päivärahat

kuljettaja yli 12 vuotta al...

taitaa olla aika yleinen käytäntö ,että palkasta vähennetään päivärahat sitten verot pois ja sitten lisätään ns päivarahat takaisin tiliin.Elikä pitää olla 2-3 tuntia töissä ,että tienaa omat pv rahansa.Sehän on aivan hanurista.Osa tai kokopäivärahat pitää maksaa erikseen tilin jatkeeksi, eikä kuski itse.

14

3527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole

      kuullutkaan moisesta. Itse saan kuuden tunnin toisella paikkakunnalla olon jälkeen osapäivärahan 14 € ja kymmenen tunnin jälkeen kokopvrahan ~30€ enkä valita. Ja yöksi kotiin.

      • puhetta

        käyppä katsomassa palstaa raskaskalusto liikenteessä kohdasta vantaan hiilenkuljetus siellä se on yleinen käytäntö


      • ikävää
        puhetta kirjoitti:

        käyppä katsomassa palstaa raskaskalusto liikenteessä kohdasta vantaan hiilenkuljetus siellä se on yleinen käytäntö

        mutta miksi kuljettajat suostuvat moiseen? Jos touhu ei vastalauseista huolimatta muutu niin aina voi äänestää jaloillaan, itse tein näin kun alkoi homma mennä perseelleen.


    • Toimintaa

      Kuulostaa ihme touhulta?

      • glä

        Päivät 12-18 tuntia. Palkka 10e eikä ylityökorvauksia. Päivärahoja en ole saanut koskaan.


      • glä kirjoitti:

        Päivät 12-18 tuntia. Palkka 10e eikä ylityökorvauksia. Päivärahoja en ole saanut koskaan.

        ... niin ei isännän kai käsittääkseni tarvitse maksaa, mut jos reissaat kotikonnuilta pois niin kyllä päikkärien pitäis ropista tilille.

        Tiedän kyllä mitä toi on, itte kyllästyin kinuamaan itselleni kuuluvia palkkoja sekä päivärahoja, sekä pekkasia. Vaihdoin työpaikan sellaiseen missä isäntä ymmärtää sellaisen pikku asian että mä olen sielä töissä rahan takia, enkä vain harraste pohjalta! Ja voin kyllä ihan vilpittömästi suositella muillekkin ketä oman työpaikkansa palkkaus ei miellytä. Töitä alalla kyllä riittää, ja onneksi vielä on myös sellaisia firmojakin kenelle ei kuskin kusettaminen ole se päällimmäinen asia mielessä!!!


      • olli
        glä kirjoitti:

        Päivät 12-18 tuntia. Palkka 10e eikä ylityökorvauksia. Päivärahoja en ole saanut koskaan.

        No jos sä olet toisella paika kunnalla sen ajan töissä tottakai sulle kuuluu päivärahat.Jos ei työnataja ei maksa ota yhteys akl jos oot jäsen,muuten vaihda työnantajaa.Jos se kusettaa sua noin huolella!


    • Rattimatti

      Alalla vilisee kaiken maailman harrasteyrittäjiä, joille linssiin kuseminen on se päätyö. Hanuristahan se on. Ittelle tulee päivärahat, niinkuin pitääkin, onneksi.

    • Repe

      Muistaakseni kuulin et Haanpäällä olis ollut tällaista touhua ainakin Ruotsin maalla ja tuli vähän onkelmia verottajan kanssa???
      Varmaksi en voi sanoa mut laivoilla kulki ainakin sitkeä huhu.

      • rahti pekka

        meillä kanssa vähennellään noi päivärahat brutosta...


    • otappa selvää

      Otappa selvää päivärahojen määräytymisperusteet , esim kokopäiväraha kuuluu silloin kun vietät vuorokausilepoa yli 12 tuntia vieraalla paikkakunnalla . Lukekaa akt:n papereista määräytymis perusteet ja kun tiedätte miten liitot ovat sopineet asiat on teillä sitten muutakin kuin "mu-tu" tietoa. Kun teillä tietoa niin pystytte myös vaatimaan teille kuuluvia asioita . 10 vuotta on palkka saatavat mahdollisuus periä MUISTAKAA SE....

      • manit pois

        voit hakea työsuhteen päättymisestä 10 vuoden sisällä palkkasaatavia ainoastaan takautuvasti kaksivuotta työsuhteen päättymisestä


      • sivuilta
        manit pois kirjoitti:

        voit hakea työsuhteen päättymisestä 10 vuoden sisällä palkkasaatavia ainoastaan takautuvasti kaksivuotta työsuhteen päättymisestä

        Peruspalkka vanhenee 5 vuodessa. Ylityökorvaukset vanhenevat ylityön tekemistä seuranneen ja vuosilomapalkka lomaa seuranneen toisen kalenterivuoden päättyessä.

        Työsuhteen päätyttyä saatava raukeaa, jos kannetta ei nosteta kahden vuoden kuluessa siitä, kun työsuhde on päättynyt.


    • Niin, onneksi voit lähteä menemään työpaikasta jos palkka ei miellytä! Tässä työtilanteessa löytyy ksukeja vaikkapa kympillä tunti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe