Vauvani ei varmasti ole aivan normaali. Se on 8 kk. ikäinen, mutta ei VIELÄKÄÄN osaa ryömiä! Se vain sätkii paikallaan lattialle asetettuna. Se ei myöskään osaa kierähtää vatsaltaan selälleen, vain selältään vatsalleen. Se ei jokeltele minkäännäköisiä ääntiöitä eikä kerakkeita. Ainoa ääni on jo kuukausitolkulla ollut "RRRRRRRR" - päristely. Silti neuvolassa on todettu, ettei sitä vaivaa mikään. Raivostuttaa kuunnella joutavia selityksiä siitä, miten lapset kehittyvät eri aikaan ja eri tavoin. En usko sellaista, ei kehitys sentään voi NOIN pahasti olla myöhässä! Mitä tehdä, kun ei ole varaa erikoislääkäreihinkään?
VAUVA HELVETISTÄ !
19
9487
Vastaukset
- tässä
Lopeta tuommoisten kirjoitusten värkkääminen... Et ole uskottava...
- tarjacaisa
Ei oo tuommonen äiti kypsä hoitamaan lasta!
- .
ei pahalla, mutta ei hyvallakaan, mutta et ole valmis aidiksi, niinkuin tuossa tuonen sanoi. siis vauvasi on vasta 8 kk, ja olet hanta jo tuomitsemassa "helvetista tulleeki vauvaksi", koska han ei osaa niita asioita joita sina luulisit tuon ikaisen osaavan! kuule usko vaan huviksesi, etta kylla se lapsesi viela oppii jopa kavelemaan seka puhumaan. anna ajan kulua, ja nauti siita vauvastasi viela kun voit!
- Mämmi
voi ajatella että hän todella kaipasi vastauksia ja siksi laittoi huomiotaherättävän otsikon.
Oletko sinä itse kypsä tuomitsemaan toisia? - .
Mämmi kirjoitti:
voi ajatella että hän todella kaipasi vastauksia ja siksi laittoi huomiotaherättävän otsikon.
Oletko sinä itse kypsä tuomitsemaan toisia?eikohan sita saa niita vastauksia vaikka ei laittaisikaan noin "rajahtavaa" otsikkoa! mina en ainakaan edes leikillani sanoisi tuollaista. p.s. kukaan ei ole koskaan kypsa tuomitsemaan ketaan. tuomitsemisessa kun ei edes ole kyse kypsyydesta.
- turkoosi
Mämmi kirjoitti:
Oletko sinä itse kypsä tuomitsemaan toisia?Valitettava totuus on se, että lapsia syntyy enemmän
perheisiin ja olosuhteisiin, mihin ei lapsia tarvitsisi syntyä. Köyhyys on esimerkiksi ravinneikas kasvualusta isoille lapsikatraille. Entäs sitten viimeaikojen lööpit huumeäideistä ym. Kyllä joskus on aiheellista puuttua hölmöilyyn. Lapsi helvetistä asuu myös lukeman perusteella helvetissä. Jos kirjoitus on tekaistu järkyttämään meitä tyhjänjauhaja-kotiäitejä (hänen mielestään ilmeisesti), onnistuu se siinä. Muussa tapauksessa säälin viatonta pientä, joka on tuollaiseen julmuuteen syntynyt.
- äitix4
Minun vauvani on nyt 8,5 kk ja vasta nyt alkoi ryömimään ja melkein konttaa.
Tähän asti on vain maannut lattialla ja sätkinyt jalkojaan, ja puhekin on ollut poissa ja on edelleen.Harvoin tulee sen kummempaa lepertelyä.
On minulla muut lapset leperrelleet tuon ikäisenä enemmän.
Mutta nyt pari päivää lapseni on ryöminyt menemään ja siihen tuntuu olevan kova halu nyt.
En pidä lastani mitenkään kummana,vaikka monella muulla lapset menee jo täyttä vauhtia ja osaa nousee jo pystyynkin,
Lapseni on ihan terve,vaikka onkin hyvä syömään ja vähän tanakka, mistä varmaan johtuu se että ei ole ollut tähän mennessä hanakka liikkeelle lähtemään.
Lapsesi ei ole mikään kummajainen,vaan odota sinäkin kaikessa rauhassa hätäilemättä, lapseni lähtee liikkeelle sitten kun on siihen valmis.
Kyllä se ehtii saavuttaa toiset...toisilla kehittyyt toiset asiat nopeampaa kuin toisella.
Toinen lapsi liikkuu nopeampaa kuin toinen, mutta toisella on sitten toiset asiat kehittyneempiä.- christina
.. jotkut vaan kasvaa "isoksi" nopeemmin kuin toiset (vaikka ikä oiski sama) ja jotkut ei koskaan.
Jos kirjotus ol itosi et vauva helvetistä ni en voi muuta ku ihmetellä.Pahaa tekis sanoa omasta lapsesta noin.Siitä mistä kuitnekin välittää eniten maailamssa ja rakastaa. - Kärsivä.
Tuo pätee myös omaani, mutten uskonut, että olisi siis edes yksi muu sellainen vauva! Luulin tosiaan, että sillä on jonu kehityshäiriö jota ei ole tunnistettu! Kiitos (ainoasta) asiallisesta vastauksesta!
- Kärsivä.
christina kirjoitti:
.. jotkut vaan kasvaa "isoksi" nopeemmin kuin toiset (vaikka ikä oiski sama) ja jotkut ei koskaan.
Jos kirjotus ol itosi et vauva helvetistä ni en voi muuta ku ihmetellä.Pahaa tekis sanoa omasta lapsesta noin.Siitä mistä kuitnekin välittää eniten maailamssa ja rakastaa."... helvetistä" (out of hell) on sanontatapa, jonka olen oppinut USA :ssa. Siellä se tarkoittaa yksinkertaisesti, että jokin on hirveää, outoa, rasittavaa.
- äitix4
Kärsivä. kirjoitti:
Tuo pätee myös omaani, mutten uskonut, että olisi siis edes yksi muu sellainen vauva! Luulin tosiaan, että sillä on jonu kehityshäiriö jota ei ole tunnistettu! Kiitos (ainoasta) asiallisesta vastauksesta!
Niin näihin palstoihin monet vastaa ei asiallisesti, itse pidän vauva lehden keskustelupalstaa erittäin asiallisena ja sieltä saa moneen asiaan todella asiallisia kannanottoja, jos haluat kysyä jotain niin toiset äidit vastaa todella runsaasti ja asiallisesti.
Itsekin olen kysynyt monia asioita siellä ja saanut hyviä vastauksia vaikkapa vain tahranpoistoon jne.
Minulla on näitä lapsia jo 4kpl ja en osaa hätääntyä lapseni liikkumisen hitaudesta ,koska muuten lapsi on ihan terveen oloinen eikä mitään kehityshäiriötä ole nähtävillä.
Tietenkin voit saada asiallista neuvontaa myös neuvolasta.
Mutta kuukauden sisällä lapsesi menee kovaa vauhtia eteenpäin, ehkä konttaa, tai sitten ryömii niinkuin minun poika nyt tekee.
Mukavaa loppu kesäää sinulle ja perheellesi. - Christina
Kärsivä. kirjoitti:
"... helvetistä" (out of hell) on sanontatapa, jonka olen oppinut USA :ssa. Siellä se tarkoittaa yksinkertaisesti, että jokin on hirveää, outoa, rasittavaa.
et nyt krjaimellisesti ottaen luulin et helvetistä?? Tuntuu silti pahalta.en pystyis sanoo oamst vauvast et helvetistä,outo,kamala tms vaikka se ois kehitysvammanen,MITÄ VAAN.Se on kuitenki mun verta ja lihaa,kannoin 9kk:ta ja rakastan.
- äiti myös
Mulla on poika joka oppi vähän vajaan 10kk:n ikäisenä ryömimään, vuoden ikäisenä konttaamaan ja 1v 5kk:n ikäisenä kävelemään. Mutta ottikin kaiken varman päälle eikä nytkään (5v) ole mikään turhan hötkyilijä(ei pää kolmantena jalkana joka paikkaan) Ja on aivan ihana lapsi. Ymmärrän sinua hyvin, jos vielä sattuu sellainen ystäväpiiri jotka vertailevat lapsiaan, se voi olla hirveää! Silloin saattaa tuntua että oma lapsi on kummajainen kun siitä kaikki toitottaa ettei osaa liikkua tms.
Haleja sulle ja lapsellesi! - Kolme poikaa
Itsekkin hermoilin esikoisen kanssa, joka oli "hitaasti" lämpeävä ikäisiinsä verrattuna. Ryömimään lähdettiin vasta viikkoa vaille yhdeksän kk:n ikää, mutta konttailut ym. jäikin sitten väliin ja kävelemään lähdettiin viikon yli 10kk:n ikää. Tosin myöhemminkin olis kerennyt. Mieletön yhdistelmä; jalat toimii, mutta pää ei oikein pysy "mukana". Liikkuvaisin ja urheilullisin on vieläkin kolmen koplasta, tosin aikoinaan en sitä olis uskonut.
- pörriäinen
Mun veli lähti vasta 10-kuisena liikenteeseen ja nyt hän on reipas 3. luokkalainen.
- ilona
nyt vauvasi on varmaan jo 9kk ikäinen. joko hän on oppinut liikkumaan? ei mitään hätää vaikkei hän vielä liikkuisikaan.. on ihan normaalia, etteivät kaikki vauvat opi liikkumaan ihan samaan tahtiin muiden kans. ystäväni lapsi oli ilm. samanlainen "paikallaansätkijä", mutta samalla tavalla hänkin kehittyy, tosin hieman hitaampaa kuin muut lapset, mutta kehittyy silti.. tämä tyttö oppi konttaamaan 11kk:n ikäisenä. Hän täyttää vuoden tällä viikolla ja on nyt muutaman kerran noussut itse seisomaan tukea vasten.. tässä oiva esimerkki siitä miten lapset kehittyvät eri tahtiin. Ei kannata hätäillä, vaikka toiset äidit kertovat lastensa tehneen sitä ja sitä ja niin ja niin aikaisin.. Kyllä ne hitaammatkin kehitty, mutta omassa tahissaan. ja eikö se ole e sanontakin, että "hiljaa hyvää tulee.."
Täysin normaalitahtista kehitystä. Sen sijaan voi olla että lapsiparka tulee vielä paljon kärsimään koska hänellä on äitinä täydellinen ääliö.
- ln
Vie vauvaa näytille oman terveyskeskuksesi jumpparille eli fysioterapeutille, hän tutkii ja antaa vinkkejä liikkumisen opetteluun.
- Anonyymi00019
RRRRRRRR
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552533Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482367Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648