Voisitteko hyvät ystävät autta kirkasvalolampun hankinta asiassa. Minkälainen lamppu, kooltaan, teholtaan olisi eläkeläisen kukkarolle sopiva?
Kiertelin tänään kaupoilla, myyjät puhuivat luxeista, ilmeisesti mittaa tehoa?
Tiedosta nyt on puute, onko kenelläkään kokemusta lampun antaman valon vaikutuksesta mielialaan näin kaamosaikaan.
Kirkasvalolamppu
18
48653
Vastaukset
- señora lyyli
nyt ko täällä alettii puhumaa aurinkovalolampusta niin miekii hain vintiltä omani alas.
minun on jo muutaman vuuen vanha. ostin sen joku vuos sitte ko oli kovasti puhetta mite se auttaa masennuksee.
en mie masenuksesta kärsi mutta kaipasin valoa huushollii. ja sitä siit kyllä saa. ohjeessa oli joku aika mitä sitä tullee pitää palamssa, oisko olt 2 tuntii, mutta mie pidin sitä välillä koko päivän loistamassa.
toissa keväänä oli taimillain ikkunalautalla valon puutetta, otin aurinkovalo lampun heille, ja siitä taimet tykkäs, varsi tanakoitui ja vihreä väri syveni.
katsoin lampustain mitä siin lukkee ko ohjekirjaa ei ole ennää jälellä. siin sanotaa, philips bright light
50hz 110w. kooltaa se on 46 senttimetrii leveä ja 62 senttii korkea.
minust se on hyvän kokonen yhelle ihmiselle,sen voip pittää seisaallee lattialla tai pöyällä ja panna myös etteensä seinään.
ostin sen hobby hallista. sieltä on mukava tilata , niin saap pakettii;)))
hintaa en muista, mutta mäne sinne hobby hall.fi sivulle niin sieltä löyät hinnan ja muuta tekniikan tietoo jos sitä perräät.
nyt ko se on loistanu tuos muutaman tunnin ,on tuntunu kunnon valo oikein mukavalle. olen nykyää pienemmäl puolella mökkii ja huone on noin25 neliöö suunnillee, se riittää siihen valoksi.
tupa jossa enne olin oli kantiinsa 10 metrii ja viismetrii valo riitti juur siihe nurkkauksee missä istu. mutta niinhä sen valon tarkotus on ,että sen eessä istutaa ja rentoututtaa.
en tiiä pitäskö lamput uusii ko on näin monta talvee sitä pitäny palamassa, mutta yhtä kirkkaalta se tuntuu vielläkin.
kysyn asiaa tiekonekauppiaalta kohan tapaan hänet, hää on minnuu neuvonnu kaikessa tekniikka asioissa ja opettant tämän tietokonneen käyttöökin. häneltä voip kyssyy tyhmiikin, niin on sovittu:))
minulle lamppu ei ollu mikkää turha ostos, tykkään istuu sen loisteessa siin on hyvä olla, lukkee tai muute vaan maata ja haaveilla.
terveisin lyyli Tietämäni mukaan tarvittava valoteho on minimissään 2500 luxia.
Jotkut kyllä väittävät, että vasta 10 000 luxia on rittävä.
Hinta lienee n. 100€ ja se korvannee n. puolen tunnin päivänvalossa olon. Auttaa kaamosmasennukseen.- on vähintään oltaa
muuten teho on riittämätön
- Reetta
on vähintään oltaa kirjoitti:
muuten teho on riittämätön
Hankin Philips BrightLight kirkasvalolampun eilen harkittuani asiaa.
Googletin tutkimustietoa valon vaikutuksesta ihmisen hormonitoimintaan, yllätyin positiivisista tuloksista ja mielipiteistä.
Kyllä kirkasvalo tekee ihmeitä. Tutkimukset ovat osoittaneet 85% hyötyvän valon käytöstä. Saa nähdä nyt miten pirtsakaksi tässä tullaan.
Eihän sitä tiedä miten kauan tätä kaamosta kestää kun on yhtä harmaata koko vuorokausi, mitä nyt kuu antaa yöhön valoa jos ei ole paksua pilvikerrosta edessä.
Eipä kirkasvalosta haittaakaan ole ainoastaan pitää pölyimuria käyttää hieman useammin!
Annanpa verkkokalvojen levätä hämärässä.
Jos se - ”Menninkäinen” – sattuisi luolastansa sisään tulemaan ja ihastumaan, olen nääs niin paljon kauniimpi kynttilän valossa.
Saa pimeästä pimeään porhaltaa ja ei tarvitse vaatteista välittää.
Kunnes kevät armottomasti paljastaa, mikä kauhtunut riepu päällä, ja miten likaiset ikkunat, huh, huh!
Pitää kyllä ensi eläkkeestä harkita tuota lamppua,
Miten korkealle mieli tässä virkistyisikään?- Katleija
Kiitos muistutuksesta. Hain tuon lampun tähän tietsikan viereen, koska tässä kuitenkin istun tuon hoitoajan. Näyttää olevan Philips Bright Light(original). Tämä on tämmöinen 60x 45 senttinen laite, jonka voi pöydälle viereensä asettaa. Olen minä ollut huomaavinani jotain vaikutusta. Ikäänkuin piristyisi. Yleensä olen aika skeptinen tyyppi, että epäilen kaikkea.
- señora lyyli
sie beatabarbara puhut oikeeta asiaa. ei sitä hyvä ole loistelamppujen alla olla kaiket päivät.
kun tullee lunta ja oikea talvi jollon on jo neljän aikaa pimmeetä, sillon on mukava nauttia hämärästä.
etenkin joulun aikaa kynttillän valo luopi salaperästä tunnelmaa ja kyllä sitä maahihisii ja kotitonttuja näkkee jos oikee tahtoo.:)
minust ihan haiskahtaa että sie ossaat lyyvä looteriksi ja antaa itsen huilii.
hämärässä ihminen on paljo levollisenpi, ja ootkos huomannu että sillon sitä puhhuukin hiljasemmalla äänellä.
et taia tarvita lamppuu ,annavaa verrkokalvojen levätä:))))
terveisin lyyli señora lyyli kirjoitti:
sie beatabarbara puhut oikeeta asiaa. ei sitä hyvä ole loistelamppujen alla olla kaiket päivät.
kun tullee lunta ja oikea talvi jollon on jo neljän aikaa pimmeetä, sillon on mukava nauttia hämärästä.
etenkin joulun aikaa kynttillän valo luopi salaperästä tunnelmaa ja kyllä sitä maahihisii ja kotitonttuja näkkee jos oikee tahtoo.:)
minust ihan haiskahtaa että sie ossaat lyyvä looteriksi ja antaa itsen huilii.
hämärässä ihminen on paljo levollisenpi, ja ootkos huomannu että sillon sitä puhhuukin hiljasemmalla äänellä.
et taia tarvita lamppuu ,annavaa verrkokalvojen levätä:))))
terveisin lyyliNo myöhän levätään ja leppuutettaan. - hämärän hyssyssä -.
Kynttilän kehrä rajaa ikävät asiat mielestä pois.
Muistot meitä valaisevat.
Haaveillaan ja ollaan oikein romanttisia.
Ja maahiset tanssii.- reetta2
Katleija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta. Hain tuon lampun tähän tietsikan viereen, koska tässä kuitenkin istun tuon hoitoajan. Näyttää olevan Philips Bright Light(original). Tämä on tämmöinen 60x 45 senttinen laite, jonka voi pöydälle viereensä asettaa. Olen minä ollut huomaavinani jotain vaikutusta. Ikäänkuin piristyisi. Yleensä olen aika skeptinen tyyppi, että epäilen kaikkea.
On syksyinen apea marraskuu,
päivä yölle aina vain kättä lyö.
On valo peittynyt tummaan hämyyn
se Luonnon vaippaan on kääriytynyt
Mä mietin päivänä marraskuun,
mikä tupaani valon tuoda vois?
Ei lamppujen vaihdot suurempi wattisiin
tuota toivetta elooni suonut.
Mut kauppahan riensin mä ilomielin,
monet ystävien neuvot mielessäin.
Sieltäpä löytyi tuo toivottu valo
Jossa luxit loistavat kuin tähtien palo.
Minä tunnen outoa riemua
valon luodessa loistettaan.
Ei mitkään kristallikruunujen valot
tuo majaani onnea suurempaa. - lähtee
beataBarbara kirjoitti:
No myöhän levätään ja leppuutettaan. - hämärän hyssyssä -.
Ja maahiset tanssii.nyt syntymään... näin hämärän hörösillä... runo jos toinenkin... tässä tai... 60 :ssa!!!
Kuka aikanaan lupailikaan syksyistä runo-iltaa, kysyn vaan. - Witch Friend
lähtee kirjoitti:
nyt syntymään... näin hämärän hörösillä... runo jos toinenkin... tässä tai... 60 :ssa!!!
Kuka aikanaan lupailikaan syksyistä runo-iltaa, kysyn vaan.Miks´elämää pakoon sä pulloon menit
miks sen kauneutta hiivit pakoon?
On vaikea varmaan sulle pullossa olla
kun korkki on kiinni ja happi on loppu.
Kovin on haastavaa yrittää viesteillä sieltä
oishan parempi täällä avarilla mailla.
Täällä runosuonen juoksua ei voi olla vailla
vaan antaa inspiration kiitää virran lailla.
En tiedä, oletko tuttu tapaus,
onhan sulla vapaus olla joku toinen
Kuka tutun nyt pulloon on kätkeä voinut
päästää lauantai illaksi ulos ja tässä on tulos. - fiiuliN
beataBarbara kirjoitti:
No myöhän levätään ja leppuutettaan. - hämärän hyssyssä -.
Ja maahiset tanssii.Aurinko painuu metsän taa
tulee ilta
pimeän varjo laskeutuu
päivän ylle.
Samoin ihmisen elon kohdalla
aurinko laskee
pimeys valtaa herkimmän mielen
eikä valoa näy.
Näin laatii kohtalo säännöt
kevään ja kesän
ja tumman hämäryyden
syksyisen illan myötä. lähtee kirjoitti:
nyt syntymään... näin hämärän hörösillä... runo jos toinenkin... tässä tai... 60 :ssa!!!
Kuka aikanaan lupailikaan syksyistä runo-iltaa, kysyn vaan.Hämärän hyssy,
päässä myssy.
Punainen pipo
taivaita hipo.
Uunissa tuli,
lumikin suli
Puuro padassa kiehuu
ulkona myrsky riehuu.
Tuvassa hyvä mieli
ja laulaa kaikkien kieli.
- jaana_s
Täältä sivulta löytyy kivasti tietoa kirkasvalolampuista ja niiden ominaisuuksista.
http://www.kirkasvalolamppu.info - yönkaste
Minulla on 2500 luxin lamppu eli kyseessä on siis teho. Ja ko. teho on riittävä.
Ota aamuisin aamupalan yhteydessä se valoannostus eli noin 15-30 min. kerralla. Alkuun voi silmiä häikäistä, mutta siihen tottuu.
Omaan kaamosapeuteen valohoidolla oli aikoinaan kovastikin vaikutusta.
Keltaisesta Pörssistä ja muista palstoilta voi löytää edullisesti vähän vanhentuneen mallisen lampun. Mallilla ei ole väliä,kunhan vain tehoja on se 2 500 luxia. Sadalla eurolla saa kaupasta jo uudenkin.- Kirkkisv
vajaa nelisenkymppiä maksaa herätyskello ominaisuudella:
http://www.superkauppa.fi/kirkasvalo-heratyskello.html - vanhempi ihminen
Kirkkisv kirjoitti:
vajaa nelisenkymppiä maksaa herätyskello ominaisuudella:
http://www.superkauppa.fi/kirkasvalo-heratyskello.htmlEi osaa vastata kun on ihan retroo!
Pitäis olla antiikkia
- Lorena*
Luin tämän ketjun ja musitelin kirkasvalolampun hankintaani. Siinä sitten kyselin palstalaisilta neuvoja, sainkin hyviä ohjeita. Siitä vain liikkeeseen ostamaan kirkasvalolamppua. Onkin ollut huushollissani masiksen torjujana useana syksynä.
Runonkin rustasin lamppuun ihastuneena ja minähän tämä reetta2 olen nykyisin kirjoittelen Lorena*nimerkillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015