Ford Ka - tankkausongelma

Kyllästynyt

Onko kenelläkään kokemusta Ford Ka:n tankkaamisesta ??

Itse koen ko. toimenpiteen erittäin vaikekasi kun pistooli katkoo polttonesteen syöttöä jatkovasti, riippumatta huoltamosta tai -ketjusta.


Syynä nähtävästi on liian ahdas säiliön täyttöputki, eli tyyppivika. Onko kukaan saanut ongelmaa ratkeamaan millään ??

10

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KA-kuski

      Meillä nyt KA:lla ajettu pari vuotta, joskus olen myös törmännyt tuohon tankkausongelmaan, mutta en läheskään joka kerralla. Meillä ainakin auttaa kun vain hieman höllää puristusta pistoolissa, sitten lorisee ihan hyvin. No, ton nyt tajuaa kai jokainen kokeilla itsekin.

      Aiemmin Fiat Unoa tankanneena voin todeta, että KA:n ongelmat eivät tunnu vielä missään. Unossa sai joskus lähteä bensikseltä ilman pisaraakaan bensaa, kun ei mennyt mitään sisään...

      • Ford-Man

        Kyllä Focuskin on aika hankala tankata nimenomaan täyteen asti. Kyllä se sujuvasti menee siihen ensimmäiseen naksaukseen asti, mutta sitten alkaa se pilkkiminen. Hermoja raastavaa hommaa.


    • Vastaus

      Niin, en henk. koht. tiedä Ford KA:sta, mutta
      yleensä tankatessa ei pistoolia kannata tunkea niin syvälle kuin se menee vaan jättää vaaksan verran ylöspäin, silloin bensaa kyllä virtaa tankkiin ja paineella. Yhdyn edelliseen vastaajaan siinä, ettei tarvitse puristaa liipasinta täysillä. Kyllä vähempikin riittää.
      Kyllä sen aikaa myöten varmasti opit.

      Sama se on riippumatta autosta. Älä sorvaa bensaletkua liian syvälle. Periaatteessa riittää, että letkun pää on sen verran sisällä ettei bensaa pääse roiskumaan ulos.

      Että tällaista tällä kertaa.

      • Ford-Man

        Kyllä ainakin Focuksessa sen ensimmäisen naksauksen jälkeen saa vetää pistoolin lähes kokonaan ulos, jos meinaa saada menemään yhtään ainetta sisään. Tosi hankala.


    • Focu

      Minulla oli focuksessa aluksi sama ongelma, mutta keksin siihen helpon ratkaisun. Pistoolia ei saa kannatella kädellä, vaan se painetaan aivan normallista tankkausreikään, ja annetaan sen levätä omalla painollaan reiässä. Tällöin tankki menee kerralla täyteen. Ei jää kuin muutamaa desiä vaille.

    • NO TO FORD !

      ajoin äsken vuoden-ikäisellä ford ka-lla Mallorcalla, ja autoni oli melkein hajoamassa! Venttiilien kolinaa, hälyttäviä merkkivaloja, outoja sammumisia risteyksissä, vaikka kyseessä olikin vajaan vuoden ikäinen auto! Herra suojelkoon seuraavan kerran ford- merkkiseltä autolta!

      • KA-kuski

        Meidän 99 vuoden Ka:ssa ei ole ollut mitään vikaa sen parin vuoden aikana, jonka se on meillä ollut... Taisi sulla olla huonosti pidetty autoressu allasi siellä reissussa.


    • eskoilija

      eskortissani on sama vika... käännä pistoolia normaalista pystystä asennosta reilusti yli vaakatason eli siis melkein ylösalaisin sillon bensaa virtaa hyvin... kokeilemalla löytyy oikea asento..

    • hahhf

      korvausilmaputki tukossa tai väärä pistooli.

      • focusmies

        vastasitkin vain 12 vuotta sitten tehtyyn viestiin. onnea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe