Päivää, olisin kiinnostunut tietämään millainen voisi olla omakotitalon murtosuojaus. Nämä hälytinasiat taitaa tällä palstalla jäädä varjoon. Asun pääkaupunkiseudulla, talossa kaksi kerrosta, 150 m2.
Langaton vai langallinen? Asiallisia asennusliikkeitä? Kannattaako maksaa vartioinnista yksityistalouteen? Netissä aikamoinen kirjo.
Täällä tuntuu olevan ammattilaisia, joten kertokaa kokemuksistanne.
Hälytinlaitteet ja vartiointiko
30
11103
Vastaukset
- vrtpoju
Ensinnäkin korjaisin pahimman virheolettamuksen: täällä EI ole ammattilaisia nimeksikään, koko palsta pitäis lopettaa ylsisen edun nimissä.
Sitten: Varmimmin ja turvallisimmin laitteet saa suurelta ja tunnetulta firmalta. Langattoman etuja on helppo ja nopea asennettavuus ja myös poistaminen sekä asennuksien pienet kulut, miinuksina häiriöalttius, rajalliset kantomatkat, ilmaisimien pattereiden loppuminen jne.
langallisen miinuksina kaapeloinnin vaatimat työt
(=maksaa, vie aikaa) etuja varmempi toimivuus jne (=ei langattoman haittoja)
Langaton on asuntokäyttöön ihan passeli (huom! mun mielipide)
Jos otat asennuksen/laitteet pienestä firmasta tms. muista tarkastaa turvasuojaajakortti ja vaadi palvelutodistus
Valvonnasta sen verran että se ei niin hirveästi maksa, sen sijaan hälytyskäynnit ovat melko tyyriitä, siksipä ilmoituspalvelu on normaalisti hyvä vaihtoehto (häly soittaa sulle, vaimollesi, naapurillesi jne) lomien jne ajat ovat sitten hankalammat.- ja siihen lisäys
Tuossa vastattiin aika hyvin itse laitteista.
Lisään vielä yhden asian:
Vartioimisliikkeen ohjeistus. Olen työskennellyt "useamman kuin yhden" vartiointiliikkeen hälytyskeskuksessa, ja tiedän että isoimmat ongelmat tulevat siitä kun ohjeistus on epäselvä tai puutteellinen. Eli määrittele aina seuraavat asiat, sekä kaikki muu mitä tiedät:
- peruutustunnussana sovittava aina! Ohjeisiin iso merkintä että vartija paikalle AINA kun tunnussanaa ei löydy, oli sitten mikä tahansa tilanne. (on tilanteita joissa ohjeissa käsketään vain "varmistamaan" tilanne soittamalla kohteeseen, ja sitten kohde on keikattu siten että rosmot on vastanneet puhelimeen ja kertoneet kaiken olevan ok)
- murto, palo, vartijakutsu, sabo, vika, jne. Kaikkiin on oltava ohje, tai sitten yksi ohje joka käy kaikkeen. Muuten tulee tapahtumaan niin että tulee häly, eikä häkeväijy ole varma mitä tehdä.
- ehdoton linjaus siitä mikä peruuttaa hälytyksen. esim. jos tulee hälytys mutta heti perään laitteen poiskytkentä tai silmukan kuittaus, onko se peruutus, vai laitetaanko silti vartija paikalle? Nämä merkittävä selkeästi sopimukseen!
- mitä tehdä jos sama silmukka hälyttää turhaan koko ajan? Tilanne: asiakas kanarialla, ei vastaa puhelimeen. Sama silmukka hälyttää 30 kertaa yön aikana, kertaakaan ei asiakkaan yhteyshenkilöön saada yhteyttä, joka kerta vartija tarkastaa kohteen, koskaan ei mitään hätää, ja asiakas närkästyy kun on 30 käyntilaskua (esim. 3000 euroa pahimmillaan) odottamassa kotona, turhaan. Eli joku sääntö, esim. jos sama silmukka kolme turhaa, lakataan reagoimasta ellei muut silmukat hälytä jne.
Eli olkaa ihmiset tarkkoina mitä annatte ohjeeksi, kuten Lontoon kielellä sanotaan: be careful what you wish for, it might come true. Eli pahimmillaan vartioimisliike seuraa annettuja ohjeita orjallisesti ja sinä maksat viulut kun puhelimestasi oli loppunut akku eikä sinua tavoitettu tms. - Ex vartija.
Ihmettelen viestiäsi. Aloitat toteamalla ettei täällä ole ammattilaisia.
Sitten jaat heti perään neuvoja?
Joten kuka sina sitten nyt olet, neuvojen laadukkuudesta voi olettaa että kuitenkin olet kuin oletkin ammattilainen, tai hatustako vedit neuvosi?
Tälläkin palstalla on kolmen eri sortin taapertajaa. Laajan tyo- ja/tai alan koulutuksen
omaavia henkiloita, nuorehkoja uusia vartijakykyjä jotka haluavat osallistua ja kehittyä nuoruuden innolla mutta joilla vielä on matkaa jäljellä siihen pisteeseen että kirkkain silmin voivat kutsua itsensä ammattilaisiksi.
Ja lopulta provoja henkilöiltä joilla on jäänyt jotakin hampaankoloon kohdattuaan turva-alan toimijoita jotka ovat asettaneet rajat heidän epäsosiaaliselle toiminnalle. Nimimerkin takaa on sitten helppoa ja turvallista räkiä kun muuhun ei kykene.
Ajatteleva aikuinen ihminen kyllä kykenee erottelemaan kuka on kuka. - vrtpoju
Ex vartija. kirjoitti:
Ihmettelen viestiäsi. Aloitat toteamalla ettei täällä ole ammattilaisia.
Sitten jaat heti perään neuvoja?
Joten kuka sina sitten nyt olet, neuvojen laadukkuudesta voi olettaa että kuitenkin olet kuin oletkin ammattilainen, tai hatustako vedit neuvosi?
Tälläkin palstalla on kolmen eri sortin taapertajaa. Laajan tyo- ja/tai alan koulutuksen
omaavia henkiloita, nuorehkoja uusia vartijakykyjä jotka haluavat osallistua ja kehittyä nuoruuden innolla mutta joilla vielä on matkaa jäljellä siihen pisteeseen että kirkkain silmin voivat kutsua itsensä ammattilaisiksi.
Ja lopulta provoja henkilöiltä joilla on jäänyt jotakin hampaankoloon kohdattuaan turva-alan toimijoita jotka ovat asettaneet rajat heidän epäsosiaaliselle toiminnalle. Nimimerkin takaa on sitten helppoa ja turvallista räkiä kun muuhun ei kykene.
Ajatteleva aikuinen ihminen kyllä kykenee erottelemaan kuka on kuka.Vaikka kyseessä olisikin aikuinen ajatteleva ihminen, on alamme kuitenkin sen verran outo useimmille "ulkopuolisille", että väärätkin neuvot saattavat mennä täydestä. Tietysti täälläkin on ammattilaisia, kärjistin vaan hiukan. Tuleepahan kaikille "fiksuille" ihmisille selväksi että suhtautuvat täältä hankittuihin tietoihin VARAUKSELLA
- Hallussa
Pari päivää sitten ruuvasi asiallinen liike Tapanilasta nämä "rikkarit" kiinni , sain 60 €/v vakuutuksista alennusta. 10 vuotta ja ne on ilmaiset. Ja niitä johtoja ei näy melkein missään.
- Pommi-eunukki
Näkemättä ei oikein voi sanoa, millaiset olisi riittävät laitteet. Eikä muuten voi ne ammattimyyjätkään. Muutamia vinkkejä pystyy kuitenkin heittämään.
Langaton vai langallinen?
Langaton helpompi/halvempi asentaa, koska ei tarvi vetää johtoja. Langallinen on varmatoimisempi, koska ei ole katvealueita. Kaksikerroksisessa asunnossa saattaa hyvinkin olla katveita.
Kannattaa ostaa sellainen laitteisto, johon voit myöhemmin lisätä ilmaisimia. Eli älä osta halvinta. Vaikka jossain Citymarketissa luvattaiskin, että tähän voit lisätä ilmaisimia niin ei niitä parin vuoden päästä siellä enää myydä. Osta siis tunnettu merkki.
Vartiointi yksityistalouteen?
Se menee täysin tarpeittesi mukaan!
Voithan ottaa hälytykset omaan kännykkääsi ja vain erikseen esim. lomamatkojen ajaksi vartiointiliikkeeseen. Vartiointiliikkeillä on joskus hyviä tarjouksia. Kannattaa ainakin kysyä hinta ennenkuin teet päätöksiä. - Jukkado
Kannattaa ottaa yhteyttä ISS Securityyn, heiltä saa varmaan tarpeeksi infoa ja varmasti ovat mielellään valmiita tekemään tarjouksen.
- Isänmaan toivo
Hehheh! Joo'o
- loponen
Isänmaan toivo kirjoitti:
Hehheh! Joo'o
öö..
- Pommi-eunukki
loponen kirjoitti:
öö..
No anteeksi vain mutta en viitsi vastata. Muuten tästä tulee pelkkä vartiointiliikkeiden mainostamiskilpailu ja homma lähtee täysin käsistä ja sivuraiteelle. Varmasti kaikissa firmoissa on omat hyvät ja huonot puolensa.
- tarpeeseen
Langaton vai langallinen... Aikaisemmin olisi sanonut, että langaton on ihan syvältä mutta tällä hetkellä ne on toimivia järjestelmiä joissa on kyllä vikadiagnostiikat erilaisten vikatilanteiden varalle eli ei toimintavarmuudessa ole eroja millä olisi väliä kotitalouksissa. Langaton on helppo/siisti asentaa jälkikäteen.
Järjestelmästä pitää se hälytys tietysti siirtää johonkin. Minä en nää yhtään järkevää syytä miksi sen siirtäisi esim. omaan kännykkään. Oletko valmis päivystämään päivin / öin?? Ja toisekseen, moniko tiesi, että 80% kotien murroista tehdään klo 11-14. Mitä tekisit jos saisit työpaikalle hälytyksen murrosta? Oletko aina puhelimen päässä? Ainoa järkevä ratkaisu on vartioimisliike. Kannattaa turvautua hyvämaineiseen liikkeeseen (pk seudulla useita) jolla on omalla asuinalueella toimintaa. Yritykset veloittaa x€/kk valvonnasta. Joillain hinta sisältää hälytysajot, toisilla ei. Itse ottaisin sellaisen joka sisältää ajot. Laitteiden hankinnassakin on vaihtoehtona omien hankinta tai sitten ns. liisaaminen jolloin kk. maksuun sisältyy valvonta, ajot ja laitteiden huolto. Itse päädyin em. vaihtoehtoon yli 10v. vartiontialan kokemuksen ja näiden turvalaiteiden vuosien kokemuksen perusteella. Helppo ja huoleton ratkaisu. Muitakin mielipiteitä löytyy.- kake
mulla kyseinen secun paska,huijasivat rahat ja nyt pitää maksaa 3kk turhaan
- .....
"Ja toisekseen, moniko tiesi, että 80% kotien murroista tehdään klo 11-14."
Ja mihinhän tutkimukseen tieto perustuu? Ilman lähdettä/perusteita tuo tioto on roskaa! - vaan hälyistä
..... kirjoitti:
Ja mihinhän tutkimukseen tieto perustuu? Ilman lähdettä/perusteita tuo tioto on roskaa!Tarkoitti varmaan ettei murtoja tehdä niin, vaan murtohälyjä tulee niin?
- ei ole
..... kirjoitti:
Ja mihinhän tutkimukseen tieto perustuu? Ilman lähdettä/perusteita tuo tioto on roskaa!Mihinkään erilliseen tutkimukseen perustu vaan tämän vuoden turvallisuusmessuilla pidettyyn luentoon jonka piti kotimurtoihin erikoistunut poliisin edustaja, nimeä en muista. Hän ilmeisesti on kuitenkin jonkin verran perehtynyt asiaan vai kenties itse olet parempi asiantuntija? Minä pidin tätä kyllä luotettavana tietolähteenä.
- ne huijasivat
kake kirjoitti:
rahat? Kiinnostaa kovasti tietää.
- Minä vaan
kake kirjoitti:
Kuulostaa siltä että jäi sopimusehdot lukematta.. oman tyhmyyden vuoksi ei kannata olla katkera kenellekkään muulle kun itselleen.
- sopimus
Kysyin kerran lakimieheltäni vastaavan tyylisestä sopimuksesta. Omalla kohdalla lakimieheni suositteli pyyhkimään p******ä lapulla. Vastine työnantajalle, eivätkä perineet mitään korvauksia.
- asiakas
"If-hälytin" eli Securitaksen Aroundio näyttäisi olevan tarjouksessa, jos on vakuutukset iffissä:
http://www.if.fi/halytin- buaha
Älä mene siihen halpaan, että murtohälytin estää murrot, kuten IF tv-mainoksessaan esittää. Murtohälytin on vain se laite, joka kutsuu avun paikalle jälkiä korjaamaan.
Katso IFin tv-mainostakin! Murtomies viipyy talossa about noin 20 sekuntia ja kaasuttelee autolla pois. Siinä ajassa on hälytys juuri ja juuri välittynyt sinun kännykkääsi tai vaksifirman päivystykseen.
Ja kuten edellä sanottiin, suurin osa asuntomurroista tapahtuu päiväsaikaan. Poliisin tilastoista sekin on peräisin. Tietysti IFin mainoksessa asuntoon murtaudutaan yöllä.
Ota hälytin, ESTÄT MURROT!! (yeah right)
Pitäis jonnekin kuluttaja-asiamiehelle valittaa tuosta mainoksesta, harhaanjohtavaa mainontaa! - murtoja
buaha kirjoitti:
Älä mene siihen halpaan, että murtohälytin estää murrot, kuten IF tv-mainoksessaan esittää. Murtohälytin on vain se laite, joka kutsuu avun paikalle jälkiä korjaamaan.
Katso IFin tv-mainostakin! Murtomies viipyy talossa about noin 20 sekuntia ja kaasuttelee autolla pois. Siinä ajassa on hälytys juuri ja juuri välittynyt sinun kännykkääsi tai vaksifirman päivystykseen.
Ja kuten edellä sanottiin, suurin osa asuntomurroista tapahtuu päiväsaikaan. Poliisin tilastoista sekin on peräisin. Tietysti IFin mainoksessa asuntoon murtaudutaan yöllä.
Pitäis jonnekin kuluttaja-asiamiehelle valittaa tuosta mainoksesta, harhaanjohtavaa mainontaa!Joo, jossain olen nähnyt myös mainostettavan murronestojärjestelmiä:) Täysin selvä on, että laitteet ei estä murtoja. Murron todennäköisyyttä ne kyllä vähentävät, se lienee selvä. Mutta kuten alan asiantuntijat sanovat, niin lähes yhtä hyviin tuloksiin päästään kunnollisella rakenteellisella suojauksella. Tietysti jos kohde on vähän syrjäisessä paikassa jossa saa rauhassa paikkoja rikkoa niin hälytysjärjestelmä voi olla paikallaan. Kerrostalokämppään riittänee kunnollinen lukitus.
- todellakin sinun
buaha kirjoitti:
Pitäis jonnekin kuluttaja-asiamiehelle valittaa tuosta mainoksesta, harhaanjohtavaa mainontaa!mielestäsi 20 sekuntia on normaali aika murrolle..hehheh....se että pienessä nousuhumalassa (katso haastattelututkimuksia omaisuusrikollisista, 80 luvulla tehtiin ainakin sosiologiassa yksi hyvä tutkimus, keskiarvo oli yksi gambina ennen keikkaa.Nämä siis keskimääräistä paremmin pärjänneitä kavereita..) edes paikallistaa kaikki arvoesineet kestää sen aikaa. seinästä irrottamine, avaaminen jne.. ja kantaminen kestää sekin...
Ei se toki sitä tarkoita että IF hälytin estäisi yhtään mitään...hehheh,,,,
- Kode
pyydä netissä tarjous muutamalta...
unohdä aroundio jossa laitteet on ikuisesti vuokralla, unohda falck joka on kallis...stadissa on pari ok lafkaa joista sain palvelua isoin kirjaimin
FPS kannattaa kokeilla- vuokralla
Asiat ei oo aina niin yksinkertaisia. Onhan se totta, että laitteet on vuokralla mutta se tarkoittaa myös sitä, että jos ne menee rikki niin ne laitetaan kuntoon. Samoin kuin myös mainitsemassasi palvelussa saa samanlaiset laitteet uuteen kotiin veloituksetta jos esim. muuttaa uuteen kotiin. Kuukausimaksu on toki hieman korkeampi kuin pelkässä hälytysvalvonnassa. Jokainen voi sitten miettiä, että missä se kannattavuuden raja menee. Jos on omat laitteet ja niihin tulee esim. vika vuoden takuuajan jälkeen niin korjauskustannuksella maksaa varmaan useamman kuukauden kuukausimaksujen erotusta. Joillekin on vaan kauhea mörkö jos laitteet ei oo omat. Itse en ainakaan edes harkitse vaihtoehtoa, että mulla olis laitteet joista hälytys menisi muualle kuin vartioimisliikkeeseen. Se nyt on sitten ihan sama onko ne laitteet nimelliset mun vai liikkeen.
No, näkökantoja on monia. Itse en sitten ole minkään vartiomisliikkeen palveluksessa enkä myy mitään laitteita. Itse oon vaan näitä asioita pohtinut. - Jussi Korhonen
Ja ne kaksi piiriautoa kerkiää ajella hälytyksiä tarpeeksi? :D
- ajaa mitä
Jussi Korhonen kirjoitti:
Ja ne kaksi piiriautoa kerkiää ajella hälytyksiä tarpeeksi? :D
kerkeävät! Hälytysvalvontaa en sieltä ottaisi kirveelläkään. Mitäs sitte, kun kumpikin piirikuski istuu samalla huoltiksella kahvilla ja jossain Espoon perämetsässä hälyttää sun omakotitalosi? Ollaan sitten varmasti nopeasti perillä... Tai sitten vaikka päivällä, kun olet töissä? Tunnetusti vartiointiliikkeiden piirimäärä on tuntuvasti vähäisempi päiväsaikaan. Onkohan silloin ihan yksi vai jopa nolla piiriä ajossa? Sitten esimiehet ajavat hälyjä. Voi vittu! Uskottavuus on huipussaan, todellakin! FPS on ehdotonta eliittiä... kannattaa todellakin jättää kokeilematta!
- kode
ajaa mitä kirjoitti:
kerkeävät! Hälytysvalvontaa en sieltä ottaisi kirveelläkään. Mitäs sitte, kun kumpikin piirikuski istuu samalla huoltiksella kahvilla ja jossain Espoon perämetsässä hälyttää sun omakotitalosi? Ollaan sitten varmasti nopeasti perillä... Tai sitten vaikka päivällä, kun olet töissä? Tunnetusti vartiointiliikkeiden piirimäärä on tuntuvasti vähäisempi päiväsaikaan. Onkohan silloin ihan yksi vai jopa nolla piiriä ajossa? Sitten esimiehet ajavat hälyjä. Voi vittu! Uskottavuus on huipussaan, todellakin! FPS on ehdotonta eliittiä... kannattaa todellakin jättää kokeilematta!
joku joka haluaa vähätellä ko. firmaa
onko puheilla totuuspohjaa?
ei kai, mutta mitä väliä
mä sain hyvän palvelun niiltä ja kyl sen kehtaa sanoakin - palvelu
kode kirjoitti:
joku joka haluaa vähätellä ko. firmaa
onko puheilla totuuspohjaa?
ei kai, mutta mitä väliä
mä sain hyvän palvelun niiltä ja kyl sen kehtaa sanoakinKun tolla sanalla on niin monta merkitystä... Olet varmaan tavannut mukavan myyntimiehen ja / tai asentajan. Se ei varmaan kerro vielä koko totuutta. Voihan toki olla niin, että sun kohteeseen (taloosi?) ei tule ikinä vartijalle asiaa. Silloin kaikki osapuolet ovat varmasti tyytyväisiä, mutta en ihan tähän edellisessä viestissä viitannut.
Lähdin ajattelemaan asiaa ihan "mitä jos -periaatteella". Jos lähden ottamaan jostain hälytysvalvontaa, selvitän ensiksi kyllä varmasti realistisen hälytysajovalmiuden. Se ei ole tällä firmalla ainakaan vielä paras mahdollinen - sanoi kuka mitä tahansa!
- muutamia vuosia alalla ollut
Muutama kommentti aikaisempiin kirjoituksiin:
Ensinnäkin voi olla että 80% asuntomurroista tehdään päivällä. Miksipä ei? Suurin osa asuntojen hälytyskäynneistä ajetaan kyllä nimenomaan päiväsaikaan, milloin syynä on kotiin jäänyt kissa milloin ilmaisimeen porottanut aurinko. Varsinaisia asuntomurtoja kohteisiin, joissa hälyttimet on esiintyy kyllä mutta huomattavasti vähemmän kuin suojaamattomiin kohteisiin.
Hälytyspalvelu vartioimisliikkeen kanssa on kannattava ratkaisu varsinkin mikäli itse perheineen on esim. ulkomaanmatkalla ja kotona sattuu jotain, esim. vesivahinko tai tulipalo. Tällöin vartioimisliike hoitaa asiakkaan toivomusten mukaisesti ensiavun eli ikkunan / ovenpaikkauksen valvomisen yms.
Tämä luonnollisesti edellyttää sitä, että vartioimisliikkeellä on kohteeseen avaimet. Normaali käytäntö on se, että piireillä ei ole asuntojen avaimia ajossa mukana vaan ne säilytetään erikseen holvissa. Hieman firmasta ja vuorokaudenajasta riippuen vartija on paikalla joko nopeammin tai hitaammin, toisinaan ensimmäinen vartija on nopeasti paikalla toisen hakiessa avaimia.
Itse suosittelen avaimien antamista vartioimisliikkeen haltuun. Mikäli hälytyslaitteiden mukana haluaa sireenin ja sattuu ikävästi niin, että esim. auringon tai kissan johdosta sireeni huutaa jatkuvasti, on hyvä, että vartija pääsee itse toteamaan jatkuvan hälyttelyn syyn ja tekemään asialle jotain jo naapurisovunkin vuoksi. Riski avaimien väärinkäyttöön on kuitenkin pieni. Jo hälyjen irtiottovalvonta riittää varmistamaan sen, että asiattomia ei käy tiloissa ilman syytä.
Vartioimisliikkeen valinta on lähes makuasia mutta kannattaa muistaa, että isolla liikkeellä on aina taloudellinen vakaus takanaan. Suurella liikkeellä on myöskin paremmat resurssit hoitaa hälytykset nopeammin. En suosittele välttämättä ottamaan pakettia, johon kuuluu hälytyskäyntejä ilmaiseksi. Periaatteenahan pitää olla, että turhia hälytyksiä ei tule. Ja mikäli hälytys kuitenkin tulee niin hinta toki saattaa olla melko suolainen mutta hälytyksen aiheuttaja varmasti korjaantuu samantien. - Karamazov
*Täällä tuntuu olevan ammattilaisia*
Hehheh... joo, varmaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731265Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108830
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830