Pidättekö suhdetta ikuisena?

Arkitotuus

Vaikka parit kuinka vannovat ikuista rakkautta, puolet suomalaisista avioliitoista päättyy avioeroon ja puolet ei.

Kumpaan puoliskoon te kuulutte?

Millähän perusteella?

5

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auta kun toivoa

      voi muuta kuin toivoa parasta ja tehdä parhaansa avioliiton eteen. Olen aika optimistinen koska olemme olleet yhdessä jo 10.v nyt vasta menimme naimisiin. Lapset on tehty ja kaikkein rankin vauva-aika on onnellisesti ohitse. Lapset jos mikä oikeasti koettelee suhdetta ja sitä rakkautta.

      Toisaalta ennenkin on nähty että mitä vain voi tapahtua joten eipä tässä auta kauhean ehdoton olla.

      Toisia häitä tuskin haluan koskaan vaikka eroasinkin. Häät on minun mielestäni aina olleet se "one's in a lifetime" juttu.

    • pappi5

      Yhä edelleen elää se käsitys että puolet liitoista päätyy eroon.
      Näin ei suinkaan ole, tilastoja on vaan luettu väärin.
      Mutta liikaa silti liittoja päätyy eroon ja miten moni aivan turhaan. Kun alkuhuuma haihtuu, niin otetaan ero - "kun tunteet ovat kuolleet"
      anteeksi katkeruuteni, minut lempattiin liitosta juuri tuon takia.

    • ent. eelia-76

      Jokainen avioliitto päättyy; joko kuolemaan tai eroon. Itse halusimme vihkikaavassa mainittavan sanat "kunnes kuolema teidät erottaa" ja suhtaudumme siihen erittäin vakavasti. Mielestäni on tyhmää mennä rakkauden huumassa naimisiin; kysymyksessä on paljon suurempi asia ja rakastajaa enemmän jokainen elämän karikoissa tarpova aviopuoliso tarvitsee ennenkaikkea luotettavaa kumppania, tarkoitti se sitten mitä vain. On myös jo ennen avioliittoa pystyttävä kohtaamaan elämän realiteetit; toinen voi sairastua tai vammautua pahimmassa tapauksessa jo hyvin muorena, eteen voi tulla lapsettomuutta, läheisten kuolemia, taloudellisia karikkoja ja vähintäänkin myrskyisiä vaihdevuosia ym. On pystyttävä jo ennen avioliiton solmimista tunnustamaan, lähinnä itselleen, pystyykö tämän kumppanin kanssa vanhenemiseen sitoutumaan ja tullaanko em ongelmista tämän ihmisen kanssa selviämään, tuntuuko siltä että hänen takiaan kuolisi tai jäisi ainakin häntä vammautuneena hoitamaan.

      Itse koen menneeni täysissä järjissäni naimisiin, oikeista syistä ja oikean ihmisen kanssa. Monista läheisistä ei voi sanoa samaa; rakkauden huuman lisäksi naimisiin mennään mitä ihmeellisimmistä syistä.. ja sitten ikävä kyllä niitetään sitä mitä on kylvetty.

      • Sissi

        Me nimenomaan emme halunneet vihkikaavaan tätä kunnes kuolema meidät erottaa. Se tuntuu hieman yliampuvalta.

        Menimme naimisiin ns. oikeista syistä, niinkuin Eelia kirjoittaa. Rakastamme toisiamme, olemme olleet yhdessä kauan. Tiedän sen, että vaikka joskus eroaisimme, rakastaisin tätä ihmistä niin kauan kuin elän. Joskus rakkauteen kuuluu myös luopuminen.

        Olin aiemmin myös sitä mieltä, että emme eroa koskaan. Elämäntilanteet vaihtuivat ja päädyimme eroamaan, koska riitelimme koko ajan. Vuoden päästä päätimme yrittää uudelleen. Rakkaus ei koskaan kadonnut, mutta tuossa vaiheessa yhdessä asuminen ei mitenkään onnistunut. Olisimme repineet toisemme rikki. Saimme välimme korjattua ja uskon ja toivon, että tämä kestää.

        En kuitenkaan ole sillä kannalla, että avioliittoa on jatkettava hinnalla millä hyvänsä.


    • siihen puoliskoon kuulutaan

      kyllä me ollaan tosissamme luvattu ja siitä kiinni pidetään yhä. avioliitto on pyhä asia, jota ihminen ei saa rikkoa. Tietty esim väkivalta tms on syy erota, mutta sellanen suhde, jossa ei tollasta vakavaa ongelmaa ole, voidaan kyllä avoimuudella ja keskustelulla saada toimimaan ja kestämään. me ainakin ollaan tosi onnellisia, jutellaan päivittäin jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe