Mikä saa 13-14 vuotiaat tytöt pukeutumaan gooteiksi tai miksi lie, lävistämään itseään ja muuttumaan täysin, ja mikseivät vanhemmat puutu tähän? Ovatko he ylpeitä lapsensa "saavutuksista"?
"goottien" vanhemmat
72
15972
Vastaukset
- ...
...nämä vanhemmat antavat lapsensa etsiä vapaasti omaa identiteettiään?
- Anonyymi
Ja tämän vapauden takia mailma täyttyy mitä erikoisimmista otuksista ja pommit räjähtelee helevetti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän vapauden takia mailma täyttyy mitä erikoisimmista otuksista ja pommit räjähtelee helevetti
joo kannattaa varoa ettei vaa gootit tuu räjäyttää sua 😎
- 26v
Gootti vaatteet kuin pissis.
- Jeppe jee
Totta. Pissikset on sellaisia mitä todellakin halveksun. Vaikka itsekkin kuulun nörttikulttuuriin jota myös pidetään "halveksuttavana ryhmänä" silti pissikset on omasta mielestä pahempia. Kiroilu,käytös ja pissismi on yksinkertaisesti idioottimaista.
- ...
Onko sitten parempi, että on oikeasti pissi, mutta pukeutuu goottivaatteisiin, kuin että pukeutuu pissisvaatteisiin, vaikka ei pissis oikeasti ole? Katsos kun jotkut saattavat pitää niitä vaatteita sen vuoksi, että VIIHTYVÄT niissä.
- åhåååhåhåhå
... kirjoitti:
Onko sitten parempi, että on oikeasti pissi, mutta pukeutuu goottivaatteisiin, kuin että pukeutuu pissisvaatteisiin, vaikka ei pissis oikeasti ole? Katsos kun jotkut saattavat pitää niitä vaatteita sen vuoksi, että VIIHTYVÄT niissä.
Ite pidän vaatteita, jotka ovat mukavia. Yhdistetty army/"gootti" look. En itse ole mikään gootti, tavallinen atk-nörö vaan. Mutta pidän niitä vaatteita, koska ne ovat mukavat päällä ja värivalinta on musta, koska se sopii mulle.
Ei siinä sen isompaa salaisuutta ole. Niin ja vanhemmat antavat siis identiteetin muuttua omaan suuntaansa, turha siihen on puuttua. - ..................
åhåååhåhåhå kirjoitti:
Ite pidän vaatteita, jotka ovat mukavia. Yhdistetty army/"gootti" look. En itse ole mikään gootti, tavallinen atk-nörö vaan. Mutta pidän niitä vaatteita, koska ne ovat mukavat päällä ja värivalinta on musta, koska se sopii mulle.
Ei siinä sen isompaa salaisuutta ole. Niin ja vanhemmat antavat siis identiteetin muuttua omaan suuntaansa, turha siihen on puuttua.Tässä yhteiskunnassa. Roskaväkeä ne ovat samalla tavalla kuin pissiksetkin. Mikseivät ihmiset voi kasvaa mukaan normaaliin yhteiskunnalliseen elämään ilman mitään typeriä nuorisoaatteita?
- ssssssss
.................. kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa. Roskaväkeä ne ovat samalla tavalla kuin pissiksetkin. Mikseivät ihmiset voi kasvaa mukaan normaaliin yhteiskunnalliseen elämään ilman mitään typeriä nuorisoaatteita?
Kaikki hopparit, nörtit, punkit, muotipellet, kirpputoripummit, jne.. pitäisi kieltää myös.
Kaikille suomalaisille pakollinen sininen tuulipuku. Niin kaikki olisivat samanlaisia ja tasa-arvoisia. - PunkPrinsess
ssssssss kirjoitti:
Kaikki hopparit, nörtit, punkit, muotipellet, kirpputoripummit, jne.. pitäisi kieltää myös.
Kaikille suomalaisille pakollinen sininen tuulipuku. Niin kaikki olisivat samanlaisia ja tasa-arvoisia.mitään auttaisi jos kaikki pistettäisiin johonkin tylsään tuulipukuun, koska sitten jotku ostaisi kalliimpia ja parempia merkkejä mitä toisilla varaa jne..
Minusta kaikki saa pukeutua niinku haluaa, eikä se saisi olla vanhemmista kiinni - joku vaan
Tässä yhteiskunnassa. Roskaväkeä ne ovat samalla tavalla kuin pissiksetkin. Mikseivät ihmiset voi kasvaa mukaan normaaliin yhteiskunnalliseen elämään ilman mitään typeriä nuorisoaatteita?
jokaisella on miun milestä oikeus pukeutuu ihan miten tykkää...itte tykkään pukeutua bändi paitoihin,metroihin,nahkatakkiin,niittikamoihin...kuuntelen metalli musaa,ja sen rinnalla olen vain muuttunut erillaiseksi kuin muut...Monet ihmset jaksavat siitä vittuilla kun pukeudun eritavalla kuin muut,mutta en jaksa välittää...olen sellainen kuin olen...ja vanhemmat saa hyväksyä lapsensa sellasina mitä ne on...mutta miun vanhemmat puuttuu kyl sellasiin asioihin ku lävistykset...nimittäin en saa hommatta lävistystä enkä sitä välttämättä tarvitsekkaan...antakaa ihmisten pukeutua ihan miten ne ite tykkää!!!!! ja erityisesti meiädän ikäisten...me kasvetaan tästä ja jos ajan myötä älytään että tää olikin joku nuoruuden huumaa...me voidaan muuttua taas...asiaan ei miun mielstä tarttee puuttuu millään tavalla!!!!
- ketsueki
totta on että nykyajan gootit... suurin osa on teini gootteja... eli pissiksiä goottien vaatteissa... nyky maailmassa tosi gootin käsitys on täysin kadonnut... ei gootti ole mikään kiroileva, juoputteleva vandaali...
Vaan lähinnä realistisen synkkä mielinen, tai avoin ja huumorintajuinen... ei missään nimessä mikää ultimate evil... - -Kuolematar-
Hei!
Tuosta sanomastasi.."me" gootit olemme ihan tavallisia ihmisiä vaikka me näytämmekin ehkä hiukan erilaisilta!Goottius ei ole vain ohi menevä muoti villitys vaan se on elämän tapa!!!!
olen itsekkin rehellisesti sanottuna gootti ja myönnän sen.Nuo nuoret eivät todellakaan tiedä mitä gootiikka on ja lisäksi pelkän mustat vaateet ja meikit eivät tee goottia!vaan se luonne.Goottius tulee sydämmestä,ja aito gootti noudataa juuri tätä periaatetta!Gootit yhdistää vain 2 periaatetta:vaatteet&musiikki muuten me kaikki olemme täysin erilaisia!noita teini ikäisiä nuoria jotka suttaavat naamansa mustalla meikillä ja puuteroivat naamansa valkoiseskis lisäten myös heidän kommentoivan ihmisille "olevansa muka jtn gootteja"mutta 2kk päsät he innostuvatkin jtsn muusta ja.."gootti tyyli"unohtuu tätä me kultmme feikki,eli wannabe goottiudeksi!(luulevayt olevan sa jtn mitä eivät ole!)JA SE ON TODELLA SÄÄLITTÄVÄÄ!!! - omenakello
ketsueki kirjoitti:
totta on että nykyajan gootit... suurin osa on teini gootteja... eli pissiksiä goottien vaatteissa... nyky maailmassa tosi gootin käsitys on täysin kadonnut... ei gootti ole mikään kiroileva, juoputteleva vandaali...
Vaan lähinnä realistisen synkkä mielinen, tai avoin ja huumorintajuinen... ei missään nimessä mikää ultimate evil...Olen samaa mieltä ketsuekin kanssa. Tosin itse rakastan näitä mustia koristeellisia vaatteita, vaikken olekaan pissis. Tapanani ei ole kulkea kadulla puoli juopuneena hame korvissa. Pidän goottivaatteista vain sen takia, että mielestäni ne ovat nättejä.
Gootti en ole, pukeudun vain (koska alasti ei saa julkisilla paikoilla rauhassa kulkea). :] - Ciellemi
-Kuolematar- kirjoitti:
Hei!
Tuosta sanomastasi.."me" gootit olemme ihan tavallisia ihmisiä vaikka me näytämmekin ehkä hiukan erilaisilta!Goottius ei ole vain ohi menevä muoti villitys vaan se on elämän tapa!!!!
olen itsekkin rehellisesti sanottuna gootti ja myönnän sen.Nuo nuoret eivät todellakaan tiedä mitä gootiikka on ja lisäksi pelkän mustat vaateet ja meikit eivät tee goottia!vaan se luonne.Goottius tulee sydämmestä,ja aito gootti noudataa juuri tätä periaatetta!Gootit yhdistää vain 2 periaatetta:vaatteet&musiikki muuten me kaikki olemme täysin erilaisia!noita teini ikäisiä nuoria jotka suttaavat naamansa mustalla meikillä ja puuteroivat naamansa valkoiseskis lisäten myös heidän kommentoivan ihmisille "olevansa muka jtn gootteja"mutta 2kk päsät he innostuvatkin jtsn muusta ja.."gootti tyyli"unohtuu tätä me kultmme feikki,eli wannabe goottiudeksi!(luulevayt olevan sa jtn mitä eivät ole!)JA SE ON TODELLA SÄÄLITTÄVÄÄ!!!Samaa mieltä, todellakin. Minä olen gootti, mutten kuuntele niin ''goottista'' musaa, kuuntelen kaikkea raskasta mistä itse pidän. Mutta tyylini. En käytä hameita. Olen 14 vuotias teini, mutten silti tee liioiteltuja gootti-meikkejä enkä hanki lävistyksiä... Hankkisin huulikorun kuitenkin jos saisin luvan siihen. Mutta, lisäksi kun wannabe-gootit väittävät että ''ei voi olla gootti jos ei oo mustii hiuksii siis d44''... Itse olen blondi, milteinpä valkoiset hiukset, luonnostaan. Vanhempanikin olivat blondeja, vaikkei kyllä isästä uskoisi. Mielestäni se ajattelutapa tekee gootin. Realistisen synkää ja arvostaa myös elämän pimeitä puolia. Ajattelen kuin gootit. Olen kyllä hiukan sellainen mitä muut ihmiset luulevat kaikkien goottien olevan... sadistinen. Mutten ole niitä kohtaan jotka eivät ole tehneet minulle mitään. Enkä viiltele... Miksi gootin pitäisi viillellä?....
''Kaverini'' oli wannabe-gootti, sen huomasi heti että hänellä oli huomattavasti liioiteltu meikki ja viiltojäljet, hän esitteli niitä ihan ylpeinä.
Että joo..... En luokittele itseäni wannabe-gootiksi koska en tee sitä mitä nuo wannabe-gootit tekevät... Ja ajattelutapani on sellainen. Jotkut ehkä luulevat minua koska olen 14, mutta todellisuudessa olen aika, öö, pikkuaikuinen? - Satsuki^^
Mun mielestä se on ihmsten oma asia miltä ne haluaa näyttää, sillä eihän siinä oo mitään järkee että joku tyyli kielletään sen takia että se ei miellytä jonkun toisen silmää. Siis kysymykseni on: MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON MILTÄ IHMINEN HALUAA NÄYTTÄÄ??? ne on oikeasti sitä roskaväkeä jotka ajattelee tommosta.
- -.-
ssssssss kirjoitti:
Kaikille suomalaisille pakollinen sininen tuulipuku. Niin kaikki olisivat samanlaisia ja tasa-arvoisia.No! Aatelkaa kuinka tylsää olis jos kaikki pukeutuis samanlaisest.
- ..
PunkPrinsess kirjoitti:
mitään auttaisi jos kaikki pistettäisiin johonkin tylsään tuulipukuun, koska sitten jotku ostaisi kalliimpia ja parempia merkkejä mitä toisilla varaa jne..
Minusta kaikki saa pukeutua niinku haluaa, eikä se saisi olla vanhemmista kiinnionko sarkasmi tuttu käsite?
- 13.v YLPEÄ gootti
Pääsi on täytetty Disney-valheilla. Elämä ei ole niin mukavaa joillekkin, kuin luulisi. JA ÄLÄ ROUVA PUUTU MUIDEN PUKEUTUMISEEN, TAI KÄYTTÄYTYMISEEN """VITTU"""!
- hjhgfds
PunkPrinsess kirjoitti:
mitään auttaisi jos kaikki pistettäisiin johonkin tylsään tuulipukuun, koska sitten jotku ostaisi kalliimpia ja parempia merkkejä mitä toisilla varaa jne..
Minusta kaikki saa pukeutua niinku haluaa, eikä se saisi olla vanhemmista kiinniTerve Toverit! MInä kannatan tätä mainiota tuuulipuku ideaa! Kommarimaaksi Suomi ja heti !
- 20
Tunnnen n. 10 goottia. 5 heistä opiskelee yliopistossa ja kaksi heistä on valmistunut insinööriksi ja on oman alansa töissä. 2 työskentelee duunarihommissa ja yksi on amiksessa. Siis ihan hirveetä roskasakkia, joo-o.
- gothic<
Mielestäni kaikilla on oikeus pukeutua miten haluaa. Gootit ovat ihan samanarvoisia kuin kaikki muutkin, heillä, ja monilla muilla ei-massaan-pukeutuvilla, vain on rohkeutta näyttää erilaisleta ja ajatella eritavalla.
Monet jotka nuorena alkavat juuri pukeutua jotenkin eritavalla esim. gootisti, hipisti jne. säilyttävät tyylinsä koko elämänsä. Toki on myös niitä jotak joka toinen viikko vaihtavat vaatteitaan. Sekin on ok. Itse olin nuorempana todella tyttömäinen ja käytin blingbling-vaatteita, pastellisävyjä jne. Sitten kun siirryin viidennelle, tutustuin bändiin nimeltä HIM. Rakastuin oitis heidän musiikkiinsa. Löysin myös monia muita rock-bändejä, ja lopulta tajusin, et rock-tyyli on mun juttuni. Tulin sitten yhtenä päivänä mustissa pillifarkuissa, nahkatakissa ja fanipaidassa kouluun. kaverien reaktio: Sä oot ihan musta. Ja s esiitä. He tottuivat siihen pian. Mun vanhemmatkaan ei asiasta ollut moksiskaan. Ja itse olen enemmän kuin tyytyväinen kokeasseni elämän muutoksen. Mussa siis tuona samana vuonna muuttui moni muukin asia tyylin ja musiikkimaun lisäks: ajattelutapa, käyttäytyminen, elämäntyyli ja musta tuli paljon kypsempi aj itsenäisempi. Aloin myös kyseenalaistamaan asioita, ja päättämään itse asioita. Nyt olen 13.v, ja ylpeä siitä, että uskallan olla mitä haluan.
- vampyrella666
itse olen ollut tässä goottihenkisyydessä n.3 vuotta. itselläni on lävistyksiä,enkä mä silloin mikään gootti ollut.todellakaan^^ eikä gootti määritetä lävistysten perusteella,niinkuin varmasti kaikki tiesivätkin. noh,itse kinusin kauan lävistystä,ja sain sitten sen..niitä on tullut nyt ajanmittaan lisää.
kun ''rupesin''gootiksi(itseasiass kasvoin siihen) niin se tapahtui pikkuhiljaa. eikä vanhempani kritisoineet siitä. itsehän saan päättää millainen olen. luulen että vanhempani eivät kritisoineet,koska he ovat itsekin nuoruudessaan tehneet ja olleet erilaisia. vaikka nykyaikana ei voi kyllä sanoa että on erilainen koska on gootti,kun niitä näkyy tulevan joka kulman takaa. sehän on vähän niinkuin mielipide,johon kenenkään ei pitäisi puuttua..tuostaa 13-14v. gootti jutusta: juu,osa on pellejä,mutta osa hyvin järkeviä,ja ottaneet asioista selvää. kaikkihan jostain alottaa.
hyvää talven alkua!- vampyrella666
mitä ikääni tulee se on 17,joten varhaisesa vaiheessa minäkin kasvoin siihen.
- -Kuolematar-
Olen samaa mieltä ei goottius ole ohimenevä muoti ilmiö vaan elämän tapa tai tyyli.itse olen ollut goottina n.2 vuotta ja olen oppinut ymmärtämään gootteja yhäparemmin!ja kuten voisin enää paremmin rakastan tätä tyyliä/elämäntapaa yli kaiken!siitä on tullut osa elämääni^^goottius tulee sydämmestä!^^
- Oma päätös!
Jokasen oma asia miltä näyttää!Jos itsestään tuntuu hyvälle se on pääasia...eikä vanhemmat todellakaan voi puuttua ulkoisiin tekijöihin!
- Aate Maa Ilma
Kyllä nuoruuteen kuuluu kapinallisuus olevia oloja kohtaan. Mutta niistä hipityksistä kuuluis kasvaa jossain vaiheessa ulos. Jutut pitää ajatella, ja löytää realistinen olotila elämälleen. Haaaveiluahan tuo kaikki on, toiset jättää sen vain päälle, jotkut loppuiäkseen ja elävät toisten trendittämää elämää huomaamattaan. Onko se edes omaa elämää sellainen?
- sid
ensinnäkin, miten helposti luokittelet gootin???otappa ensin selvää tästä aatteesta niin tiedät onko lapsesi wanna be gootti vai oikea sellainen.
että mikä saa lapsen tähän?
itsestä tuli tälläinen tummiin pukeutuja ylä-asteen 8 luokalla kun äiti löi ja isä narahti huumeista, 4 kaveria lähti 4vuoden aikana. eli tota en haluisi syytellä mut onko perheessä kaikki ok??eikä gootit vaarallisia ihmisiä ole, niinkuin ei me punkkaritkan, näytetään kovilta, syy siihen omalla kohdalla on että kaikki teko pyhät kukkalakki tädit voisivat mennä bussissa istumaan sivummalle eikä tulla päivittelemään lävistysteni määrää, kun ei kukaan taida haluta tutustua he vaan puhuvat mitä puhuvat.se voi myös olla joku vaihe, näytetään kavereille että hei, mä oon kova!
~sid 22~- JON
Yleensä nuoret jotka pukeutuvat mahdollisimman ilkeän näköisiksi ja "pelottavaksi" tekevät sen näyttääkseen kovilta, se on ikäänkuin suojamuuri, haarniska. "katso, olen ilkeä, älä tule lähemmäs, ei älä kato mua! pysy poissa! mä pelkään...
Yleensä kovan ja hurjan ulkokuoren alta löytyy pieni, epävarma ja pelokas olento, joka piiloutuu kovien puheiden ja teäksisen kilven taakse...
Toinen syy on halu kuulua johonkin joukkoon, laumassa on turvallista olla, ja lauma "look" auttaa samastumaan siihen.
Kaikista siisten pukeutumis tyyli on sellainen risanen bohemi, jolla tukka on miten sattuu, ja vaatteet kuluneita, ja yleensä vielä tyylitajuttomia. Allekirjoittanut tahtoisi olla tällainen, muttei omaa tarpeeksi hyvää makua...
- ~Iita~
itelläni lähti mustaan pukeutuminen jo ala-asteelta, jossain 3-4 luokan välillä.... joo, kai mä jo silloin pidin Nightwish:istä ja Raimmstein:ista, siinä varmaan vitosella..... Nyt oon kasil, ja tukka sinimusta. kyllä äiti ymmärtää, tietää, että pukeudun mustaan ja sillä siisti. ongelmaa ei ole ollut, eikä äiti kysellyt. nykyään kuuntelen enimmäkseen heviä, mutta myös muuta musiikkia. 7 kai yritin pitää kai muun värisii vaatteit, mut ku vaatekaapis kai 2 muuta ku mustaa, hyvä pitää... mut ei se tuntunu mun jutult... mut goottiuteen liittyy muutakin kuin vaatteet ja tukanväri. siinä (goottiudessa) ratkaisee myös asenne elää.
nykyään pidän poikien farkkuja, ku hameista en tykkää ja lantio"piukkikset" on musta aika perseest. en oo pitäny, enkä varmaakaan pidä!!! huppareit ´pidän kans, on mukava asuste
\,,/- Lover_Of_Darkness
Miksi ihmeessä tyypit pitävät itseään jonkin sortin gootteina vaikka kaikki puhuvat puolestaan, että kyseessä on metallisti?
Tokihan on olemassa goottimetallia, mutta loppujenlopuksi aika kaukaahaettua.
Punkistahan goottimusiikki on lähtöisin eikä metallista.
*
BTW, gootit ja täysin musta vaatetus on todellinen klisee klimppi.
- voe voe
eiköhän se oo iha sama minkälaisia vaatteita kukin pitää... !! kaikkii pukee ittesä sillee niinku tykkää
- namu
eikös se ole vähän niinkun elämäntapa kysymys. niin kun hipit pukeutun 60-luvulla kukka paitaan ja sano peace and love niin nytt "gootti" on se juttu ainakin täällä pohjolassa pukeudutaan hieman tummiin vatteisiin mikä ei välttämättä tarkoita sitä että asiat ovat huonosti tai että kasvatuksessa olisi mitään väärää ja todella nuoret haluaa hiemaan kokeilla. suurin osa on käynyt läpi jonku tyyli vaiheen elämässään. mutta joss kettinki alkaa roikkua liikaa niin kanattaa ottaa puheeks että onko kopissa kaikki ok
- Kaikkitietävä
Itse olen hoppari. Mitä sitten? Minua ei pidetä kummajaisena kun meitä HipHop-kulttuurin edustajia on niin paljon nykymailmassa ja olemme niin normaali näky. Mitä sitten jos joku pukeutuu mustaan mekkoon? Ja kuuntelee raskaampaa musaa? Mitä se haittaa. Sitä paitsi gootti vaatteet ovat erittäin kauniita.
Otan esimerkin. HipHop/rap piiseissä varsinkin amerikkalaisissa kannustetaan väkivaltaan hyvin paljon. Osassa jopa käyttämään huumeita. (useimmat ja suurin osa kannustaa jättämään huumeet pois ja kertoo millaista helvettiä se oikeasti on). Gootti kulttuuri ei ole mitenkään paha. Jos otetaan tilastollinen vertaus niin HipHop kulttuurissa on paljon enemän väkivaltaa, huumeita, alkoholia, aseita, murhia, tappoja, ryöstöjä ja muita tuollaisia kuin missään muussa tälläisessä kulttuurissa. Jopa saatanan palvoja kulttuurit ovat vähemmän rikollisia. Tekevät vähemmän murhia. Tekevät kaikkea vähemmän kuin HipHop kulttuurin kuuluvat ihmiset. Meitä vain pidetään normaaleimpana koska meitä näkee eniten. Me kuulumme nykyajan katukuvaan. Jos nykyaikanen teinityttö näkee mustiin pukeutuvan toisen tytön se herättää joko pelkoa tai epäluuloja koska se on pelkkää tyhmiä ennakkoluuloja kyseisistä ihmisistä. Ja sitten vielä että Gootti ihmisten vanhemmat ovat paljon parempia kuin ''normaalien'' ihmisten koska antavat lastensa etsiä itseään ja olla oma itsensä. Että äkää valittako siitä että joku pukeutuu mustiin. Valittasitte mielummin että mitä hoppareiden vanhemmat on? Useimmat tuntemani hopparit kantavat joko puukkoa tai jopa asetta mukanaan kun ovat kaupungilla. Eikö se ole huoelstuttavaa? Ihmiset jotka eivät tiedä oikeasti mitä hopparit tekevät ja oikeasti piilottelevat vaatteidensa alla niin te ette uskaltaisi kulkea kaupungilla enään kun tietäsisitte kaiken.- Kaikkitietävä
Tosin nykyään suurin osa hoppareista on 10v skeittareita. Onneksi. Mutta noin 2/4 on tälläisiä alkuperäisiä hoppareita jotka oikeasti ovat ''koviksia'' tekevät kaikkea paskaa.
- ketsueki
Olet ensimmäinen hoppari jota kunnioitan...
Tekstisi sa minutkin ajattelemaan...
Ja olen true-metallisti, joten ole ylpeä itsestäsi. Nyt siihen on aihetta.
Totta on että rankempi black/death metalli ei ole sitä mitä teini gootit kuvittelevat... siinä ei aina lauleta kuolemasta tai itsemurhista....
(tyhmät teini gootit vain eivät saa sanoista selvää)
eräs ystäväni on huono englannissa (gootti) ja kuunteli erästä kappaletta... sanoi että se on rankka... käänsin hänellä vähän sanoitusta... ja kun hänelle selvisi että kappaleessa laulettiin lumi kuningattaresta... "ihan nössö kappale" hän totesi! - Sieni
ainakin minun kokemuksieni mukaan hopparit ovat pellejä jotka liikkuvat 10-30 hengen laumoissa ja harjoittavat täysin tarpeetonta ilkivaltaa josta on vain vahinkoa muille muttei heille itselleen mitään hyötyä...
ja hopparit muka koviksia? jos kerran ovat koviksia niin miksi heitä ei koskaan näe yksin vaan aina siellä kadulla on se 10-30 hengen lauma? ja kun joku näistä lökäpöksy hinttareista alkaa jotain mesoamaan niin vetää ensimmäistä päähän jolloin loput juoksevat pakoon...
siinä muutama fakta... joten annappa nyt hieman tarkempi selvitys siihen että miksi pidät hoppareita koviksina - Venomous Lady
Vau, olen tottunut siihen, että hopparit jauhavat paskaa ja ovat ärsyttäviä, (saan tapella niiden kanssa päivittäin) mutta sinä tosiaan puhuit asiaa!! en usko, että kaikki hopparit ovat samanlaisia paskiaisia, mutta ainakin osa.
Mut tää puhu asiaa, joten jos jostain löytyy saman tyypin hoppareita, niin eiväthän he sitten kaikki mitään kusipäitä ole.
Ite pukeudun mustaan, ja meikit ja hiukset vetää samaa linjaa, mutten oo mikää gootti tai hevari tai mikää wannabe sellane tai mitää. oon vaan oma itteni. tai no, miten vaan.
- ketsueki
Gootti on keskiajan pimeyttä ihannoiva henkilö.
Pukeutuu mustiin kunnoittain keskiaikaa.
Gootti oli barbaari heimo. Joihin kuului Visigootteja, ostrogootteja jne.
Gootti nykyään on sellainen pikki IHQpissis joka yrittää olla pahis pukeutumalla mustiin ja kuvittelee pelottelevansa lapsia pelkällä olemuksellaan. Säälittävää eikö. Ja sitten kuvittelevat olevansa tosi metallisteja kun kuuntelevat jotain Uniklubia, negativea tai jotain vitun himiä. (huom. siltä varalta että joku idiootti ei tajua tämä on yleistys joka viittaa lähinnä teinigoottiwannabe-tyyppisiin ihmisiin)
Säälittävää!
Tosi metallisti kuuntelee oikeata metallia eikä mitään kikkeli pehmo heviä.- -kuolematar-
oon niin true evil gootti ku laitan mustan paian päälle ja meen ulos huuattamaan negativee ja uniklubii!!!!!!1111
- natasha
Ihmiset näkevät jonkun pukeutunut mustiin ja kutsuvat gootiksi vaikka onkin hevari, tai jotain muuta!
- Jokupi
Mun Mielestä asiat ei ooo ihan noin pukeutuu aidotki gootit mustaan ja ei leiki mitään eikä oo välttis ees pissis.....
- Minshui
Ihan vaan sivistyksen puutteeseen,metallisti ja gootti on eria asia,jos ei sitten ole goottimetallisti,niitäkin kun sattuu olemaan muutama sata sorttia.
Ja mitä helvetin merkitystä sillä on miten pukeudut mitä kuuntelet..nämä kaikki valinnat ovat tarkoitettu itselleen oman mukavuuden luomiseksi ei muiden ihmisten arvosteltavaksi.Ja mikä helvetti kaikkia vaivaa kun ihmiset pitää työntää johonkin tiettyyn muottiin.Ihmiset ovat erillaisia.maailmassa ei ole yhtäkään 100% samanlaista.Ja pieni huomautus vanhemmille jotka yrittävät muuttaa lapsiaan sellaiseksi kuin itse haluavat,ettekö halua kasvattaa heitä hyväksymään erillaisia ihmisiä?Ettekö halua että lapsi voi tuntea olonsa mukavaksi eikä ahistuneeksi tai haluatteko että he joutuvat piilottelemaan itseään teiltä,omilta vanhemmiltaan.Itse tunnolla on vaara hävitä olemattomiin,jos edes omat vanhemmat eivät hyväksy.Toivottavasti ne vanhemat jotka lapsiaan ei hyväksy tajuavat jonain päivänä edes yrittää ymmärtää ja kadottaa samalla lapsen piinan ja ahdistuksen pois tähän asiaan liittyen.
- Lover_Of_Darkness
Mietit liikaa. Ja väärin.
Gootteja ja sinua ei erota kuin vaatetus ja musiikki.- juuri näin
Räjäyttäkää nyt se ydinpommi jo! Kiitos!
- BlakaBlakaa
juuri näin kirjoitti:
Räjäyttäkää nyt se ydinpommi jo! Kiitos!
Kyllä hoppareita yksinkin näkee. Minä ainakin näen usein hoppareita yksin dallaamassa kadulla ja kuuntelemassa musiikkia. Ei se uhoaminen jota jotkut pellet harrastaa kuulu oikeesti hip hoppiin. Ne spedet pilaa vaan hoppareiden mainetta... Tiedän ettei sitä voi uskoa jos ei ole hoppari mut se on vaan jotain niin ihmeellistä. Tuntee oikeesti kuuluvansa johonkin. Ja räppi on vaan mun makuun. Ei se muille kuulu. Hoppi biisejä löytyy kaikkeen makuun.. Mulle ainakin. En mä heviä vihaa, se ei vaan oo mun tyyliä. Jos se on teidän tyyliä, niin ok. Tarviiko siitä riitaa kehittää.. People together. Kaikel kunnioituksel.
- Hehaha
Nykyisin kukaan teini kuka päättää ryhtyä gootiksi, ei tiedä edes goottilaisuuden alkuperää eikä ajatusta.
Onhan se muutakin kun musiikki, vaatteet ja meikki... Tai ainakin on ollut.
- äiti76
Minä olen kolmekymppinen goottiäiti ja vieläpä hoitoalalla :)
- GothicGirl91
Olen itsekkin teini iässä oleva goottineito ja todellakin vihaan pissiksiä ja itse en ole koskaan ollut pissis. molemmat vanhempani ovat myös gootteja,joten miksi vihata gootteja? vaikka me olemmekin kuolleen näköisiä ei se meistä tee pahaa! itse autan pihan mummoja esim.avaan ulko-oven kysyn voinko viedä roskia ja hoidan joskus heidän kauppa-asiotakin. ja kuulun WWF:n pandamyyjiin ja kerään rahaa uhanalaisille eläin lajeille. ovatko nuo teot pahoja,huonoja,epäkohtelijaita tai rasistisia? mulla on monia teini-iässä olevia kavereita ja hekään ei tykkää pissiksistä! joten sinä joka väitit goottien olevan mustiin pukeutuvia pissiksiä OTA EKA ASIOISTA SELVÄÄ!!!!
- BLAAAAACK
Tässä nyt tuli lueskeltua noita viestejä, ihan tylsyyden takia. Ja haluan ottaa asiaan kantaa, välittämättä siitä luetaanko tätä vai ei.
Asiahan on nyt niin, että pukeudun itse mustaan, käytän ketjuja, meikkaan vahvasti jne. Mutta gootti en ole. En todellakaan. On hirvittävää, kuinka nämä asiasta tietämättömät yleistävät kaikki mustaan pukeutuvat gooteiksi. Gootit ovat äärettömän kauniita, heitä pitäisi kunnioittaa enemmän. Veikkaan, että useimmat tähän viestiketjuun vastanneista henkilöistä eivät ikinä ole oikeaa goottia nähneetkään, ainoastaan henkilön, joka tuli vastaan tummissa vaatteissa, muutama ketju lanteilla.
Oma elämän tarina lentelee jossain kirjoittamattomien kirjojen sivuilla, mutta olen ollut ala-asteella ns. pissiksen alku. Olin porukoissa, jossa neitsyys menetettiin kuudennella, ensinmäiset sauhut vedettiin nelosella ja känniin tultiin kolmosella salaa vanhemmilta. No en ite koskaan uskaltanut mennä mukaan, olin ujo, jokseenkin epävarma ihminen.
No mustaan pukeutuminen iski nelosen alussa. Samoin kapinoinnin halu. Siskoni vastasyntyneet kaksoset kuolivat parissa päivässä, ja se oli kova isku pääni sisällölle. Pukeuduin yhtäkkiä mustaan. Seuraavaksi löysin itseni koulupsykiatrin luota! Tapaus naurattaa vieläkin, kun mustat vaatteet koetettiin kytkeä päältäni pois. Sitten tapasin hyvät ystäväni, jotka ovat olleet tärkeitä jo kolme vuotta. He tuntuivat ymmärtävän oikeasti mustan värin merkityksen, ja hyväksyivät sen. Se oli lempivärini. Miksen siis saisi pukeutua lempiväriini, kuten jotkut pukeutuvat pinkkiin ja toiset violettiin?
En nyt selitä enenpää elämänkertaani, mutta toivottavasti tajusitte pointin. Kuitenkin kuudennella koetin hopparin tyyliä, ja vaalempia vaatteita, ettei pääni sisältöä koetettaisi tutkia minkään tikun avulla. Muttei se toiminut. Päädyin takaisin mustaan, tällä kertaa asetta rankemmin. Muutuin hopparista rokkariksi. Tai omaksi itsekseni, sanotaan niin. Ja siitä on nyt puolisen toista vuotta. Lävistyskin komeilee huulessa, mutta se ei muuta itseäni ihmisenä laisinkaan, ainoastaan ihoon tulee reikä ja siinä on koru. Se ei ole sen pahempi, kuin korvakorukaan.
Mutta on jotenkin naurettavaa lueskella tekstiä, missä sanotaan "Kuuntelen vain sitä ja sitä musiikkityyliä". Mielestäni musiikillisesti sivistynyt osaa kuunnella kaikkea laidasta laitaan. Varmasti lemppareita löytyy. Tai sitten ei, sehän riippuu asenteesta. Kuuntelen lähinnä raskaamman puolen musiikkia (mm. Disturbed, KoRn, The 69 Eyes, The Union Underground, Don Huonot jne.). Mutta kaikkein rakkain bändi henkilökohtaisesti itselleni on Lovex. Mutta lähinnä bändinä, musiikkia kuuntelen kyllä, mutten yhtä aktiivisesti kuin aiempia mainitsemiani bändejä. Kuitenkin lemppareita löytyy muistakin musiikkigenreistä. Raptori on yksi ehdoton ja kuolematon, ja sehän ei todellakaan ole rockia. Se on erittäin piristävää rapia.
Ja tämä pukeutuminen.. Jotkuthan vain saattavat pukeutua gootti- ja ketjuvaatteisiin, ihan vain sen takia että pitävät niistä vaatteista. Eivät he välttämättä musiikkia kuuntele, vaikka tätä tapaa en arvostakkaan yhtä suuresti, kuin niitä jotka ilmaisevat musiikkimakuaan ulospäin, pukeutumalla.
Tosin, ihmisillä on mielipide- ja sanavapaus, eikä se meitä tapa, vaikka loukkaisittekin tunteita sanoillanne. Ne pitää vain osata päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja mitä vanhempiin tulee, on hienoa, jos he antavat lapsensa hieman kokeilla rajojaan. Pitää osata puolustaa puoliaan, elämässä ei menesty jos käpertyy hiirulaiseksi nurkkaan, huomioiden kaiken kritiikin, jolloin kaikki positiiviset asiat piiloutuvat sen paskakasan alle, mitä ihmiset syytävät siihen porukan heikkoimpaan. Vanhempien pitää osata rakastaa lastaan, välittämättä ulkonäöstä. Sisältö ei koskaan muutu, ulkonäkö muuttuu. Se pitää hyväksyä.
Ja ihan oikeasti, nämä gootit ja rokkarit ovat todella mukavia, ettekö ole huomanneet? Kun se ensinmäinen vaihe, koviksen esitys, menee ohi ja vaatteet todella tulevat osaksi omaa itseään, niiden merkitys unohtuu. Vierailkaapas joskus goottikaupassa, saatte 100 % varmasti parempaa palvelua, kuin lähikaupan vaatekaupassa. Esim. Morticiassa saat varmasti apua ja sitä tarjotaan vaikkei sitä kysyttäisikään. Gootit ovat ihanan sosiaalisia ja iloisia persoonia, kun heihin jaksaa tutustua, eikä anna ulkonäön vaikuttaa asiaan. Itseasiassa mieleeni tulee viime kesäinen tapaus, kun olimme kaupassa kaverini ja äitini kanssa, juuri Morticiassa, Helsingissä. Siellä oli myyjänä todella mukava, rento ja leppoisa goottivaatteisiin pukeutunut neitokainen, ikää ehkä 20 vuotta. Äitini valitteli vessahätää, ja tämä gootti ystävällisesti meni äitini kanssa läheiseen hänelle tuttuun ravintolaan. Ja me jäimme ostelemaan tähän ihastuttavaan paikkaan, kun äiti sai käyttää vessaa ilmaiseksi, normaalisti se olisi maksanut kaksi euroa.
Mitä tämä todistaa? Gootit ovat ihmisiä, itseasiassa paljon mukavampia, koska eivät pelkää ihmisten katseita ja uskaltavat puhua. Rokkaritkin saattavat kävellä kadulla vastaan, ja jakelevat ilmaisia halauksia piristääkseen ihmisten päivää. Ennakkoluulot vain aina pilaavat kaiken ja heidän käytöksensä yhdistetään huumeisiin tai alkoholiin, vaikka tosiasiassa harva niitä harrastaa.
No, kirjoitin nyt tiiliskivi romaania, mutta halusin vain puhua asiani julki. Toivottavasti saitte jotain selvää (:- niin totta
Tuohon ei voi muuta kuin yhtyä. Itsekkään en itseäni lue gootiksi tai miksikään muuksi vaikka vaatetyylini onkin goottimaista sekä punkmaista..päälle laitan mitä milloinkin tekee mieli. Musamakukin on laaja, joka lajista melkein löytyy kuunneltavaa..vaikka kyllähän minä yläasteella joskus yritin vain jotain synkempää :) Nyt on kasvettu...
Ihmistä ei pidä tuomita sen perusteella miltä hän näyttää..jokaisella on oma tyylinsä missä viihtyy.
Eipä nyt jaksa muuta sanoa, tulee vaan jauhettu samaa :D - susinaaras
100% samaa mieltä,että liikkeissä ollaan ystävällisiä.Oikeesti olen 48v ja minua ei kukaan katso vinoon.Toisin kuin monissa "hienoissa putiikeissa".Miksi pitää hankkia paplarikiharat kun tulee johonkin ikään?
- JANDELOL
Mitä Vikaa Gootti tyylissä on? : )
- 62636465
Olen teini-ikäinen gootihko henkilö mutta vaikka kengissäni on niittejä vaatteeni mustat ja nahkainen takkini pitkä en luokittele itseäni pukeutumisen perusteella vaan ajatus- ja aatemaailman sekä musiikin perusteella.En myöskään ole yksi niistä angst wanabe-gooteista joita näkee kadulla koko ajan polttamassa tupakkaa ja juomassa olutta.
- minä joka olen gootti
johtuen siitä että vanhemmat on kusipäitä. NO EI!!!
Ettekö vaan vittu tajua että ihmisten täytyy antaa olla niitä mitä on!Ottaa päähän toi tommonen....
vankeus!! Yrittäkää ymmärtää, mut tää on meidän nuorien aikaa.
Ei teidän enää.- D:<<<<
Siis voi jumalauta, pitäiskö kaikkien olla jotain vitun klooneja toisistaan?? Mitä helvettiä se kenellekkään kuuluu jos joku pukeutuu vähän eri tavalla ku muut???
- Emotional
D:<<<< kirjoitti:
Siis voi jumalauta, pitäiskö kaikkien olla jotain vitun klooneja toisistaan?? Mitä helvettiä se kenellekkään kuuluu jos joku pukeutuu vähän eri tavalla ku muut???
.. Mun mielest Ihmiset olkoon mitä vaa kuha ei oo joku koko aja niskan päällä vittuilemassa ..
Ite oon Emo , kyllä sit nyt haukutaan ku ollaan mustissa..
Ihasama.
Sitä vaa et "erilaisuuson rikkautta" Mummolause mut iha totta on .! - kissanminttu15
Emotional kirjoitti:
.. Mun mielest Ihmiset olkoon mitä vaa kuha ei oo joku koko aja niskan päällä vittuilemassa ..
Ite oon Emo , kyllä sit nyt haukutaan ku ollaan mustissa..
Ihasama.
Sitä vaa et "erilaisuuson rikkautta" Mummolause mut iha totta on .!Emot on tosi söpöjä! :) Mut haukun vaan silloin jos joku minua haukkuu ekana.
- tyttö94sdsdsd25
Kaikilla oma tyyli, mee juntti takas sinne landelle,
Mutta jooh, mielestäni tuo ikä kuuluu "minä"-kuvan hakemiseen, eli etsitään rajoja ja ns. etsitään ITSEÄÄN, toki lävärit sun muut pitäisi olla vanhempien kontrollissa, mutta en näe mitään pahaa pukeutumisessa tms.
Kaikilla mielipiteensä ;D - kissanminttu15
Mielummin gootti ku pissis, pissikset on aika ilkeitä, joskus ne saattaa olla niin vaarallisiakin että ne vetää turpiin. Eikä gootit oo mitenkää pahoja noitia vaikka sellaisilta ne näyttää. Mutta silti, en pidä molemmistakaan, pidän enemmän hevareista ja iloisista kilteistä ihmisistä, mä oon ainaki sellainen oma itseni, mulla on vaan pillifarkut ja sininen huppari, ja se huppari ei ole mikää räppärinlöysä tai tosi kireä. Sit pidän sellaista mustaa kissapipoa, jonka takia vanhat naiset mulkoilee minua kadulla.
- Animej
Eihän tyyli vaikuta tai kerro siitä, millainen ihminen on?
Sehän ois älytöntä kieltää oma tyyli lapsiltaa, & sanelle millainen kuuluisi olla.
Mun mielest jokainen saa etsiä omaa identiteettiä ihan rauhassa, ei siin mitää pahaa oo.
Yhdyn tohon: Parempi gootti, ku pissis.
Suurin osa pukeutuu & meikkaa kuin halvat huorat, herutus kaupan päälle.
Ei kaikki, mut kuitenki... - fhdfgdd
minusta siinnä ei oo mitään pahaa jos joku haluaa pukeutua eri tavalla kun muut...ite oon tyttö ja kuuntelen heviä yms..eikä lävistyksissäkään oo mitään pahaa,mun mielestä...mun mielipide on että antaa ihmisen olla mikä on,ihan sama mulle..ei kaikkien tarvii sietää kaikkia..
- Pörrösukka95
No puhut varmaan "teinigooteista", mä oon aito gootti.
Oon nyt 15v. ja pukeutunut tällälailla kohta jo 1,2 vuotta. Tää on kutsumus eikä mikään muoti-ilmiö.
Mun äiti oli eka vähän ihmeissään mut onneksi hyväksy pian mut.
Sain maalata mun huoneenkin seinät tummansinisiksi ja yhden seinän mustaksi.
Lisäksi mulla on paljon kynttil löitä huoneessa.
Lävistyksiä oon ottanu korvat täyteen ja huuleen 2 leukaan yhden.
Otan sit lisää kun äiti antaa. Otan myös heti 18 vuotiaana käsiin semmoset synkät hämähäkinseitti-tatuoinnit. - vanhus...
Itse näytin kai nuoruudessani punkkarilta/hevarilta, olin kuitenkin varsin kiltti tyttö. Tietäisittepä vanhemmat rakkaat mitä ne teidän "norminuorenne" oikeasti puuhailivat samoihin aikoihin selkänne takana....
Itse jätin ulkonäöstäni huolehtimisen siinä parikymppisenä. Tarkoittaa sitä että nukun mielummin aamuisin pitkään kun herään väsäilemään hiuksia ja meikkejä. Vaatteetkin on normifarkut ja paita. Luulisi että kaikki ovat nyt tyytyväisiä kun en erotu millään tavalla? Mitä vielä, vähän väliä on joku keskustelupalstoilla ruikuttamassa kun "suomiämmä" ei kulje hamosissa ja meikkaa ja laita hiuksia. Mitäpä jos jättäisitte sen muiden ulkonäön kommentoinnin vähemmälle ja huolehtisitte vaan omista asioistanne?
Esimerkkinä kerrottakoon että olen joutunut todistamaan tapausta jossa vanha papparainen haukkui toisella puolen isoa postisalia asioinutta punkkaripoikaa kovaan ääneen, niin että sali raikui. Ei puhuen pojalle itselleen vaan vierustovereilleen/kaikille. Kritisoi myös tämän täysin oudon pojan vanhemmat ja kodin. Olisitko ap. kenties ylpeämpi tällaisesta käyttäytymisestä? Onkohan papparaisen perheessä kasvatettu näitä lapsia ja lastenlapsia jotka kommentoivat toisten ihmisten ulkonäköä vaikkapa koulun käytävillä? Kaikenlaista sain itsekin nuorena kuulla, itse en ole koskaan puuttunut toisten ihmisten ulkonäköön, minut on kasvatettu toisin. Mitäpä sanot siihen että sairastaessani syöpää joku teini kailotti kovaan ääneen laivalla että "hyi helvetti, kalju nainen!"? Just hienoa toimintaa johon kai opetat omatkin lapsesi kun tuo ymmärrys erilaisuutta kohtaan viestistäsi noin selkeästi paistaa?
Mitä tulee noihin wannabesitäjatätä-juttuihin.... Itse olen ainakin aina ollut, pukeutunut ja kunnellut ihan sillä tavalla ja sitä musiikkia kuin on sattunut huvittamaan. Sujuvasti tanssahtelin mehudiscossa uusimmat listahitit ja etsin myös tietoa 60- ja 70-luvun bändeistä siinä ohessa vaikka raskaampaa musiikkia enimmäkseen kuuntelinkin. Eipä tullut mieleenkään olla paniikissa siitä että olen nyt wannabe-jotain jos kaikki ei mennytkään jonkun kirjoittamattoman tyyliraamatun mukaan. En tiedä mikä nykyään on päivän sana mutta kovasti omana aikanani korostettiin sitä yksilöllisyyttä ja erilaisuutta. Mitä yksilöllistä siinä sitten on jos kuuluu joukkoon joka pukeutuu samalla tavalla ja kuuntelee tasan samoja bändejä ja ajattelee tasan samalla tavalla?
Vaatteet ovat vaatteita. Sieltä sisältä löytyy se ihminen jonka luonteenpiirteistä voi sitten tykätä tai olla tykkäämättä. Pidän vieläkin mustista vaatteista mutta ei se ole kannanotto yhtään mihinkään, eikä tässä iässä luojan kiitos kukaan enää niin oletakaan...kai. Myös nuoruudessani kavereita oli kaikista tyylilajeista ja vähän niiden väliltäkin eikä se menoa haitannut. Hiukan ahdasmielistä "oikeiltakin" gooteilta (mitä ne edes on?) saada hepuleita jos joku kuunteleekin jotain kevyempää musiikkia. Kuunnelkoon vaikka Jamppa Tuomista, mitä sen on väliä? - rtwy euhe rta<
Ehkäpä nämä vanhemmat ymmärtävä tyttäriensä olevan iässä jossa lapsen kehitystehtävä on määritellä oma identiteettinsä ja etsiä esikuvia... Ehkä he ymmärtävät että ulkonäkö ei kerro ihmisestä välttämättä paljoa mitään. Lapset on edelleen lapsia vaikka ne haluaa huutaa maailmantuskaansa teini-iänangstissa ja ilmaista kuuluvansa samaan "heimoon" ystäviensä kanssa pukeutumalla samankaltaisiin vaatteisiin. Joillakin ne on lökäripöksyt ja hupparit ja pipot, joillakin niitti-ketju-viritelmiä ja örinäheviä mainostavia paitoja. Luojan kiitos on niitäkin vanhempia jotka ei tuomitse kaikkia lasten tyylikokeiluja... Äiti ja isä
- Gootti 1998
Hei kamoon mun mutsi ja faija on ihan normaaleja vaikka ite oonkin gootti ja eivät kaikki gootit edes ole pahoja mutta vain hieman erilaisia kuin tavikset ja me gootit vain rakastamme kauhujuttuja jne.
- harenoneko
MIKS V,ITUSSA KAIKKI EI VAAN VOI PUKEUTUA NIINKU HUVITTAA? Onko se jotenki muilta pois? Ite olin vähä nuorempana gootti, ihan koska TYKKÄSIN niistä vaatteista. Nykyään oon epämääränen emohippipunkkari ::DDD tarkotan et kaikkien pitäs pukeutua niinku huvittaa :D:DD jos joku aamu heräisin ja haluisin laittaa topin ja legginssit nii pistäisin ::D:D:DDD Ei oo pakko pukeutua ajatusmaailman mukaan, ja inhottaa ku kaikki puhuu just tollai "pissikset on tälläsiä ja gootit sitte tollasia" Ei luonne kuitenkaan aina näy vaatteista :))
- pikku nero
Mun mielestä kaikilla täytyy saada olla oma tyyli sehän on yksi ihmisoikeuksista! Olen itse ollut kanssa joskus gootti ja vaihdellut tyylejä usein koska etsin itseäni, olen teini ja en tiedä miten selviytyisin jos vanhempani eivät antaisi minun etsiä itseäni rauhassa. Maailmassa täytyy saada olla erilaisia ihmisiä! Itse en mene koulussa massan mukaan niinkuin pissikset vaan olen kiinnostunut historiasta ja filosofiasta ( jota ei ole kyllä vielä alkanut koulussa). Minua kiusataan mutta saanpahan olla sellainen kuin itse haluan ja se jos mikä on tärkeämpää!!!!
- cujtgl
Käsitän itseni hipiksi, ja silti lävistän itseäni. Ei ne gootit oo ainoita, jotka sitä tekee. :P
- Saaad
SO SAD ku ihmiset luulee et gootit on pahoja ja hopparit koviksii! Ehkä se ei oo siit pukeutumisest kiinni et millanen ihminen on! Jotkut tuntemani gootit on hiljasii ja toiset tosi ilosii ihmisii, sama hoppareis! Ja iha näin BTW kyl hopparitki käyttää mustii vaatteit ja laittaa lävistyksii! :)
- nickileivälii...:)
No itte olin joskus 1-3 luokalla sellane "rinsessa" sitte 4lk jtn halusin hevariks ja 5 luokalla semmone massa niinku nytki.
- nickileivälii....:)
tai siis semmone hoppari. ja saaad oot oikees mä haluun lävistyksii ja käytän mustii paitoi jossa on joku teksti yleensä :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072765Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212300Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021886- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821157- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi233938