Olen tässä miettinyt sellaista vaihtoehtoa että vaihtaisin Nissan Maximaan mutta en oikein ole varma vielä. Tämän hetken kulkupeli on Renault Scenic -00 1.6l ja 146000 mittarissa. Olisi yksi Maxima kiikarissa mutta se on vm-98 2l V6 automaatti, mittarissa 183000. Mitä mieltä on porukat täällä Nissan sivuilla että onko järkeä vai ei? Puhutaanhan nyt eri hintaluokan ja kokoluokan autoista joten en tiedä. Lisäksi olisi kiva löytää joku sivu netistä jossa olisi kyseisen vuosimallin Maximasta jotain teknistä tietoa. Kiitos etukäteen!
Maxima
25
19341
Vastaukset
- tuo
2.0 kutoskone on valittu muutaman kerran luotettavimmaksi koneeksi,en oo kuullu mitää negatiivistä kyseisestä mallista.
- tth
eihän siinä muuta kun pohjan kattoo ettei oo ruosteita se ruostesuojaus kun on näissä nissaneissa pelkkää pohjamaalia! ja jos automaatti varmista että vaihteiston öljynvaihdot on tehty olikohan suositus 60000 tkm välein.
- Esko
Itselläni on Maxima 2.0 V6 -99 manuaali vaihteistolla varustettuna. Ajettu 200000 km eikä ainakaan vielä ole mitään moitteita. Moottori käy nätisti ja auto on muutenkin hiljainen. Suosittelen!
- hhf
Katseleppas 01-04 mallisia Maximoita.Perheessämme ollut viime talvesta asti -01 Maxima ja ollaan äärettömän tyytyväisiä.Automaatti toimii hienosti 3,0 koneessa ja tilaa on 4-henkiselle perheelle hyvin.Bensaa tietysti haukkaa enemmän kuin 1,6 koneet, mutta Volvomiehet punastelee kun litroista puhutaan.Kylillä kuluu 10-12l/100km ja maantiellä 7,6-8,5. Mutta kyyti on mukavaa ja kaikki toimii. Ainoa miinuspuoli on päivävalojen puute, ei saa kuulemma xenoneihin. Muuten ihan suositeltava auto.
- tosiaan
noin?:
"Ainoa miinuspuoli on päivävalojen puute, ei saa kuulemma xenoneihin."
Aika outoa.
Mutta jos tosiaan ei valmiina saa, niin hommaa jälkiasennussarja? - ohhoijaa
tosiaan kirjoitti:
noin?:
"Ainoa miinuspuoli on päivävalojen puute, ei saa kuulemma xenoneihin."
Aika outoa.
Mutta jos tosiaan ei valmiina saa, niin hommaa jälkiasennussarja?Minulla on Maxima 3l v6 automaatti v.2004, ja kyllä siinä ainakin on päivävalot
- QX2,0
Itsellä -95 Maxima 2.0 autom. koneella,ajettu 270tkm. Toimii erinomaisesti,ei vie öljyä,ei savuta,ei kolise,ruosteeton,sisusta ryhdissään ja ehjä...
Vikahistoria lähes olematon.Normaaleilla huoltotoimenpiteillä huoletonta ajoa.
Itsellä jarrulevyt vaihdoin tuossa 200tkm paikkeilla,joten niiden kunto kannattaa tarkistaa.- Kiinnostaa
Kiitos vastauksista. Piti vielä kysymän että onko varaosat kalliita/huokeita verrattuna esim. juuri Volvoon?
Koeajoin vm.-00 Volvo V70 farkkua (automaatti) ja olihan se kiva ja vakaa ajettava. Vikoja tosin kyllä löytyi. Olen kysellyt Volvon merkkikohtaisia vikoja ja petyin siitä syystä että niin kalliissa autossa on ns. heikkoja lenkkejä ja kalliita korjata. Lisäksi juuri tuo menovesi taitaa maistua. - QX2,0
Kiinnostaa kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Piti vielä kysymän että onko varaosat kalliita/huokeita verrattuna esim. juuri Volvoon?
Koeajoin vm.-00 Volvo V70 farkkua (automaatti) ja olihan se kiva ja vakaa ajettava. Vikoja tosin kyllä löytyi. Olen kysellyt Volvon merkkikohtaisia vikoja ja petyin siitä syystä että niin kalliissa autossa on ns. heikkoja lenkkejä ja kalliita korjata. Lisäksi juuri tuo menovesi taitaa maistua.Kalliimmat kuin Corollassa,halvemmat kuin Volvossa...
Ainoat varaosat mitä olen joutunut ostamaan jarrupalojen, suodattimien ja lamppujen lisäksi, ovat jarrulevyt ja yksi vetoakselin nivel. Nivelenkin jouduin vaihtamaan täysin omaa syytäni.Edellisessä katsastuksessa inssi kertoi akselin suojakumin olevan murtunut ja kaipaavan vaihtoa.Kiitin ja kumarsin ja unohdin koko asian lähes vuodeksi kunnes akseli alkoi pitämään ääntä,"ai niin, se prkl:een suojakumi...".
En edes muista osien hintoja, ja tällä tahdilla jos niitä kuluu,niin yks monta. - Maximaan tyytyväinen
minulla vm-99 maxima 2.0 qx mittarissa 460 tuhatta ja vanha taksi moitittavaa ei ole on hiljainen ja muutenkin mukava ajaa kilometrit eivät tunnu ajo-ominaisuuksissa eikä muuallakaan. kulutus n.8-10l/100km.llä. nyt ilmennyt sellainen häiriö mittariston toiminnot sammuu valot kyllä pelaa mutta muut katoaa muutaman kilometrin ajon jälkeen onko kenelläkään vastaavaa vikaa ilmennyt . onko vika virtalukonpohjassa. nissanilta tiedustellut kyseistä vikaa kaikki sanovat että ei ole vastaavaa vikaa vastaan tullut eivätkä suoraan osaa sanoa mistä vikaa lähtisin hakemaan . tyytyväinen olemme maximaan . seuraavakin auto varmasti nissan maxima . olisin kiitollinen jos joku vastaisi. kiitos.
- Hyvä peli
Ittellä -99 2.0 automaatti, nyt olen ajanut itse sillä 50K, kaiken kaikkiaan mittarissa 127K. Huollot tehty, mitään ei ole tarvinnut korjata erikseen. Pakoputki alkaa olla takimmaisesta laipasta kypsä, mutta näitähän menee kaikista autoista joskus. Suosittelen lämpimästi Maximaa, täytyy vain ihmetellä sen pudottamista pois suomen tuontiohjelmasta. Hinta/laatusuhde on mielestäni kohdallaan. Mutta normaali varovaisuus käytetyn ostossa on aina paikallaan, yksilöitä kaikki erilaisilta autonpitäjiltä. Menestystä projektiin.
- Hyvä peli
...paitsi että aina unohtuu jotain: Ainoa asia mikä sieppaa, on silloin tällöin esiintyvä sytytyshäiriö. Jokin kuudesta puolasta ei tyhjäkäynnillä epäsäännöllisen säännöllisesti anna kipinää. Saattaa olla ettei esiinny kuin kerran kahteen kuukauteen, joskus takoo useasti valoissa seistessä viikon sisällä kaksikin kertaa. Ei ole kuitenkaan vaikuttanut päästöihin ja puolien resistanssia mitatessa ei vikaa ole havaittavissa. Ei vaan viitsi vaihdattaa koko läjää muistaakseni noin 70 kympin kappalehintaan. Heti kun antaa lapikasta, ongelmaa ei ole ja moottori vetää niin kuin kuuluukin. Eniten epäilen tyhjäkäintipiiriä, joka ohjaa moottoria sen mukaan onko ilmastoinnin kompura päällä tai käännetäänkö pyöriä paikalla ollessa, mutta paikkojen putsaaminen ei tuonnut muutosta ongelmaan. Voi vain todeta, että sähkö on ihmeellistä. Mutta kuten sanottu, kun pata ei sammuile, olkoon. Muistaakseni jenkki saiteilla nimenomaan valittelivat tästä puola-asiasta. Tosin, voihan kyseessä olla tyhjäkäynnillä jumittava injektorikin...vikaa ei vain oikein löydy kun se ei esiinny kun auto on testerissä kiinni. Mutta jos koeajat autoa ja vastaavaa esiintyy, uudet puolat on syytä ainakin puhua kauppaan mukaan.
- Kiinnostaa
Hyvä peli kirjoitti:
...paitsi että aina unohtuu jotain: Ainoa asia mikä sieppaa, on silloin tällöin esiintyvä sytytyshäiriö. Jokin kuudesta puolasta ei tyhjäkäynnillä epäsäännöllisen säännöllisesti anna kipinää. Saattaa olla ettei esiinny kuin kerran kahteen kuukauteen, joskus takoo useasti valoissa seistessä viikon sisällä kaksikin kertaa. Ei ole kuitenkaan vaikuttanut päästöihin ja puolien resistanssia mitatessa ei vikaa ole havaittavissa. Ei vaan viitsi vaihdattaa koko läjää muistaakseni noin 70 kympin kappalehintaan. Heti kun antaa lapikasta, ongelmaa ei ole ja moottori vetää niin kuin kuuluukin. Eniten epäilen tyhjäkäintipiiriä, joka ohjaa moottoria sen mukaan onko ilmastoinnin kompura päällä tai käännetäänkö pyöriä paikalla ollessa, mutta paikkojen putsaaminen ei tuonnut muutosta ongelmaan. Voi vain todeta, että sähkö on ihmeellistä. Mutta kuten sanottu, kun pata ei sammuile, olkoon. Muistaakseni jenkki saiteilla nimenomaan valittelivat tästä puola-asiasta. Tosin, voihan kyseessä olla tyhjäkäynnillä jumittava injektorikin...vikaa ei vain oikein löydy kun se ei esiinny kun auto on testerissä kiinni. Mutta jos koeajat autoa ja vastaavaa esiintyy, uudet puolat on syytä ainakin puhua kauppaan mukaan.
Jep, kokeiltu on ja ei ollut mitään pahempaa jota eivät laittaisi kuntoon jos kaupat syntyy. Odottelen tarjousta sillä väliraha se on mikä ratkaisee tässä vaiheessa koska auto oli ok.
Ei esiintynyt mitään häiriöitä. - 3.0V6
Kiinnostaa kirjoitti:
Jep, kokeiltu on ja ei ollut mitään pahempaa jota eivät laittaisi kuntoon jos kaupat syntyy. Odottelen tarjousta sillä väliraha se on mikä ratkaisee tässä vaiheessa koska auto oli ok.
Ei esiintynyt mitään häiriöitä.Tyytyväinen olen ollut minäkin 2004/06 3.0 V6 AT/AC. Kaupunkikilometrejä on nyt täynnä 10800 ja polttoaineenkulutus on alkanut laskea, koska kone alkaa ns. hioutua paikoilleen.
Suuret vakuutusmaksut sensijaan eivät ole laskeneet.
- Kiinostaa
Laitan tähän HS Auto-Vikasarja 2005 olevan merkkikohtaisen vikaluettelon.
- Vanhoissa Maximoissa vuosimalliin 1990 saakka esiintyi polttoainejärjestelmän vuotoja
- Varustettu usein automaattivaihteistolla. Varmist, että vaihteisto on huollettu säännöllisesti. Öljynvaihto pitää tehdä 60000 km:n välein. Tarkista autom.vaihteiston öljyn kunto.
- Käsivalintaisella vaihteistolla varustetussa mallissa kytkin saattaa olla kulunut.
_ Käsijarru saattaa juuttua käytön puutteessa. Vika johtuu vaijerien ruostumisesta.
- Takajarrulevyt ruostuvat.
- Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet.
- Polttoaineen täyttöputki saattaa syöpyä vuosimalliin 1994 saakka.
- Polttoaine säiliö ruostuu.
- Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeetoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.
Että tällaisia vikoja. Ei pahoja. Onko tuttuja asioita?
Tuo vakuutuksen kallius pisti silmään joten täytyy nyt katsella ja kysellä sitäkin puolta jos kauppoja tulee tehtyä. Kiitos vinkistä!- tarmac
NTHSA Amerikas on pykänny korjaus/takasinostopakon vanhoille ruosteropposille -94 asti: polttoainetankin täyttö putken vierusta ruostuu niin että turvavyöt putoo (kuten bluebird)
Mielipide: 2.0L kone on liian pieni maximan korille.
Faktaa: varaosahinnoitteluun liittyy törkee kartelli. Iskaripaketti asennettuna 1300€. Vaihdetaan 100k km välein... Onneksi motonet myy niitä joihinkin.
Syttypuolat menee 'kaikis autoissa' suht pian koska ne on asennettu hölmösti kuumimpaan paikkaan, onneksi mulla on vielä ihan oikee puola ja johdot...
Konetta (3L) ei rikki ajamalla saa: 2100 rpm 100kmh - se on
Tuossa listassa on pari vikaa, muut ovat luonnollista kulumista, käytön puutetta, tai koskevat vanhempaa mallia.
Eli näihin kiinnitä huomiota:
- Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet, tästä oli puhetta
- Polttoaine säiliö ruostuu.
- Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeetoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.
Hs Vikasarja on aika naurettava tekele, kuten huomaamme.
Maxima on yksi luotettavimmista autoista, mitä Suomessa on ikinä myyty, siitä ei päästä mihinkään. Kiinnitä enemmän huomiota siihen, sopiiko auto käteen, ja miellyttääkö se muuten. - Datsunisti
se on kirjoitti:
Tuossa listassa on pari vikaa, muut ovat luonnollista kulumista, käytön puutetta, tai koskevat vanhempaa mallia.
Eli näihin kiinnitä huomiota:
- Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet, tästä oli puhetta
- Polttoaine säiliö ruostuu.
- Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeetoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.
Hs Vikasarja on aika naurettava tekele, kuten huomaamme.
Maxima on yksi luotettavimmista autoista, mitä Suomessa on ikinä myyty, siitä ei päästä mihinkään. Kiinnitä enemmän huomiota siihen, sopiiko auto käteen, ja miellyttääkö se muuten.Uusimmasta korimallista on tullut vastaan vikaa:
Takana korkeudentunnistimen nivelet jumissa tai väljät (kalliit)
Oikeanpuoleisen vetoakselin tukilaakeri ääntää
Manuaalimalleissa, jos vetoakselin stefat vuotaa, perän laakerit kuluneet. - tarmac
se on kirjoitti:
Tuossa listassa on pari vikaa, muut ovat luonnollista kulumista, käytön puutetta, tai koskevat vanhempaa mallia.
Eli näihin kiinnitä huomiota:
- Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet, tästä oli puhetta
- Polttoaine säiliö ruostuu.
- Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeetoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.
Hs Vikasarja on aika naurettava tekele, kuten huomaamme.
Maxima on yksi luotettavimmista autoista, mitä Suomessa on ikinä myyty, siitä ei päästä mihinkään. Kiinnitä enemmän huomiota siihen, sopiiko auto käteen, ja miellyttääkö se muuten.Joo. Kaikki on ihmisten tekemiä ja tuhoon tuomittuja jo tehtaalta, yhtään autoa ei evoluution tiedetä korjanneen paremmaksi... Mersusta on kuulema tämmöttii havaintoja. (=Ennenmuinoin katkenneet koritkin maahantuoja hitsas salaa.)
Kaikki ruostuu, eikä ikuista kumiletkua olekaan. Maximain pikkuletkut eivät yllä muun auton tasolle (siis jos 10v tahi vanhempi) Maximain vanhat elektroniikkalaitteet pätkii, vaan vähemmän kuin muilla, koska liitinteknlogiaan on satsattu fransmannei enempi. Tätä ei huollot halua ymmärtää eikä osaa, vaan kuuluu ite putsata ja laittaa kontaktirasvaa.
- tarmac
Jos savon murre ei haittaa, ilmainen loggaus sisään ja lukien Chihihihilton eli HaHahaynes 'manuaalin' online srjkuvat:
http://www.autozone.com/home.htm
(Kyseinen kaupassakin myytävä 'manuaali' paljastaa että maximassa on neljä pyörää sekä moottori. Rakenteen yleiskatsauksen se antaa ja kelpaa iltalukemiseksi, mutta huoltohommiin ei kirjaa pidä avuksi ottaa.) - tarmac
Vielä kommentti Km määrään
Ruiskukoneissa 200tkm on eräänlainen taite. Suuttimet on kuuluneet loppuun, O2 happitunnistin kypsyy, iskarit tulee vaihtoon 2. kertaa yms. Nämä maksaa maltaita, ja maahantuojalla jopa joutuu ryöstön kohteeksi. Niihin kannattaa varautua ellei ole varmuutta vaihdosta, kuitti ei sitä ole. Aivan kuten ml lukemakaan ei kerro kuinka monta sataatuhatta on ajettu ilman mittaria...
300tkm kohdalla on syytä tarkistaa nokka aks ketjut jos haluaa varmistua ettei ikäviä remontteja tule.
VTC muuttuva venttiiliajoitus on usealla kolisemassa jo 150tkm kohdalla =useamman tonnin remontti (ohjausventtiilin maadoituksella fiitseri on poiskytkettävissä, menetetään 10hp 5krpm yläpuolella)
Ylläolevat jutut siis löytyy melkein 'joka' autosta...- Kiinnostaa
Hyvä tietää. Kiitti vinkistä!
- viikon verran omistajana
itse ostin just 3,0l/01 maximan käytettynä, kävin
ajamasa myös 2,0l mutta jotenkin vaan tuntui toi isompi moottori paremmalta.Meno on hyvää ja tasaista, tilaa on todella paljon.Auto on hiljainen, ei kuulu suhinat eikä kitinät, moottori
kehrää kuin vaimo kainalossa.
Mielestäni auton hinta / laatu on todella
kohdallaan, tämä on tosin vain minun mielipide. - maxima01
jos et ole vielä ehtinyt ostaa tai tiedoksi jollekulle muulle.
Kokemuksia reilun 30000km edestä. Malli -01 3.0 v6 automaatti. ajettu 94000 km. Tuolla kilometrimäärällä ei nyt saa vikoja ollakaan. Pienemmällä koneella ei tulisi mieleen ostaa. Varmaan hyvä sekin mutta jokin jää varmasti puuttumaan tuon kokoluokan autosta jos kone vain 2.0
Poltoainetta menee, mutta menköön, ajomukavuus hyvä
Vaihtoehtona vuositakaperin oli s60 volvo, automaatti sekin, joka tuntui aavistuksen hiljaisemmalta ja ehkä tykymmältäkin, mutta kaasupolkimeen koskiessa...kyllä Nissani vei voiton.
Maalipinnat ei mielestäni, mitä seuraillut, ole parhaasta päästä ja pohja tuli ostaessa massoitettua.
Hinta-laatu suhde enemmän kuin hyvä, sen verran erilaisilla peleillä tullut ajeltua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201585- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191304
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232