AutoCad

Pertti

Minulla on AutoCad LT 2000. Se on asennettu kahdelle eri koneelle, joissa molemmissa on XP käyttöjärjestelmä.

Molemmissa koneissa on sama ongelma: Jos piirrän ympyrän se on pyöreä, mutta hetken päästä se muuttuu kulmikkaaksi näytöllä.

Jos poistan kulmikkaan ympyrän ja piirrän uuden, niin se on jonkin aikaa pyöreä, mutta muuttu kulmikkaaksi jonkin ajan kuluessa.

Tulostuksessa se on aina pyöreä.

Molemmissa koneissa on 19" litteä näyttö.(eri merkkiset)

Vanhassa koneessa, jossa oli Windows-98 ja kuvaputki näyttö tätä ongelmaa ei ollut.

Olisiko kellään ideaa, mistä se voisi johtua?

6

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näköisesti

sulla on ACADin näyttöasetuksissa valittuna joku low resolution.

• tästä

>...mistä se voisi johtua?

Tällä ei ole mitään tekemistä resoluution kanssa kuten tuossa ylempänä veikataan. Ei myöskään mitenkään liity käyttöjärjestelmään tai näyttötyyppiin kuten annat ymmärtää.

Tämä ihan käytännön sanelema tarve redraw-komennon nopeuttamiseksi monimutkaisissa, paljon kaaria ja/tai ympyröitä sisältävissä kuvissa.

Kuten tiedämme, tietokoneella vektorigrafiikassa ympyrä esitetään aina monikulmiona. Se miten "pyöreältä" tuo monikulmio näyttää, riippuu siitä kuinka tiheällä jaolla se piirretään.

AutoCadin tapauksessa komento on VIEWRES jolla tuohon voi vaikuttaa.

Ensinnäkin onko "Fast Zoom"-toiminto käytössä ja "circle zoom percent" joka määrää piirtotarkkuuden. Mitä suurempi luku, sitä "ympyrämäisempi" (ja hitaampi) kuva. Normaaliarvot joita kannattaa käyttää on 500...1500.

• Pertti

Nyt se toimii, oletuksena oli 100. Kokeilin eri arvoja, 1500 tuntuu aika hyvältä.

Kiitos hurjasti avusta, asia on kiusannut minua pitkään.

Terv. Pertti

• tästä
        Pertti kirjoitti:

Nyt se toimii, oletuksena oli 100. Kokeilin eri arvoja, 1500 tuntuu aika hyvältä.

Kiitos hurjasti avusta, asia on kiusannut minua pitkään.

Terv. Pertti

...täälläkin näkyy viestiketjuja joissa aloittaja ei anna mitään palautetta oliko neuvosta apua vai ei jolloin aina jää miettimään koko vastaamisen mielekkyyttä.

Olet piristävä poikkeus joten kiitos itsellesi.

• Anonyymi

Kirjoitta kommentti kenttään: re ja paina enter

• Anonyymi

Et sitten yhtään vanhempaa ketjua löytänyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3106
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1645
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe