Tiukka esinahka

Wheelie

Onko teitä muita joilla on liian tiukka esinahka? Mulla se on todella tiukka ja terskakin on todella kosketusherkkä. Siihen koskeminen tuntuu enemmän inhottavalta, kivun tapaiselta, kuin hyvältä...

39

11807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lekuri

      Eli meneekö se esinahkasi kokonaan taakse ja palautuuko normaalisti paikalleen? Saatko kunnolla pestyä sieltä alta? Sujuuko masturbaatio/seksi? Jos ei, kannattaa piipahtaa näyttämässä sitä. Että pitäiskö sille tehdä jotain. En tiedä esinahan leikkaustekniikoista, mutta toivottavasti jotain säästäviä menetelmiä on jo kehitetty, kas kun esinahka on tärkeä seksuaalisen nautinnon kannalta.

    • voittanut!

      Mulla oli parikymppiseksi asti aivan liian tiukka esinahka. Paljasta terskaa en ollut koskaan itselläni nähnyt. Ongelma heijastui niin itsetuntooni kuin sosiaaliseen elämääni.

      Esinahka ei mennyt taakse ollenkaan - paitsi sen yhden ainoan kerran, kun se taas ei sitten palannut takaisin. Säikähdin ihan saatanasti. Sairaalaanhan sitä sitten piti kiiruhtaa. Puudutuksen kanssa yrittivät turhaan saada nahkaa takaisin, mutta esinahka päätti mun puolesta, että nyt saa vuosien jahkailu riittää! Leikkaushan siitä seuraavana aamuna seurasi. Terska kuin täyteen puhallettu vappupallo sai vihdoin kuristavan renkaan ympäriltään ja pääsi kuukauden toipumisen jälkeen hengittämään omillaan. Puhdasta ilmaa.

      Säikähdin tapaa, jolla pääsin jokseenkin traumaattisesta vaivastani eroon. Olen toki tapahtuneesta todella huojentunut ja elämäniloa täynnä, mutta miksen voinut aiemmin mennä lääkärin puheille? Pelkäsin ihan turhaan. Älä sinä, Wheelie, pelkää. Ei ole syytä. Sinullakin on vain voitettavaa!

      Kun oli tosi kyseessä, ei ujostuttanut yhtään näyttäytyä lääkärille tai edes lääkäriopiskelijoille leikkauksen jälkeisenä aamuna. Voin sataprosenttisesti luvata, että leikkauksen jälkeen olin ensimmäistä kertaa sinut penikseni kanssa. Itsetunto, kuten myös penis, kasvoi ja nyt olen jopa tosi ylpeä uudesta kaveristani!

      Varaapa heti maanantaina aika lääkärille, niin muistelet sitä päivää ilolla ja kiitollisuudella lopun ikäsi! Toinen vaihtoehto on, että tulen itse sinne ja raahaan sut lääkärin puheille. Ei ne sua syö. Ne on nähny kaikenlaista paljon paljon pahempaa. Ne vaan sanois sulle, että voi pikkusta, kun et aiemmin oo tullu näyttämään pikku pipiä :) En anna sun pilata elämääsi yhtään enempää tolla asialla. Eli lupaatko mennä lääkäriin vai tarvitko apua? Asia ei nimittäin jää tähän! :)

      • voittanut!

        Leikkauksesta on kohta 2 vuotta ja hymy ei millään pyyhkiydy kasvoilta.


      • Hyvä esinahka
        voittanut! kirjoitti:

        Leikkauksesta on kohta 2 vuotta ja hymy ei millään pyyhkiydy kasvoilta.

        Mulla esinahka ´levossa´melkein aina putkena suojaamassa torvea. Kun tulee tarvis, se väistyy terskan taa ja puristaa sitä just oikeesti... En halua luopua esinahastani!


      • muutos pojissa

        Kuvailit hyvin tilan, joka on lääketieteessä nimeltään "espanjalainen kaulus".
        Onkohan kukaan tutkinut, miksi "tuppikullisuus" on nykyään niin kovin yleistä.
        Kutsuntalääkäreiden mukaan ei tuota vaivaa juuri tavattu muutamia vuosikymmeniä sitten.
        Ennen pidettiin aivan yleisesti esinahka taaksevedettynä jo murrosiästä lähtien. Siittimen sitten vielä kasvaessa, ei aikuisella miehellä nahka enää yltänyt lepotilassakaan terskan päälle.
        Näin siis ennen.


      • Sakkeus
        muutos pojissa kirjoitti:

        Kuvailit hyvin tilan, joka on lääketieteessä nimeltään "espanjalainen kaulus".
        Onkohan kukaan tutkinut, miksi "tuppikullisuus" on nykyään niin kovin yleistä.
        Kutsuntalääkäreiden mukaan ei tuota vaivaa juuri tavattu muutamia vuosikymmeniä sitten.
        Ennen pidettiin aivan yleisesti esinahka taaksevedettynä jo murrosiästä lähtien. Siittimen sitten vielä kasvaessa, ei aikuisella miehellä nahka enää yltänyt lepotilassakaan terskan päälle.
        Näin siis ennen.

        Olen ihmetellyt samaa asiaa. Minun nuoruudessani 50 vuotta sitten oli suorastaan jonkinmoinen häpeä, jos vielä rippikouluiän jälkeen oli "tuppikulli".
        En muista koskaan nähneeni omassa suvussani minua vanhempia miehiä, joilla olisi ollut "tuppikulli".
        Minua ei ole ympärileikattu enkä kuullut edes koskaan puhuttavan moisesta asiasta. Murrosiässä, kalun kasvaessa ei vaan esinahka enää yltänyt terskan päälle enempää lepo- kuin erektiotilassakaan.
        En sentään usko, että ympäristömyrkyt, joista yleensä kaikkia muutoksia syytetään, olisivat tämän muutoksen takana.


      • Anonyymi
        Sakkeus kirjoitti:

        Olen ihmetellyt samaa asiaa. Minun nuoruudessani 50 vuotta sitten oli suorastaan jonkinmoinen häpeä, jos vielä rippikouluiän jälkeen oli "tuppikulli".
        En muista koskaan nähneeni omassa suvussani minua vanhempia miehiä, joilla olisi ollut "tuppikulli".
        Minua ei ole ympärileikattu enkä kuullut edes koskaan puhuttavan moisesta asiasta. Murrosiässä, kalun kasvaessa ei vaan esinahka enää yltänyt terskan päälle enempää lepo- kuin erektiotilassakaan.
        En sentään usko, että ympäristömyrkyt, joista yleensä kaikkia muutoksia syytetään, olisivat tämän muutoksen takana.

        Mulla on aina ollut hyvin päällä.


    • Wheelie

      Se todellakin häiritsee seksin harrastamista, enkä uskalla edes vetää esinahkaa taakse ja pestä terskaa. Siihen koskeminen tuntuu niin inhottavalta, että seisokki menee heti, jos semmonen on ollut. Joitain juttuja mitä olen lukenut, niin monet ovat olleet tyytyväisiä ympärileikkaukseen. Ettei välttämättä kannata ottaa mitään väljennysleikkausta, vaan koko esinahka pois. Mutta sitten taas mietityttää, että tuleekohan siihen jotain haavaumia, kun se hieroutuu boxereita vasten. Pelkään kipua, enkä tiedä mitä uskallan tehdä.

      • voittanut!

        Mulle ei oo tullu mitään haavaumia tai kovettumia tai mitään muutakaan ja boksereita käytän joka päivä. Terska on kahden vuoden jälkeen yhä pehmeä ja sileä. Tuskin elävä kudos siitä kärsii jatkossakaan. Muistathan, että Jenkeissä iso osa miehistä on ympärileikattuja. Tuskin leikkauksia tehtäisiin jos haavaumia tulisi. Toki aluksi ensimmäiset pari viikkoa leikkauksesta terska tuntui hyvin herkältä housuja vasten, ja silloin pelotti, että tämmöiseksikö arkajalaksi se nyt sitten jää. Mutta se oli ohimenevää.

        Leikkauksesta toipuminen sujui pitkälti täysin kivuitta huolimatta noin 6 tunnin puristuksesta, jonka esinahan taakse jumittuminen oli aiheuttanut. Sinä toipuisit varmaan vielä nopeammin, sillä minun toipumiseni kesti hieman kauemmin kuin kotihoito-ohjeissa luvattiin. Leikkauksen jälkeen terskaa ympäröi turvonnut kudos, joka sittemmin laski ja terska pääsi parin viikon päästä esiin. Aluksi se oli aika friikin näköinen, vähän kuin olisi saanut turpaan. Muistaakseni kuukauden päivät vaihdoin harsoa peniksen ympäriltä. Varovasti pesin joka päivä. Lopulta reilun kuukauden jälkeen tikit olivat sulaneet ja penis oli käyttövalmis. Eka orgasmi oli aika vapauttava :D

        Kysy vain, jos on lisää kysyttävää. Kipua sinun on turha pelätä. Lupaan, ettei tilanne voi leikkauksella nykyistä pahemmaksi mennä.


      • Ei ikinä

        Muistan itte penskana aina pelotti koululääkärin tarkastuksessa, "jos se vaikka kattoo ja huomaa..."
        Onneksi sitten ylä-asteella jossain vaiheessa sanoin (mistä lie moinen rohkeus), vaikka ei housuihin kurkittu lääkärin toimesta. Ilmeisesti pitäisi, ei ne (silloin me) mukulat uskalla kuitenkaan kertoa jos ongelmia on.
        No ikää oli kai 14 ja en muista kai jotain arkuurtta aluksi oli, mutta kävellen kuitenkin tulin sairaalasta kotiin kun sitten leikkauksesta kotiutettiin. Olin kuitenkin pitkittänyt asiaa liikaa ja hyvä että vielä on myös "se" tallella.
        Miehisesti voisi myös mainita sen että leikkaus sai aikaan sen settä kestävyys on kohtuullisen hyvä, jos haluaa etsiä niitä hyviä puolia sen helpon hygienian lisäksi. Pointti on kuitenkin se, että jos ongelmia on, niin lääkäriin vaan. "Niitä" on meillä jokaisella vaan yksi annettu alunperin ja kyllä siitä kannattaa huolta pitää, v aikka ei isommin sen kanssa aikaa viettäisikään.


      • Wheelie
        voittanut! kirjoitti:

        Mulle ei oo tullu mitään haavaumia tai kovettumia tai mitään muutakaan ja boksereita käytän joka päivä. Terska on kahden vuoden jälkeen yhä pehmeä ja sileä. Tuskin elävä kudos siitä kärsii jatkossakaan. Muistathan, että Jenkeissä iso osa miehistä on ympärileikattuja. Tuskin leikkauksia tehtäisiin jos haavaumia tulisi. Toki aluksi ensimmäiset pari viikkoa leikkauksesta terska tuntui hyvin herkältä housuja vasten, ja silloin pelotti, että tämmöiseksikö arkajalaksi se nyt sitten jää. Mutta se oli ohimenevää.

        Leikkauksesta toipuminen sujui pitkälti täysin kivuitta huolimatta noin 6 tunnin puristuksesta, jonka esinahan taakse jumittuminen oli aiheuttanut. Sinä toipuisit varmaan vielä nopeammin, sillä minun toipumiseni kesti hieman kauemmin kuin kotihoito-ohjeissa luvattiin. Leikkauksen jälkeen terskaa ympäröi turvonnut kudos, joka sittemmin laski ja terska pääsi parin viikon päästä esiin. Aluksi se oli aika friikin näköinen, vähän kuin olisi saanut turpaan. Muistaakseni kuukauden päivät vaihdoin harsoa peniksen ympäriltä. Varovasti pesin joka päivä. Lopulta reilun kuukauden jälkeen tikit olivat sulaneet ja penis oli käyttövalmis. Eka orgasmi oli aika vapauttava :D

        Kysy vain, jos on lisää kysyttävää. Kipua sinun on turha pelätä. Lupaan, ettei tilanne voi leikkauksella nykyistä pahemmaksi mennä.

        Puudutuksessako ne sen tekee? Tökkäävät piikin penikseen ja se on siinä? Voiko halutessaan kysyä nukutusta?


      • voittanut!
        Wheelie kirjoitti:

        Puudutuksessako ne sen tekee? Tökkäävät piikin penikseen ja se on siinä? Voiko halutessaan kysyä nukutusta?

        Mut ainakin nukutettiin ilman pyytämistäkin. Sun kannattaa ite kysäistä lääkärin vastaanotolla, millainen se leikkaus sun kohdalla vois olla. Luultavasti sinutkin nukutetaan, niin et tunne yhtikäs mitään.

        Yleislääkäri Hannu Penttinen vastaa tohtori.fi-sivulla vastaavanlaiseen kysymykseen:

        Onko ympärileikkaus iso operaatio?

        KYSYMYS Olen menossa ympärileikkaukseen, mutta minulla ei ole hajuakaan, koko toimenpiteestä. Hoidetaanko leikkaus puudutuksessa vai nukutuksessa? Kestääkö leikkaus kauan, vai onko koko opertaatio vain viiden minuutin homma? Entäs paraneminen, tietysti riippuen henkilöstä, mutta noin-aika, viikko? kaksi?

        Nimimerkki: "Palomies"

        VASTAUS Ympärileikkaus tehdään sairaalassa ja yleensä nukutuksessa. Leikkaus kestänee noin puoli tuntia. Leikkauksen jälkeen osastolla voi mennä päivä tai pari ainakin. Lääkärin harkinnan mukaan kotiutetaan ja ompeleet poistetaan yleensä viikon kulutta leikkauksesta. Esinahka leikataan tavallisesti kokonaan pois. Terska tottuu vähitellen olemaan ilman esinahan suojaa.

        Hannu Penttinen
        Yleislääkäri

        http://www.tohtori.fi/kysy/kysvas.php3?faqID=37


      • Wheelie
        voittanut! kirjoitti:

        Mut ainakin nukutettiin ilman pyytämistäkin. Sun kannattaa ite kysäistä lääkärin vastaanotolla, millainen se leikkaus sun kohdalla vois olla. Luultavasti sinutkin nukutetaan, niin et tunne yhtikäs mitään.

        Yleislääkäri Hannu Penttinen vastaa tohtori.fi-sivulla vastaavanlaiseen kysymykseen:

        Onko ympärileikkaus iso operaatio?

        KYSYMYS Olen menossa ympärileikkaukseen, mutta minulla ei ole hajuakaan, koko toimenpiteestä. Hoidetaanko leikkaus puudutuksessa vai nukutuksessa? Kestääkö leikkaus kauan, vai onko koko opertaatio vain viiden minuutin homma? Entäs paraneminen, tietysti riippuen henkilöstä, mutta noin-aika, viikko? kaksi?

        Nimimerkki: "Palomies"

        VASTAUS Ympärileikkaus tehdään sairaalassa ja yleensä nukutuksessa. Leikkaus kestänee noin puoli tuntia. Leikkauksen jälkeen osastolla voi mennä päivä tai pari ainakin. Lääkärin harkinnan mukaan kotiutetaan ja ompeleet poistetaan yleensä viikon kulutta leikkauksesta. Esinahka leikataan tavallisesti kokonaan pois. Terska tottuu vähitellen olemaan ilman esinahan suojaa.

        Hannu Penttinen
        Yleislääkäri

        http://www.tohtori.fi/kysy/kysvas.php3?faqID=37

        Niin, piti vielä kysyä, että poistetaanko se tuosta koko terskan nupin alueelta? Ei mennä varren alueelta poistamaan? Kyllä mua vähän toi mietityttää. En kestä paria kuukautta kävellä kuin paskat housuissa, sen takia että joka askel tuntuu tuolla inhottavalta.


      • voittanut!
        Wheelie kirjoitti:

        Niin, piti vielä kysyä, että poistetaanko se tuosta koko terskan nupin alueelta? Ei mennä varren alueelta poistamaan? Kyllä mua vähän toi mietityttää. En kestä paria kuukautta kävellä kuin paskat housuissa, sen takia että joka askel tuntuu tuolla inhottavalta.

        Ei oo olemassa tyhmiä kysymyksiä. Mulla menee peniksen yläpuolelta tikkiraja pari senttiä terskasta varteen päin. (Tikkejä ei poistettu, tikkejä ei huomannut, ne sulivat huomaamattomasti kolmessa viikossa.) Alapuolelta nahkaa ei ole leikattu, koska sehän on kiinni siinä jänteessä. Kuulostaa oudolta, mutta alla olevat kuvat (eivät omiani) selittävät asian paremmin. Halutessani saan vedettyä esinahan terskan hupuksi, mutta ei se siinä pysy ilman kädellä pitämistä, eikä toisaalta ole mitään syytä terskaa peitellä. Ei sitä terskaa nimittäin kävellessä huomaa, paitsi joskus, ja silloin se voi aiheuttaa vain yhden haitan: erektion :D Tyttöystävä vain tykkää ;)

        Kuva ympärileikatusta peniksestä: http://chadzboyz.com/assets/images/cut8.jpg

        Piirretty penis: http://www.circumcision.org/fig5.jpg

        "folds of shaft skin" on sitä varren poimunahkaa, joka näkyy aidossa kuvassa hieman punertavampana kuin muu varsi.

        "En kestä paria kuukautta kävellä kuin paskat housuissa, sen takia että joka askel tuntuu tuolla inhottavalta."

        Älä huoli turhaan. Jotkut palaavat normaaliin arkeen jo parin päivän (ei parin kuukauden) päästä leikkauksesta. Minulla kesti noin neljä viikkoa hätäleikkauksesta, kunnes pystyin täysin normaalisti liikkumaan, urheilemaan kovasti ja rakastelemaan. Eikä se kuukausi nyt mitään yhtä helvettiä ollut. Katselin elokuvia ja nautin elämästä, ihan siinä missä normaalistikin.

        Yhdessä vaiheessa säikähdin - tosin ihan turhaan - kun turvotuksen laskettua pelkäsin, että nytkö se esinahka on taas jäänyt puristamaan terskan alle, mutta niinhän oli tarkoituskin - esinahan piti poistua terskan päältä ja jättää terska vapaaksi. Henkisesti se oli raskaampaa kuin fyysisesti. Muutaman päivän terska tuntui herkältä, mutta sitten oli kuin sitä ei olisikaan. Aloin muuten uuden penikseni kanssa käyttää vain boksereita, kun sitä ennen pidin tiukempia alushousuja. Toisaalta eivät tiukat uimahousutkaan tunnu pahalta.


      • Wheelie
        voittanut! kirjoitti:

        Ei oo olemassa tyhmiä kysymyksiä. Mulla menee peniksen yläpuolelta tikkiraja pari senttiä terskasta varteen päin. (Tikkejä ei poistettu, tikkejä ei huomannut, ne sulivat huomaamattomasti kolmessa viikossa.) Alapuolelta nahkaa ei ole leikattu, koska sehän on kiinni siinä jänteessä. Kuulostaa oudolta, mutta alla olevat kuvat (eivät omiani) selittävät asian paremmin. Halutessani saan vedettyä esinahan terskan hupuksi, mutta ei se siinä pysy ilman kädellä pitämistä, eikä toisaalta ole mitään syytä terskaa peitellä. Ei sitä terskaa nimittäin kävellessä huomaa, paitsi joskus, ja silloin se voi aiheuttaa vain yhden haitan: erektion :D Tyttöystävä vain tykkää ;)

        Kuva ympärileikatusta peniksestä: http://chadzboyz.com/assets/images/cut8.jpg

        Piirretty penis: http://www.circumcision.org/fig5.jpg

        "folds of shaft skin" on sitä varren poimunahkaa, joka näkyy aidossa kuvassa hieman punertavampana kuin muu varsi.

        "En kestä paria kuukautta kävellä kuin paskat housuissa, sen takia että joka askel tuntuu tuolla inhottavalta."

        Älä huoli turhaan. Jotkut palaavat normaaliin arkeen jo parin päivän (ei parin kuukauden) päästä leikkauksesta. Minulla kesti noin neljä viikkoa hätäleikkauksesta, kunnes pystyin täysin normaalisti liikkumaan, urheilemaan kovasti ja rakastelemaan. Eikä se kuukausi nyt mitään yhtä helvettiä ollut. Katselin elokuvia ja nautin elämästä, ihan siinä missä normaalistikin.

        Yhdessä vaiheessa säikähdin - tosin ihan turhaan - kun turvotuksen laskettua pelkäsin, että nytkö se esinahka on taas jäänyt puristamaan terskan alle, mutta niinhän oli tarkoituskin - esinahan piti poistua terskan päältä ja jättää terska vapaaksi. Henkisesti se oli raskaampaa kuin fyysisesti. Muutaman päivän terska tuntui herkältä, mutta sitten oli kuin sitä ei olisikaan. Aloin muuten uuden penikseni kanssa käyttää vain boksereita, kun sitä ennen pidin tiukempia alushousuja. Toisaalta eivät tiukat uimahousutkaan tunnu pahalta.

        Pitää alkaa miettimään tuota vakavasti. Ehkä varaan ajan ja keskustelen lääkärin kanssa asiasta. Joku väljennysleikkaus tai sitten ympärileikkaus. Siinä menee kyllä herkkyys peniksestä ja jotkut ovat saaneet jopa traumoja siitä, mitä nyt olen juttuja lukenut. Eipä tuo esinahka ole kyllä elämää haitannut. Se vaan että seksin harrastaminen on sitten mitä on. Naisille pitää aina sanoa "älä vedä esinahkaa taakse"..heh. Enkä ole tainnut koskaan pestä terskaani kunnolla sen vihlomisen takia. Saitko sä muuten jotain särkylääkettä? Särkikö sitä koskaan? Entä miten sen hoitaminen? Pitikö siihen laittaa jotain voidetta? Oliko sulla joku suoja kalun ympärillä tietyn ajan, ettei tikit aukea, tai jotain? Miten peseminen ja pissalla käyminen?


      • voittanut!
        Wheelie kirjoitti:

        Pitää alkaa miettimään tuota vakavasti. Ehkä varaan ajan ja keskustelen lääkärin kanssa asiasta. Joku väljennysleikkaus tai sitten ympärileikkaus. Siinä menee kyllä herkkyys peniksestä ja jotkut ovat saaneet jopa traumoja siitä, mitä nyt olen juttuja lukenut. Eipä tuo esinahka ole kyllä elämää haitannut. Se vaan että seksin harrastaminen on sitten mitä on. Naisille pitää aina sanoa "älä vedä esinahkaa taakse"..heh. Enkä ole tainnut koskaan pestä terskaani kunnolla sen vihlomisen takia. Saitko sä muuten jotain särkylääkettä? Särkikö sitä koskaan? Entä miten sen hoitaminen? Pitikö siihen laittaa jotain voidetta? Oliko sulla joku suoja kalun ympärillä tietyn ajan, ettei tikit aukea, tai jotain? Miten peseminen ja pissalla käyminen?

        Moi taas :)

        Kiva kuulla, että olet antamassa lääkärin tsekata tilanteen. Lääkäri tai kirurgihan se parhaiten osaa neuvoa, mikä on juuri sinulle parhaaksi. Ei kannata arkailla jutella ammattilaisen kanssa vaihtoehdoista, jotka voivat parantaa elämänlaatuasi. Minun parantui olennaisesti.

        Mitä puheisiin herkkyyden menetyksestä tulee, niin omakohtaisesti ihmettelen niitä kovasti. Yleisestikin pidän pelkoa herkkyyden menetyksestä suhteettomana. Varmasti seksi voi ilman ahdasta esinahkaa tuntua erilaiselta (lue: paremmalta), mutta ei kai se nyt tuntoa voi viedä. Eiväthän edes jenkit voi olla niin tyhmiä, että ilman uskonnollista syytä leikkaisivat 60 % kaikista pojistaan, jos siitä seuraisi terskan tunnottomuutta. Kyllähän itsekin ympärileikatut isät olisivat sen huomanneet itsellään.

        Nihkeästä nahasta eroon pääsy oli mulle kuin lottovoitto. Minkäänlaisesta herkkyysongelmasta ei parin vuoden kokemuksella ole tietoakaan, pikemminkin paljas terska pääsee nyt paljon paremmin ja vapaammin nauttimaan - ja on jopa entistä tuppikullia herkempi. Halutessani orgasmin saaminen käy käden käänteessä. Olemme ympärileikkauksen jälkeen tyttöystävän kanssa ottaneetkin liukuvoiteen käyttöön. Osasyy liukuvoiteen tarpeeseen voi olla se, että ilman nahan puristusta koko penis on päässyt paisumaan liiankin isoksi. Kokoa kasvatti myös puristavan kondomin vaihtaminen ehkäisylaastariin. Mutta missään nimessä terskasta ei ole herkkyys kaikonnut minnekään! :)

        Mikäli sinä sitten jostain syystä huomaisit herkkyyden vähenevän, niin eikös se olisi vain hyväksi, jos terskasi on kerran nyt yliherkkä. Voit mielestäni vain voittaa.

        Tosiaan, ympärileikkauksesta on hyötyä myös hygienialle. Puhtaushan on myös iso etu suuseksissä. Alapää ei herkästi ala haista ja esinahan (siis minkä?) alle ei kerry likaa.

        Leikkauksesta toipuminen sujui mulla oikeastaan oikein hyvin.

        Särkylääkkeitä olisin saanut halutessani hakea, mutta enpä juuri muista särkyä edes tunteneeni. Sairaalassakaan en ottanut kipulääkettä, mitä sairaalassa vähän ihmeteltiin. Olin kai niin helpottunut leikkauksesta, ettei pieni kirvely aluksi virtsatessa haitannut.

        Leikkauksesta herättyäni muistan, kuinka reppanalta pippeli näytti. Kipua ei ollut. Terskan - tai no turvonneen ja vähän verisen nahanriepaleen, joka peitti terskan - ympärille oli laitettu rasvaside, jonka päällä koko peniksen suojana oli sideharsosta askarreltu huppu. Apteekista ostin rasvasidettä, sideharsoa ja teippirullan, koska kotihoitoon kuului vaihtaa päivittäin puhdas side, huppua vaihdoin ehkä kolmesti viikossa. Haava-aluetta tuli koko kuukauden ajan huuhdella vedellä muutaman kerran päivässä. Ennen kuin aloin pestä haava-aluetta, riisuin sideharsohupun ja otin rasvasiteen pois päältä. Pesun jälkeen vaihdoin puhtaaseen rasvasiteeseen ja huppuun. Itsestään kolmessa viikossa sulavien ompeleiden päälle alkoi kertyä luonnollisesti rupea ja jotain paskatöhnää, jota huuhtelin vedellä vain sen verran pois, ettei ompeleet aukeaisi. Kysypä vaikka lääkäriltä tarkemmin, kuinka tommosta haava-alueen mömmöä tulee pestä, jottei revi ompeleita.

        Pissalla käydessä riisuin usein vain hupun ja yritin olla kastelematta rasvasidettä, jottei sitä tarvitsisi olla koko aikaa vaihtamassa.

        Yhdessä vaiheessa toipumisaikaa ilmeni terskan takana pientä tulehduksen poikasta, turvotusta, joka kuitenkin väheni haettuani siihen lääkäristä antibioottia. Kuulemma yleisen käytännön mukaan kaikkien leikkausten jälkeen tulisi aina antaa antibioottia, mutta minä en jostain syystä sitä heti sairaalassa saanut. Ehkä pieneltä tulehdukselta olisi vältytty, jos sairaalan väki olisi alun alkaen antanut antibioottikuurin.

        Kun terska muutaman päivän päästä leikkauksesta alkoi kuin kenguruvauva nostaa päätään turvonneen hupun alta, aloin pesun jälkeen voidella vähän kosteusvoidetta hieman kuivan terskan päälle. Myöhemmin voiteluun ei ole koskaan ilmennyt tarvetta. Terska on pysynyt sileänä ja seksuaalisesti herkkänä koko ajan nämä kaksi vuotta. Itsekin olen ihmetellyt, miten paljas terska kestää housuissa keinumisen juostessa tai kymmentä tuhatta kilometriä pyöräillessä. Mutta semmoinen se ihmiskeho on. Solut uusiutuu ja kudos pysyy elinvoimaisena.

        Vielä yks juttu. Erektio säikäytti aina silloin tällöin. En hupun alle silloin katsonut, mutta terska ilmeisesti tuli ulos nahan alta ja se tuntui pikkasen epämiellyttävältä, mutta kyllä sen hyvin kesti ilman hampaiden kiristelyä. Ärsytti, kun tyttöystävä kiusoitteli puhumalla tuhmia, ja siinä sitä sitten piti vältellä stondista :D

        Tähän on hyvä lopetella tältä erää. Kysele vaan lisää joko multa tai mieluiten lääkäriltä ;)


      • Wheelie
        voittanut! kirjoitti:

        Moi taas :)

        Kiva kuulla, että olet antamassa lääkärin tsekata tilanteen. Lääkäri tai kirurgihan se parhaiten osaa neuvoa, mikä on juuri sinulle parhaaksi. Ei kannata arkailla jutella ammattilaisen kanssa vaihtoehdoista, jotka voivat parantaa elämänlaatuasi. Minun parantui olennaisesti.

        Mitä puheisiin herkkyyden menetyksestä tulee, niin omakohtaisesti ihmettelen niitä kovasti. Yleisestikin pidän pelkoa herkkyyden menetyksestä suhteettomana. Varmasti seksi voi ilman ahdasta esinahkaa tuntua erilaiselta (lue: paremmalta), mutta ei kai se nyt tuntoa voi viedä. Eiväthän edes jenkit voi olla niin tyhmiä, että ilman uskonnollista syytä leikkaisivat 60 % kaikista pojistaan, jos siitä seuraisi terskan tunnottomuutta. Kyllähän itsekin ympärileikatut isät olisivat sen huomanneet itsellään.

        Nihkeästä nahasta eroon pääsy oli mulle kuin lottovoitto. Minkäänlaisesta herkkyysongelmasta ei parin vuoden kokemuksella ole tietoakaan, pikemminkin paljas terska pääsee nyt paljon paremmin ja vapaammin nauttimaan - ja on jopa entistä tuppikullia herkempi. Halutessani orgasmin saaminen käy käden käänteessä. Olemme ympärileikkauksen jälkeen tyttöystävän kanssa ottaneetkin liukuvoiteen käyttöön. Osasyy liukuvoiteen tarpeeseen voi olla se, että ilman nahan puristusta koko penis on päässyt paisumaan liiankin isoksi. Kokoa kasvatti myös puristavan kondomin vaihtaminen ehkäisylaastariin. Mutta missään nimessä terskasta ei ole herkkyys kaikonnut minnekään! :)

        Mikäli sinä sitten jostain syystä huomaisit herkkyyden vähenevän, niin eikös se olisi vain hyväksi, jos terskasi on kerran nyt yliherkkä. Voit mielestäni vain voittaa.

        Tosiaan, ympärileikkauksesta on hyötyä myös hygienialle. Puhtaushan on myös iso etu suuseksissä. Alapää ei herkästi ala haista ja esinahan (siis minkä?) alle ei kerry likaa.

        Leikkauksesta toipuminen sujui mulla oikeastaan oikein hyvin.

        Särkylääkkeitä olisin saanut halutessani hakea, mutta enpä juuri muista särkyä edes tunteneeni. Sairaalassakaan en ottanut kipulääkettä, mitä sairaalassa vähän ihmeteltiin. Olin kai niin helpottunut leikkauksesta, ettei pieni kirvely aluksi virtsatessa haitannut.

        Leikkauksesta herättyäni muistan, kuinka reppanalta pippeli näytti. Kipua ei ollut. Terskan - tai no turvonneen ja vähän verisen nahanriepaleen, joka peitti terskan - ympärille oli laitettu rasvaside, jonka päällä koko peniksen suojana oli sideharsosta askarreltu huppu. Apteekista ostin rasvasidettä, sideharsoa ja teippirullan, koska kotihoitoon kuului vaihtaa päivittäin puhdas side, huppua vaihdoin ehkä kolmesti viikossa. Haava-aluetta tuli koko kuukauden ajan huuhdella vedellä muutaman kerran päivässä. Ennen kuin aloin pestä haava-aluetta, riisuin sideharsohupun ja otin rasvasiteen pois päältä. Pesun jälkeen vaihdoin puhtaaseen rasvasiteeseen ja huppuun. Itsestään kolmessa viikossa sulavien ompeleiden päälle alkoi kertyä luonnollisesti rupea ja jotain paskatöhnää, jota huuhtelin vedellä vain sen verran pois, ettei ompeleet aukeaisi. Kysypä vaikka lääkäriltä tarkemmin, kuinka tommosta haava-alueen mömmöä tulee pestä, jottei revi ompeleita.

        Pissalla käydessä riisuin usein vain hupun ja yritin olla kastelematta rasvasidettä, jottei sitä tarvitsisi olla koko aikaa vaihtamassa.

        Yhdessä vaiheessa toipumisaikaa ilmeni terskan takana pientä tulehduksen poikasta, turvotusta, joka kuitenkin väheni haettuani siihen lääkäristä antibioottia. Kuulemma yleisen käytännön mukaan kaikkien leikkausten jälkeen tulisi aina antaa antibioottia, mutta minä en jostain syystä sitä heti sairaalassa saanut. Ehkä pieneltä tulehdukselta olisi vältytty, jos sairaalan väki olisi alun alkaen antanut antibioottikuurin.

        Kun terska muutaman päivän päästä leikkauksesta alkoi kuin kenguruvauva nostaa päätään turvonneen hupun alta, aloin pesun jälkeen voidella vähän kosteusvoidetta hieman kuivan terskan päälle. Myöhemmin voiteluun ei ole koskaan ilmennyt tarvetta. Terska on pysynyt sileänä ja seksuaalisesti herkkänä koko ajan nämä kaksi vuotta. Itsekin olen ihmetellyt, miten paljas terska kestää housuissa keinumisen juostessa tai kymmentä tuhatta kilometriä pyöräillessä. Mutta semmoinen se ihmiskeho on. Solut uusiutuu ja kudos pysyy elinvoimaisena.

        Vielä yks juttu. Erektio säikäytti aina silloin tällöin. En hupun alle silloin katsonut, mutta terska ilmeisesti tuli ulos nahan alta ja se tuntui pikkasen epämiellyttävältä, mutta kyllä sen hyvin kesti ilman hampaiden kiristelyä. Ärsytti, kun tyttöystävä kiusoitteli puhumalla tuhmia, ja siinä sitä sitten piti vältellä stondista :D

        Tähän on hyvä lopetella tältä erää. Kysele vaan lisää joko multa tai mieluiten lääkäriltä ;)

        Pystyitkö sä pitämään farkkuja toipilaanaolo aikana? Vihloiko jos sattui tulemaan seisokki yhtäkkiä? Kuinka kauan loppujenlopuksi kesti että se älytön herkkyys terskasta katosi? Siis ettei se tuntunut enää inhottavalta kun osui ja hinkkasi housuja vasten..jne?


      • voittanut!
        Wheelie kirjoitti:

        Pystyitkö sä pitämään farkkuja toipilaanaolo aikana? Vihloiko jos sattui tulemaan seisokki yhtäkkiä? Kuinka kauan loppujenlopuksi kesti että se älytön herkkyys terskasta katosi? Siis ettei se tuntunut enää inhottavalta kun osui ja hinkkasi housuja vasten..jne?

        Niin kuin Leevi And The Leavings laulaa, vaihdan farkut verkkarihousuun. En tosin käyttänyt ennenkään farkkuja, mutta huomasin, että sen kuukauden ajan oli ihan hyvä pitää löysiä housuja ja löysiä boksereita. Korostan kuitenkin, että toipumisajat vaihtelevat ja oma leikkaukseni oli hätäleikkaus ja ehkä sen vuoksi toipumisaikakin hoito-ohjeissa mainittua vähän pidempi. Seisokin sattuessa vihlaisi oikeastaan vain henkisesti, koska pelkäsin ompeleiden aukeavan, ja ihan turhaan pelkäsinkin. Älytöntä - häiritsevää - herkkyyttä oli oikeastaan ehkä vain noin viikon ajan, kun leikkauksesta oli kulunut kolmisen viikkoa. Silloin nahka poistui lopullisesti terskan päältä ja siitä tuntui hetken ajan kuin afrikkalaisesta maahanmuuttajasta Suomen talvessa. Kyllä se siitä nopeasti sopeutui. En ole ainakaan tavannut terskaani Asematunnelissa potkimassa mummoja ;)


      • Anonyymi
        Ei ikinä kirjoitti:

        Muistan itte penskana aina pelotti koululääkärin tarkastuksessa, "jos se vaikka kattoo ja huomaa..."
        Onneksi sitten ylä-asteella jossain vaiheessa sanoin (mistä lie moinen rohkeus), vaikka ei housuihin kurkittu lääkärin toimesta. Ilmeisesti pitäisi, ei ne (silloin me) mukulat uskalla kuitenkaan kertoa jos ongelmia on.
        No ikää oli kai 14 ja en muista kai jotain arkuurtta aluksi oli, mutta kävellen kuitenkin tulin sairaalasta kotiin kun sitten leikkauksesta kotiutettiin. Olin kuitenkin pitkittänyt asiaa liikaa ja hyvä että vielä on myös "se" tallella.
        Miehisesti voisi myös mainita sen että leikkaus sai aikaan sen settä kestävyys on kohtuullisen hyvä, jos haluaa etsiä niitä hyviä puolia sen helpon hygienian lisäksi. Pointti on kuitenkin se, että jos ongelmia on, niin lääkäriin vaan. "Niitä" on meillä jokaisella vaan yksi annettu alunperin ja kyllä siitä kannattaa huolta pitää, v aikka ei isommin sen kanssa aikaa viettäisikään.

        Mulla terkkari koulussa tarkisti kireyden pikaisesti jo lapsena.


    • ............

      On se kiva näin 28-vuotiaana vielä tunnustaa että esinahka on aivan liian tiukka. Ääriuskonnollisen kasvatuksen saaneena esiaviollinen seksi oli joka tapauksessa ehdottomasti kiellettyä joten asia ei sinänsä elämää ole aiemmin haitannut. Aivan viime aikoina kuitenkin olen ottanut irtiottoa perheen perinteistä ja asia on alkanut harmittamaan mielettömästi.

      Hölmöltä tuntuu jo sanoa että poikuus on tässä iässä tallella, mutta tämä siihen vielä päälle...

      En oikein tiedä miten toimia koko jutun suhteen ja olen jo harkinnut jäämistä vanhaksipojaksi loppuiäkseni, niin paljon hävettää. Sen verran olen netistä tietoa lueskellut että ainakin kasvuiässä oleville on jotain salvaa joka ilmeisesti suurimmalle osalle "potilaista" tepsii. On silti iso kynnys mennä tälläistä puhumaan edes lääkärille. Vai pitäisiköhän mennä suoraan urologille?

      Neuvoja otetaan vastaan. Vittuiluihin en viitsi edes kommentoida, harmittaa ihan tarpeeksi ilmankin.

      • Tallella tai ilman, ei väliä.

        Ei noiden takia kannata eläämäänsä liikaa rassata.

        Muistan kyllä omalla kohdallani jännittäneeni melkoisesti tuossa päälle parikymppisenä kun alkoi esinahkani kiristämään vähitellen enemmän ja enemmän lopulta aivan haitaksi asti. (Syynä atooppinen iho)
        Lopulta keräsin rohkeuteni ja marssin lääkärille (muistaakseni yleis- sellaiselle) josta sain lähetteen ympärileikkaukseen. Helpotti kummasti kun olin saanut asian eteenpäin, mutta toisaalta jännitin hiukan tulevaa leikkausta.

        Lopulta leikkaus päivä koitti ja sain taas kerran huomata jannittäneeni tätäkin asiaa aivan turhaan. (Mikään ei oikeastaan sattunut, korkeintaan jotain epämiellyttävää hetkellisesti)

        Epämiellyttävin vaihe oli mielestäni leikkauksen jälkeinen viikko, kun haavaa piti suihkutella ja siteitä vaihdella. Tämän jälkeen helpotti huomattavasti ja kohta ne ompeleetkin alkoivat sulaa ja turvotukset/punoitukset hävisivät.

        Sitten kun pelit ja vehkeet oli taas kunnossa vaati se hiukan totuttelua uuteen tilanteeseen ja tuntuihan se aluksi hiukan aralta ja herkältä housuja vasten nupin pää, kun oli yli kakskyt vuotta ollu piilossa. Mutta helpotus oli kyllä mahtava, kun ei tarvinnut enää ajatella koko asiaa että; "Hitto kun pitäis mennä lääkariin näyttää tätä"

        Nyt on n. 10v menny operaatiosta ja en tasan kaipaa yhtään sitä nahkan palaa. Herkkyyttäkin riittää vieläkin jopa liiankin kanssa ja uskonkin että se on enemmän omista aivoista kiinni.

        Mitä tuohon poikuuteesi ja ikääsi tulee, niin taidat olla sinä itse jota se jollakin lailla haittaa. Veikkaan, että kun tuon pääset kumppanille ekan kerran kertomaan, niin luultavasti nautinnollisemman käsittelyn tulet saamaan.

        Ja mitä tulee uskonnollisiin juttuihin, niin samalla tavalla päätät myös niistä asioista loppujen lopuksi aivan itse, kuten lääkäriin menostasi tai poikuuden menettämisestäkin.

        Omalla kohdallani tuokin uskaltaminen toi hiukan lisää itsetuntoa kuten muutkin asiat mitä pitää uskaltaa tehdä.


    • ...

      On olemassa kanssa steroidivoiteita, mitä sivelemällä esinahkaa saadaan kasvamaan niin ettei sitä tarvitse leikata pois vaan se "löystyy".

      Itselläni ei onneksi ole tiukka, ja se on mielestäni niin tärkeä osa kroppaani että siitä melkein viimeiseksi tahtoisin luopua ;)

    • Brage

      "Siihen koskeminen tuntuu enemmän inhottavalta, kivun tapaiselta, kuin hyvältä..."

      Voi olla että kiität vielä luojaasi tästä kirjaimellisesta lahjasta jos se on todella samantyyppinen kuin minulla. Itselläni on erittäin herkkä terska myös ja tiukhako esinahka suojaamassa sitä. En edes anna sen olla takana vaikka se siellä ilmeisesti jopa pysyisikin vaan peittoon vaan.

      Ja niihin etuihin sitten. Herkkä terska tekee juu yhdynnän aloittamisen hyvin hyvin paljon vaikeammaksi/kivuliaammaksi varsinkin jos on uusi tuttavuus tämä kohdetyttönen. "Se" pelästyy kivusta aivan liian herkästi ja hommasta ei tuu mitään. MUTTA! Sitten kun on tuttu ympäristö ja tuttu reitti sisään niin peli pelaa kuin sveitsiläinen kello ja vähän vielä paremmin! Herkkä terska ainakin minulla takaa perättäiset orgasmit ja reipaat 40 kympisen ylipainoisen äijän kun muka pitäisi käyttää viagraa niin tuplat ja triplat ovat liki tavallista kamaa jos fyysinen kunto piisaa. Yössä 6 kertaa ei välttämättä edes ole ihmejuttu ja kaikki vakisuhde kampraatit ovat rakastelun vakiintuessa järjestään kieltäneet edes viagran kokeilemisen.

      Eli eli - tutkippa tämä juttu ensiksi ennekuin lähdet mihinkään leikkausjuttuihin. Sinulla mahdollisesti voi olla aarre housuissasi joka ei tottavie kaipaa muutakuin harjoitusta!

      Juu ja suihinotot ei onnistu ellei ole kokenut asialla eli turha edes yrittää.

    • ooh

      Mistä vain löytyy tuppikullisia. niin suosittelen. Ooh kun se tuppi aukeaa...aaah...

      • voittanut!

        Ensimmäinen siemensyöksy kuukauden selibaatin jälkeen oli myös aika "aaah". Vapauttava Vesuvius, istualtaan hyppäsi laava villisti yli olkapään, yli kymmenen sekunnin ajan pulppusi elämän kuuma lähde :D

        "Keskusteluissa ei saa: Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa" Hmm. Jaa :)


      • ADADADA
        voittanut! kirjoitti:

        Ensimmäinen siemensyöksy kuukauden selibaatin jälkeen oli myös aika "aaah". Vapauttava Vesuvius, istualtaan hyppäsi laava villisti yli olkapään, yli kymmenen sekunnin ajan pulppusi elämän kuuma lähde :D

        "Keskusteluissa ei saa: Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa" Hmm. Jaa :)

        Jaa ettei masturboida saa kuukauteen leikkauksen jälkeen?


      • voittanut!
        ADADADA kirjoitti:

        Jaa ettei masturboida saa kuukauteen leikkauksen jälkeen?

        Ompeleiden sulamista piti kotihoito-ohjeiden mukaan odottaa vähintään kolme viikkoa ennen "miehisiä toimia". Se täytyy vaan kestää, jos ei halaja heti uuteen leikkaukseen.


      • -----------------------
        voittanut! kirjoitti:

        Ompeleiden sulamista piti kotihoito-ohjeiden mukaan odottaa vähintään kolme viikkoa ennen "miehisiä toimia". Se täytyy vaan kestää, jos ei halaja heti uuteen leikkaukseen.

        Pieni varoituksen sana. Nimittäin jos erektiossa olevassa peniksessä ratkeaa esim. tuollainen leikkaushaava, niin verta tulee ja runsaasti. Verenkierto peniksessä on erektiossa sitä luokkaa, että vastaa varmaankin valtimon aukaisua puukolla.

        Nimimerkillä: "Luulin että nyt lähtee henki."


    • voittanut!

      Pakko kysyä, jos vielä tätä keskustelua käyt seuraamassa, että ootko jo rohjennu käymään lääkärissä. Se ois sun paras joululahjas :)

    • Huolestunutkalu

      Moi. Mul on kiree esinahka ja hieman arpeutunut. Lääkäriltä sain voidetta jota käytin 2vko. Esinahka on vielä hieman kireä ja siin on vielä sellanen kiree rinkula. Lepoasennos saan vedettyy esinahan melkee normaalist mut sit ko seisoo ni se ei mee ittestää taakse. En oo ikinä koittanu vetää esinahkaa taakse ja sit laittaa kullin seisomaan. Pelottaa liikaa että esinahka jäis jumiin. Pitäskö mun vaa koittaa?

    • circ

      Itse kävin vasta päiväkirurgisella osastolla ympärileikkauksessa, joka suoritettiin "säästävästi". Mulle siis jäi nahkaa jonkun verran jäljelle.

      Huom! En siis tiedä "täydellisestä" ympärileikkauksesta, mutta osittaisesta minulla on nyt kokemusta :)

      Hoito-ohjeiden mukaisesti poistin rasvasiteen ja sideharson vuorokausi leikkauksen jälkeen. Penis on olosuhteisiin nähden OK. Leikkaussauma on tikattu sulavilla tikeillä. Väriltään haava-alue on normaalin ihon värinen. Tämä yllätti minut positiivisesti. Odotin nimittäin jotain punertavaa/violettia möykkyä :D Toki penis on turvonnut hieman, mutta sehän kuuluu leikkauksen jälkeen asiaan. Katsotaan ens viikolla uudelleen, niin uskon patukan olevan jo erittäin "sievä" :)

      Haavaa olen nyt suihkutellut vedellä kolmisen kertaa päivässä. Kirvelyä tuntui ekalla suihkutteukerralla, mutta jo toisella kerralla pikkukaveri ei ollut moksiskaan.

      Nyt kun terska on paljaana housuissa, niin kyllähän se vähän ikävältä tuntuu. Mutta eiköhän se tästä, kunhan penis pääsee rauhoittumaan muutaman päivän.

    • Anonyymi

      Kun olin n.10v Kouluterveyshoitaja tarkasti minun tiukan esinahan.Antoi ohjeet että venyttele sitä varovasti taakse vetämällä,voitele ihovoiteella.No harjoitus teki mestarin,ikää tuli ja syöksyt tuli.Eipä kiristänyt sen jälkeen tuli koitettua montako kertaa lähtee 3 keralla katkesi fenum,tuli 2vko tauko venyttelyyn.N.15v oli taas terveystarkastus,olihan tikkuus paperiin laitettu.Hoitaja käski näyttämään naama punasena laskin housut oli täysi seisokki esinahka takana.Hoitaja liikutti eteen ja sanoi hyvin liikkuu.Että minulla venyttely auttoi,nyt useampi kymmen vuotta tapahtuneesta.

      • Anonyymi

        En tiedä miltä olisi tuntunut jos Kouluterveydenhoitajalle oisin näyttänyt ja kysynyt ohjetta ahtaasta ja tiukasta esinahasta, mikä olisi myöhemmin uudelleen tarkastettu miten esinahka liikkuu ja liukuu terskan yli, on kuitenkin hyvä, kun on mahdollisuus saada neuvoa ja opastusta poikien arkoihin asioihin, samalla voi saada tietoa miten ja missä vaiheessa tulee siemensyöksykokemukset .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miltä olisi tuntunut jos Kouluterveydenhoitajalle oisin näyttänyt ja kysynyt ohjetta ahtaasta ja tiukasta esinahasta, mikä olisi myöhemmin uudelleen tarkastettu miten esinahka liikkuu ja liukuu terskan yli, on kuitenkin hyvä, kun on mahdollisuus saada neuvoa ja opastusta poikien arkoihin asioihin, samalla voi saada tietoa miten ja missä vaiheessa tulee siemensyöksykokemukset .

        Jos on ahdas ja tiukka esinahka mikä on puolittain auennut kannattaa mennä rohkeasti koulu terveyden hoitajan työ ja kysyä voiko asialle tehdä jotain mikä edistäisi esinahan aukeamista terskan vallin yli, terveyden hoitaja on vaitiolovelvollinen eikä tarvi pelätä sitä et joku pääsis tietämään sinun asiaa miksi kävit vastaanotolla, ole rohkea.


    • Anonyymi

      Tiukan esinahan venyttely laitteen voi tilata netistä.


      http//:www.tiukkaesinahkavenytyslaite.com

    • Anonyymi

      Yliopistossa on Tiukan Esinahan opintokurssi, josta voi hakea tästä:

      www.edu.fi/tiukanesinahankurssi_ilmoittautuminen

    • Anonyymi

      Suomen Kireän Esinahan Yhdistys SKEY

      jäseneksi pääsee:

      www.skey.fi

      jäsenmaksu on 105 euroa puoli vuotta putkeen

    • Anonyymi

      Global Tight Penis Skin organisation GTPSO

      www.gtpso.com

    • Anonyymi

      Fenno-Skandian Tigh Penis Skin Organisation
      FTPSO

      www.ftpso.com

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe