kertokaas onko mitään keinoja saada dobberista rohkeampi,,muuten ihana luonne jne,mut pelkää esim.juoppoja ulkona,lähtee enemmin karkuun,suojelu/puolustus vietti vähä kateissa??minun mielestä ei ole mitään tapahtunut menneisyydessäkään et olis vaikuttanut.saako tota vähä rohkaistua,keinoja?
kiitos!!
Pelokas...
5
731
Vastaukset
- PoliceGirl82
Koirasi tarvitsee itseluottamusta. Harrasta sen kanssa jotakin, josta se saa tyydytystä ja onnistumisen tunnetta (jälki on mainio vaihtoehto kuin myös haku). Jos se ei ole kovin dominoiva, niin voit vahvistaa koirasi luonnetta antamalla sen voittaa toisinaan vetoleikeissä ja kehumalla kovasti, kun se ylpeänä kantaa "voittamaansa" esinettä. Varo kuitenkin ylilyöntejä ja tarkkaile koirasi kehitystä, pidä johtajuuttasi muulla tavoin yllä.
älä vie koiraasi juoppojen ja kahjojen luo. Miksi ylipäätään haluat tehdä niin? Harva koira nauttii kaupungin yössä lenkeistään! Saat koirastasi entistä pelokkaamman, kun raahaat sitä porttikongeihin sinua "suojelemaan".
Missään nimessä aggressiivisia ja suojeluun pohjaavia treenejä ei kannata tehdä, sillä saat koirastasi todennäköisesti pelkopurijan. Sellainen dpbberi on melkoinen aikapommi omistaa ja pilaa vain rodun maineen entisestään.- Napsu
KIITOS NEUVOISTA!!Sen vielä lisäisin että EN ole tarkoituksella koiraani juoppojen luokse vienyt,se oli vaan yksi esimerkkitilanne!!!ja emmekä me lenkkeile kaupungissa!?
- toope
Napsu kirjoitti:
KIITOS NEUVOISTA!!Sen vielä lisäisin että EN ole tarkoituksella koiraani juoppojen luokse vienyt,se oli vaan yksi esimerkkitilanne!!!ja emmekä me lenkkeile kaupungissa!?
Lisäisin näihin vielä, että käytä koiraa erilaisissa paikoissa, suurissa väkijoukoissa ym. missä se näkee monenlaista kadun tallaajaa. Oma käytöksesi on tilanteissa tärkeä. Et saa säälitellä koiraa tai se kuvittelee sinun olevan samaa mieltä sen kanssa siitä, että ympäristö on pelottava ja epävarmuus on suotavaa. Ole niinkuin ei mitään/ketään missään olisikaan (helpommin sanottu kuin tehty) Eli käyttäydy itse varmasti ja välinpitämättömästi, niin pikkuhiljaa koirasi (toivon mukaan) huomaa, ettei se olekkaan pelottavaa, kun emäntä/isäntäkin on noin rauhallinen.
- Napsu
toope kirjoitti:
Lisäisin näihin vielä, että käytä koiraa erilaisissa paikoissa, suurissa väkijoukoissa ym. missä se näkee monenlaista kadun tallaajaa. Oma käytöksesi on tilanteissa tärkeä. Et saa säälitellä koiraa tai se kuvittelee sinun olevan samaa mieltä sen kanssa siitä, että ympäristö on pelottava ja epävarmuus on suotavaa. Ole niinkuin ei mitään/ketään missään olisikaan (helpommin sanottu kuin tehty) Eli käyttäydy itse varmasti ja välinpitämättömästi, niin pikkuhiljaa koirasi (toivon mukaan) huomaa, ettei se olekkaan pelottavaa, kun emäntä/isäntäkin on noin rauhallinen.
tosiaan pitäisi enemmän liikkua sellaisissa paikoissa joissa on ihmisiä tavallista enemmän..koirani ei ole hermostuvaa/tressaavaa tyyppiä, mutta JOSKUS jotkut asiat lenkillä pelottaa vaan niin paljon, et säikkyy.vetoleikit taidan jättää niiltä osin väliin että koira saisi välillä voitaa, koska kovan työn takana oli että sain koiralleni opetettua käskyn irti.
"Ole niinkuin ei mitään/ketään missään olisikaan (helpommin sanottu kuin tehty)",aivan,olen osaltani varmaan itse vaikuttanut paljon koirani käyttäytymiseeen..mutta hyvät talven jatkot vastanneille!!
- ....
Oman uroksen kans oon harrastanu hirveesti vetoleikkejä. Itsevarmuus on kasvanu hirveesti!
Jos koira alkaa lenkillä olla ressaantuneen ja hermostuneen olonen heti jonkun koiralle kivan lelun ja alan leikkiä sen kanssa. Jos se on perso ruuan perää voi kokeilla silläki. meidän tapauksessa se on pallo. Koira "unohtaa muun maailman" ja keskittyy muhun ja palloon. Hetken päästä koira taas oma ittensä. Jos tulee uudestaa pelottava kohta lenkistä ni pallo esiin. Myös toisen koiran mukana olo auttaa omaani. omalla uroksellani on tosin todella vahva puolustus vietti että sillä saattaa tuo hermostuminen johtua ihan mun puolustamisestakin. Mutta kokeile ihmeessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372