En ymmärrä, miksi ihmiset panikoituu jos asuntoon karkaa joitain kotisirkkoja. Itselläni karkasi omakotitaloon muutamia pikkupoikasia naaraiden munittua terrassa, kun harrastelen gekkoja. Nille kasvattelin ruuaksi sirkkoja. Ja nyt muutaman kk kuluttua hellan alla keittiössä on näkynyt muutamia keskenkasvuisia ja olkkarissa öisin lattialautojen alta kuulunut ii-ii-ii...
Onko se paha?
Ei ne ole tupajumeja, jotka syö taloa, tai lutikoita, tai muita syöpäläisiä.
Kotisirkka on viehko kulttuurieläin vanhoilta päiviltä, jolloin oli puulämmitystaloja.
Pidän niistä, tavallaan. Se lauluko ihmisiä rassaa?
Muutaman olen nähnyt joskus myös kellarissa käydessäni. Meillä omakotitalo kaukolämmöllä, ei puu-tai öljy, joten on melko kuiva huoneilma. Talossa kellarihuone jonne mennään portailla, talon alle teetätetty.
Se tuo ehkä hieman maakosteutta tms. Mutta antaa poikien laulaa, ketä se haittaa? MUKAVIA ovat.
Kotisirkka olisi suosittava laji
sirkkafani
2
954
Vastaukset
- kotilo-ja-gekkofani
..Sirkkojen siritys on ihan kivaa..Mäkin harrastan gekkoja ja syötän ruuaksi sirkkoja, niin ne sirittää mukavasti vuorokauden ympäri xD
Iskällekin tuli sirkkojen siritystä ikävä kun en vähään aikaan edellisten syömisen jälkeen hakenut uusia! :) Mutta nyt on taas sirittäjiä ja tuolla nytkin siritystä kuuluu :) - severi
Kotisirkat ovat viehättäviä lemmikkejä.
Itse kasvatamme niitä parta-agama Severin ruoaksi, mutta pidämme myös niitä terraaroissa lemmikkeinä. Niiden siritys on kaunista: aivan kuin lintujen laulu, ja se tekee kodista elävän.
Ystävyydellä,
Severi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119118
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265768- 544750
- 964716
- 613679
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743423- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262896Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502772- 432661