Fokuksen itsehuolto.

Fokus

Kävin Motonetista hakemassa alkuperäisen Ford-öljysuodattimem, (6,90) ilmansuodattimen (7,40) ja Ford Formula E 5W-30 öljypötikän 5l. (23,90)

Fokus on 02 vm. Päätin vaihtaa itse em. jutut.

Kuinka ford-liike suhtautuu vuosihuollossa kun sanon että öljyt ja suodattimet vaihdettu itse. Tehkää vain muut työt.

24

3926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Vuosihuolto hinta A € työt ja osat B €.
      Hintaan sisältyy tämä ks. http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do
      ja alennusta ei työstä tipu." ;-)

      Vuosihuolto on hinnoiteltu yleensä työn osalta "kiinteäksi" eli sisältää kaikki vuosihuollossa tehtävät työt, poislukien lisätyöt. Alennusta tuskin saa jos on tehnyt jotain töitä itse ja leimaa tuskin tällöin vuosihuollosta saa.

      => Ei varmaan kannata vaihtaa itse jos meinaa vuosihuoltoon auton kuitenkin viedä.

      Kannattaa viedä kuitenkin osat huoltoon ja sanoa tässä omat osat, asentakaa nämä.

      Itselläni on tehty huollot mukisematta omilla varaosilla (Motonet: alkuperäiset Motorcraft Formula E 5W-30 öljyt, suodattimet etc.).

      Onko kellään kokemusta ruostetakuuseen liittyvästä koritarkastuksesta. Mitä maksaa erikseen tehtynä?
      Ei pitäisi maksaa mitään, koska tarkastus on osa annetua koritakuuta. Huollon kanssa tehtynä se on "ilmanen".

      • Focus

        Näin arvelin että leiman kanssa saattaa olla ongelma.

        Autolla ajettu nyt 93000 JA edellinen vuosihuolto tehty viime tammikuussa 84000 km.

        Kannattaako odottaa tammikuuhun asti seuraavaa huoltoa.

        Vien tietysti omat tarvikkeet mukana.

        Toisaalta jos vaihdan öljyt ilman suodattimen vaihtoa ja viivytän vuosihuoltoa maksimiin.

        Paljonko tuo mineraaliselta vaikuttava öljy kestää kilometrejä.


      • Focus kirjoitti:

        Näin arvelin että leiman kanssa saattaa olla ongelma.

        Autolla ajettu nyt 93000 JA edellinen vuosihuolto tehty viime tammikuussa 84000 km.

        Kannattaako odottaa tammikuuhun asti seuraavaa huoltoa.

        Vien tietysti omat tarvikkeet mukana.

        Toisaalta jos vaihdan öljyt ilman suodattimen vaihtoa ja viivytän vuosihuoltoa maksimiin.

        Paljonko tuo mineraaliselta vaikuttava öljy kestää kilometrejä.

        eli voit huoletta ajella tammikuulle saakka. 105 000 paikkeilla voisi olla paikallaan huoltaa.

        Kyllä ne öljyt varmaan kestäisivät pitempäänkin, mutta kun Focuksessa ei ole huoltovälin seurantaa ja ei näin myöskään "LongLife" -huoltomahdollisuutta.


      • älkää pelätkö turhia

        eipä kannata huoltoon viijä. seon 300-400e vuosittain jos alkaa noita vaihdattaa.itse pääsee alle 100e osien hinnalla. ja koritarkastuksin en kerää. jos 5v päästä ruostuu paikkaaminen tulee halvemmaksi kun olen säästänyt liikehuollot. ja arvo on jo niin pieni että myydessä ne leimat ei arvoa juuri nosta kunahan öljyt ja hihnat on vaihdettu.


    • ongelmatämäkin

      sanokaapa mitä tuo koritarkastus (leima) maksaa erikseen ja onko se ilmainen huollon yhteydessä? meinaan jos tekee itse huollon vihkoseen leimaa ei saa mutta saako koritarkastusta mistään erikseen?

      • Fix Or Repair Daily

        Ainakin tuttavien kokemuksen perusteella saa.


    • duussi

      Fokukseen on tehty tosi pätevä Haynesin korjaus- ja huolto-ohjekirja, sen neuvoilla vähän tumpelompikin pystyy tekemään suurimman osan huoltotöistä. Jos ei kirjastossa ole löydät sen halvalla esim. www.ago.fi
      Leimat voi ottaa auton huoltokirjaan vaikeammista töistä, mitä teettää jollain hyvällä korjaamolla.

    • näin on

      vm.2002 autoa ei juurikaan kannata huollattaa merkkiliikkeessä. Pärnänen hoitaa noin vanhat ihan yhtä pätevästi, eikä pärnäsen leima noin halvassa vaihdokissa vaikuta paskan vertaa.

      • En vie

        Ei niillä leimoilla tee mitään kuin ehkä uudemassa autossa.

        Paremmin nuo itse tekee kun hosuvat amispoitsut siellä liikkeessä


      • Amispellet....>
        En vie kirjoitti:

        Ei niillä leimoilla tee mitään kuin ehkä uudemassa autossa.

        Paremmin nuo itse tekee kun hosuvat amispoitsut siellä liikkeessä

        naulan kantaan....kokemusta on!


      • Mutikainen tuo
        Amispellet....> kirjoitti:

        naulan kantaan....kokemusta on!

        Pärmänen onkin amisMies!


      • mppeh
        Mutikainen tuo kirjoitti:

        Pärmänen onkin amisMies!

        Makkonen on myös hyvä eikä ole amis.


    • fjord

      Focuksen huollot ei todellakaan maksaa vuosittain mitään 300-400 euroa vaan olen huomannut että muihin merkkeihin verrattuna erittäin fiksu vielä huollattaa merkkihuollossa. Itse olen käyttänyt erittäin hyvällä kokemuksella RShuoltoa ja pysyy hinnat kurissa eikä tarvitse käsiä liata

      http://www.rsh.fi/index.php?page=huolto_focus

    • Pystymetsän tynnyri

      Mitä noissa huolloissa sitten on niin ihmeellistä, että siellä kannattaa käyttää. Eikö riitä, jos vahettaa öljyt suodattimet jossain pikaöljynvaihdossa? Ja sitten ohjekirjan ohjeiden mukaan tulpat tuon lisäksi. Siis jos on ketjukone niinku mun fokkerissa duratec on.

    • HL

      Ikaalisissa oli myös korjaamo vanhan esson tiloissa. hinnat oli edulliset ja korjaamolla oli paljon tietoa Foordeista. Säästyi mukavasti rahaa =)

      • Khjs

        Täsmälleen tuommoisia vanhoja hyviä korjaamoja on lähes joka paikkakunnalla. Kun vähän viitsii etsiä, säästyy rutkasti euroja.


    • Foortilainen

      ----
      sanokaapa mitä tuo koritarkastus (leima) maksaa erikseen ja onko se ilmainen huollon yhteydessä?
      ----

      Toi koritarkkari sisältyy kaikkiin fordin määräaikais huoltoihin ja on siis ilmainen. Jos kuitenkin haluaa varata erikseen ajan tarkastukselle, niin hintaa sille tulee 36,80€ (riippuen paikkakunnasta)..

      • 654321

        Korintarkastusleima on maksanut 20e öljynvaihdon yhteydessä (tai siis huolto on ollut joku järkihuolto tai syyshuolto).
        Kannattanut kuitenkin maksaa kun auto (-02) on juuri takuuna takaovien kittisaumojen korjauksessa.
        Koittivat ensin rönkötellä ettei mene takuuseen kun ei ole ajoissa tehty (leimojen takia lopulta meni takuuseen).
        Kuskin oven peilin alla (muovikolmion alla) ollutta ruostetta en saanut kuitenkaan menemään koritakuuseen (sanoivat ettei ole tullut sisältäpäin - ihmettelen sitä kun muovin alle ei ulkoapäin pääse mikään osumaan).


      • jalkua1
        654321 kirjoitti:

        Korintarkastusleima on maksanut 20e öljynvaihdon yhteydessä (tai siis huolto on ollut joku järkihuolto tai syyshuolto).
        Kannattanut kuitenkin maksaa kun auto (-02) on juuri takuuna takaovien kittisaumojen korjauksessa.
        Koittivat ensin rönkötellä ettei mene takuuseen kun ei ole ajoissa tehty (leimojen takia lopulta meni takuuseen).
        Kuskin oven peilin alla (muovikolmion alla) ollutta ruostetta en saanut kuitenkaan menemään koritakuuseen (sanoivat ettei ole tullut sisältäpäin - ihmettelen sitä kun muovin alle ei ulkoapäin pääse mikään osumaan).

        itsella 2003 focus.ollut 7vuotta.itse olen noilla motonetin osilla huoltanut.helppoa se on ollut.termostaatinkin vaihdoin ja hinat itse.korin olen tarkistattanut erikseen.eise alussa maksanut mitaan.sitten velottivat 20e nyt makso 40e tosin ovat kolme ovea maalanneet eri vuosina.ainuttakaan muuta vikaa ei autossa ole ollut.paitsi akku 54e ja jarru palat eteen jotain 22e. tosin ajettu vasta 125tht.oljyt vaihdan reilu 10tht valein


    • mies_vm86_-

      Ei maksa Fordin huolto merkkikorjaamolla juurikaan enempää kuin pikkupajoilla. Taino tietysti jos vie jonnekin lasipalatsiin niin maksaa. Mutta onhan näitä pienempiä yksityisiä ford huoltoja, joilla ei ole automyyntiä ollenkaan. Kulurakanne on näin saatu pieneksi ja hinnat lähellä kilpailevia ketjuja. Itselläni 160tkm/8v huolto tuli halvemmaksi Fordin merkkihuollossa kuin mitä pari kilpailevaa olisi tehnyt.

    • Tarkka-markka

      Vähän vierestä, mutta heitetään nyt omaakin tekstiä kehiin kerran vanhaa viestiä on nostettu.

      Omaan 2003 Focukseen laitan itse kaiken mahdollisen, Ford Formula F 5W30 öljy motonetissä 29,90 ja aito FoMoCo öljynsuodatin 8,90 eli kaikkineen alle 40 euroa. Ilman talliakin menee, itsellä kun ei sellaista ylellisyyttä ole. Parkkiksella vain lankkujen päälle ja haalareiden kera alle.

      Tähän mennessä pärjännyt aika hyvin ilman huoltoliikkeitä, päästöt käyny ennen katsastusta hakemassa.

      Auttaa muuten kovasti asiaa, että omistaa Android-puhelimen ja ELM327:n bluetoothilla, sen kun lykää sulakerasian viereiseen pistokkeeseen saa kivasti tietoa autosta. Kerran toi vikavalo paloi niin ilmoitti viaksi nokka-akselin asentotunnistimen. Sen kipasin motonetistä hintaan 22,90, nollasin ite valon elmillä ja taas mennään.

      Pyyhkijämekanismin pallonivelen kulunut kuppi aiheutti päänvaivaa hetki sitten ja varsi pullahteli omia aikojaa pois paikoiltaan, taas olis palikat maksaneet satoja euroja ja liikkeessä laittaminen hunajaa. Ebaysta löytyi pienet korjauspalat ruuvattavaksi pitämään pallonivelen paikallaan, koko remppa alle 20 juuroa.

      Ite kun kikkailee niin rahaa kuluu vain muutamia kymppejä. ELM327:sta maksoin posteineen kymmenen euroa.

      Ja kuten joku tuossa jo puhuikin, ei se kovin paljoa arvoa nosta vaikka h-kirja löytyykin. Tallessa olevat kuitit ja merkinnät ajaa vanhemmassa saman asian. Mutta jos niitä leimoja haluaa niin Autokeskus on nykyään valtuutettu Ford-huolto... sen enempää en hinnoista tiedä, mutta postissa tulee parin kuukauden välein Ford-tarjouksia. Kerrottakoon nyt vielä, vein joskus Nissan Primeran Raision Autokeskukseen huollettavaksi kun oli hyvä tarjous päällä, summaa tosin en muista enään olikohan 69 euroa. No, aika oli varattu, mutta silti huolto kesti aika pitkään. Kummastelin ja kun pääsin autoa hakemaan niin muutama kymppi oli lyöty hintaa lisää. Olivat vaihtaneet pari polttimoa joilla oli ihan hyvä hinta ja työstä veloittivat myös. Hienointahan tässä oli se, että minulta kysyttiin vielä ennen kuin luovutin avaimet, että saako tehdä muita toimenpiteitä jos tarpeen ja selvästi sanoin EI.

      Harvoin kuulee hyviä kokemuksia mistään korjaamoista tai liikkeistä, pyrin boikotoimaan viimeiseen saakka.

      • 505 000 km

        Kaikille Fordisteille annan seuraavan ehdottoman ohjeen.

        1. Aina kannattaa viedä Mätänetin varaosat mukana huoltoon.
        2. Vie omat Anttilasta ostetut työkalut joita vaadi auton asentajan käyttää.
        3. Vie omat 10v mökin paskakaivoa tyhjentäessä käyttämät 1€ suojahanskat mukana ja vaadi ettei sinulta veloiteta uusien huoltamon hanskojen käytöstä.
        4. Ota 10L pönikkään vettä kerrostalon kylppäristä mukaan ettei sinua veloiteta lasinpesun nesteen lisäämisestä.

        SAA jatkaa listaa


      • E46
        505 000 km kirjoitti:

        Kaikille Fordisteille annan seuraavan ehdottoman ohjeen.

        1. Aina kannattaa viedä Mätänetin varaosat mukana huoltoon.
        2. Vie omat Anttilasta ostetut työkalut joita vaadi auton asentajan käyttää.
        3. Vie omat 10v mökin paskakaivoa tyhjentäessä käyttämät 1€ suojahanskat mukana ja vaadi ettei sinulta veloiteta uusien huoltamon hanskojen käytöstä.
        4. Ota 10L pönikkään vettä kerrostalon kylppäristä mukaan ettei sinua veloiteta lasinpesun nesteen lisäämisestä.

        SAA jatkaa listaa

        Bemaristina ostin ks. varaosapuljusta Boschin ilmamäärämittarin 200E kun sama olisi maksanut BMW:llä 400E.

        MUTTA EI SIINÄ JOS SINÄ HALUAT MAKSAA!! TAI PAKKO KAIT SE ON KUN EI OSAA


    • Fox Focus

      Nyt on Haynesilla huolto-opas myös vm. 2011-14 Focuksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe