Jehovan todistajien uusi kulissi tai lahko?
Näkyy olevan sama henkilö seriffinäkin molemmissa.
Onko tämä ACIM?
4
404
Vastaukset
- acim la i ne n
ACIM ei ole Jehovan todistajien lahko eikä Jehovan todistajien kulissi.
>>
Jehovan todistajien uusi kulissi tai lahko?
>>
ACIM:illa ja Jehovan todistajilla juuri ei ole yhtään mitään yhteistä. Itse asiassa monet tulkinnat Raamatusta ovat juuri päinvastaisia. ACIM painottaa että ihminen on todelliselta olemukseltaan henki ja tämä maallinen ruumis on vain harhaa, jonka olemme projisoineet kun olemme erkaantuneet Jumalasta. Jehovan todistajien mukaan ihmisellä ihminen on kokonaisuudessaan sielu, eikä meissä ole erillistä henkeä joka jatkaisi elämäämme kun ruumiimme kuolee.
ACIM opettaa että lopulta kaikki ymmärtävät kääntyä Jumalan puoleen ja pääsevät Jumalan luokse taivaaseen. Jehovan todistajien mukaan taivaaseen ei pääse kuin pieni joukko, mutta Jumalalle otolliset ihmiset elävät maanpäällisessä ja maallisessa paratiisissa, siis samanlaista elämää kuin nykyisinkin mutta kuolemattomina ja ilman pahuutta.
Sama sheriffi selittyy sillä yhteisellä tekijällä että molemmat aiheet poikkeavat näkemyksiltään kristittyjen enemmistön tulkinnasta ja perinteisestä kristillisyydestä. Pidän tätä yksinkertaisesti mielenkiintoisena kuten myös kaikenlaista muutakin kristillisyyden tulkintaa. Oma näkemykseni poikkeaa hieman näistä kaikista kolmesta, eli en edusta itse ACIMlaisuutta, Jehovan todistajia tai perinteistä kristillisyyden tulkintaa...- acim lai ne n
Luetko kaikki tälle palstalle tulevat viestit?
Itseltäni ei jää juuri yhtään lukematta IOK:lla. Jehovan todistajien jutut taas eivät kiinnosta tippaakaan, joskus saatain jotain lukaista sieltäkin, sekin sellaista mitä admata on kirjoittanut. - admata.
acim lai ne n kirjoitti:
Luetko kaikki tälle palstalle tulevat viestit?
Itseltäni ei jää juuri yhtään lukematta IOK:lla. Jehovan todistajien jutut taas eivät kiinnosta tippaakaan, joskus saatain jotain lukaista sieltäkin, sekin sellaista mitä admata on kirjoittanut.Tämä on sen verran rauhallinen palsta että täällä tulee luettua kaikki viestit. JT-palstalla en sitä ennätä enkä jaksa tehdä. JT-palstalle tulee viesejä parhaimmillaan 200-300 kpl päivässä. Kaikkia ei jaksa eikä kiinnosta käydä läpi, mutta avaukset tulee pääsääntöisesti luettua.
Kaikki ei minuakaan kiinnosta, mutta kun erehdyin sheriffiksi sinnekin hakemaan niin jonkinlainen seuraaminen lienee velvollisuus. Sinne kaivattiin puolueetonta sheriffiä ja ajattelin että se olisi palvelus niille, joita aihe kiinnostaa. Se vika minussa tietysti on, etten aina osaa olla kommentoimatta kun juttuja seuraan;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269