhlissa... ja delfiininäytös :/ Että sellaisia tuttavia ;))

      Julmuudet ja vääryydet vihastuttaa, ne ei mua itketä.

      • Sani

        ..siinä ihan pääasiaksi ollu meinattukaan, yx esimerkki vain.
        Kyllä vihakin käy, tunne muiden joukossa..


    • Ilo.N

      epäinhimillinen.

    • Laahustava

      Kaikella tavalla.Saa silmiin ilonkyyneleet jos saa rakkautta ja yhtä helposti myös surunkyyneleet jos vaan jää ilman rakkautta.

      Tuosta itse päätellen olisikin paljon helpompaa elää jos ei olisi tunteita ollenkaan,mut olisko silloin edes tarvetta elää.

      • olisi, että ilman rakkautta/tunteita olis jotenkin 'helpompaa' elää..
        Mutta mitä kaikkea jäis vaille, kenen kanssa jakaa kokemukset, ilot ja surut. Arkipäivän tapahtumat.
        Eikös jossain vanhanssa laulussa sanotakin että.: "yksi jos jättää niin toinen jo ottaa".
        Kait se huolettomassa/suruttomassa saattoi vähän noin joskus mennäkin..


      • Sanin kirjoitti:

        olisi, että ilman rakkautta/tunteita olis jotenkin 'helpompaa' elää..
        Mutta mitä kaikkea jäis vaille, kenen kanssa jakaa kokemukset, ilot ja surut. Arkipäivän tapahtumat.
        Eikös jossain vanhanssa laulussa sanotakin että.: "yksi jos jättää niin toinen jo ottaa".
        Kait se huolettomassa/suruttomassa saattoi vähän noin joskus mennäkin..

        huolettomassa nuoruudessa.. :)


    • tosi-jorma

      Mua koskettaa aika monikin asia, koska olen aika herkkä ja tunteellinen mies. (Minkä moni mies jättääkin tunnustamatta) Sillä... niin ilot, kun surutkin saavat minut ajoittain kyynelehtimään...

      On se sitten tv:stä nähty urheilu-kilpailun voitto... kovan kilpailun ja taistelun jälkeen... tai elokuva... joka kertoo vaikka oman puolisonsa menettämisestä tai jostakin muusta ikävästä.

      • Taidanpa uskoakin sua kamu.. ;)
        Ei sillä, että täällä muutkaan puhuis muunneltua totuutta :)
        Hyvä kun sinä, ja myös laahustava toitte miehinä selkeesti esiin myös nuo ilon kyyneleet. Nehän voi olla vähintään yhtä iso osa liikuttumista, osoitusta siitä että jokin asia koskettaa. Ei se aina tarvii olla surusta itkua tuhertamista, tai edes itkemistä lainkaan :))
        Muuten, oli kiva kuulla pitkästä aikaa :))


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe