jos sahaja yoga on uskonto miksi ei kerottä sitä?

atheos

niin miksi ei ne kerottä sitä kun ihmiset mennä meditoimaan siine alusta vaan ne esittä muutta.minustä kaikki uskonot tai lahkot on aivan samnlaisia eli MYRKYÄ ne yrittä pitää ihmisia laumana,ja kaikki käyttä hyväksi se kuoleman pelko ja tuskan pelko (fyysinen ja psyykinen).meditaatiossa ei ole mitään vika se on yksi "itsensä kansa"tutustuminen ja tunistaminen myös rentoutus menetelmä muttä näköjään sitäkin on hyväksi käytetty.ihminen "yksin" pitää löyttä se oikea tie jos kiinostää ei toisten avulla,kaikein tärkei minusta on se "tunne itsesssi ja ole oma itsesi"ei ne sahaja yogit tai muut ovat paremat ihmiset kuin me,tavalisia ihmisia nekkin on.
minä itse olen ATEISTI JA USKONOTON ja meditaation avulla tutustuin itseani eli kyllä ihmiset voi meditoii tai etsii oikeitta teittä ilman "ulkoapuvoimia"onnetomia ja epätoivoisia on jokkä puolellä ja kaikki "liikeet"käyttä hyväksi niittä ei pelkästään sahaja yogit.
en halua vaikkutta kenenkään mielipitettä se on vain mun ajatus asiasta ja minä edustän vain minua.
kuten huomasitte kielitaitoni on surkeä ja en pysty ilmaistä kunolla se mitä haluan kerrö.
kaikea hyvää teille myös sahaja yogeille.

1

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen sahaaja

Ensinnäkin osa sahaja-joogeista ei välttämättä edes tiedosta että kyseessä on uskonto. He painottavat nimenomaan meditaatiota ja sisäistä kokemusta ja pitävät kaikkea uskonnolta vaikuttavaa oheistuotteena tai vähemmän tärkeinä asioina, jotka tulevat merkittäviksi vasta sitten kun on ne itse henkilökohtaisesti meditaatiossaan ymmärtänyt.
      He eivät pidä uskomuksiaan "uskonnollisina uskomuksina" vaan "totuutena". Tällainen ajattelu ei vallitse vain Sahaja Yogassa; on muitakin uskonnollisia liikkeitä jotka eivät pidä itseään uskontona vaan "sydämen tienä" tms. Ja vaikka nähtäisiin oma uskonto uskontona, ei se usein kuitenkaan ole uskonto samalla lailla kuin muut uskonnot, vaan jotakin enemmän.

Suurin syy siihen, miksi Sahaja Yogan uskonnollista puolta ei kerrota uusille, on varmasti siinä, että pelätään heidän kummastelevan ja pelästyvän. Uusia pidetään ikään kuin lapsina, joiden henkinen kehitys ei ole vielä niin korkealla tasolla, että he voisivat hyväksyä tai ymmärtää sellaiset asiat kuin Matajin jumaluuden tai puja-rituaalin merkityksen.

Sahaja Yogassa kaksi tärkeää käsitettä ovat puhdas henki ja ego. Henki on ihmisen todellinen olemus ja se ymmärtää esim. juuri tuon Matajin jumaluuden. Ego on minä-tietoisuus, johon ihmiset ovat samastuneet ja joka kehittelee kaikenlaisia harhaisia ideoita ja ajatuksia, kuten esimerkiksi ateismin. Jos vaikkapa ateistille kerrotaan liian aikaisin totuus Matajin jumaluudesta, hänen egonsa reagoi ja hän mahdollisesti lopettaa Sahaja Yogan harjoittamisen.

Sahaja-joogit siis tavallaan huijaavat ihmisen egoa pimittämällä alussa tietoa. He eivät yleensä pidä sitä moraalittomana, koska katsovat, että ihmisen todellinen olemus, henki haluaa Sahaja Yogaan ja päästä irti egon kahleista.

On kuitenkin sahaja-joogeja, joitten mielestä liikkeessä pitäisi kertoa avoimemmin perususkomuksista. Mataji on ohjeissaan kuitenkin neuvonut olemaan varovainen informaation jakamisessa ja esittelemään Sahaja Yogan ennen kaikkea meditaatiotekniikkana.

Toivottavasti tämä auttoi ymmärtämään, miksi Sahaja Yogit eivät esittele liikettään uskontona.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3680
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      66
      1042
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe