Tilanne...

Näätänainen

Parisuhteemme rakoilee miehen harjoittaman henkisen väkivallan takia (siis jatkuvaa piikittelyä henk.koht. ominaisuuksista jne.) Olen ihan rikki...

Mutta tilanteeni on tämä: vauva 2 kk. Jos muuttaisin pois vauvan kanssa, saisinko sossusta asuntoon vuokratakuut ja muuta apua? Saan minimiäitiysrahan 420 e, en muuta. Minulla ei siis ole mitään tuloja. Omat vanhempani asuvat lähistöllä.

Alkaako sossu syynämään minua kun olen näin vähävarainen? Minulla ei ole työpaikkaakaan. On tarkoitus olla kotona ehkä 3 vuotta...

6

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miuku6

sosiaalihuolto yleensä maksaa takuuvuokrat ja noitten tulojen perusteella tulet saamaan muutenkin toimeentulotukea, jos asut lapsen kans kahdestaan. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja sosku maksoi takuuvuokrat että ensimmäisen kuun vuokran. Olen ollut yksinhuoltajana jo monta vuotta (2 lasta) ja paremmin tulen toimeen kuin lasten isän kans asuessa.

• Näätänainen

Kiitos tiedosta. Huojentavaa kuulla! :)

• kuin , varaat soskuun ajan ja kerrot siellä tilanteesi. Ei tartte hävetä jos on pienet tulot.Yleensähän soskuun mennään jos on pienet tulot. Olen ollut samassa ´tilanteessa. Kaupunki hommasi viikossa minulle asunnon ja sosku maksoi takuu vuokrat. Työtön yksinhuoltaja saa aika mukavasti asumistukea. Olen ollut jo 13-vuotta yh. Ja hyvin olen pärjännyt. Alkuvuosina jouduin hakemaan toimeentulotukea, mutta en ole enää vuosiin hakenut sitä. Opiskelen tällä hetkellä.
      Turhaan sinä kärsit miehen takia ja lapsikin sen vaistoaa jos äidillä ei ole hyvä olla. sinuna etsisin asunnon heti ja varaisin soskuun ajan. Voimia sulle elämässäsi.

• Kaneli

Jos sinua pelottaa tilanne, voit mennä paikkakuntasi ensi-ja turvakotiin, josta saat apua vauvanhoitoon ja asioiden selvittelyyn, ja saat kodin, jossa voit toipua niin, jotta kykenet sitten omassa asunnossasi hoitamaan lastasi. Ja tämäkään ei tarkoita sitä, että sinua syynättäisiin jatkossa, kun osoitat olevasi tolkku ihminen. Jos olet aivan rikki, kannattaa ottaa kaikki mahdollinen apu vastaan näin alussa, jotta jaksat hoitaa pienokaistasi jatkossa. Tsemppiä ja uskoa itseesi, sinä pärjäät kyllä!!!!

• Gohar

...saa ja pärjäät ihan varmasti, kaupungin lastenvalvoja on sellainen henkilö,joka osaa auttaa tälläisissä erotilanteissa ja kertoa mm niistä etuuksista joita yksinhuoltajalle kuuluu. Tärkeintä on päästä pois ja irti väkivaltaisesta suhteesta,kaikki muu järjestyy kyllä ihan varmasti,eikä ketään aleta syynäämään varallisuuden vuoksi, et ole varmasti ainoa samassa tilanteessa. Voimia!!

• sua.

syynäämään vain sen takia että olet vähävarainen. Ne syynää vain niitä jotka käyttävät alkoholia, laiminlyövät lapsensa, joista on tehty perättömiä ilmiantoja.. (ne ne käy vain tarkastamassa) , siis ei sen takia että olet vähävarainen. itse saan silloin tällöin harkinnanvaraista toimeentulotukea, en muuta kun on niin hyvät muka nuo tulot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe