Nikonin digijärkkäriakuissa vikaa...

10

2564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja se on

      Moi

      Tilalle D70 omistajilla tulee se tehokkaampi akku. Ei se orginaalikaan huono ole kestävyydeltään. Mutta ei noista "lisä milliamppeereista" haittaakaan ole.

    • Mika.....

      Ne ei voi vain lähettää sitä uutta tehokkaampaa akkua, jos vanha toimii ihan hyvin kuitenkin niin saisi siitä vara-akun??? siis jos kerran kaikki tuon sarjan akut vaihdetaan joka tapauksessa.

      • takia

        että mahdollisesti vialliset akut saadaan_pois_käytöstä. Sehän ideana juuri onkin. Mahdolliset vaaratilanteet eivät poistu sillä, että sinä jätät mahdollisesti viallisen akun vara-akuksi itsellesi.


      • Mika....
        takia kirjoitti:

        että mahdollisesti vialliset akut saadaan_pois_käytöstä. Sehän ideana juuri onkin. Mahdolliset vaaratilanteet eivät poistu sillä, että sinä jätät mahdollisesti viallisen akun vara-akuksi itsellesi.

        Unohdin hymiön :) anteeksi


      • Matti_Hki

        Nikon saisi kyllä lähettää sen kunnollisen akun suoraan kameran omistajalle, joka voisi sitten lähettää vaarallisen akun takaisin.

        Luulisi, että kameran käytön estyminen olisi vastoin kuluttajansuojalakia.


    • Matti_Hki

      Nikon ilmoitti netti-sivuillaan, että uusissa digikameroissa on käyttöturvallisuuteen liittyvä tuotevirhe akuissa.

      Valmistaja on asiallisesti tiedottanut tuotevirheestä, mutta valitettavasti korjausmenettely on kuluttajalle kohtuuttoman tuntuinen. Viallinen akku lähetetään valmistajan kustannuksella jonnekin Eurooppaan, ja tämän jälkeen kameran omistaja jää odottamaan uutta, turvallista akkua tilalle. Valitettavasti kameraa ei voi tänä aikana käyttää, ja kukaan ei etukäteen tiedä katkoksen pituutta.

      Voiko valmistaja ja maahantuoja täysin yksipuolisesti päättää vaihtomenettelyn? Miksi Nikon ei lähetä uusia akkuja rekistöröityneille kameran omistajille, jolloin käyttöön ei tulisi katkosta?

      • nikkor

        Itse sain juuri vastauksen Nikonilta, että uudet akut saapuneet ja ovat lähettäneet osoitteella varustetun kirjekuoren minulle. Kuori tulee 5-10 päivän sisällä. Uuden akun saamiseen menee arviolta 5-10 päivää siitä, kun ovat saaneet lähettämäni korvattavan akun. Eli voi hyvinkin mennä kuukausi. Pitääkö minun todellankin ostaa vara-akku, jotta voin käyttää kameraa odottelun ajan? Ei kuulosta hyvältä. Eli en ole kauhean tyytyväinen Nikonin toimintaan. Jenkeissä on kaiketi mahdollista saada uusi tilalle ennenkuin on lähettänyt vanhan, mutta tämä edellyttää luottokorttitietojen lähettämistä.


      • Mika...
        nikkor kirjoitti:

        Itse sain juuri vastauksen Nikonilta, että uudet akut saapuneet ja ovat lähettäneet osoitteella varustetun kirjekuoren minulle. Kuori tulee 5-10 päivän sisällä. Uuden akun saamiseen menee arviolta 5-10 päivää siitä, kun ovat saaneet lähettämäni korvattavan akun. Eli voi hyvinkin mennä kuukausi. Pitääkö minun todellankin ostaa vara-akku, jotta voin käyttää kameraa odottelun ajan? Ei kuulosta hyvältä. Eli en ole kauhean tyytyväinen Nikonin toimintaan. Jenkeissä on kaiketi mahdollista saada uusi tilalle ennenkuin on lähettänyt vanhan, mutta tämä edellyttää luottokorttitietojen lähettämistä.

        Luin, että viallinen akku ylikuumenee ladattaessa eivätkä kaikki akut joiden sarjanumero oli listassa ole viallisia, vaan niiden sarjojen joukossa on viallisia akkuja. Jospa Nikonilla pohtivat, että tekemällä akunvaihto-operaatiosta tarpeeksi työlään, niin akkuja vaihtavat vain ne henkilöt jotka jo itsekin ovat todenneet akkunsa vialliseksi eli kuumenevan liiaksi ladattaessa. Tiedä sitten tulipahan vaan mieleen, että nuita D70/D50 kameroita on varmasti myyty sen verran, että voipi käydä aikamoinen vipinä Nikonin akkuvarastolla.


      • palvelu
        Mika... kirjoitti:

        Luin, että viallinen akku ylikuumenee ladattaessa eivätkä kaikki akut joiden sarjanumero oli listassa ole viallisia, vaan niiden sarjojen joukossa on viallisia akkuja. Jospa Nikonilla pohtivat, että tekemällä akunvaihto-operaatiosta tarpeeksi työlään, niin akkuja vaihtavat vain ne henkilöt jotka jo itsekin ovat todenneet akkunsa vialliseksi eli kuumenevan liiaksi ladattaessa. Tiedä sitten tulipahan vaan mieleen, että nuita D70/D50 kameroita on varmasti myyty sen verran, että voipi käydä aikamoinen vipinä Nikonin akkuvarastolla.

        Nikonin palvelu ei ole ainakaan asiakas ystävällistä.Vai mitä sanotte tästä.Mitenkä minä tilaan uuden akun,kun en osaa muuta kieltä kuin
        SUOMEA!
        Nikonille en viellä ole yrittänyt puhelimella soittaa,saattaa olla että ei sieltäkään saa suomenkielistä palvelua.


      • p-oronen
        palvelu kirjoitti:

        Nikonin palvelu ei ole ainakaan asiakas ystävällistä.Vai mitä sanotte tästä.Mitenkä minä tilaan uuden akun,kun en osaa muuta kieltä kuin
        SUOMEA!
        Nikonille en viellä ole yrittänyt puhelimella soittaa,saattaa olla että ei sieltäkään saa suomenkielistä palvelua.

        olen ollut (ja edelleen) yli 20 vuotta mutta täytyy sanoa että huonosti on asia hoidossa jos ei suomeksi saa näin oleellsta asiaa hoidettua! Vaarana on että sen vuoksi jää joku oikeasti viallinen akku vaihtamatta.
        Ainakin löytyy Nikonin sivuilta suomalaisia yhteystietoja, toivottavasti saat asian kuntoon,
        koita vaikka näistä:

        Toimisto:
        Nikon Nordic
        Ojahaanrinne 4
        01600 VANTAA
        Puh. 09-566 0060
        Fax. 09-566 00626

        Huolto:
        Jas Tekniikka Oy
        Mannerheimintie 160B
        00300 Helsinki
        Puh. 0407 747 740

        sekä:
        Maariankatu 1
        20100 Turku
        0407 747 740


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe