Onkohan kellään tietoo taiokemusta?
Mulla on Helkaman liesi,jotain 15 vuotta vanha.
Tänään yllättäen sanoi keittolevyt (kaikki 4) työsopimuksensa irti. Mutta uuni toimii. Sulakekaapissa on yksi lieteen menevä sulake joka vaikuttaa ehjältä. Onko hellaassa mahd. erill. sulake levyille? Vai missä vika.
Kiitos jo etukäteen.
Hella rikki.
10
3455
Vastaukset
- osa-aika-sähkäri
niin on kyllä melko tavatonta että se olisi
1-vaiheisesti kytketty.
Etsipäs vaan sieltä sulaketaulusta tarkemmin
josko löytyisi kuitenkin liedelle 3 sulaketta.
Joka tapauksessa kaikki levyt eivät yhtaikaa kärähdä.
Ei liesissä (yleensä) ole sisällä sulakkeita.
Joku johto on voinut irrota tai katketa.- osa-aika-sähkäri
tuli mieleen, että jos se on kuitenkin 1-vaihe,
niin siinä täytyy olla joku automatiikka ettei
uuni ja levyt voi olla yhtaikaa päällä.
Oletko ottanut sen huomioon. - pööö
osa-aika-sähkäri kirjoitti:
tuli mieleen, että jos se on kuitenkin 1-vaihe,
niin siinä täytyy olla joku automatiikka ettei
uuni ja levyt voi olla yhtaikaa päällä.
Oletko ottanut sen huomioon.vai automatiikka.anna mun kaikki kestää.25a sulake kyl kestää neljäkii levyä ja uunin,ilman mitään automatiikkaakin.parempi kutsua korjaaja(ei osa-aikainen), jos ei tiedä mitä tehdä , tuskin iso vika on.
- liettäni ja siinä näkyy olevan
pööö kirjoitti:
vai automatiikka.anna mun kaikki kestää.25a sulake kyl kestää neljäkii levyä ja uunin,ilman mitään automatiikkaakin.parempi kutsua korjaaja(ei osa-aikainen), jos ei tiedä mitä tehdä , tuskin iso vika on.
2 kpl 1600W levyjä, ja kaksi 2000W pikalevyä.
2 uunia, ylä-ja alauuni molemmat 2000W.
Tekee kaikki päällä yhteensä... 11.2KW.
Jos olisi yhteen vaiheeseen kytketty menisi yli
48 amppeeria.
Siinä kyllä 25A sulake siuhahtaisi nopsaan.
Näinkin iso perheliesi on onneksi kytketty
3x16A paukuilla.
- asdf
Aika usein olen törmännyt sähkökeskuksiin, missä on esimerkiksi vain ylimmäisen vaiheen (L1) sulakkeen kohdalla on merkintä vaikkapa "liesi", sitten sen alapuolella on ne loput sulakkeet sille lieden syötölle (vaiheet L2 ja L3), eikä niihin ole tehty merkintöjän. Voiko kyseessä olla tämmöinen tapaus? Tarkasta sähkötaulusta kaikkien sulakkeiden toimivuus. Sulake voi myös palaa niin, että nasta ei lennä takaa pois.
- tavallinen.
liesi kytketty 1-vaiheeseen ja uudetkin liedet saa niin kykettyä. Kaikilla ei ole varaa ostaa kaikkia vaiheita taloon tai asuntoon.
- kysyjälle
tavallinen. kirjoitti:
liesi kytketty 1-vaiheeseen ja uudetkin liedet saa niin kykettyä. Kaikilla ei ole varaa ostaa kaikkia vaiheita taloon tai asuntoon.
että hellan merkistä päätellen se on jo loppu, osta joku muu merkki seuraavaksi.
- Ihmetyttää edelleen.
...avasin takapellin, josta löytyi johtohässäkkä.
Hetken liitoksia ja johtoja rukatessani alkoi taas toimimaan. Omituista, saas nähdä koska se taas menee. oiskohan joku liitos ollut hapettunut tai joku muu kosketus häiriö.
Kiitos kuitenkin neuvoista :)- korjaaja
Ensinnäkin liesiä kytketään 1-vaiheisesti, jopa 16 A sulakkeella. Lieden syöttökaapelin poikkipinta-ala sanelee sulakkeen koon. Pienellä sulakkeella on sitten vaan harkittava mitä laittaa yhtäaikaa päälle... Liesi ei korjaannu "johtoja heiluttelemalla" Siellä on jossain löysä liitos, joka on potentiaallinen palovaaran aiheuttaja. Kannattaa hommata ammattimies paikalle. Se on kuitenkin loppupeleissä halvempaa...
- mutta
korjaaja kirjoitti:
Ensinnäkin liesiä kytketään 1-vaiheisesti, jopa 16 A sulakkeella. Lieden syöttökaapelin poikkipinta-ala sanelee sulakkeen koon. Pienellä sulakkeella on sitten vaan harkittava mitä laittaa yhtäaikaa päälle... Liesi ei korjaannu "johtoja heiluttelemalla" Siellä on jossain löysä liitos, joka on potentiaallinen palovaaran aiheuttaja. Kannattaa hommata ammattimies paikalle. Se on kuitenkin loppupeleissä halvempaa...
15 v vanhaa hellaa tuskin kannattaa korjauttaa edes viemällä itse huoltoon, saati sitten pyytää asentajaa paikalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576