Koirani on sekarotuinen, äiti Leonberg ja isä Kultainennoutaja. Viime torstaina koira pääsi vahingossa syömään rotanmyrkkyä hiirille tarkoitetusta "hiiribaarista"; pahvilaatikosta, jossa on pieni määrä rotan/jyrsijöille tarkoitettua myrkkyä. Sen jälkeen koira on ollut väsyneen ja apaattisen oloinen. Eilen koiraa vietiin eläinlääkärille. Määrättiin K-vitamiinia annettavaksi muutaman kerran päivässä. Nyt koiralla valuu kuola ja pysyy apaattisena ja haluttomana. Ei syö eikä juo mitään.
Miten tässä käy...?
Koira söi rotanmyrkkyä!
6
14804
Vastaukset
- koiranomistajaa
soittoa eläinlääkärille uudelleen. Nyt ei taida pelkät K-vitamiinit auttaa enään. Soitat eläinlääkärille ja kerrot koiran voinnin ja paljonki olet antanut K-vitamiinia. Yleensä myrkytyksissä koiralle voidaan antaa lääkehiiltä myrkyn estämään myrkyn imeytyminen elimistöön... Joka tapauksessa nyt soitto eläinlääkärille.
- Tiara*
se syönyt varfariinia(ns. k-vitamiinia syrjäyttävää ainetta) vai krimidiinia? (hiirenmyrkky) se nimittäin aiheuttaa nopeasti kouristuksina ilmeneviä myrkytysoireita. Sillä tämä krimidiini tuhoaa B6-vitamiiniä ja sitä pitää antaa heti! noin 25mg/kilo, mutta sekin annettava suonensisäisesti. jos koirasi on syönyt hiirenmyrkkyä on tilanne pahempi...
mutta ensihoidoksihan koiralle on annettu k-vitamiinia, mutta silti koiran veriarvoja on seurattava vielä about 60 vrk ettei oireet uusiutuisi..
ehdottomasti takasin klinikan puolelle jos koira on edelleen apaattinen!- HeliCee
Minulla aikanaa yksi gröönlanninkoira söi rotanmyrkkyä n. 2 dl. Piimää juotin väkisin ja valkosipulia (luonnon oma antibiootti) siinä seassa. Koira oli tosi hermostuneen olonen monta tuntia tapauksen jälkeen, mutta selvisi ilman eläinlääkärin hoitoa.
- joo-o123
HeliCee kirjoitti:
Minulla aikanaa yksi gröönlanninkoira söi rotanmyrkkyä n. 2 dl. Piimää juotin väkisin ja valkosipulia (luonnon oma antibiootti) siinä seassa. Koira oli tosi hermostuneen olonen monta tuntia tapauksen jälkeen, mutta selvisi ilman eläinlääkärin hoitoa.
Antibiootti = anti (jotain vastaan) biootti (luonnollinen, eliö, mikrobi) Antibiootteja ei anneta myrkytysoireisiin, vaan bakteerien aiheuttamiin tulehduksiin. Ei, ne eivät toimi myöskään viruksiin.
- mii79
...kuinka vähällä ovat koiruudet selvinneet rotanmyrkystä... meidän pystis herra se kanteli suussaan rotanmyrkkyyn kuollutta rottaa ja oli sen "leikin" päätteeksi kuolla itse!!! tuli kotiin ja rupesi hankaamaan kuonoaan joka paikkaan... loppujen lopuksi hyppäsi syliini sohvalle ja oli todellakin kuolla siihen.. onneksi eläinlääkäri asui lähellä eläinklinikkaa niin eikun matkaan veljen kanssa ja koputtelemaan eläinlääkärin ovelle 11 aikaan lauantai-iltana..
loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, eli koira toipui todella nopeasti oikean hoidon ansiosta. :)
tämä ei ole tarkoitettu pelotteluksi!!! käytäthän koirasi lääkärissä uudelleen!!!!!! :) - koira hengissä
Hei! Meidänkin koira söi lauantai aamuna n. 2 dl hiiribaarista saamaansa myrkkyä. Onneksi koira oli juuri syönyt oman ruoka annoksensa, ettei myrkky päässyt imeytymään niin nopeasti. Koira vietiin eläinlääkäriin, jossa se oksetettiin.Lääkehoidoksi 2 vk k-vitamiinia aamuin illoin. Koira voi hyvin eikä ole väsynyt. koira painaa . 27 kg.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855