Ken viitsis enää?

soilike

Järkevä keskustelu tukahdutettiin.

28

2119

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Järkevän keskustelun" tukahduttajan/jat?

• soilike

Ei vaan tunnu hyvältä.
        Jos aihe ei sytytä, ei viitsi selata.
        Tutut nikit on vaienneet tai siirtyneet muualle.
        Nasevuus on häippässy.

• soilike kirjoitti:

Ei vaan tunnu hyvältä.
        Jos aihe ei sytytä, ei viitsi selata.
        Tutut nikit on vaienneet tai siirtyneet muualle.
        Nasevuus on häippässy.

Sano bessi kun päätä otettiin.

Selitysosio. No mynämäkeläinen tyttö oli kuukauden piikomassa Turuus.
        Kotiin tultuaan: Äiti onko tuo eläin lammas vai bessi.

Mutta keskustelyn piimiminen. Olisiko vika johdossa?

• !!!!!!
        capt.cöpenick kirjoitti:

Sano bessi kun päätä otettiin.

Selitysosio. No mynämäkeläinen tyttö oli kuukauden piikomassa Turuus.
        Kotiin tultuaan: Äiti onko tuo eläin lammas vai bessi.

Mutta keskustelyn piimiminen. Olisiko vika johdossa?

!!!!!!!!

• !!!!!! kirjoitti:

!!!!!!!!

Paljonhan "Nossekin" tiesi J.A Tanner saa myöhempänä vaikuttajan
        mielestäni paremmat pojot:

"Niin sitähän se minäkin oon tumminu notta vika se on justiin sii".

• tukkusutija

kun otsikko ei liikoja tietoja anna.

• katoavaista

mihinkä katos valitusketju

• Pääsky64
        katoavaista kirjoitti:

keskustelua siksikö ettei tulisi poistetuksi.Älkäähän nyt leikistä suuttuko.
        Onko nuo niin tärkeitä vaikka olisi poiskin.Ihmeen paljon ihmiset jaksavat keskustellakkin.
        Tämä kun vie aikaa ja tupkkia.Onhan hyväkin ettei pääse ryöstäytymään .Minä olen vissiin niin kurissa aina elänyt etten huomaa kun kuritetaan,
        Anna vain toisten tehdä kuten haluaa.
        Tietenkin sanon sanottavani ja liikaakin,olen siitä saanut kyllä kuullakkin, mutta en ole viisastunu. Tämä on nyt sitä läsyn lässyn,

• Roope63
        Pääsky64 kirjoitti:

keskustelua siksikö ettei tulisi poistetuksi.Älkäähän nyt leikistä suuttuko.
        Onko nuo niin tärkeitä vaikka olisi poiskin.Ihmeen paljon ihmiset jaksavat keskustellakkin.
        Tämä kun vie aikaa ja tupkkia.Onhan hyväkin ettei pääse ryöstäytymään .Minä olen vissiin niin kurissa aina elänyt etten huomaa kun kuritetaan,
        Anna vain toisten tehdä kuten haluaa.
        Tietenkin sanon sanottavani ja liikaakin,olen siitä saanut kyllä kuullakkin, mutta en ole viisastunu. Tämä on nyt sitä läsyn lässyn,

mikä täällä mättää
        onks kellään mittää hättää
        nää jutut täällä kyl luistaa
        kun toinen toistaan muistaa.

• Kirjar.
        Roope63 kirjoitti:

mikä täällä mättää
        onks kellään mittää hättää
        nää jutut täällä kyl luistaa
        kun toinen toistaan muistaa.

Kyllä kulkee juttu
        kun kohtaajana on tuttu,
        vaan annas silloin olla
        kun outo on, niin nolla
        on vastaajien joukko
        taitaa olla outo loukko
        nämä ikäihmisten sanat
        pitkät viestien janat
        kun tahtoo kinaksi mennä,
        ei enää tuo juttu lennä.
        Ei hupia tahdo löytää
        ei rauhallista pöytää,
        kun nimetön on "kuriton"
        ja saa heti tuomion.
        Jos sopua enemmän ois
        nämä sivutkin paremmin vois!

• katoavaista kirjoitti:

Olenkohan tuota ketjua ehtinyt nähdäkään, Marinatupa kylläkin on olemassa jos sitä paikkaa kaipaillaan. Jännä ilmiö nuo lyhytsanaiset avaukset, joita illalla näkyi useampiakin, vähän alkuun ehdin ihmetyksiin mukaan, mitä niissä lienee sanailtu sittemmin?
        Onnekseni ehdin tulostaa mainion vuosikymmenvertailun, mielelläni sitä olisin sijoitellut vielä edellisellekin kymmenelle.

Mitenkähän kävisi, jos jokainen sitkeästi uusisi sanotut sanasensa? (*vitsi viiitsi!*)

• Hintriika
        TiaLiinu kirjoitti:

Olenkohan tuota ketjua ehtinyt nähdäkään, Marinatupa kylläkin on olemassa jos sitä paikkaa kaipaillaan. Jännä ilmiö nuo lyhytsanaiset avaukset, joita illalla näkyi useampiakin, vähän alkuun ehdin ihmetyksiin mukaan, mitä niissä lienee sanailtu sittemmin?
        Onnekseni ehdin tulostaa mainion vuosikymmenvertailun, mielelläni sitä olisin sijoitellut vielä edellisellekin kymmenelle.

Mitenkähän kävisi, jos jokainen sitkeästi uusisi sanotut sanasensa? (*vitsi viiitsi!*)

Niinpä niin,
        nuo katoamistemput!
        Kuka antaa sanasille lemput?
        Miksi sopua ei löydy täällä?
        Miksi ollaan
        kuin kissat liukkahalla jäällä?
        Kuka hauskuuden pienimmänkin kieltää?
        Kuka huumorin myös kielteiseksi mieltää?
        Kuinka kivaa
        taas meillä voisi olla,
        nyt on palsta aivan kesannolla!!!
        Voihan itku...

• mirjamarja
        TiaLiinu kirjoitti:

Missäs se Marinatupa on? Miten minä en löydä sitä?
        Muistan osuuneeni sen ovelle jokin aika sitten, mutta en muista marisinko mistään.
        Neuvo miten sinne löydän?

• Hintriika
        mirjamarja kirjoitti:

Missäs se Marinatupa on? Miten minä en löydä sitä?
        Muistan osuuneeni sen ovelle jokin aika sitten, mutta en muista marisinko mistään.
        Neuvo miten sinne löydän?

Se jäi kulman taakse eli seuraavalle sivulle. Mutta avaa vastaava uusi, keksi vaikka uusi nimi, jos haluat! Ei sinne vanhaan kukaan hoksaa tulla.

• mirjamarja
        Hintriika kirjoitti:

Se jäi kulman taakse eli seuraavalle sivulle. Mutta avaa vastaava uusi, keksi vaikka uusi nimi, jos haluat! Ei sinne vanhaan kukaan hoksaa tulla.

Vastahan minä olen liittynyt tämän porukan joukkoon! Mikä minä olisin uutta avaamaan!

Tämä palsta on arvokkaita henkilöitä täynnä, vuosia jo kirjoittaneita, ja kokemusta heillä on.
        Enhän minä toki rupea isottelemaan.
        Silloin tällöin kirjoitan ihan iltani iloksi, tietenkään en marisemismielessä.

• Hintriika
        mirjamarja kirjoitti:

Vastahan minä olen liittynyt tämän porukan joukkoon! Mikä minä olisin uutta avaamaan!

Tämä palsta on arvokkaita henkilöitä täynnä, vuosia jo kirjoittaneita, ja kokemusta heillä on.

Täällä ei pidä kuvia kumarrella! Kaikki me olemme samanarvoisia. Nyt tietenkin kysyt, miksen itse avaa, mutta minä olen avannut vaikka mitä muita keskusteluja eikä minulla nyt juuri ole tuollaista yleismarinan tarvetta.

• Katleija
        mirjamarja kirjoitti:

Mikä ettet tekisi avausta. Se on sitten tuurin kauppaa, kuinka pitkä ketjusta tulee. Olethan itse sanonut,"että jokaisella on oikeus kirjoittaa mitä ajattelee, sillä muutenhan olemme teeskentelijöitä ja kirjoitamme mitä toinen haluaa kuulla ja lukea." Tästä päätellen sinusta varmaan löytyy särmää ja ajatuksia. Ei nyt kannata asetella näitä kirjoittajia arvokkuusjärjestykseen tai aloitteleviin ja vuosia kirjoittaneisiin. Palstalla on ainoastaan säännöt joita noudattaen kuka vaan saa kirjoittaa.

• saara.dma
        TiaLiinu kirjoitti:

Katoamistemppu tuo mieleeni taikurit. Olen nähnyt niin ovelia katoamistemppuja, että on tullut oikein vilu, miten tässä näin kävi. Olen itse pitänyt nuorasta kiinni, kun taikuri hävitti nuoraan pujotetun sormuksen.

• Outo lintu
        saara.dma kirjoitti:

Katoamistemppu tuo mieleeni taikurit. Olen nähnyt niin ovelia katoamistemppuja, että on tullut oikein vilu, miten tässä näin kävi. Olen itse pitänyt nuorasta kiinni, kun taikuri hävitti nuoraan pujotetun sormuksen.

Vapaudessa paremmin kuin nimimerkillä, josta en mitään hyötyä havainnut. Harmittaa, kun kokemuuttani tuli rekisteröityä, jää hyvä nimimerkki käyttöä vaille.

• Pääsky64
        Kirjar. kirjoitti:

Kyllä kulkee juttu
        kun kohtaajana on tuttu,
        vaan annas silloin olla
        kun outo on, niin nolla
        on vastaajien joukko
        taitaa olla outo loukko
        nämä ikäihmisten sanat
        pitkät viestien janat
        kun tahtoo kinaksi mennä,
        ei enää tuo juttu lennä.
        Ei hupia tahdo löytää
        ei rauhallista pöytää,
        kun nimetön on "kuriton"
        ja saa heti tuomion.
        Jos sopua enemmän ois
        nämä sivutkin paremmin vois!

ihan turhaan ei ole olmassa täydellistä näissä hommissa,eläkeläiset saa kinatakkin.
        Voi sitten sopia kun menevät miitteihin.Tämä isänpäivä on sopiva lopettaa tähän.Kuulin aamulla kun lapsenlapset lauloivat isälle ja ukille.Niin kauniit runotkin kirjoittaneet, niitä muistella kun istuskeli junassa.

• K.irjar evk.
        Pääsky64 kirjoitti:

ihan turhaan ei ole olmassa täydellistä näissä hommissa,eläkeläiset saa kinatakkin.
        Voi sitten sopia kun menevät miitteihin.Tämä isänpäivä on sopiva lopettaa tähän.Kuulin aamulla kun lapsenlapset lauloivat isälle ja ukille.Niin kauniit runotkin kirjoittaneet, niitä muistella kun istuskeli junassa.

Ettäkö saa kinata?
        Ettäkö miitteihin sopimaan riitoja?

Johan sinä ihmeitä esität.
        Mielestäni tuon kinaamisen voi jättää kokonaan, eri mieltä saa olla, mutta eihän täällä voi sanoa olevansa eri mieltä, siitähän tulee riita, eikä keskustelu, niinkuin on tarkoitus.

Kai tämäkin nyt luetaan riitelyksi, joku kimpaantuu kun asetan kyseenalaiseksi mielipiteeksi tuon ..."eläkeläiset saa kinata."
        Toivon että tuo lause ei tarkoittanut ihan sitä mitä siitä voi päätellä, ethän tosissasi toivo kinaamista ja väittelyä....

Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta miksi ala-arvoistaa joku toinen keskustelija mielipiteinensä?

Jos miitit ovat sitä varten, että niissä voi sopia kärhämöintinsä ja saada ja antaa kaikki tehdyt vääryydet anteeksi niin.... eipä taida olla olla minua varten ne miitit....
        Minä kun sellaisissakin mieluummin tapaisin ystävän ystävänä, en haukkumisella saamani vihamiehen vain sopiakseni....
        Enkä katso olevani oikeutettu käymään sivuilla nimettömänä salaa jonkun kimppuun, ja sitten pyytelemään anteeksi.
        Sanon suoraan sen minkä sanon, tykätään tai ei, mutta en suostu kieroilemaan vain suosion takia.

Täällä ei kyllä ole "mukava tunnelma", se on pakko myöntää, valitettavasti.

Täydellistä ihmistä ei ole vielä syntynytkään ja tänne sivuille sellaista taitaa olla minunkin turha toivoa, mutta kunhan nyt olisimme edes sovussa keskenämme.
        Kaipaan vain ystävällisyyttä, toisen hyväksymistä mielipiteineen tai niistä huolimatta.

Taitaa olla turha toivo, päätellen noista toinen toisensa arvosteluista joita en tottavie kannata!

Jos riita ja kina alkavat olla joka päiväisiä ja tuollaiset J...... kuin tuolla toisella palstalla
        on nähtävissä, ovat hyväksyttyjä, olen minä kyllä ihan väärässä kun sopua toivon.

Minun tyttöni lapsillani ei ole yhtään ukkia, vain haudalla muistelivat, mutta isä on aina lapsille rakas. Kyllä isätkin ovat päivänsä ansainneet.

• Pääsky64
        K.irjar evk. kirjoitti:

Ettäkö saa kinata?
        Ettäkö miitteihin sopimaan riitoja?

Johan sinä ihmeitä esität.
        Mielestäni tuon kinaamisen voi jättää kokonaan, eri mieltä saa olla, mutta eihän täällä voi sanoa olevansa eri mieltä, siitähän tulee riita, eikä keskustelu, niinkuin on tarkoitus.

Kai tämäkin nyt luetaan riitelyksi, joku kimpaantuu kun asetan kyseenalaiseksi mielipiteeksi tuon ..."eläkeläiset saa kinata."
        Toivon että tuo lause ei tarkoittanut ihan sitä mitä siitä voi päätellä, ethän tosissasi toivo kinaamista ja väittelyä....

Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta miksi ala-arvoistaa joku toinen keskustelija mielipiteinensä?

Jos miitit ovat sitä varten, että niissä voi sopia kärhämöintinsä ja saada ja antaa kaikki tehdyt vääryydet anteeksi niin.... eipä taida olla olla minua varten ne miitit....
        Minä kun sellaisissakin mieluummin tapaisin ystävän ystävänä, en haukkumisella saamani vihamiehen vain sopiakseni....
        Enkä katso olevani oikeutettu käymään sivuilla nimettömänä salaa jonkun kimppuun, ja sitten pyytelemään anteeksi.
        Sanon suoraan sen minkä sanon, tykätään tai ei, mutta en suostu kieroilemaan vain suosion takia.

Täällä ei kyllä ole "mukava tunnelma", se on pakko myöntää, valitettavasti.

Täydellistä ihmistä ei ole vielä syntynytkään ja tänne sivuille sellaista taitaa olla minunkin turha toivoa, mutta kunhan nyt olisimme edes sovussa keskenämme.
        Kaipaan vain ystävällisyyttä, toisen hyväksymistä mielipiteineen tai niistä huolimatta.

Taitaa olla turha toivo, päätellen noista toinen toisensa arvosteluista joita en tottavie kannata!

Jos riita ja kina alkavat olla joka päiväisiä ja tuollaiset J...... kuin tuolla toisella palstalla
        on nähtävissä, ovat hyväksyttyjä, olen minä kyllä ihan väärässä kun sopua toivon.

Minun tyttöni lapsillani ei ole yhtään ukkia, vain haudalla muistelivat, mutta isä on aina lapsille rakas. Kyllä isätkin ovat päivänsä ansainneet.

joskus jotain ,vaan jos ei uskalla muuten niin ei minua haittaa.Parempi sopia miiteissäkin kun ei ollenkaan.

Minä en valitettaasti ole nähnyt täälä kunnon riitaa,siksi kait tuntuu liioittelulta koko ajatus. Joskus alussa luin sikamaista tekstiä,attelin että se on tilapäistä.

Onhyvä että pidätte siisteinä nämä palstat ja tunnette vasuuta siitä,koska muualla tilee tuutin täydeltä roskaa.Joka niissä viihtyy niin pysyköön siellä.Mutta todella minusta ovat olleet ihan normaalaja nämä keskustelut.
        Eikö pieni tuohtuminen ole hyväksi sihen saa toinen purkaa tunteitaan.

• Eemeli
        Hintriika kirjoitti:

Täällä ei pidä kuvia kumarrella! Kaikki me olemme samanarvoisia. Nyt tietenkin kysyt, miksen itse avaa, mutta minä olen avannut vaikka mitä muita keskusteluja eikä minulla nyt juuri ole tuollaista yleismarinan tarvetta.

Etkö vieläkään ole tarpeeksi seurannut palstaa ? Kaikki asialliset kirjoittajat ovat poistettu tai poistuneet palstoilta. Aloituksia ei kannata tehdä vain niiden poistamista tai tukahduttamista varten.
        Katso illalla paljonko on kirjattu uusia viestejä ja laske paljonko niitä todellisuudessa on.
        Tasavertaisuus on sosialistin unelma.Se ei koskaan toteudu.

• astuit
        Outo lintu kirjoitti:

Vapaudessa paremmin kuin nimimerkillä, josta en mitään hyötyä havainnut. Harmittaa, kun kokemuuttani tuli rekisteröityä, jää hyvä nimimerkki käyttöä vaille.

miinaan. Jätit poloinen henkilötietosi rekisteriin.Niin paljon kuin kaikenlaisista ollaan varoitteltu. Netti nyky muodossaan elää voimasta kehitys vaihetta, muutokset saattavat olla mitä tahansa.

• Hintriika
        Eemeli kirjoitti:

Etkö vieläkään ole tarpeeksi seurannut palstaa ? Kaikki asialliset kirjoittajat ovat poistettu tai poistuneet palstoilta. Aloituksia ei kannata tehdä vain niiden poistamista tai tukahduttamista varten.
        Katso illalla paljonko on kirjattu uusia viestejä ja laske paljonko niitä todellisuudessa on.
        Tasavertaisuus on sosialistin unelma.Se ei koskaan toteudu.

Siksihän juuri usutan! Vai tarkoitatko, että lähdetään täältä viimeisetkin? Sammatutko valot?

• mirjamarja
        Hintriika kirjoitti:

Pitäisi olla sellainen marinan aihe, että se kirvoittaisi kaikkien kirjoitusvimman.
        Mutta kun on tällainen perustavallinen ihminen, jota ei edes kaamos häiritse, niin vaikka nyt kuinka pohtisin, niin ei marinatupaa avata minun avaimellani. Ei avain käänny lukossa.

Joskus, kun sille päälle satun, niin kipinöin kyllä. Se hetki tulee vain aniharvoin.

• eivät syö
        Hintriika kirjoitti:

Siksihän juuri usutan! Vai tarkoitatko, että lähdetään täältä viimeisetkin? Sammatutko valot?

myrkkyä. Et nähtävästi ymmärtänyt koko asiaa. Katoppas Hintriikka asian tekeminen ei ole aina helppoa taitavallekkaan. Tosin sanoen jos kirjoittaisin tähän vetävän aloituksen se todennäköisesti poistetaisiin muutaman viestin jälkeen. Joko seriffi sen tekee, tai sitten joku vakkari romuttaa sen.
        Valojen sammutamisesta pitää seriffi kyllä huolen. Katsellaan jospa täällä tulisi asiaan muutosta.

• mirjamarja
        Katleija kirjoitti:

Mikä ettet tekisi avausta. Se on sitten tuurin kauppaa, kuinka pitkä ketjusta tulee. Olethan itse sanonut,"että jokaisella on oikeus kirjoittaa mitä ajattelee, sillä muutenhan olemme teeskentelijöitä ja kirjoitamme mitä toinen haluaa kuulla ja lukea." Tästä päätellen sinusta varmaan löytyy särmää ja ajatuksia. Ei nyt kannata asetella näitä kirjoittajia arvokkuusjärjestykseen tai aloitteleviin ja vuosia kirjoittaneisiin. Palstalla on ainoastaan säännöt joita noudattaen kuka vaan saa kirjoittaa.

Juu, kirjoitamme totta kai omat ajatuksemme tänne.
        Mutta taitaa vain olla niin, että tämä marraskuun myrskytuuli on puhaltanut pääni tyhjäksi, niin että kirjoitelmasta ei taida tulla kovin syvämietteistä.
        Noviisi vielä vähän varoo sanojansa. Niinpä tyydyn nyt vain lueskelemaan muiden mietteitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3693
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2394
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1945
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1699
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1489
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      91
      1303
    Aihe