ongelma

boxermama

Olisiko kellään antaa hyvää vinkkiä, kuinka saisin boxeri-tyttöseni pysymään sohvalta pois?
Kun olen kotona, se ei edes pyri sohvalle, mutta kun olen poissa, siellähän leveästi makailee.
Ehtii aina pois sohvalta, kun oven avaan ja todellakin tietää tekevänsä väärin.
Muuten en edes tietäisi tyttöseni siellä makoilevan, mutta karvakasat paljastavat....
Vielä sen sohvan päivittäisen imuroimisenkin kestäisi, mutta nyt on alkanut tulemaan kynsien jälkiä...Kallis nahkasohva :(
Koirakarkoitetta on yritetty ja esteitä olkkariin, mutta eipä ole auttaneet. Boxuni on 6 vuotias.

9

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmu

      Hyvä keino on kotoa lähtiessä laittaa tuoli tms.este sohvalle, jottei koira sinne pääse. Ajanmittaa sohvasta muodostuu koiran mielessä kielletty paikka, eikä tuolia enää tarvita. Jos boksu pyrkii sohvalle kotona ollessasi, on napakka/tiukka kielto ja hetkeksi huomiotta jättäminen paras keino. Muista, että jo kuonon asettaminen sohvalle on bokseriltasi vaatimus sinulle; joten reagoi jo siihen kiellolla.
      Itselläni on boksereideni kanssa ollut sama ongelma ja em on meidän poikien kanssa ainakin toiminut.

      • boxermama

        Juu kiitos vinkistä, täytyypi kokeilla.
        Mulla vaan on sellainen varmaan 10 hengen kulmasohva...Täytynee koko keittiön kalusto kantaa sohvalle ;)
        Saas nähdä, tänään jo meinaan kokeilla.


    • bokserpappa

      sinun boksertyttösi on ilmeisesti sohffa peruna. ainakin meidän marski on ollut jo12v. en edes yritä kieltää siitä asiasta.muuten aivan ihana palvelu ja seurakoira.muuten käyttäytyy hienosti ja korrektisti,tottelee jokaista käskyäni ja on tottelevainen rakastaa lapsia.olen ajatellut että yksi pieni pahe kultaisella koirallani ei paha. ihmisillä on paljon pahempiakin,sinun tyttö bokserisi ikävöi,sinua poissa ollessasi ja kokee sovalla salaa ollessaan sinun läheisyyttäsi.boxsut on ihania.

      • boxermama

        Näinhän se tietty on....Itkettää vaan se pikkuhiljaa rikkimenevä sohva ;( Kalliskin oli...
        Nyt olen lastannut kyllä 3 keittiöntuolia sohvalle, laittanut 2 pöytää eteen.
        Olen joskus antanut tyttösen omalle pedille jonkun oman paitani, että olisi tuttu tuoksu, mutta se toimii vain päivän. Tiedän, että ikävissäänhän se vaan...


      • bokser papa
        boxermama kirjoitti:

        Näinhän se tietty on....Itkettää vaan se pikkuhiljaa rikkimenevä sohva ;( Kalliskin oli...
        Nyt olen lastannut kyllä 3 keittiöntuolia sohvalle, laittanut 2 pöytää eteen.
        Olen joskus antanut tyttösen omalle pedille jonkun oman paitani, että olisi tuttu tuoksu, mutta se toimii vain päivän. Tiedän, että ikävissäänhän se vaan...

        kyllä ne rehvelit on niin lutusia,tämä minun marskini,tuotiin minulle hoitoon,on kanadassa syntynyt.omistaja on lähetys saarnaaja,koira tuotiin eräänä syys iltana minulle,oli kurja laiha koiran nahka ja luut. nyt on ihan koiran kokonen,38kg yli painoinen mutta kovapoika lenkittämään minua.hampaat on kuulemma loisto kunnossa,12vuotiaaksi oikein hyvä kuntoinen.nimi papereissa marsalkka karl kustav.tuttujen kesken marski.hänen korkeutensa on ollut hoidossaninoin11v,ei isäntä ole perään kysellyt.aivan ihana ja rakastettava luontokappale.


      • boxermama
        bokser papa kirjoitti:

        kyllä ne rehvelit on niin lutusia,tämä minun marskini,tuotiin minulle hoitoon,on kanadassa syntynyt.omistaja on lähetys saarnaaja,koira tuotiin eräänä syys iltana minulle,oli kurja laiha koiran nahka ja luut. nyt on ihan koiran kokonen,38kg yli painoinen mutta kovapoika lenkittämään minua.hampaat on kuulemma loisto kunnossa,12vuotiaaksi oikein hyvä kuntoinen.nimi papereissa marsalkka karl kustav.tuttujen kesken marski.hänen korkeutensa on ollut hoidossaninoin11v,ei isäntä ole perään kysellyt.aivan ihana ja rakastettava luontokappale.

        Juu, samalla tavalla munkin koiruus tuli ensin vain "koekäyttöön", kun entisellä perheellä tuli pitovaikeuksia, kaksi koiraa ja vauva tulossa.
        Vuorokauden siinä ehti olla, kun totesin, ettei tää tästä nyt mihkään lähde.
        Yksin en koiraa olisi koskaan ottanut, kova kun olen menemään, mutta silloisen avokkini kanssa se tuntui aivan luonnolliselta. Nyt olen "yksinhuoltaja" ja hankalaahan tuo välillä on, kun pitäisi sijoitella neitoa yökylään milloin minnekin. Enkä mielelläni sitä minnekkään vie, kun sillä on pikkuisen pissaongelmia...
        Tiedä sitten mistä johtuu, mutta lirahtelee kyllä ikävästi ja varsinkin kyläillessä. Ehkä pelko tulla taas "hylätyksi" Tää on mun luona kolmas koti missä Megi on...


      • bokserpapa
        boxermama kirjoitti:

        Juu, samalla tavalla munkin koiruus tuli ensin vain "koekäyttöön", kun entisellä perheellä tuli pitovaikeuksia, kaksi koiraa ja vauva tulossa.
        Vuorokauden siinä ehti olla, kun totesin, ettei tää tästä nyt mihkään lähde.
        Yksin en koiraa olisi koskaan ottanut, kova kun olen menemään, mutta silloisen avokkini kanssa se tuntui aivan luonnolliselta. Nyt olen "yksinhuoltaja" ja hankalaahan tuo välillä on, kun pitäisi sijoitella neitoa yökylään milloin minnekin. Enkä mielelläni sitä minnekkään vie, kun sillä on pikkuisen pissaongelmia...
        Tiedä sitten mistä johtuu, mutta lirahtelee kyllä ikävästi ja varsinkin kyläillessä. Ehkä pelko tulla taas "hylätyksi" Tää on mun luona kolmas koti missä Megi on...

        hänen korkeutensa marski,on myös sairastanut vanhojen miesten vaivaa, on käytävä lekurissa tämäntästä,on se eturauhas vaiva,rakastaa kovasti uimista, ja nyt on ilma kylmää ei muutakun vaari vaan menee veteen.muualla voi kuljetta aivan vain panta kaulassa,mutta rannassa ei.kesällähän ei ole väliä kun on lämmin vesi.kuules bokser mama,jotkut tyttö bokseri lirutteleva tosiaan ikävissään.mutta ole kärsivällinen,toru napakasti vaikka sanomalla hyi näin ei sovi tehdä,koira on viisas olento, kun se huomaa,että et pidä sen pissimis operaatioista, se lopettaa koska luulee sinun luopuvan hänestä.sillä koirasi rakastaa sinua,ei se muuten tekisi temppuja.minä neuvoisin sinua,älä anna koirallesi valtaa,sinä olet sen emäntä,mutta rakastat,sitä kaikista määräyksitä ja kielloistasi huolimatta.kyllä sinun koira tytöstäsi hieno neiti kasvaa.


      • JA PAH!
        bokserpapa kirjoitti:

        hänen korkeutensa marski,on myös sairastanut vanhojen miesten vaivaa, on käytävä lekurissa tämäntästä,on se eturauhas vaiva,rakastaa kovasti uimista, ja nyt on ilma kylmää ei muutakun vaari vaan menee veteen.muualla voi kuljetta aivan vain panta kaulassa,mutta rannassa ei.kesällähän ei ole väliä kun on lämmin vesi.kuules bokser mama,jotkut tyttö bokseri lirutteleva tosiaan ikävissään.mutta ole kärsivällinen,toru napakasti vaikka sanomalla hyi näin ei sovi tehdä,koira on viisas olento, kun se huomaa,että et pidä sen pissimis operaatioista, se lopettaa koska luulee sinun luopuvan hänestä.sillä koirasi rakastaa sinua,ei se muuten tekisi temppuja.minä neuvoisin sinua,älä anna koirallesi valtaa,sinä olet sen emäntä,mutta rakastat,sitä kaikista määräyksitä ja kielloistasi huolimatta.kyllä sinun koira tytöstäsi hieno neiti kasvaa.

        Voi herranjee sentään! Koira ei todellakaan, ei edes boxeri!!, ole kykeneväinen ajattelemaan niin pitkälle, että jos teen näin, niin musta luovutaan. Uh, ei mitään noin järjetöntä kuvittelis koiranomistajan suusta kuulevansakaan. Koira ajattelee yksioikoisesti. Piste. Omistajilla on vaan kumma käsitys eläimen inhimillisistä tuntemuksista. Koira ei tunne esim. mustasukkaisuutta eikä etenkään mieti tekojensa syy-seuraussuhteita etukäteen. Palaa maan pinnalle, pappa.


      • boxserpappa
        JA PAH! kirjoitti:

        Voi herranjee sentään! Koira ei todellakaan, ei edes boxeri!!, ole kykeneväinen ajattelemaan niin pitkälle, että jos teen näin, niin musta luovutaan. Uh, ei mitään noin järjetöntä kuvittelis koiranomistajan suusta kuulevansakaan. Koira ajattelee yksioikoisesti. Piste. Omistajilla on vaan kumma käsitys eläimen inhimillisistä tuntemuksista. Koira ei tunne esim. mustasukkaisuutta eikä etenkään mieti tekojensa syy-seuraussuhteita etukäteen. Palaa maan pinnalle, pappa.

        ja pah,ompas sinulla kinastelu mieliset ajatukset,ehkä olen sinun mielestäsi tyhmä koiran kasvattaja.mutta mitä koirastani olen kertonut,kaikki ainakin hänen korkeutensa kohdalla olen kokenut todeksi,miksi tällä valehtelisin,tälläisistä asioista,marski ymmärtää kaiken mitä sille sanon,mutta saattaa olla että,millä äänenpainolla asian sanon.kaikki koirat eivät opi koko elämänsä aikana hyville tavoille,mutta opitaankos me ihmisetkään,harvemmat meistä,itse en ehkä parhammistoon mahdu,mutta koirani on minulle tärkeä ja parempi tottelevaisuudessakin kuin minä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe