ProCaster AV-4330 - kokemuksia kaivataan?

Telemakhos

Eli lyhyesti, millaisia käyttökokemuksia teillä on ko. vahvistimesta? Hintaluokassaan lienee kyllä aika loistava peli, Hifi -lehden numerossa 2/2005 oli saanut aika hyvät arvostelut.

29

28338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aavistuksen epäilen

      Epäilen kestävyyttä. Voin olla väärässäkin, mutta halvoilla komponeneteilla ei saada aikaiseksi kestäviä laitteita. Siksi suosin tunnettuja merkkejä ja niistäkin niitä parempia versioita. Ne usein palvelevat moitteetta yli 20-vuotta. Laatuun sijoittaminen on pitkässä juoksussa halvin ja paras tie. Hyviä laitteita voi ostaa myös vuoden välein.

      • Anonyymi

        Epäile pois, 15 vuotta ollut käytössä so far!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäile pois, 15 vuotta ollut käytössä so far!

        Täälläkin vielä täydessä loistossa😎👌🏼


    • cambridge audio azur 540R

      Laite on käytännössä sama kuin cambridge audion azur 540R. Mittaustulokset täysin samat. CA:ssa muutama liitäntä enemmän. Muuten ominaisuudet täysin samat. CA vaan maksaa 400e enemmän. Ketähän tässä taas huijataan? Omassa procasterissa ei mitään moitittavaa. Ääni loistava ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

      • urban legend

        Vastaanottimet eivät varmasti ole samanlaisia. Speksit voidaan valita sopivasti mainoksia varten. Todellisuus ei aina täsmää.


      • cambridge audio azur 540R
        urban legend kirjoitti:

        Vastaanottimet eivät varmasti ole samanlaisia. Speksit voidaan valita sopivasti mainoksia varten. Todellisuus ei aina täsmää.

        Oletko lukenut esim. hifilehden testituoksia? Tai kuunnellut ja käyttänyt kyseisiä vahvistimia? Jos et niin suosittelisin, ennenkuin esittelee omia johtopäätöksiä...


      • samvirta
        cambridge audio azur 540R kirjoitti:

        Oletko lukenut esim. hifilehden testituoksia? Tai kuunnellut ja käyttänyt kyseisiä vahvistimia? Jos et niin suosittelisin, ennenkuin esittelee omia johtopäätöksiä...

        Et ole näköjään itsekään tutkinut asiaa, olen nähnyt sekä cambridgen sekä Procasterin sisuskalut ja ovat kyllä aikalailla eri komponentit sisässä


      • cambridge audio azur 540R
        samvirta kirjoitti:

        Et ole näköjään itsekään tutkinut asiaa, olen nähnyt sekä cambridgen sekä Procasterin sisuskalut ja ovat kyllä aikalailla eri komponentit sisässä

        Kyllä, komponentit ja niiden sijoittelu eroavat hieman. CA myös pienempi ja tyylikkäämpi. Kuitenki ominaisuudet ja ääni täysin sama.


    • procaster av 4330

      juu se otti ja pisti mykäksi elokuvan aikana mutta kyllä siin on tehot kohallaan ainakin, uuttaa saa vaihdossa verkkokaupasta jos hajoo näköjään en vaiha vielä ainakaan

      • Telemakhos

        Pitkään pohdittuani vahvistintarjontaa hankin Harman Kardonin HK 970 -stereovahvistimen. Procasterista oli kuitenkin kuulunut suhteellisen paljon valituksia, sunnuntaikappaleita tuntuu olevan liikkeellä kasapäin. Lisäksi oma käyttöni on lähes yksinomaan musiikin kunnteluun, eli AV-vahvistimen ominaisuudet ovat turhia.


    • Miximixi

      Sain viime viikolla uuden yksilön Verkkokauppa.comista. Ensimmäinen toimi kolme kuukautta moitteetta, kunnes kaksi viikkoa sitten sunnuntaina alkoi tavaton rätinä ja vinkuna. Takuuhuolto ei ehtinyt tutkia vikaa vaan lähetti uuden tilalle. Nyt uusi yksilö on käytössä toista vuorokautta ja toimii taas erinomaisesti. Lyhyesti: jos laite kestää, se on ääneltään ja toiminnoiltaan erinomainen.

      • kestoidea

        Mulla lähes 30 vuotias Sansuin vahvistin. Se toimii edelleenkin erinomaisesti. Potikat kerran suihkutettu puhtaaksi. Yhtäkään osaa ei vaihdettu. Minä arvostan kestävyyttä ja huippuluokan äänenlaatua, jota Sansui tarjoaa. On todella sääli, että nykyaika on niin moraalisesti rapeutunut, että monet rikolliset liikemiehet yrittävät myydä roskaa ihmisille, laitteita, jotka kestävät vain kuukauden, vuoden tai pari. Tuollaiset romut täyttävät kaatopaikat, saastuttavat luonnnon, aiheuttavat ostajielle paljon ylimääräistä vaivaa jne. Itse en sellaista voisi hyväksyä enkä hyväksy. Ostakaa vain kestävää laatua ja unohtakaa roska. Paskalaadun ostamisella te tuette rikollista tomintaa.


      • Miximixi
        kestoidea kirjoitti:

        Mulla lähes 30 vuotias Sansuin vahvistin. Se toimii edelleenkin erinomaisesti. Potikat kerran suihkutettu puhtaaksi. Yhtäkään osaa ei vaihdettu. Minä arvostan kestävyyttä ja huippuluokan äänenlaatua, jota Sansui tarjoaa. On todella sääli, että nykyaika on niin moraalisesti rapeutunut, että monet rikolliset liikemiehet yrittävät myydä roskaa ihmisille, laitteita, jotka kestävät vain kuukauden, vuoden tai pari. Tuollaiset romut täyttävät kaatopaikat, saastuttavat luonnnon, aiheuttavat ostajielle paljon ylimääräistä vaivaa jne. Itse en sellaista voisi hyväksyä enkä hyväksy. Ostakaa vain kestävää laatua ja unohtakaa roska. Paskalaadun ostamisella te tuette rikollista tomintaa.

        ...turiset. Vaan mistäpä sitä etukäteen tietää mikä tulee toimimaan. Ensimmäiset stereoni olivat kaupan halvimmat Akait. Ne toimivat vieläkin (26 vuoden kuluttua) vaikka olivat jo uusina muovisen ja hauraan näköiset. Joidenkin mielestä valmistusmaa kertoo kaiken (Japani ja USA hyviä, Korea, Kiina ja Euroopan maat pahoja).

        Höpöteltiin tässä taannoin kokeneiden luontokuvaajien kanssa. He kertoivat siitä, miten takuutodistuksella oli lähinnä suttupaperin arvo 30 vuotta sitten. Nykyisin se on arvokas asiapaperi, jota joutuu käyttämään yhtä mittaa. Minulla takuukorjauksessa ovat vuoden aikana käyneet tämä Procaster-vahvistin, Whirlpool-pesukone, Canon Digital Ixus 700 -kamera...


      • kestoidea
        Miximixi kirjoitti:

        ...turiset. Vaan mistäpä sitä etukäteen tietää mikä tulee toimimaan. Ensimmäiset stereoni olivat kaupan halvimmat Akait. Ne toimivat vieläkin (26 vuoden kuluttua) vaikka olivat jo uusina muovisen ja hauraan näköiset. Joidenkin mielestä valmistusmaa kertoo kaiken (Japani ja USA hyviä, Korea, Kiina ja Euroopan maat pahoja).

        Höpöteltiin tässä taannoin kokeneiden luontokuvaajien kanssa. He kertoivat siitä, miten takuutodistuksella oli lähinnä suttupaperin arvo 30 vuotta sitten. Nykyisin se on arvokas asiapaperi, jota joutuu käyttämään yhtä mittaa. Minulla takuukorjauksessa ovat vuoden aikana käyneet tämä Procaster-vahvistin, Whirlpool-pesukone, Canon Digital Ixus 700 -kamera...

        Meillä kuluttajilla alkaa kohat pinna mennä, koska uudet kodinkoneet ja viihde-elektroniikka on koko ajan huonolaatuisempaa. Nettikeskusteluissa pitää entistä rankemmin tuoda esiin laitteiden viat. Muutoin valmistajat voivat kusettaa meitä kiihtyvällä tahdilla. Roskalaatu on raakattava markkinoilta mahdollisimman nopeasti. Se on kaikkien etu. Mitään ei myöskään tapahdu, jos me maksavat asiakkaat emme suurena joukkona puutu asioihin. Markkinataloudessa joukkovoima on kaikista pelottavin ase. Sitä roskalaadun kauppaajatkin pelkäävät.


      • Tootsi
        Miximixi kirjoitti:

        ...turiset. Vaan mistäpä sitä etukäteen tietää mikä tulee toimimaan. Ensimmäiset stereoni olivat kaupan halvimmat Akait. Ne toimivat vieläkin (26 vuoden kuluttua) vaikka olivat jo uusina muovisen ja hauraan näköiset. Joidenkin mielestä valmistusmaa kertoo kaiken (Japani ja USA hyviä, Korea, Kiina ja Euroopan maat pahoja).

        Höpöteltiin tässä taannoin kokeneiden luontokuvaajien kanssa. He kertoivat siitä, miten takuutodistuksella oli lähinnä suttupaperin arvo 30 vuotta sitten. Nykyisin se on arvokas asiapaperi, jota joutuu käyttämään yhtä mittaa. Minulla takuukorjauksessa ovat vuoden aikana käyneet tämä Procaster-vahvistin, Whirlpool-pesukone, Canon Digital Ixus 700 -kamera...

        ... Jos laitteet kestäisivät ikupäivän, menisi valmistaja konkurssiin koska uusia laitteita ei ostettaisi. Siksi laitteet tehdäänkin hieman "heppoisesti" nykypäivänä. Tuo täytyy vain uskoa&sulattaa


      • Lyrna.
        Tootsi kirjoitti:

        ... Jos laitteet kestäisivät ikupäivän, menisi valmistaja konkurssiin koska uusia laitteita ei ostettaisi. Siksi laitteet tehdäänkin hieman "heppoisesti" nykypäivänä. Tuo täytyy vain uskoa&sulattaa

        Ei pitäne täysin paikkaansa. Jotku ovat teknofriikkejä ja vaihtavat kokoajan uusiin vehkeisiin, mis on uusii kotkotuksii. Toki monet peruskäyttäjät tyytyisivät yhteen ja samaan laitteeseen hautaansa saakka, jolloin myynti voi elektroniikkatuotteiden valmistajilla laskea. Laadukkaammissa tuotteissa vois hintaa sitten nostaa roimasti ylös päin. Valitettavan ussein immeinen valittee kuitenkin heikon tuotteen, kun maksaa ittensä kippeeks ikuisuuven kestävästä tuotteesta.


    • sippas jo

      toinen vekitin juuri tuo procaster av 4330 että mun mielestä tosi surkee jos ei kestä kun max 2 kuukautta

      • Anssi

        Mulla on ollu 2 vuotta eikä oo mitään ongelmaa ollu missään vaiheessa ja kovaakin on soitettu pitkään,onko sitten niin että muutama yksilö tuhansien joukosta toimii kunnolla?


    • Anssi

      Ite ostin laitteen verkkokauppa.comista parivuotta sitten ja hyvä on,vaikka EI! saisi niin olen käyttänyt jopa 3ohmisia takasurroundina alkoi kyllä sillon pätkimään ääni niistä=(,mutta jo 4 ohmisisilla niin toimiloistavasti.olen saanut rahalleni enemmän vastinetta kun odotin löytyy tarpeeksi tehoa kun tekee mieli välillä revittää ja sitten elokuvissa kaikki äänet soi hienosti eikä tule mieleen mitään moittimista kyllä,noh ehkä yksi kun saisi olla yksi coaxali in lisää kun on digiboxi,dvd ja tietokone kaikki coaxalin kautta :D,minun arvosanani on tästä vahvistimesta 9/10

    • Rebab

      2 vuotta ollut ja muuten toimii hyvin,mutta kakosäädin ottaa todella huonosti vaikka uudet patterit,pitää osoittaa kaukosäädin suoraan vahvistimeen ja aika läheltä.Tehoa piisaa kyllä tässä vahvistimessa.

      • Virtsanhinkkaaja

        Kestää litran kusta. 6 vuotta toiminut. Eikä saanut punkkari edes sähköiskua..


    • Harriba

      Ei o punkkari kussut tähän laitteeseen mut just asensin itelle tälläsen ja hyvin pelittää, seuraava kommentti vuoden kuluttua tai sitten kun simahtaa :)

    • Halpaa tehoa

      öhf taitaa melkein 7 vuotta tulla kyseisen laitteen kanssa täyteen. mitään isompaa ei oo koskaan tapahtunu.- muutamia juttuja on mieleen jääny
      -subille lähtevät suotimet päästää turhan ylös ennenku alkaa leikkaamaan. 12db ylipäästö ei riitä millään vaimentaan korkeita passoja pois supparilta
      -kaukkari on surkea, signaali pitää osoittaa suoraan laitteeseen
      -puhallin pitää suuremmilla voimakkuuksilla liikaa ääntä (varmaa vois vaihtaa joskus)
      -roikasta saa napsut sormille kun pitää vahvarin rungosta samalla kiinni
      -ei jaksa soittaa 4ohmin kuormalla oikeestaa 2 kaiutinta enempää (itteeni ei haittaa, mutta ne ääliöt ketkä ei millään tajua ja sitten tulee valittaa ku vahvari lyö jatkuvasti mykäksi) nii kattokaa ne helvetin kaviot kuntoon.

    • Mahtavaaa

      40€ kyseisestä romusta maksoin about 5 vuotta sitten ja edelleen porskuttaa, vaikka huudatettu huolella ekat 3 vuotta pölysessä korjaamossa ja ties missä. Nykyään pyörittää kotiteatteria ja tyytyväinen olen ollut :) Liitännät sais olla paremmat jo nykypäivän vehkeille, mutta eihän tämä mitään uusinta enää olekkaan. Optisella sisäänmenolla pärjää hyvin vielä :)

    • aapee26

      Vuodesta 2006 on tuollainen black edition malli ollut.Ääni on oikein hyvä ja miellyttävä eikä tähän ole mitään vikaakaan kertaakaan ilmennyt.
      Yksi puute tosin on .. tai sitten en osaa käyttää laitetta oikein. Tällähetkellä kaijuttimina on etupäässä Salora KS-330 klassikot vuodelta 1979. Saundi silkkaa nautintoa. Vahvistin siis stereokäytössä, ei monikanavakäytössä ja äänilähteet analogisia. Ongelmana kuitenkin aina ollut se että vaikka asetus on large ja basson säätö 10 ei alarekisteriä kuitenkaan tule niin kuin pitäisi, ja tämä ongelma on ollut kaikilla kaijutinpareilla joita olen kokeillut. nykyisessä saloran klassikkoparissa alakertaa kyllä riittää niin että sohvan selkämys lepattaa kun on kokeiltu eri päätteellä ( technics sa-650 tehopääte jostain 80 luvun puolelta ).
      Onko tuossa vaan se "vikana" että on ajateltu monikanavakäyttöön ja leikattu etukanavilta alakerta pois ja alakerran päästö menee vain subbarikanavalle?? Subbanenkin tossa on joskus kiinni ollut ja se kyllä potki ihan oikein.

    • Suuruudenhullu

      Itse tilasin laitteen ja nyt on kova huoli pyörittäjä tilaamiani subwoofereita eli 4 12" 180watt tuplakelalla mutta toki pieni ajatus on että ei tokikaan pyöritä niin hyvin onko kokemuksia onko kukaan revitellyt

      • aapee27

        Voimaa kyllä piisaa.. Olen luukuttanut joskus oikein huolella enkä ole saanut edes vielä tuuletinta pyörimään. Kantti ennemmin loppuu kuin voima.


    • Anonyymi

      Täällä myös pelittää!

    • Anonyymi

      Vielä 2022 laadukas peli. Ostin juuri kirpputorilta hintaan 80€. Viikkoa ennen laadukkaat Yamaha kovaääniset, 2 etukaiutinta, keskiksiutin ja SUB
      Hienosti pelaa ja on nautinto kuunnella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe