Minolta 7000

Minolta

Onko tietoa kuinka paljon Minolta 7000, joka oli ensimmäinen laadukas järjestelmäkamera, maksoi uutena. Olisi kyseinen kamera 70-210f/4.0 objektiivi. Kuinka paljon tuosta kamerasta voisi pyytää, jos sen möisi. Kamera on todella hyvässä kunnossa ja saanut arvostusta sillon kun se ilmestyi.

8

3244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jossain

      satasen kummallakin puolella reaaliarvo.

    • Minoltisti

      Ikävä tuottaa pettymys, mutta ensimmäiset laadukkaat järkkärit tulivat jo 60-luvulla, yli 20 vuotta ennen kameraasi.

      • Hifi

        Ensimmäinen laadukas järjestelmäkamera oli Leica I 30-luvulla. Tosin se ei ollut yksisilmäinen peilikamera, mutta siitähän tässä ei ollutkaan kysymys.


      • Minoltisti
        Hifi kirjoitti:

        Ensimmäinen laadukas järjestelmäkamera oli Leica I 30-luvulla. Tosin se ei ollut yksisilmäinen peilikamera, mutta siitähän tässä ei ollutkaan kysymys.

        Järjestelmäkameroilla nykymuodossa ei tarkoiteta mittaetsinkameroita, joten viisastelusi meni harakoille. Se meni harakoille jo siksikin, että jos kamerasta tekee nykymuodon mukaisen järkkärin se, että siinä on vaihdettava objektiivi, niitä on ollut jo paljon ennen Leicoja. Laaka- ja keskikoonfilmikameroissakin on useita laadukkaita malleja vaihdettavalla lasitavaralla. Näitä on monen monia tullut ennen ensimmästäkään Leicaa.


      • ......
        Minoltisti kirjoitti:

        Järjestelmäkameroilla nykymuodossa ei tarkoiteta mittaetsinkameroita, joten viisastelusi meni harakoille. Se meni harakoille jo siksikin, että jos kamerasta tekee nykymuodon mukaisen järkkärin se, että siinä on vaihdettava objektiivi, niitä on ollut jo paljon ennen Leicoja. Laaka- ja keskikoonfilmikameroissakin on useita laadukkaita malleja vaihdettavalla lasitavaralla. Näitä on monen monia tullut ennen ensimmästäkään Leicaa.

        Jos minulle tuodaan eteen vaikkapa Leican M-sarjan malli ja mikä hyvänsä muu järkkäriksi luokiteltava, niin kyllä kuitenkin minun valintani noista vaihtoehdoista on Leica, joka myös lasitavaransa puolesta edustaa alansa huippua.Pitää myös arvonsa parhaiten.


      • Leica rulettaa
        ...... kirjoitti:

        Jos minulle tuodaan eteen vaikkapa Leican M-sarjan malli ja mikä hyvänsä muu järkkäriksi luokiteltava, niin kyllä kuitenkin minun valintani noista vaihtoehdoista on Leica, joka myös lasitavaransa puolesta edustaa alansa huippua.Pitää myös arvonsa parhaiten.

        1. Ei sinulle koskaan tuo kukaan niitä valittavaksi

        2. Vaikka toisikin, ei se muuta tässä asiassa mitään

        3. Kukaan ei alunperinkään ole pyytänyt ketään valitsemaan Leican ja jonkun muun välillä mitään, joten mihin kysymykseen oikeastaan olet vastannut?


    • G-mies

      Pidä se itselläsi. Se on hyvä kamera, jollaista olen kantanut n.20 vuotta häpeämättä.

    • Alvari Raappavaara

      Se oli inansa naftisti kolmen tonnin runko markka-aikaan 1986 - 87. Rahanarvokerroinkoneella laskettuna 735 Euroo.
      Nykymalleihin ei voi verrata, niin paljon tekniikka mennyt eteenpäin.
      Avausrepliikistäsi puuttuu sana Autofokus, silloin siinä olisi järkeä. 600-sarjan EOSit tuli myöhemmin ja muut aiemmin julkistetut kokeilumallit lähinnä naurettavia.

      Mr-kamera pyytää rungosta ja pikkuzoomista kahtasataa, eri asia on saako ikinä. Tuo optiikkahan on digiSLRMinoltaan liitettynä melko tykki, kannattaa säästää ihan siinä mielessä. Ainakin jos on Minoltan oma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe