Paljonko maksaa sohvan verhoilu?

SohvaSanna

Meillä on muutaman vuoden ikäinen kulmasohva joka kaipaisi uutta verhoilua nykyisen värin ollessa sopimaton uuteen asuntoon.Sohva oli ostettaessa hirmuisen arvokas,joten emme raaski sitä pois laittaa,joten uusi verhoilu saisi kunnon sohvasta vielä käyttökelpoisen.

Asumme Tampereella,ja olisin tuhatkiitollinen jos tunnet tai tiedät jonkun verhoilijan,ja edes SUUNNILLEEN mitä moinen lysti maksaisi.En tiedä yhtään mistäpäin alkaa kyselemään.

Omat verhoilukokemukset ja hinnat ovat erittäin tervetulleita!

29

65843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3-ist sohvan

      ja 2 nojatuolin verhoilulle hintaa tonni/sohva ja 500/tuoli. Ostettiin uusi sohva tonnilla, myytiin vanha 200€ ja sillä rahalla verhoiltiin nuo kaksi nojatuolia sekä kaksi muuta sohvaa itse. Työtä oli jumalattomasti, mutta jälki oli 10 . Tuli hyvä mieli kun ei maksanut turhasta. Rokottavat ihan älytöntä hintaa tuosta verhoilusta. Jos ei ole antiikkisohva niin ei paljon kannata. Ammiksetkaan ei ota kuin noita erikoisia verhoiltavaksi ja jonottaa saa pari vuotta.

      • Käsityöläinen myös

        No tottakai työtä oli jumalattomasti! Siksi se verhoilijakin haluaa työstään palkan!

        Kysyit varmaan verhoilijalta tarjousta kalleimmalla kankaalla ja ostit sitten itse kankaan Ikeasta "ku se rokottaa niin paljo se verhoilija".

        >>>...mutta jälki oli 10 .

        Omasta ja äitin mielestä?


      • mutta ajallisesti
        Käsityöläinen myös kirjoitti:

        No tottakai työtä oli jumalattomasti! Siksi se verhoilijakin haluaa työstään palkan!

        Kysyit varmaan verhoilijalta tarjousta kalleimmalla kankaalla ja ostit sitten itse kankaan Ikeasta "ku se rokottaa niin paljo se verhoilija".

        >>>...mutta jälki oli 10 .

        Omasta ja äitin mielestä?

        2 sohvan päällystämiseen meni viikko muotoonompeluineen ja kiinnityksineen. Mun mielestäni 1000€ sohvasta viikon työstä olisi ollut kohtuutonta. Eli tulee siinä tunnille hintaa vaikka kangas olisikin maksanut enemmän, kysyin tiukalla peruspuuvillalla joka tuskin oli kalleinta. Ostin kankaan sitten Stockalta, en Ikeasta.

        Jälkeä saa tulla ihailemaan, kestää kyllä vertailun.


      • Mariam
        mutta ajallisesti kirjoitti:

        2 sohvan päällystämiseen meni viikko muotoonompeluineen ja kiinnityksineen. Mun mielestäni 1000€ sohvasta viikon työstä olisi ollut kohtuutonta. Eli tulee siinä tunnille hintaa vaikka kangas olisikin maksanut enemmän, kysyin tiukalla peruspuuvillalla joka tuskin oli kalleinta. Ostin kankaan sitten Stockalta, en Ikeasta.

        Jälkeä saa tulla ihailemaan, kestää kyllä vertailun.

        että tämä verhoilija maksaa ilmeisemmin myös veronsa ja muut pakolliset kulut mahd. tilojen vuokrat ym.
        Yrittäjillä verotus voi olla todella kova. Paljonko siitä tonnista jää loppujen lopuksi käteen?


      • ymmärrän toki
        Mariam kirjoitti:

        että tämä verhoilija maksaa ilmeisemmin myös veronsa ja muut pakolliset kulut mahd. tilojen vuokrat ym.
        Yrittäjillä verotus voi olla todella kova. Paljonko siitä tonnista jää loppujen lopuksi käteen?

        sen. Mutta suhteutettuna omaan palkkaani (netto 1500€/kk) minulla ei todellakaan ole varaa käyttää ko palveluita. Siksi on pakko opetella tekemään itse. Meidän perheen omatoimisuuden takia on myös muutama timpuri, parketinlaittaja, laatoittaja ja vaateompelija vailla palkkaansa koska rakennamme mm talomme lähes täysin itse ja aikoinaan myös vaatetin lapset ja itseni lähes täysin. Tälläkin hetkellä mies on poissa töistä koska on halvempi pitää hänet raksalla kuin maksaa timpurille. Sorry


      • Verhoilijaaa
        ymmärrän toki kirjoitti:

        sen. Mutta suhteutettuna omaan palkkaani (netto 1500€/kk) minulla ei todellakaan ole varaa käyttää ko palveluita. Siksi on pakko opetella tekemään itse. Meidän perheen omatoimisuuden takia on myös muutama timpuri, parketinlaittaja, laatoittaja ja vaateompelija vailla palkkaansa koska rakennamme mm talomme lähes täysin itse ja aikoinaan myös vaatetin lapset ja itseni lähes täysin. Tälläkin hetkellä mies on poissa töistä koska on halvempi pitää hänet raksalla kuin maksaa timpurille. Sorry

        kannattaa todellakin maksaa mielummin tuo tonni kun verhoilla itse, veikkaan että tuo sinun verhoilusi ei pahemmin kestä jos olet kankaan mennyt ostamaan tuollaisesta paikasta. kankaaseen kun kannattaa sijoittaa... olet luultavasti ostanut sisustus kankaan, joka ei kuutusta kestä. olisit edes hommannut kankaan verhoilijalta! muuten omassa pikku nikkaroinnissa ei ole mitään vikaa. ja todellakaan tuosta 1000 eurosta ei paljoakaan jää käteen. jos olet uuden sohvan tuolla hinnalla ostanut, se menee vuodessa- kahdessa p*askaksi!


      • xclusive
        Verhoilijaaa kirjoitti:

        kannattaa todellakin maksaa mielummin tuo tonni kun verhoilla itse, veikkaan että tuo sinun verhoilusi ei pahemmin kestä jos olet kankaan mennyt ostamaan tuollaisesta paikasta. kankaaseen kun kannattaa sijoittaa... olet luultavasti ostanut sisustus kankaan, joka ei kuutusta kestä. olisit edes hommannut kankaan verhoilijalta! muuten omassa pikku nikkaroinnissa ei ole mitään vikaa. ja todellakaan tuosta 1000 eurosta ei paljoakaan jää käteen. jos olet uuden sohvan tuolla hinnalla ostanut, se menee vuodessa- kahdessa p*askaksi!

        Nyt ei tainnut vastaaja tietää mitä Stocka tarkoittaa. Innokas verhoilijahan totesi nimenomaan ostaneensa kankaan Stockalta, ei Ikeasta (tiedoksesi Stocka = Stockmann = Suomen paras tavaratalo). Luulisin, että todennäköisyys saada kyseisestä paikasta asiantuntevaa neuvontaa ja laadukkaita kankaita on Ikeaa hurjasti parempi. Terveisiä vaan sinne maaseudulle, kyllä se sivistys sinnekin joskus leviää :)

        Pakko myös onnitella sohvansa itse verhoillutta! Omasta työstä saa ja pitääkin olla ylpeä!


      • Ompeluinnostunut
        Verhoilijaaa kirjoitti:

        kannattaa todellakin maksaa mielummin tuo tonni kun verhoilla itse, veikkaan että tuo sinun verhoilusi ei pahemmin kestä jos olet kankaan mennyt ostamaan tuollaisesta paikasta. kankaaseen kun kannattaa sijoittaa... olet luultavasti ostanut sisustus kankaan, joka ei kuutusta kestä. olisit edes hommannut kankaan verhoilijalta! muuten omassa pikku nikkaroinnissa ei ole mitään vikaa. ja todellakaan tuosta 1000 eurosta ei paljoakaan jää käteen. jos olet uuden sohvan tuolla hinnalla ostanut, se menee vuodessa- kahdessa p*askaksi!

        Ihmettelen myös tuota Stockkan luokittelua "tuollaiseksi paikaksi". Tiedätkö, että Stockka myy paljon laadukkaita kankaita ( mm. Lauritzon. Sanderson, Zoffany, Jane Churchil, Colefax and Fowler jne.). Samoja kankaita, joita hyvät sisustusliikkeet myyvät muuallakin maailmassa.

        Onnittelut sohvan verhoilleelle! Uskon myös, että hyvä harrastajaompelija voi tehdä itsekin loistavaa työtä. Me kaikki hyvät ompelijat kun emme suinkaan valinneet verhoilijan ammattia.


      • x
        ymmärrän toki kirjoitti:

        sen. Mutta suhteutettuna omaan palkkaani (netto 1500€/kk) minulla ei todellakaan ole varaa käyttää ko palveluita. Siksi on pakko opetella tekemään itse. Meidän perheen omatoimisuuden takia on myös muutama timpuri, parketinlaittaja, laatoittaja ja vaateompelija vailla palkkaansa koska rakennamme mm talomme lähes täysin itse ja aikoinaan myös vaatetin lapset ja itseni lähes täysin. Tälläkin hetkellä mies on poissa töistä koska on halvempi pitää hänet raksalla kuin maksaa timpurille. Sorry

        Minusta on hienoa, että olette itse opetelleet tekemään noita kaikkia juttuja! Käden taidot ovat tänä päivänä aivan liian aliarvostettuja ja sen takia monet eivät osaa tehdä yhtään mitään itse.


      • Anonyymi

        Etsin tietoa sohvan verhoilun hinnoista ja päädyin tänne. Jouduin keskelle loanheittoa. Ihan käsittämätöntä! Tämän keskustelun tarkoitus oli saada kokemustietoa siitä, millaisia hinnat ovat, ei muuta.


      • Anonyymi
        xclusive kirjoitti:

        Nyt ei tainnut vastaaja tietää mitä Stocka tarkoittaa. Innokas verhoilijahan totesi nimenomaan ostaneensa kankaan Stockalta, ei Ikeasta (tiedoksesi Stocka = Stockmann = Suomen paras tavaratalo). Luulisin, että todennäköisyys saada kyseisestä paikasta asiantuntevaa neuvontaa ja laadukkaita kankaita on Ikeaa hurjasti parempi. Terveisiä vaan sinne maaseudulle, kyllä se sivistys sinnekin joskus leviää :)

        Pakko myös onnitella sohvansa itse verhoillutta! Omasta työstä saa ja pitääkin olla ylpeä!

        Anteeksi vain ylimieliselle kommentoijalle, etta Stockalla ei suinkaan myyda verhoilukankaita. Niita mistaan tavallisista kangaskaupoistakaan osteta. Kunnollinen kestava verhoilukangas myos maksaa 50-200/metri, joten varmasti ei tullut verhoilukangasta tuon sohvan paalle. Verhoilija on ammattilainen, ja ammattilaisen verhoilu kestaa vuosikymmenet. Verhoilija myos osaa vaihtaa vaahtomuovit, jouset yms,, jota ei ihan akkia kotiompelija osaa,


      • Anonyymi
        Verhoilijaaa kirjoitti:

        kannattaa todellakin maksaa mielummin tuo tonni kun verhoilla itse, veikkaan että tuo sinun verhoilusi ei pahemmin kestä jos olet kankaan mennyt ostamaan tuollaisesta paikasta. kankaaseen kun kannattaa sijoittaa... olet luultavasti ostanut sisustus kankaan, joka ei kuutusta kestä. olisit edes hommannut kankaan verhoilijalta! muuten omassa pikku nikkaroinnissa ei ole mitään vikaa. ja todellakaan tuosta 1000 eurosta ei paljoakaan jää käteen. jos olet uuden sohvan tuolla hinnalla ostanut, se menee vuodessa- kahdessa p*askaksi!

        Olen verhoiluttamassa kissakotiin sohvan ja nojatuolin irtopäälliset. Kotimaisen Laurizonin paras kangas tähän tarkoiltukseen maksaa 75 €. Tallinnassa huomattavasti kestävämpi laatukangas maksaa 18 €. Tarvitsen kangasta 20-30 m, joten hinnalla on merkitystä. Odottelen nyt kangasnäytteitä Tallinnasta.

        Aion pyytää verhoilutyöstä tarjouksia myös kahdesta tallinnalaisesta verkkosivujen perusteella hyvästä verhoululiikkeestä ja luulenpa, että työ on siellä halvempaa kin täällä. Irtopäälliset mahtuvat kahteen isoon matkalaukkuun, joten kuljetuskaan ei ole ongelma.


    • Palveluista_kannattaa_maksaa

      Maksoimme vanhan (tod.näk. 50-luvulta), mutta yksinkertaisen vuodesohvan ja kahden nojatuolin verhoilusta yhteensä n. 1200 euroa. Oli kallista, mutta oli kyllä sen väärti.

      Materiaaleiksi valitsimme keskihintaista paksua villakangasta (n. 8 m), useampaa vaahtomuovisorttia, vanua, nappeja yms. Vaahtomuovi oli kalliimpaa kuin odotimme, mutta kokonaishinta on juuri ja juuri kipurajan alla. Ei saa uutena yhtä styleä ja kuitenkin lämminhenkistä kalustoa.

      • japali........

        onki.


    • mats

      Uudehkoa kalustetta ei kyllä kannata verhoiluttaa, jos kysessä ei ole erityisen arvokas tuote. Usein nämä kalusteet on suunniteltu kestämään vain tietyn lyhyen ajan. Jos tämä kaluste ei ole lyhyen ajanjakson jälkeen jo rikki tai kulunut, se on ainakin pois "muodista". Tämä siksi, että huonekaluteollisuuden ei kannata valmistaa liian kestäviä kalusteita. Uuden saa usein samalla rahalla.

      Vanha kaluste, jolla on jo antiikkiarvoa, on toinen asia. Kaluste on saattanut kestää vuosikymmeniä ja kunnostuksen jälkeen se kestää taas saman verran lisää. Runko on aivan toista tekoa, kuin tämän päivän kalusteissa. Lisäksi antiikkikaluste on aina "muodissa".

      Joten, jos sohvallasi ei ole erityitä tunne- tai antiikkiarvoa, pidä sohva loppuun ja hanki uusi. Tai sitten hanki oikeasti vanha ja tee sille sitten kunnostus.

    • ei niin näpsätäti

      kysyin kolmen istuttavan sohvan (175cm leveä) verhoilun hintaa. sanottiin: noin 500 euroa riippuen sohvan mallista, sekä kankaat, jotka todella kalliita. sanoin harkitsevani asiaa. tuolla hinnalla saisi jo uuden sohvan..

      • Miekku

        Iskusta kangasta. Muistaakseni n. 10 m... Ihan huonekalukangasta. Maksoi n. 90 €
        Ja siskoni verhoilee sohvan 2 nojatuoliani (askon sohvat) muutamalla sadalla eurolla :)

        Sohvat on hyvässä kunnossa, ainoastaan päälliskangaat on karseassa kunnossa. Siksi verhoilutan ne siskollani (papereita vaille ammattilainen), koska en raaski heittää hyviä sohvia poiskaan.


      • JUJU
        Miekku kirjoitti:

        Iskusta kangasta. Muistaakseni n. 10 m... Ihan huonekalukangasta. Maksoi n. 90 €
        Ja siskoni verhoilee sohvan 2 nojatuoliani (askon sohvat) muutamalla sadalla eurolla :)

        Sohvat on hyvässä kunnossa, ainoastaan päälliskangaat on karseassa kunnossa. Siksi verhoilutan ne siskollani (papereita vaille ammattilainen), koska en raaski heittää hyviä sohvia poiskaan.

        Mielikuvituksella säästää palvon kuten hän http://www.nelonen.fi/inno/arvostele.asp?id=3801


      • globe
        JUJU kirjoitti:

        Mielikuvituksella säästää palvon kuten hän http://www.nelonen.fi/inno/arvostele.asp?id=3801

        Ei käytetä mitään palveluita, vaan tehdään kaikki itse. Ostetaan vain Intiassa tehtyjä tavaroita.

        Päästään halvalla, eikä tarvitse tehdä niin paljon töitä. Se onkin hyvä, kun omatkin hommat on siirtyneet sinne.


    • jusuboks

      ainakin verhoilukankaat saa ylivoimaisesti halvimmalla tattarisuolla helsinki kaasutintie 25 olevasta at kauppahuoneelta tuovat itse maahan ja myyvät edullisesti pakottain, jos vaan väri ym. käy kannattaa itse ostimme pakan n.54 metriä 160€ verhoilimme sohvakaluston teimme mökille ikkuna verhol ja vielä on jälellä kangasta

      • innoaa

        Verhoilija ottaa työstä n.1000 euroa ja kangasta menee n.15-18 metriä /50 euroa metri eli yhteensä noin 1750-2000. Toki Maskusta ja Suomi-soffasta saa sohvia 99 eurolla ( ainakin ilmoitusten mukaan).


    • Hejdit

      Hei!
      Jos paikkakunnallasi on ammattioppilaitos, jossa on esim. sisustus/verhoilukoulutusta, niin kannattaa kysäistä sieltä josko oppilastyönä tekisivät! Itse sisustajan koulutuksessa ollessani pääsin yhtä sohvaa verhoilemaan. Hehän eivät ota mitään palkkioo teosta, vain materiaalimaksut. (Tosin opiskelija olisi aina onnellinen, jos saa hyvin tehdystä työstä edes pienen palkkion...)

    • näin on totuus

      Ostimme keväällä kalliin soffakalusteen kotimaiselta valmistajalta.
      He kertoivat. että tämän muhkean soffan valmistukseen menee verholijalta kokonainen päivä,
      kun noita halpoja soffia sama verhoilija verhoilee jopa 6-7 päivässä.
      Kovaa hintaa perustelivat laadulla ja päivän verhoiluajalla.
      Onhan luonollista, että jos kalusto veroineen, tarvikkeineen ja myyntipalkkioineen maksaa 499 e (3 2),niin ei siinä verhoilijalla saa kulua montakaan tuntia.
      3- istuttavan soffan saa 299 eurolla joten laskekaa, paljon tässä on verhoilija aikaa käytetty.

    • VerhoiluliikeFeeniks

      Sohvien verhoilut ja irtopäälliset kohtuuhintaan Pirkanmaalla: www.verhoiluliikefeeniks.net

    • sannnna

      Kyllähän siinä puhutaan heti sadoista euroista kun lähdetään sohvaa verhoilemaan uudelleen. https://kodinplaza.fi/ mukaan kyseessä on työläs ja aikaa vievä projekti, mutta monesti myös sen arvoinen. Meillä yksi suurempi sohva maksoi 900 euroa, mutta muodot olivat aika yksinkertaiset. Josko siitä saisi jotain osviittaa.

    • VilleVerhoilija

      Uudelleen verhoilu 50 - 70 % uuden vastaavan hinnasta. Hyvästä työstä pitää ja kannattaa maksaa oikea hinta, josta työntekijä (verhoilija) voi ja pystyy maksamaan esim verot ja muut ”viralliset” kulut.

    • Anonyymi

      Itä-Euroopassa tehdyt (kaksi yhden hengen ja yksi kolmen hengen sohvat nahkasohvat. ovat puhvelinahkaa. Ne pitäisi nyt 33 vuoden jälkeen kunnostaa. Jyväskylässä. Puuosat ovat täysin kunnossa, mutta nahkaosat tulisi uusia, Taitaisi maksaa maltaita, koska nahka voi olla kallista. Joka tapauksessa kyselen neuvoja enemmän tietäviltä.

      • Anonyymi

        Oikea nahka siinä 100,- /neliö. Keinonahkaa saa halvemmalla.


    • Anonyymi

      Muistakaa kierrättää verhoilun yhteydessä poistettu vanha kangas poistotekstiili keräykseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe