jakohihnan vaihto € ?

golf tdi 130hv

Paljon olette maksanaat jakohihnan vaihdosta (rullat,kiristäjät,työt ym,) hinta ja paikka?
Auto -03 tdi 130hv.

14

20476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselleni

      Itse vaihdosta en ole maksanut mitään, kun olen vaihtanut itse.
      Palikat maksavat kyllä melko paljon, vaikka tarvikkeena ostaisi.

      • keskisuomen

        alueella vw:n vastaavaan !

        Osat : kiristäjärulla , jakohihna , vesipumppu , moniurahihna , ohjuri

        työ : 3-4h

        pienimmillään ad-korjaamolla n. 500 euroa

        kantasella n. 530 euroa

        merkkiliikkeessä kaskummaa kallein 600 euroa

        MUTTA ... takuussa olikin sitten eroa , muut paitsi merkkiliike antavat vaan kuukauden takuun hommalle !

        merkkiliikkeessä tulee keskeytysturva päälle 90tm:n ajaksi eli jos vesipumppu leikkaa kiinni ja hihnasta häviää 7 hammasta ja männät lyö venttiileihin poks ja olet kittilän ja levin välillä 30 asteen pakkasessa , niin hinaat auton ja itsesi leville , majoitut K2:een , aamulla hinaatte auton rovaniemelle jossa merkkiliike aloittaa korjauksen , majoitut vaakunaan , 3vrk:n jälkeen jos olet jaksanut odottaa ja auto on valmis , annat sinne merkkiliikkeeseen kuitit hotellista , hinauksesta ym välillisistä kuluista ja kaikki korvataan VAG konsernin piikkiin ! Volvolla , bemarilla ja mersulla on tapana maksaa riihikuivaa kouraan mutta VW/Audi on viel siinä hitusen jäljessä !

        Joo corolla miehet on tälläsestä oletettavasti ymmällään ...


      • todellakin
        keskisuomen kirjoitti:

        alueella vw:n vastaavaan !

        Osat : kiristäjärulla , jakohihna , vesipumppu , moniurahihna , ohjuri

        työ : 3-4h

        pienimmillään ad-korjaamolla n. 500 euroa

        kantasella n. 530 euroa

        merkkiliikkeessä kaskummaa kallein 600 euroa

        MUTTA ... takuussa olikin sitten eroa , muut paitsi merkkiliike antavat vaan kuukauden takuun hommalle !

        merkkiliikkeessä tulee keskeytysturva päälle 90tm:n ajaksi eli jos vesipumppu leikkaa kiinni ja hihnasta häviää 7 hammasta ja männät lyö venttiileihin poks ja olet kittilän ja levin välillä 30 asteen pakkasessa , niin hinaat auton ja itsesi leville , majoitut K2:een , aamulla hinaatte auton rovaniemelle jossa merkkiliike aloittaa korjauksen , majoitut vaakunaan , 3vrk:n jälkeen jos olet jaksanut odottaa ja auto on valmis , annat sinne merkkiliikkeeseen kuitit hotellista , hinauksesta ym välillisistä kuluista ja kaikki korvataan VAG konsernin piikkiin ! Volvolla , bemarilla ja mersulla on tapana maksaa riihikuivaa kouraan mutta VW/Audi on viel siinä hitusen jäljessä !

        Joo corolla miehet on tälläsestä oletettavasti ymmällään ...

        ymmälläni.
        Aika monimutkaiselta kuulosti tuo remminvaihto-operaatio.
        Pitää siis mennä ensin Kittilän ja Levin välille ja olla vielä pakkasta.
        Sitten hotelliin jne...
        Ja sitten VAG maksaa.
        No, minulla oli Audi A6Q, remmi ja vesipumppu vaihtotyö ja osat Jyväskylän merkkiliikkeessä muistaakseni melko tarkkaan 1000 euroa.
        Kun niitä korjauksiakin tuli kalliiden huoltojen lisäksi, pistin auton kiertoon.


      • EV
        todellakin kirjoitti:

        ymmälläni.
        Aika monimutkaiselta kuulosti tuo remminvaihto-operaatio.
        Pitää siis mennä ensin Kittilän ja Levin välille ja olla vielä pakkasta.
        Sitten hotelliin jne...
        Ja sitten VAG maksaa.
        No, minulla oli Audi A6Q, remmi ja vesipumppu vaihtotyö ja osat Jyväskylän merkkiliikkeessä muistaakseni melko tarkkaan 1000 euroa.
        Kun niitä korjauksiakin tuli kalliiden huoltojen lisäksi, pistin auton kiertoon.

        Toyota Corolla -88 arvio jakopään hihnan huollolle oli 130 € työt, hihna ja kiristin. Eli halvalla pääsee kun löytää oikeat tekijät. Vaikka hinta nousisi 200-300 €, niin edelleen olisi halvempaa kuin vakuutusyhtiöiden ylihinnoittelemissa huoltamoissa.

        Ajoin vanhuksella kerran kolarin, jolloin vakuutusyhtiön huoltamo arvioi kolarikorjauksen hinnaksi 1600 €, auton arvoksi huomattavasti vähemmän, joten sain 500 € vakuutusyhtiöltä, jolloin nykyisen "huoltamoni" töiden jälkeen jäi vielä satku käteen.

        Samaiseen autoon samaisessa "huoltamossa" laturin vaihto maksoi 95 €.

        Tulee ihan mahtava fiilis kun vertailee yleistä hintatasoa siihen mitä itse olen maksanut. :)

        Seuraava auto josta haaveilen on Opel Ampera tai Toyotan ensimmäinen plugin, jossa vetävänä moottorina pelkkä sähkömoottori.


      • 9+9
        EV kirjoitti:

        Toyota Corolla -88 arvio jakopään hihnan huollolle oli 130 € työt, hihna ja kiristin. Eli halvalla pääsee kun löytää oikeat tekijät. Vaikka hinta nousisi 200-300 €, niin edelleen olisi halvempaa kuin vakuutusyhtiöiden ylihinnoittelemissa huoltamoissa.

        Ajoin vanhuksella kerran kolarin, jolloin vakuutusyhtiön huoltamo arvioi kolarikorjauksen hinnaksi 1600 €, auton arvoksi huomattavasti vähemmän, joten sain 500 € vakuutusyhtiöltä, jolloin nykyisen "huoltamoni" töiden jälkeen jäi vielä satku käteen.

        Samaiseen autoon samaisessa "huoltamossa" laturin vaihto maksoi 95 €.

        Tulee ihan mahtava fiilis kun vertailee yleistä hintatasoa siihen mitä itse olen maksanut. :)

        Seuraava auto josta haaveilen on Opel Ampera tai Toyotan ensimmäinen plugin, jossa vetävänä moottorina pelkkä sähkömoottori.

        Ostakaa auto jossa on jakopään ketju.


      • Amppeerimittari
        EV kirjoitti:

        Toyota Corolla -88 arvio jakopään hihnan huollolle oli 130 € työt, hihna ja kiristin. Eli halvalla pääsee kun löytää oikeat tekijät. Vaikka hinta nousisi 200-300 €, niin edelleen olisi halvempaa kuin vakuutusyhtiöiden ylihinnoittelemissa huoltamoissa.

        Ajoin vanhuksella kerran kolarin, jolloin vakuutusyhtiön huoltamo arvioi kolarikorjauksen hinnaksi 1600 €, auton arvoksi huomattavasti vähemmän, joten sain 500 € vakuutusyhtiöltä, jolloin nykyisen "huoltamoni" töiden jälkeen jäi vielä satku käteen.

        Samaiseen autoon samaisessa "huoltamossa" laturin vaihto maksoi 95 €.

        Tulee ihan mahtava fiilis kun vertailee yleistä hintatasoa siihen mitä itse olen maksanut. :)

        Seuraava auto josta haaveilen on Opel Ampera tai Toyotan ensimmäinen plugin, jossa vetävänä moottorina pelkkä sähkömoottori.

        - Sinähän saat haaveilla vaikka mistä Amppeerasta, haaveilu ei maksa mitään. Minuakin taas haluttaisi mennä Pariisiin ,no ei se mitään on se ennenkin haluttanut.


      • Waginisti
        keskisuomen kirjoitti:

        alueella vw:n vastaavaan !

        Osat : kiristäjärulla , jakohihna , vesipumppu , moniurahihna , ohjuri

        työ : 3-4h

        pienimmillään ad-korjaamolla n. 500 euroa

        kantasella n. 530 euroa

        merkkiliikkeessä kaskummaa kallein 600 euroa

        MUTTA ... takuussa olikin sitten eroa , muut paitsi merkkiliike antavat vaan kuukauden takuun hommalle !

        merkkiliikkeessä tulee keskeytysturva päälle 90tm:n ajaksi eli jos vesipumppu leikkaa kiinni ja hihnasta häviää 7 hammasta ja männät lyö venttiileihin poks ja olet kittilän ja levin välillä 30 asteen pakkasessa , niin hinaat auton ja itsesi leville , majoitut K2:een , aamulla hinaatte auton rovaniemelle jossa merkkiliike aloittaa korjauksen , majoitut vaakunaan , 3vrk:n jälkeen jos olet jaksanut odottaa ja auto on valmis , annat sinne merkkiliikkeeseen kuitit hotellista , hinauksesta ym välillisistä kuluista ja kaikki korvataan VAG konsernin piikkiin ! Volvolla , bemarilla ja mersulla on tapana maksaa riihikuivaa kouraan mutta VW/Audi on viel siinä hitusen jäljessä !

        Joo corolla miehet on tälläsestä oletettavasti ymmällään ...

        Kerran on itse koettu, ainoa mikä toimi oli että merkkikorjaamo sai hommia pojille. Matkat, sijaisautot ja muut kulut meni artistin piikkiin. Ei parane aina kaikkea uskoa mitä "Merkkiliike" mainoslehtisiinsä painattaa.


    • Golfari..

      Vie merkkikorjaamolle. Nimenomaan nämä remmihommat kannattaa teettää merkkipajalla. Ei millekkään mämmikourille kannata autoaan viedä, jos jotain kumminkin sattuu..... Neuvottele hinta sopivaksi 500 Eur. kahtapuolta ne hipoo, mutta pelaa taas varmasti 100 000 km. AATTELEPPA ITE.

    • osss

      300 e.Osat motonet 150e ja työ yksityisellä korjaamolla 150e.Tuntitaksan ollessa 42e.Oli muuten motonetissa saman merkkiset osat kuin merkkiliikkeessä!

    • ajoturva..

      Paikkaa en kerro. Merkkiliikkeessä vesipumppuineen,rullineen ym reilu 500 euroa.

      • 3:sti vaihdettu

        Mutta autofit-korjaamossa 300 € ja vesipumpunkanssa 350€ .


    • Ulkotöissä

      Missähän jakopään hihnan vaihto turvallisesti ja kohtuuhintaan alueella Kuopio-Ylä-Savo ? Ja kannattaako ostaa nyt Volkswagen Corolla, jossa ihan kohta hihnan vaihto ? Onko hinta kohillaan, kun 2000 -auto ja ajettu n. 250 000 ? Mökin työläinen

    • iisakki20v

      perkele kertokaa miten se vaihdetaan oon purkanu volkkarin (polo vm 90 1.3) jo aivan palasiksi kun piti vesipumppu vaihtaa ja sitte huomasin että jakoremmikin on paskana ni seki pittäis vaihtaa.. nyt se paskakasa on tossa pihassa tuhannen palasina enkä saa jakopään alempaa rullaa irti ku ei oo erikoistyökaluja.. oisko vinkkejä?

    • Acency

      Hitsaa mutteri iso ja väännä. 40 eur. hihnaremppa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe