Yläjyrsimen teriä?

Jyrsijä J.

Mistähän pääkaupunkiseudulta saisi ostettua yläjyrsimeen teriä hyvällä hinta/laatu suhteella?
Mieluiten yksittäis kappalein.

16

15719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu

      jos laatua kaipaa niin malmin terästä saa erinomaisia teriä. En tosin tiedä saako yksittäis kappaleita mutta tiedutele...

      http://www.malmintera.fi/

      • puuseppä....

        Saa toki yksittäin. Valikoima sisältää lähinnä perusterät mutta tilaamalla löytyy enempi. Voivat myös jonkin verran muokata teriä omassa teroittamossaan.


    • halpapaketti

      Ostin edullisen sarjan, noin 50e sarja, jossa on viitisentoista terää. Hieno puulaatikko ja lakattu kiiltäväksi tms. Terät kuitenkin ihan roskaa. Leikkausjälki on rosoinen ja repivä, kuumenee ja puu palaa tummaksi. Kone huutaa raskaasti viimeistä päivää. Kai on pakko laittaa metallinkeräykseen kun paketti avattu ja kolmea terää käytetty. Saipahan kivan korurasian 50 eurolla.

      Todelliset terät kai maksaa vähintään 50e kappale sanoi 60-vuotias puuseppä.

      • Markus.U

        Itse ostin juuri terän joka maksoi 70 eur.
        Kyllä niitä saa jo 35-40 eurolla.


      • Markus.U
        Markus.U kirjoitti:

        Itse ostin juuri terän joka maksoi 70 eur.
        Kyllä niitä saa jo 35-40 eurolla.

        Ja Biltemastakin saa yllättävän hyviä teriä edullisesti. Ostin joskus muualta 2 x sarjaa halpis teriä. Molemmista katkesi heti kättelyssä 6mm uurrejyrsimet puuta jyrsiessä.
        Tämän jälkeen ostin biltemasta 3 kappaletta samanlaisia teriä (ihan varmuuden vuoksi 3) Yhtä olen käyttänyt ja jyrsinyt sillä jopa neljän alumiinivanteen keskiötä. Terä ei edes tylsynyt saatikka katkennut. Maksoikin vain muutaman euron.


      • Hyvä vinkki
        Markus.U kirjoitti:

        Ja Biltemastakin saa yllättävän hyviä teriä edullisesti. Ostin joskus muualta 2 x sarjaa halpis teriä. Molemmista katkesi heti kättelyssä 6mm uurrejyrsimet puuta jyrsiessä.
        Tämän jälkeen ostin biltemasta 3 kappaletta samanlaisia teriä (ihan varmuuden vuoksi 3) Yhtä olen käyttänyt ja jyrsinyt sillä jopa neljän alumiinivanteen keskiötä. Terä ei edes tylsynyt saatikka katkennut. Maksoikin vain muutaman euron.

        Auton rassailut ei hirveesti kiinnosta,siksipä en ole tullut ajatelleeksi että Biltemassa voisi olla kyseisiä teriä.
        Täytyypä käydä katsastamassa hyvältä kuullostava vinkki.Tack,tack.


      • Markus.U
        Hyvä vinkki kirjoitti:

        Auton rassailut ei hirveesti kiinnosta,siksipä en ole tullut ajatelleeksi että Biltemassa voisi olla kyseisiä teriä.
        Täytyypä käydä katsastamassa hyvältä kuullostava vinkki.Tack,tack.

        Siellä on suuri valikoima erilaisia teriä, harmittaa vain tuo 6mm akseli. Olisikin 8mm niin ei tarvitsisi aina vaihtaa pienempää istukkaa.
        Itseasiassa mulla on 2 jyrsintä, mutta toinen on turhan järeä pieneen "näpertelyyn". Joten en voi pitää toisessa 6mm ja toisessa 8mm istukoita.


      • Varttituuma
        Markus.U kirjoitti:

        Siellä on suuri valikoima erilaisia teriä, harmittaa vain tuo 6mm akseli. Olisikin 8mm niin ei tarvitsisi aina vaihtaa pienempää istukkaa.
        Itseasiassa mulla on 2 jyrsintä, mutta toinen on turhan järeä pieneen "näpertelyyn". Joten en voi pitää toisessa 6mm ja toisessa 8mm istukoita.

        Pari vuotta sitten ostin Bilteman teräsarjan, jossa oli erilaisia puuporia ja jyrsinteriä. Kuinka ollakaan, kun sitten tänä vuonna yritin jyrsinteriä sovittaa hankkimaani halpisyläjyrsimeen, niin eipä terän varsi mahtunutkaan teräpitimen holkkiin. No, mauserilla mittasin varren paksuutta ja se olikin 1/4" eli "varttituuman"! Laitoin sitten teräpaketin takaisin Biltemaan, mutta se paketti "hävisi" postissa matkalla. Ja posti ei tunnustanut hävittäneensä mitään, eikä Bilteman väki myöntänyt saaneensa palautuspakettia. Tietysti eihän minulla olisi enää ollut palautusoikeuttakaan toimitusehtojen mukaan, mutta en niillä terilläkään mitään tehnyt. Eikä minulla ollut mitään vaatimuksia. Vaan että mihin ne terät hävisivät...
        Tilasin sitten varmuuden vuoksi vain yhden terän ja kyllä se sopi halpisjyrsimeeni. Että silleen.


      • Puuseppä itsekin

        Puu tummuu paloasteelle jos työnnät liian hitaasti joko konetta tai puukappaletta, siihen täytyy olla tietynlainen nopeus koska terähän pyörii tuollaiset 16 000 kierrosta minuutissa. Kun liike on hidas terä kuumenee ja juuri sopiva liike pitää terän riittävän viileänä joten palamista ei synny.


      • lastuava työstö....
        Puuseppä itsekin kirjoitti:

        Puu tummuu paloasteelle jos työnnät liian hitaasti joko konetta tai puukappaletta, siihen täytyy olla tietynlainen nopeus koska terähän pyörii tuollaiset 16 000 kierrosta minuutissa. Kun liike on hidas terä kuumenee ja juuri sopiva liike pitää terän riittävän viileänä joten palamista ei synny.

        ^ ei pala jos terä leikkaa, nämä halvat terät eivät tahdo leikata vaan repiä ja siten lopuksi syntyy kitkaa ja siitä sitä lämpöä.........


    • Tuke

      Clas Ohlsonnilla ainakin on suhteellisen hyvälaatuisia sarjoja edulliseen hintaan......olen siis kokeillut =)

    • puuverstailija

      router bit uk -hakusanoilla googleta niin löytyy miljoona englantilaista paikkaa. UK siksi, koska helpompi tilata ilman alv tulli -juttuja.

      Saksasta myös löytyy: oberfräse fräser.

      Amerikkalaisilla näyttää kuitenkin olevan parhaat valikoimat. Tilaamista sieltä haittaa myös korkeammat postikulut.

    • jyrsijä

      tuossa olisi yksi. jos hyllystä ei löydy tarvitsemiasi teriä niin kannattaa kysyä josko niitä saa tilaamalla.
      itse olen hankkinut sieltä muutamia erikoisteriä
      teräksen työstöön.

      http://www.kivilinna.com/

    • puutyöt18

      olisi muutamia teri mytävänä osa uusia osa käytettyjä hyvä laatuisia,tappi ja reuna muotoiluun tarkoitettuja.noin 35-40 kpl.

    • Jyrsinteriä Suomesta
    • Mika S.

      www.ttke.fi

      Mitä täältä ei saa, sitä ei tarvita. Kaiken tarvittavan olen tuolta saanut, miellyttävä ja asiantunteva palvelu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe