Nahkatakki talveksi?

Niko-

Niin, eli kysymys on että voikos talvella pitää nahkatakkia? Joku väitti että ne repeää talvella. Hehheh.

15

5324

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ne mitään repeä, itelläni talvinahkatakki. :)

      minkätakia tehtäis erikseen talvinahkatakkeja jos ne repeäisi? nahka kuitenkin on kestävämpää kuin yksikään kangas. eikä haurastu hyvinhoidettuna.

    • oih

      Tuo saattaa pitää paikkansa, jos kyseessä on keinonahkatakki. Keinonahkahan on oikeastaan muovia, eikä tuollaiset muovit kestä kylmänä taittamista tai vetämistä kovinkaan hyvin. Kun joku... vähemmän elämää kokenut henkilö... sitten ostaa tosi hyvältä näyttävän ja tosi edullisen keinonahkatakin ja pettyy sen huonoon kestoon, huonoon lämpöeristykseen ja huonoon hengittävyyteen, alkaa julistaminen nahan surkeudesta, jonka vertaisteini tietenkin Internetistä luettuaan uskoo ja pysyy uskossaan ehkä vuosia tämän jälkeen. "Nahka halkeaa pakkasessa, nahka on kylmää talvella ja hiostaa inhottavasti" jne.. jne.. Ja nämä uskomuksethan ei tietenkään pidä paikkaansa.

      • Niko-

        Noh, kiitoksia vastauksista! Itsekin vähän epäilin tätä väitettä. :/


      • Niko-

        Onkos nahkatakki kovin lämmin, talvella? Leatherheavenissa ei näyttäisi ainakaan olevan topattuja prätkärotseja.


      • oih
        Niko- kirjoitti:

        Onkos nahkatakki kovin lämmin, talvella? Leatherheavenissa ei näyttäisi ainakaan olevan topattuja prätkärotseja.

        Mulla on nahkatakki ollut talvitakkina viimeiset 10 vuotta, eikä valittamista ole ollut. Talvikäytössä nahan pitäisi olla tietenkin paksumpaa kuin muiden vuodenaikojen nahka-asussa. Vaikka kohtuu hyvä lämpöeriste onkin, nahka yksinään ei tietenkään kovin kylmiin keleihin riitä. Lämpöeristeen määrä kannattaakin säätää kerrospukeutumisella, eli alimmaiseksi jokin urheilukerraston tapainen kosteutta iholta pois siirtävä kerros ja sen päälle varsinainen lämpöeriste kelien mukaan (nollakeleissä ohutkin kerros riittää) ja päällimmäiseksi tuulta pitävä ja hengittävä nahka (Gore-tex ajaa pitkälti samaa asiaa, mutta on kuitenkin eri asia). Tässä keinonahka eli muovi viimeistään ryssii koko paketin, kun kosteus ei pääse pois vaan jää kastelemaan eristekerroksen ja ihon, ja vesihän johtaa tunnetusti hyvin lämpöä. Ja muovi huolehtii lämmön tehokkaasti ulos sitä mukaa kun sitä märän eristekerroksen läpi tulee. Keinonahka ja nahka toimivat siis kosteuden ja lämmön suhteen täysin vastakkaisesti.

        Noin nyrkkisääntönä voisi sanoa, että mitä paksumpi kiinteä vuori nahka-asussa on, sitä vähemmän sille on täkäläisittäin vaihtelevissa keleissä käyttöä. Jonkinlainen vuodenajan mukainen perusvuori pitää tietenkin olla, mutta toppa-asupaksuudet ei kuulu nahka-asuihin, ellei kelit ole suht jatkuvasti arktista tyyppiä.

        Tämä pätee sitten vuoden ympäri, kokemusta on kesäisin prätkäreissuista, eli nahkaa on pidetty päällä -30... 30 asteen välillä. Tuon haarukan ulkopuolella löytyy sitten parempaakin tekemistä...


    • mä vaan

      ei mitää nahkatakki kannate..!! iha hirveen rumia!!

      • Niko-

        No eihän nahkarotsi toki hoppareille sovi...


    • Julia

      Ne on rumii ja kalliita ja tyhmii... Älä Niko osta!

      • Niko-

        Eikä ole! Tahtoo nahkatakin....


      • nahka takithan on helsvetin hienoja ja nättejä päällä.


    • tonymom

      mistäköhän löytyis 50-110eurolla talvelle nahkatakkeja?

      • lovetti

        Kirppareilta


    • Rose's street

      Voi pitää, itse pidin koko talven mutta hanki talvinahkis tai jäädyt, itse palellutin itseni koska takkini ei ollut talvinahkis.

    • Nahkatakki all time

      Itse pidän nimenomaan AITOA nahkatakkia kesät talvet, ei tule kuuma saati kylmä, satoi tai paistoi, nahkatakki on joka sään ja vuodenajan takki.

    • onko emp verkkokaupan nahkatakit sellaista nahkaa jotka kestävät talvi käyttöä, ja emp:llä on aika kalliita takkeja että minimi hinnat on 130-160€ ja max hinnat on sielä 200-300€ per takki. eli lyhyesti kysyttynä kestääkö emp vekkokaupan nahka takit talvi käyttöä ja osaako joku sanoa että onko ne edes sellasita nahkaa joka talven kestää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe