BLUE 1

Arjupa12

Varasin Blue1 –lentoyhtiöltä kaksi lentolippua Tukholmaan. Toiselle lähtijöistä tuli este, joten tiedustelin maksullisesta numerosta, voiko lähtijän vaihtaa. Ei voi, koska säännöt kieltävät varauksen muutoksen. Soitin seuraavana päivänä taas maksulliseen numeroon. Kerroin olevani valmis maksamaan täyden hinnan vielä uudesta lentolipusta, jos saan tyttäreni mukaan lennolle. Kerroin lennon olevan netin mukaan täyteen varatun, mutta jos peruisin toisen lipun, tulisi paikka vapaaksi tyttärelleni. Sanottiin heti, että onnistuu. Sitten odotutettiin muutama minuutti (1,75 €/min) ja todettiinkin, että ei onnistu sittenkään, koska kun paikka peruutetaan, se ei tulisikaan tyttärelleni, vaan menee automaattisesti seuraavana jonotuslistalla olevalle. Mielenkiintoista sinänsä on se, että toisella halpalentoyhtiöllä ei ole mitään ongelmia lähtijän vaihtamisessa, vaikka onkin maksullinen.
Yhtiöllä on mainoksen mukaan taito lentää, mutta tietojärjestelmiä ei kyllä osata (tai haluta) rakentaa asiakkaita palveleviksi ja toimiviksi.
Tuli kallis oppitunti Blue1:n käytöstä...

22

3183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutoskelpoisia

      Olisit lentänyt Flymella. Kaikki liput muutoskelpoisia. Voit vaihtaa lentoa tai matkustajaa. Lisäksi vielä edulliset liput.

      • Arjupa12

        Flymella ei ole vielä lauantailentoja Tukholmaan. En enää kusekaan Blue1:n suuntaan, kun Flyme on kuvioissa mukana.


      • Flymelle
        Arjupa12 kirjoitti:

        Flymella ei ole vielä lauantailentoja Tukholmaan. En enää kusekaan Blue1:n suuntaan, kun Flyme on kuvioissa mukana.

        Flyme lisää tammikuussa lentojaan Tukholmaan. Arkipäivisin yksi menopaluu lisää, vihdoin tulee myös lauantailento ja sunnuntaillekin yksi lisä lento.

        Eikä tarvitse enää miettiä yhtiön taloudellista tilannetta. Taustalla isot omistajat.


      • omistajat?
        Flymelle kirjoitti:

        Flyme lisää tammikuussa lentojaan Tukholmaan. Arkipäivisin yksi menopaluu lisää, vihdoin tulee myös lauantailento ja sunnuntaillekin yksi lisä lento.

        Eikä tarvitse enää miettiä yhtiön taloudellista tilannetta. Taustalla isot omistajat.

        Ketäs ne isot omistajat on?
        Islantilaiset omistaa vain muutaman hassun prosentin.


      • Arjupa12
        Flymelle kirjoitti:

        Flyme lisää tammikuussa lentojaan Tukholmaan. Arkipäivisin yksi menopaluu lisää, vihdoin tulee myös lauantailento ja sunnuntaillekin yksi lisä lento.

        Eikä tarvitse enää miettiä yhtiön taloudellista tilannetta. Taustalla isot omistajat.

        Näin ymmärsin, mutta ei auttanut nyt tähän. Hyvä on sen sijaan se, että Blue1:n täytyy miettiä ehkä järjestelmiään uudelleen pärjätäkseen kilpailussa.


      • kyykkyyn!
        Arjupa12 kirjoitti:

        Näin ymmärsin, mutta ei auttanut nyt tähän. Hyvä on sen sijaan se, että Blue1:n täytyy miettiä ehkä järjestelmiään uudelleen pärjätäkseen kilpailussa.

        eli ostat halvan lipun yhtiöltä joka _ei_ ole halpalentoyhtiö (eikä näin ollen verrattavissa muihin halpalehtoyhtiöihin). vaikka lippuun sisältyy tietyt ehdot, jotka varmaankin varatessasi selvitit, halusit että sinun kohdallasi ne ehdot eivät päde.

        jos ostat kaupasta alennustuotteen jolla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, tulee sinun varautua pitämään tuote pidit sitä tai et.


      • riitaista..
        kyykkyyn! kirjoitti:

        eli ostat halvan lipun yhtiöltä joka _ei_ ole halpalentoyhtiö (eikä näin ollen verrattavissa muihin halpalehtoyhtiöihin). vaikka lippuun sisältyy tietyt ehdot, jotka varmaankin varatessasi selvitit, halusit että sinun kohdallasi ne ehdot eivät päde.

        jos ostat kaupasta alennustuotteen jolla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, tulee sinun varautua pitämään tuote pidit sitä tai et.

        Tähän asti ainakin on matkustajan nimen muutos ollut mahdollinen skandinaavifirmalla, maksua vastaan tosin eikä sitä suuremmin kylillä huudella ja mainosteta. Mutta aikuisen lippua ei voi muuttaa lapsen lipuksi tai päinvastoin eli tilalle pitää olla samaa "matkustussegmenttiä." En sitten tiedä, ehkä blue1 nettiliput ei tätä salli mitä kyllä epäilen... Meneekö ne puhelut muuten Viroon vai saako suomalaista palvelua??


      • Arjupa12
        kyykkyyn! kirjoitti:

        eli ostat halvan lipun yhtiöltä joka _ei_ ole halpalentoyhtiö (eikä näin ollen verrattavissa muihin halpalehtoyhtiöihin). vaikka lippuun sisältyy tietyt ehdot, jotka varmaankin varatessasi selvitit, halusit että sinun kohdallasi ne ehdot eivät päde.

        jos ostat kaupasta alennustuotteen jolla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, tulee sinun varautua pitämään tuote pidit sitä tai et.

        Ensinnäkin Blue1 on halpalentoyhtiö. Sen käytännöt eivät mitenkään ole verrattavissa esim. Finnairiin tms. Järjestelmää voi aina kritisoida ja ihmetellä, miksi se on näin, kun se voisi olla nykyisillä järjestelmillä myös toisin. Tästä ei yhtiölle olisi mitään kuluja. Muilla halpisyhtiöillä lipun henkilön muuttaminen on mahdollista, Blue1:llä se ei ollut mahdollista edes rahalla.

        Toinen juttu on se, että juridisesti kauppa ja internetkauppa ei ole verrattavissa. Jos ostan kaupasta tuotteen, joka ei miellytä, voin myydä sen edelleen. Nyt en voi myydä tuotetta edelleen, vaan tuote menee arvottomaksi.


      • Arjupa12
        riitaista.. kirjoitti:

        Tähän asti ainakin on matkustajan nimen muutos ollut mahdollinen skandinaavifirmalla, maksua vastaan tosin eikä sitä suuremmin kylillä huudella ja mainosteta. Mutta aikuisen lippua ei voi muuttaa lapsen lipuksi tai päinvastoin eli tilalle pitää olla samaa "matkustussegmenttiä." En sitten tiedä, ehkä blue1 nettiliput ei tätä salli mitä kyllä epäilen... Meneekö ne puhelut muuten Viroon vai saako suomalaista palvelua??

        Mikään ei Blue1:llä onnistunut, kuin maksullisen puhelun pitkittäminen. SAS:lla ilmeisesti onnistuu, mutta Blue1 on SAS:n halpisyhtiö.

        Sain palvelua suomeksi, tosin ulkomainen korostus viittaisi palvelun olevan jossain muualla.


      • SRN
        Arjupa12 kirjoitti:

        Ensinnäkin Blue1 on halpalentoyhtiö. Sen käytännöt eivät mitenkään ole verrattavissa esim. Finnairiin tms. Järjestelmää voi aina kritisoida ja ihmetellä, miksi se on näin, kun se voisi olla nykyisillä järjestelmillä myös toisin. Tästä ei yhtiölle olisi mitään kuluja. Muilla halpisyhtiöillä lipun henkilön muuttaminen on mahdollista, Blue1:llä se ei ollut mahdollista edes rahalla.

        Toinen juttu on se, että juridisesti kauppa ja internetkauppa ei ole verrattavissa. Jos ostan kaupasta tuotteen, joka ei miellytä, voin myydä sen edelleen. Nyt en voi myydä tuotetta edelleen, vaan tuote menee arvottomaksi.

        No kun Blue1 ei vaan ole halpalentoyhtiö. Voiko olla näin vaikeaa tajuta?


      • halpis vai ei?
        Arjupa12 kirjoitti:

        Ensinnäkin Blue1 on halpalentoyhtiö. Sen käytännöt eivät mitenkään ole verrattavissa esim. Finnairiin tms. Järjestelmää voi aina kritisoida ja ihmetellä, miksi se on näin, kun se voisi olla nykyisillä järjestelmillä myös toisin. Tästä ei yhtiölle olisi mitään kuluja. Muilla halpisyhtiöillä lipun henkilön muuttaminen on mahdollista, Blue1:llä se ei ollut mahdollista edes rahalla.

        Toinen juttu on se, että juridisesti kauppa ja internetkauppa ei ole verrattavissa. Jos ostan kaupasta tuotteen, joka ei miellytä, voin myydä sen edelleen. Nyt en voi myydä tuotetta edelleen, vaan tuote menee arvottomaksi.

        sinuna en väittäisi asiasta josta et näköjään tiedä mitään. halpalentoyhtiön konseptiin kuuluu tarjota lennot hyvin riisutuilla palveluilla, josta taas syntyy säästöä, josta taas sinä hyödyt.

        blue1 on perinteinen lentoyhtiö, jonka erikoistarjouksessa olevat lentoliput saat vain ja ainoastaan netistä ostamalla, tietyin ehdoin. suosittelen lämpimästi tutustumista noihin ehtoihin ostaessasi minkä tahansa yhtiön lippuja! kyse on nyt omasta mokastsi, josta harmistuneena haluat haukkua myös sananviejänkin..


      • ilmailija
        Arjupa12 kirjoitti:

        Ensinnäkin Blue1 on halpalentoyhtiö. Sen käytännöt eivät mitenkään ole verrattavissa esim. Finnairiin tms. Järjestelmää voi aina kritisoida ja ihmetellä, miksi se on näin, kun se voisi olla nykyisillä järjestelmillä myös toisin. Tästä ei yhtiölle olisi mitään kuluja. Muilla halpisyhtiöillä lipun henkilön muuttaminen on mahdollista, Blue1:llä se ei ollut mahdollista edes rahalla.

        Toinen juttu on se, että juridisesti kauppa ja internetkauppa ei ole verrattavissa. Jos ostan kaupasta tuotteen, joka ei miellytä, voin myydä sen edelleen. Nyt en voi myydä tuotetta edelleen, vaan tuote menee arvottomaksi.

        Noniin, herralla taitaa olla käsitysmaailma vähän sekaisin kun kuvittelet että Blue1 on halpalentoyhtiö. Jos ajattelee että halpalentoyhtiön määritelmä on lentoyhtiö joka pystyy tarjoamaan halevmpia lentoja karsimalla palvelutasoa niin Blue1 ei missään kohtaa täytä tätä määritelmää. Blue1:n lennoilla on aina jonkinlainen tarjoilu. Minkätasoinen se on riippuu lennon pituudesta, mutta kuitenkin vähintään saman tasoinen kuin muilla perinteisillä lentoyhtiöillä tällä hetkellä. Siinä mielessä emoyhtiö SAS on enemmän halpalentoyhtiö, koska normaalihintaiset liput eivät sisällä minkäänlaista tarjoilua millään Euroopan sisäiselllä lennolla. Et edes saa tilkkaa vettäkään ilmaiseksi, kun taas Blue1:n kansainvälisillä lennoilla on täysi tarjoilu perinteisen konseptin mukaan.

        Myöskin halpalentoyhtiö säästää kustannuksia käsitellessään yksittäistä lentoa aina erillisenä tuotteena. FlyMe, Ryanair ja muut vastaavat eivät myy jatkoyhteyksiä lennoilleen. Voit toki ostaa kaksi peräkkäistä lentoa erikseen, mutta vastaa on täysin itselläsi jos joku yhteys ei toimi suunnitellusti. Jos myöhästyt itse suunnittelemaltasi jatkolennolta saat myös itse suunnitella itsesi hotelliin yöksi omalla kustannuksella jos tarve vaatii. Blue1 myy lentonsa pisteestä A pisteeseen B yhtenä pakettina, eli vastaa matkustajan perille pääsemisestä.

        Mainitsemasi ongelma ei johdu siitä että Blue1 olisi halpalentoyhtiö. Epäilemättä olisit törmännyt samaan ongelmaan jos olisit valinnut lentää jollain muulla ns perinteisellä lentoyhtiöllä, kuten nimeltään mainitsemattomalla suomalaisella kansallisella lentoyhtiöllä. Aikuisen lipun muuttaminen lastenlipuksi voi kieltämättä tuottaa ongelmia. Tietysti se on kiusallinen tilanne ja tilanteen ratkaiseminen olisi vaatinut vähän luovuuttaa myyjältä. Sitä ei nyt tällä kertaa valitettavasti löytynyt. Epäilen kuitenkin vahvasti leimaatko esim Finnairin halpalentoyhtiöksi joka kerran kun olet saanut lipun alennushintaan eikä viime hetken monimutkaiset muutokset suju kitkatta. Todennäköisesti vastaus on ei.

        Suomessa on vähitellen hyväksyttävä se tosiasia että Finnair ei ole yhtä kuin ainoa oikea lentoyhtiö. Siinä mielessä olemme pitkään eläneet erkoisen asetelman kanssa että näin on ollut. Tähän verrattava tilanne on valinnut itse asiassa ainoastaan Neuvostoliitossa, jossa Aeroflot oli ainoa verteenotettava tekijä. Kiinassakin taitaa olla useampia toimijoita alalla. Jospa siirtyisimme myös Suomessa vähitellen seuraavalle vuosituhannelle tämänkin asian suhteen.

        Maailma on nyt tällainen. Jos haluaa lentoyhtiöltä kitkatonta palvelua niin sitä saa, mutta siitä joutuu myös maksamaan. Jos haluaa saadaa lippunsa halvalla niin sen saa, mutta se tuntuu myös palvelussa.


    • molempien sinivalkosten ystävä

      osta finskiltä halvin lippu ja kokeileppa vaihtaa toinen lähtijä... Onnistuuko? Ja ei muuten ole ilmaisest puhelut finskilläkään.Joten älä kuse myöskään finnairin suuntaan.

      • vastuuta!

        Mitenkä ihmeessä nämä viestit aina kallistuvat haukkumaan Finnairia? Ei voi kuin ihmetellä... No otetaan sitten esimerkki:

        Ostat halpisyhtiöltä lipun jonnekkin Eurooppaan ja jatkolipun tästä Singaporeen tai vaikka Australiaan. Ensimmäinen lento peruuntuu/myöhästyy ja jäät myös jatkolennolta. Kaikki tietää miten sinun ja rahojesi käy. Entäs jos ostit sen lipun ihan jo alun perin parjaamaltasi Finnairilta? Pääset ainakin perille ja rahat tulee käytettyä siihen mihin oli tarkoituskin, eli matkustamiseen ;)


      • Teppo
        vastuuta! kirjoitti:

        Mitenkä ihmeessä nämä viestit aina kallistuvat haukkumaan Finnairia? Ei voi kuin ihmetellä... No otetaan sitten esimerkki:

        Ostat halpisyhtiöltä lipun jonnekkin Eurooppaan ja jatkolipun tästä Singaporeen tai vaikka Australiaan. Ensimmäinen lento peruuntuu/myöhästyy ja jäät myös jatkolennolta. Kaikki tietää miten sinun ja rahojesi käy. Entäs jos ostit sen lipun ihan jo alun perin parjaamaltasi Finnairilta? Pääset ainakin perille ja rahat tulee käytettyä siihen mihin oli tarkoituskin, eli matkustamiseen ;)

        Blue1 ei ole halpalentoyhtiö. Se kantaa täyden vastuun matkustajistaan samalla tavalla kuin Finnair. SAS:n lennoille liittymälento Suomen kentiltä on usein Blue1:lla.

        Halvimmissa lipuissa ei millään ns. perinteisillä yhtiöillä (Finnair, SAS, Blue1, BA, jne.) ole mahdollista vaihtaa matkustajien nimiä tai edes lähtöpäiviä. Ainoa vaihtoehto on ostaa uusi lippu.


      • Arjupa12
        Teppo kirjoitti:

        Blue1 ei ole halpalentoyhtiö. Se kantaa täyden vastuun matkustajistaan samalla tavalla kuin Finnair. SAS:n lennoille liittymälento Suomen kentiltä on usein Blue1:lla.

        Halvimmissa lipuissa ei millään ns. perinteisillä yhtiöillä (Finnair, SAS, Blue1, BA, jne.) ole mahdollista vaihtaa matkustajien nimiä tai edes lähtöpäiviä. Ainoa vaihtoehto on ostaa uusi lippu.

        Lähtöpäivän muuttaminen olisikin toinen juttu ja hankaloittaisi myyntiä. Sen sijaan samaan varaukseen nimen vaihtaminen ei millään vaikeuttaisi myyntiä, pikemmin päinvastoin. Tässäkin tapauksessa olisin ostanut uuden lipun ja maksanut täyden hinnan, mutta kun lento oli täynnä. Olisin peruuttanut toisen varaukseni ilman hyvitystä ja maksanut uuden lipun hinnan. Tällöin olisi koneessa ollut periaatteessa tilaa sille uudelle varaukselle. Ei vaan onnistunut sekään.


      • SRN
        Arjupa12 kirjoitti:

        Lähtöpäivän muuttaminen olisikin toinen juttu ja hankaloittaisi myyntiä. Sen sijaan samaan varaukseen nimen vaihtaminen ei millään vaikeuttaisi myyntiä, pikemmin päinvastoin. Tässäkin tapauksessa olisin ostanut uuden lipun ja maksanut täyden hinnan, mutta kun lento oli täynnä. Olisin peruuttanut toisen varaukseni ilman hyvitystä ja maksanut uuden lipun hinnan. Tällöin olisi koneessa ollut periaatteessa tilaa sille uudelle varaukselle. Ei vaan onnistunut sekään.

        Osaatpa olla katkera. Et varmaan lukenut sääntöjä varatessasi lippua? No, voidaan siis sanoa, että tyhmyydestä rankaistaan aika usein, niin kuin nyt sinua.


      • molempien sinivalkosten ystävä
        vastuuta! kirjoitti:

        Mitenkä ihmeessä nämä viestit aina kallistuvat haukkumaan Finnairia? Ei voi kuin ihmetellä... No otetaan sitten esimerkki:

        Ostat halpisyhtiöltä lipun jonnekkin Eurooppaan ja jatkolipun tästä Singaporeen tai vaikka Australiaan. Ensimmäinen lento peruuntuu/myöhästyy ja jäät myös jatkolennolta. Kaikki tietää miten sinun ja rahojesi käy. Entäs jos ostit sen lipun ihan jo alun perin parjaamaltasi Finnairilta? Pääset ainakin perille ja rahat tulee käytettyä siihen mihin oli tarkoituskin, eli matkustamiseen ;)

        Anteeksi että unohdin mainita myös muita perinteisiä yhtiöitä! Kuten jo toisessa viestissä mainittiin halvimman lipun ostaneita koskevat samantyyliset ehdot.Kun Blue 1 ei ole halpisyhtiö niin siltäkin löytyy lippuja joita joita voi muutella.

        Koska Blue 1 yksi ei myy lippuja esim. Helsinki-Singapore reitille niin joudut ostamaan ne SAS:lta. Tällöin vaikka ensimmäinen lento peruuntuu/myöhästyy ja jäät jatkolennolta niin pääset kuitenkin perille ja rahat tulee käytettyä siihen mihin oli tarkoituskin...tiedätkin tähän vastauksen ;-)

        Ja olen edelleen molempien sinivalkoisten yhtiöiden ystävä!


      • .....
        molempien sinivalkosten ystävä kirjoitti:

        Anteeksi että unohdin mainita myös muita perinteisiä yhtiöitä! Kuten jo toisessa viestissä mainittiin halvimman lipun ostaneita koskevat samantyyliset ehdot.Kun Blue 1 ei ole halpisyhtiö niin siltäkin löytyy lippuja joita joita voi muutella.

        Koska Blue 1 yksi ei myy lippuja esim. Helsinki-Singapore reitille niin joudut ostamaan ne SAS:lta. Tällöin vaikka ensimmäinen lento peruuntuu/myöhästyy ja jäät jatkolennolta niin pääset kuitenkin perille ja rahat tulee käytettyä siihen mihin oli tarkoituskin...tiedätkin tähän vastauksen ;-)

        Ja olen edelleen molempien sinivalkoisten yhtiöiden ystävä!

        Kovasti ihmetyttää tuo blue1:n sijoitaminen halpalentoyhtiösarjaan. Blue1:lla on ulkomaanlennoilla business luokka ja economyluokassa kahvi ja sämpylätarjoilu ja kaikilla muilla paitsi kotimaan ja ruotsiin suuntautuvilla reiteillä ilmainen alkoholitarjoilu (myös väkevät). SAS on poistanut kaiken ilmaisen tarjoilun lyhyillä reiteillä, jopa vesi maksaa, joen on väärin väittää Blue1:a SAS:n halpalentoyhtiöksi.
        Mielestäni halpalentoyhtiöiden luokittelu perustuu juuri siihen, että on vaan yhdenlaista halpislippua, jota ei voi muuttaa eikä business luokkaa eikä tarjoilua. ei Finnairin halvinta lippuakaan voi muutella. Ostakaa hyvät ihmiset jokin kalliimpi lippu niin johan onnistuu nuo muutokset ja vaihtelut. En ymmärrä suomalaisten luuloja, että jos ostan 49 euroa maksavan lipun niin voin sitä muutella ja saan muutenkin saman palvelun kuin Business lipulla matkustava. Lukekaa matkaehdot ja miettikää sitten millaisen lipun haluatte.
        Toki kaikilla yhiöillä on nykyään pakottava tarve laskea lipun hintoja, niin myös finnairilla joka viime viikolla ilmoitti laskevansa kotimaan lipun hintoja koska Blue1 on aiheuttanut niin kovaa kilpailua tietyillä reiteillä. Se ei kuitenkaan välttämättä määritä yhtiötä hallpalentoyhtiöksi. Tai voisihan finskinkin kohta laittaa siihen sarjaan; kotimaan reiteillä tarjolla msutikkakeittoa ja hinta 50 euroa suunta.


      • NiCHolaZ
        ..... kirjoitti:

        Kovasti ihmetyttää tuo blue1:n sijoitaminen halpalentoyhtiösarjaan. Blue1:lla on ulkomaanlennoilla business luokka ja economyluokassa kahvi ja sämpylätarjoilu ja kaikilla muilla paitsi kotimaan ja ruotsiin suuntautuvilla reiteillä ilmainen alkoholitarjoilu (myös väkevät). SAS on poistanut kaiken ilmaisen tarjoilun lyhyillä reiteillä, jopa vesi maksaa, joen on väärin väittää Blue1:a SAS:n halpalentoyhtiöksi.
        Mielestäni halpalentoyhtiöiden luokittelu perustuu juuri siihen, että on vaan yhdenlaista halpislippua, jota ei voi muuttaa eikä business luokkaa eikä tarjoilua. ei Finnairin halvinta lippuakaan voi muutella. Ostakaa hyvät ihmiset jokin kalliimpi lippu niin johan onnistuu nuo muutokset ja vaihtelut. En ymmärrä suomalaisten luuloja, että jos ostan 49 euroa maksavan lipun niin voin sitä muutella ja saan muutenkin saman palvelun kuin Business lipulla matkustava. Lukekaa matkaehdot ja miettikää sitten millaisen lipun haluatte.
        Toki kaikilla yhiöillä on nykyään pakottava tarve laskea lipun hintoja, niin myös finnairilla joka viime viikolla ilmoitti laskevansa kotimaan lipun hintoja koska Blue1 on aiheuttanut niin kovaa kilpailua tietyillä reiteillä. Se ei kuitenkaan välttämättä määritä yhtiötä hallpalentoyhtiöksi. Tai voisihan finskinkin kohta laittaa siihen sarjaan; kotimaan reiteillä tarjolla msutikkakeittoa ja hinta 50 euroa suunta.

        Tietääkseni Blue1- lippujen vaihtaminen ja nimen muutos on mahdollista kun liput on ostettu puhelimitse. Jos on ostettu netistä, ei vaihtoa eikä nimenmuutosta voi tehdä.


      • Lentäväinen
        NiCHolaZ kirjoitti:

        Tietääkseni Blue1- lippujen vaihtaminen ja nimen muutos on mahdollista kun liput on ostettu puhelimitse. Jos on ostettu netistä, ei vaihtoa eikä nimenmuutosta voi tehdä.

        Ostopaikalla on väliä.
        Tuottetta ostaessa täytyy olla selvillä, mitä rahalla saa. Jos ostaa kalliimman lipun, sitä voi vaihdella ihan miten haluaa. Business-lipulla voi hypätä aikaisempaan tai myöhäisempään koneeseen riippumatta siitä, mikä lento lippuun on merkitty. Myös turistiin saa kalliimpia lippuja, joissa vaihto-oikeus.

        Lukekaa ihmiset ensin ehdot, jotta tiedätte mitä ostatte!


    • marjuska

      Blue 1 liput...entä, jos perut koko matkan (4 hengen lentoliput), kai saat rahat takaisin, jos olet ottanut asianmukaisen vakuutuksen vakuutusyhtiöstä, onko kellään ollut tuon kanssa ongelmia, vai onnistunut hyvin? Montako % palautus on ollut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe