Toisaalle tämän jo aiemmin laitoin, mutta ei ole vastauksia tullut, joten laitetaan tännekin sama asia:
sähköpostiini (suomi24:n)oli tullut seuraavanlainen viesti, kun äsken käväsin sitä lukemassa:
"Drae suomi24.fi Merebm,
We msut chkce taht yruo suomi24.fi ID was regderetsi by real peolpe. So, to hple suomi24.fi prevent aetamotud retartsigions, psaele clikc on thsi lnik and comlpete code vitacifireon procsse: (tässä oli linkki, jota pitäisi klikata)."
Joten, onko suomi24 lähettänyt jotain tällaisia muillekin? ja klikkaanko vai en=
Pitääkö kuitata?
6
316
Vastaukset
löytyipä ohje tuolta teknisiltä puolilta (suomi24:n ylläpitämänä). Kopsaan tänne sen tekstin:
"Ilmoitettu:
Perjantai 11.11.2005 14:45
Aihe:
Suomi24:n nimissä lähetetty virusposteja
Palvelu/URL:
http://posti.suomi24.fi
Lisätiedot:
Maailmalla on jälleen liikkeellä sähköpostiviestejä, joissa olevat linkit saattavat saastuttaa koneen. Suomi24:n sähköpostin käyttäjät ovat vastaanottaneet joitakin sähköpostiviestejä, jotka valheellisesti pyrkivät näyttämään Suomi24:n lähettämiltä.
HUOM! Suomi24 lähettää tarpeen vaatiessa viestejä käyttäjilleen vain suomeksi, ei muilla kielillä. Epämääräisiä linkkejä tai liitetiedostoja ei tule avata.
Viestin otsikko saattaa olla esimerkiksi 'suomi24.fi ID:' ja sen perässä vastaanottajan Suomi24 sähköpostiosoite.
Sisältö voi olla seuraavanlainen:
Dear suomi24.fi Member,
We must check that your suomi24.fi ID was registered by real people. So, to help suomi24.fi prevent automated registrations, please click ton this link and complete code verification process.
Päivitämme ja säädämme suodatinta ja pyrimme suodattamaan nämä viestit pois, mutta osa saattaa päästä läpi käyttäjille asti. Käyttäjien tulee poistaa tällaiset epäilyttävät viestit, ja niissä olevia linkkejä ei tule klikata, eikä myöskään liitetiedostoja avata. "- kysyy ja
itse vastaa, ei tule jälkipuheita. ;)
- Ei Urvelo
Kantsiis varmaan hetki miettiä ensin itse ennen kuin huutaa WOLF !
Nykyajan uusavuttomat ei osaa ajatella itse mitään vaan heti aletaan valittamaan tai kyselemään muilta.
Mitä jos koittaisitte kerrankin ajatella itse jonkin asian loppuun asti?? Ei Urvelo kirjoitti:
Kantsiis varmaan hetki miettiä ensin itse ennen kuin huutaa WOLF !
Nykyajan uusavuttomat ei osaa ajatella itse mitään vaan heti aletaan valittamaan tai kyselemään muilta.
Mitä jos koittaisitte kerrankin ajatella itse jonkin asian loppuun asti??"...heti aletaan valittamaan..."
Näytäs mallia kun kerta olet viisaampi.
Sähköpostini ei avaudu vaan jää hakemaan loputtomasti.Miksi?
- paavilainen a.
päivän hesarissa oli pikku uutinen, että g-meil tilejä on kaapattu, onkohan samoin käynyt suomi24-postille myös?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648213Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 75921
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12800
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713