Mikä suomen hiihtoputkista on mielestänne paras?
Hiihtoputket
6
5600
Vastaukset
- Luistelija-50
Itse olen käynyt muutaman kerran Vahteruksen putkessa. Lumi tuntuu olevan hieman kosteaa, aivan kuin alla ei olisikaan routakerrosta. Voi johtua kylmennysmenetelmästä.
Suosittelen silti, sinne vaan. - Rohaness
Ehdottomasti Jämin tunneli on paras. On kuitenkin 8 m. leveä että mahtuu luistelupaanallakin ohittelemaan... Ja siinä yhteydessä on kaikki palvelut, hyviä majoitusmahdollisuuksia, ruokaa ja muuta. Saunatkin on siinä ja aina ollut siistiä kun oon käynyt. Lisäks siellä on vielä tosi kivaa henkilökuntaa, ja tosi hyvä tyyppi siinä urheiluliikkeessä, kyllä antaa hyviä neuvoja voiteluun jne...
- asd
oletko käynyt kaikissa muissa suomen hiihtoputkissa/tunneleissa ?
itse en ota kantaa tähän, koska en ole käynyt kaikissa, kokemukseni rajoittuu vain vuokattiin ja leppävirtaan.
- tuttuja
ja leppävirta ehd. parempi. jämillä alkoi pehmeneen, kun oli enemmän porukkaa putkessa, leppävirralla pysyi keli vakiona koko ajan.
- kaikissa jauhanut
Vuokatti
ylivoimaisesti paras maasto kilpahiihtäjän tarpeisiin eli riittävästi ylämäkeä
lenkki pidempi kuin muissa paikoissa
- jauhautuu usein hyvin pehmeäksi ja upottavaksi jäähilemössöksi
- ei paras mahdollinen valinta tavalliselle kuntohiihtäjälle reitin raskauden takia
- sijainti syrjässä ihmisten ilmoilta
Jämi
hyvä maasto kilpahiihtäjänkin treenata
ei liian vaativa kuntoilijallekaan
kesport-seppo auttaa jos voitelu on pielessä
sijainti järkevän matkan päässä sieltä missä useimmat harrastajat asuvat
- syksyllä meno letkajenkkaa, etenkin viikon loppuisin
- lenkki tuskastuttavan lyhyt
- täysin älytön 2€ saunamaksu ei ole minulle kynnyskysymys mutta luulisi 8€ lipulla pääsevänsä pesulle samaan hintaan
Uusikaupunki
ei ruuhkia ainakaan tänä kesänä/syksyllä kun varmisti etukäteen ettei ryntää ladulle minkään isomman ryhmän kanssa
helppo maasto jota kuntoilijankin mukava hiihdellä
latu ajetaan päivittäin ja se onkin yleensä aina huippu kunnossa
sijainti lähes keskellä kaupunkia
- lyhyt lenkki
- kilpahiihtäjälle turhan helppo maasto
- enemmän kiviä ladulla kuin muualla
- alkukommelluksia riittänyt, esim lumi pääsi sulamaan loppukesästä kun laitteistoja särmännyt huoltomies unohti käynnistää uudelleen
Leppävirta
hyvä ja liukas lumi
soveltuu maastonsa puolesta hyvin kuntoilijoille
ampumarata ah:n harrastajille
kylpylässä on mukava rentoutella lenkin jälkeen
- mutkainen rata
- kilpahiihtäjälle turhan helppo maasto
- kokemusta kolmesta
Hiihdellyt Vuokatissa , Jämillä, Leppävirralla. Hiihtopaikkana Leppävirta näistä paras ja perusteluna hyvä ilma ei tuulinen kylmä ja kostea niinkuin Vuokatissa. Vaiheleva reitti, käännöksiä joka toinen rinki eri suuntaan. Ryhmille kokonaispaketti mahdollisuus putki/ ruoka/ majoitus. Jämillä ei ainakaan vielä viime talvena onnistunut, putkilippu oli systeeminä kun tulet ulos putkesta sen jälkeen uusi lippu. Muuten ihan hyvä homma pakkasta vähemmän kuin Vuokatissa muutoikin ilma paljoin parenpi, johtuuko maan alla olevista jäähdytysputkista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502234Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖24889- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51831Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me118819Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733