Ja nyt puhutaan ihan kunnon syöpöstä,joka jumalan viikko pitää lisätä öljyä,parhaillaan 2x/viikko.Auto on 1,8 elegance-00,ajettu 140 000km.Meillä oli aikaisemmin -92 vectra johon ei öljynvaihtojen välillä tarvinnut koskaan lisätä öljyä,ajettiin 430 000km ennen vaihtoa zafiraan...Taitaa olla niin et vanhassa vara parempi.
Syökö muilla zafira öljyä?
11
5273
Vastaukset
- eka kone
Itselläni oli Astra 1.6 16V Ecotec -99. Kyllä sillekin öljyä ainakin 0,5 l/1000 km maistui. Vei öljyä lähes uudesta asti ja kulutus kasvoi koko ajan. Maahantuojan mukaan se oli aina kuitenkin normaalia. Ei auttanut venttiilivarren kumien vaihto (omaan piikkiin) eli mäntien ohi se öljyä päästi. Sinulla taitaa olla kolme vaihtoehtoa; sietää tuo kulutus (katti voi tosin hajota), tehdä koneremontti tai vaihtaa auto.
- ---
1.6 -moottoreissa on tyyppivikana uudesta asti olleet liian pienet männät, josta johtuu suuri öljynkulutus.
- zafiristi
Ei oo syöny oikeestaan ollenkan öljyä. Zafira Elegance vm 2000 ja ajettu 167 000 km. Viimeisin vaihtoväli oli 20 000 ja ei ollu syöny paljon mitään. Lisätä en oo koskaan joutunu öljynvaihtojen väleillä.
Muuta pikkusta vikaa on ollu sähköpuolella mut oon ollu kokonaisuudessa ihan tyytyväinen.Uusi Zafira on tilauksessa....kun vain sais sen maahan mahd. nopeesti - 2000
Ajettu 193000 eikä syö öljyä
- öljymerkkiä
käytät,kokeile vaikka viskositeetiltään eri öljyä/merkiä.Mobil 0w-40 on ollut hyviä kokemuksia.
- niilo
Ei syö.
- paljon
Mulla 1.8 -00 220 tkm ajettu. Se vie litran öljyä 15 tkm välin aikana. Käytän 5w50 täys-synteettistä öljyä. Eikä ole mitään "vikoja" ollu. Jarrupalat olen vaihtanu eteen ja taakse.
- ROZ
Täällä Z Selection -01 ja 83tkm. Edellinen huolto 70tkm eikä tällä välin öljypinnan laskua havaittavissa - toivotaan, ettei myöhemminkään...
Työkaveri tosin sanoi, että diesel-Z hieman kuluttaakin, eli kannu takaloosterissa "vakiona". - perk
en ole huomannut öljynkulutusta. tosin ajanut itse vasta n. 3000km. ml on 88tkm... ja vm 2000. Ajotietokone tosin näyttää omiaan. Bensa loppuu ja range näyttää vielä n.33km. V****! Onko neuvoja?
- tankilla
kun alkaa valo vilkuttaa. Älä luota ajotietok. Oon itekin kerran jäänyt onneks bensa-aseman pihalla piippuun.
- Mikemi
1.6 bensa -01
Ollut taksi käytössä kilometrejä nyt 270 000km
Öljyä menee niin pirusti, mennyt jo 1,5 vuotta, alkoi kulumaan jo n.150tkm jälkeen!
Piti vaihtaa ite venttiilivarren kumit ku vaihdoin jakohihnan mut ei ollutkaan ihan niin simppeli juttu toi kumien vaihto! Jakohihnan olen vaihtanut jo kolmasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973