MITÄ SAIRAUKSIA SINUN GERBIILILLÄ ON OLLUT , JA PALJON OLET JOUTUNUT MAKSAMAAN ELÄINLÄÄKÄRISSÄ? ONKO GERBIILEILLÄ USEIN SAIRAUKSIA? KANNATTAAKO OTTAA GERBIILEITÄ?
GERBIILIEN SAIRAUDET....
8
780
Vastaukset
- Hummeli
Sairauksista sinun kannattaa ostaa ihan kokonaan erillinen kirja. Itselläni on sellainen ja siitä on paljon apua. Gerbiili saattaa olla halpa ostos, mutta eläinlääkäri kulut voivat olla monet kerrat suuremman kuin ostohinta. Se ei kuitenkaan saisi vaikuttaa gerbun asialliseen hoitoon! Gerbiilit elävät 3-5 vuotiaiksi. Ihan hyvä ostot mielestäni, kunhan muistaa että se ei ole lelu eikä se voi hypätä pöydiltä ja tuoleilta alas.
- laura
sulla on sairastunu?
- laura
laura kirjoitti:
sulla on sairastunu?
ei mulla oo sairastanu mut haluun tietää ku otan ehkä elokuussa!!!!
- Mill@
Gerbiilit ovat yksilöitä, joten kysymykseesi on aivan mahdotonta vastata. Toiset sairastelevat enemmän, toiset vähemmän.
Ja jos todella kysyt kannattaako gerbiileitä ottaa, et selvästikkään ole hankkinut niistä itsellesi riittävästi tietoa. Suosittelenkin tutustumista Suomen Gerbiiliyhdistyksen sivuihin (http://www.gerbiiliyhdistys.fi/)! - elli
..gerbiilini elivät n. 6 vuotiaiksi ja paljoa ei ole sairastellut. kerran yhdellä oli nuha mutta se hoitui sillä kun vaihdoin häkin paikkaa pois entisestä hieman vetoisesta paikasta!
Yhden gerbiilini jalka oli yön aikana loukkaantunut, en tiedä mikä siihen oli osunut mutta menin näyttämään eläinlääkärille ja hän sanoi että noin pienen eläimen jalkaan on turha laittaa mitään sidettä/kipsiä.. ja gerbu jouduttiin lopettamaan. :(
Olen kyllä todennut että gerbiilit on aika terveitä eläimiä, kun vertaa esim. hiireen! - Riinu
Mulla on ollut aika paljon gerbiileitä vuosien varrella, mutta ne eivät paljon ole sairastaneet. Yksi gerbiili vanhuuden takia sokeutui, ja yksi gerbiilipoikue vilustui. Jälkimmäinen oli kamalaa, koska eläinlääkäri sanoi, ettei niin pienille voi antaa antibiootteja, ja vaan puolet poikasista parani.
Yleensä eläinlääkärissä käynti maksaa jotain yli 20-40 euroo, riippuu siitä mitä tehdään ja missä käy.
Mä en tiedä kannattaako sun nimenomaan ottaa gerbiileitä, hanki niistä ja muista jyrsijöistä paljon tietoa ja tee sitten päätös. Gerbiilit ei esim. ole niin seurallisia kuin marsut, mutta helppohoitoisempia (häkkiä ei tarvi siivota niin usein).- Laura
Entä jos mä nimen omaan haluun gerbiilin? ei kai niillä älyttömästi sairauksia ole?
- Anonyymi
mulla on kuollu kolme todella nuorta alle 1 vuotiasta gerbiiliä): sairautta ei tiedossa mutta oireet kaikilla aika samat: jäykkänä kököttää jossain nurkassa, on viileä, silmät ummessa ja yhellä oli maha ehkä turvonnu. HARMITTAA KU EN TIIÄ MIKÄ TAUTI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa593348- 1511738
- 1301477
Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta
Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.1251387- 931349
- 1111204
- 761031
Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."
Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom71019Kansalaisaloite etenee
Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.3131001- 45803