Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Saatanoiden ja noitien..

acim la i ne n

..sakkiako sitä ollaankin jos ACIMlaisittain uskotaan?

11

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lohdutukseksi voisi sanoa että onhan tuossa vieressä niin tieteis- kuin luonnonuskovaisetkin;)

      Tarkistin kirjaston luokituksen IOK:sta. Valitettavasti ylläpito on sikäli oikeassa että kirjastossa kirja on luokiteltu:
      Uskonto->Gnostilaisuus->IOK

      Gnostilaisuutta ei luokitella kristinuskon alle ja IOK puolestaan luokitellaan gnostilaisuuden alle.

      Toisaalta voimme viis veisata virallisista luokituksista ja pyytää ylläpitoa harkitsemaan siirtoa Kristinuskoa lähellä oleviin liikkeisiin. Ihmeiden oppikurssi kertoo uskovansa samaan Jeesukseen, mistä Raamattukin kertoo ja pitää Raamattua Jumalalta saatuna ilmoituksena, jossa erehtyväiset ihmiset ovat vain joissain kohtaa hieman erehtyneet.

      Ps. Satanistit ovat muuten täysin eri asia kuin saatananpalvojat. Satanistit eivät ole "pahoja", eivätkä palvo saatanaa tai edes usko saatanaan kuin eivät myöskään Jumalaan. Satanismi voidaankin määritellä elämäntavaksi / filosofiaksi.

    • Teuvo Suni

      Kun sinä, mikä sinänsä on terve merkki, lähes joka avauksessasi epäilet acimlaisuutta, niin miksi et usko, mitä minäkin olen siitä sinulle kirjoittanut. Muista, ettei Jumalan kutsut loputtomasti toistu:

      "Sen täden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: - Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne niin kuin silloin, kun nousitte kapinaan, kun koettelitte minua autiomaassa.

      Siellä isänne panivat minut koetteelle - ja saivat neljäkymmentä vuotta kokea, mitä heille tein. Minä vihastuin heidän sukupolveensa ja sanoin: "Aina he sydämessään kulkevat harhaan." He eivät tahtoneet seurata minun teitäni, ja niin minä vihassani vannoin: "Ikinä he eivät pääse minun lepopaikkaani."

      Varokaa siis, veljet, ettei kukaan teistä ole sydämessään paha ja epäuskoinen ja näin luovu elävästä Jumalasta.
      Rohkaiskaa toinen toistanne joka päivä, niin kauan kuin tuo sana "tänä päivänä", on voimassa, ettei kukaan teistä lankeaisi synnin viettelyksiin ja paatuisi."

      "Keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepopaikkaansa? Niille, jotka eivät totelleet. Huomaamme näin, että perillepääsyn esti epäusko."

      Jumalan edessä vain kaksi syntiä johtaa kadotukseen: tässä mainittu epäusko ja toinen on Pyhän Hengen pilkka. Kaikki muut synnit ovat anteeksiannettavissa.

      • admata.

        >>
        Jumalan edessä vain kaksi syntiä johtaa kadotukseen: tässä mainittu epäusko ja toinen on Pyhän Hengen pilkka. Kaikki muut synnit ovat anteeksiannettavissa
        >>

        Kyllä kristinuskossa yleisesti opetetaan Raamatun mukaan että epäuskonkin saa anteeksi;) Epäuskohan ei kadota ketään, vaan ihminen tuomitaan tekojensa mukaan ellei se ota Jeesuksen lunastamaa armoa uskolla vastaan.

        Muistahan lukea tämä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000057&posting=22000000011870961


      • Teuvo Suni
        admata. kirjoitti:

        >>
        Jumalan edessä vain kaksi syntiä johtaa kadotukseen: tässä mainittu epäusko ja toinen on Pyhän Hengen pilkka. Kaikki muut synnit ovat anteeksiannettavissa
        >>

        Kyllä kristinuskossa yleisesti opetetaan Raamatun mukaan että epäuskonkin saa anteeksi;) Epäuskohan ei kadota ketään, vaan ihminen tuomitaan tekojensa mukaan ellei se ota Jeesuksen lunastamaa armoa uskolla vastaan.

        Muistahan lukea tämä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000057&posting=22000000011870961

        Todella harvinaista on, että epäuskon lumoihin joutunut ihminen pystyy lähtemään pois läheistensä seurasta, ja hylkäämään vaikka tämänkin maan suurimman epäuskon, jonka valttekortteja ovat: koti, uskonto, isänmaa, Jumalan armo ja rakkaus, ja viimeisenä ihanana huippuna; hautausmaan siunattu multa.

        Tämäkin liittyy tähän Jumalan lähettämään lopun ajan rajuun eksytykseen. Silloin kun ihminen luopuu totuuden etsimisestä, vaikka on sen saanut kuulla tai itse sen Raamatusta lukenut, niin silloin Jumala vetää tällaisen ihmisen silmille ja korville sellaisen peitteen, ettei totuus enää pääse sen läpi. Sen läpäisee vain Saatanan ihanat valheet, ja näin tällainen ihminen vähitellen paatuu, kuten kirjoitettu on:

        "Mene ja sano tälle kansalle. Kuulemalla kuulkaa älkää käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi - ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi."

        Onhan näillekin ihmisille Jumala toki vielä antanut pelastumisen mahdollisuuden:

        "Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois."

        Ei se kuitenkaan vielä sillä ole selvä, että peite poistetaan, koska edessä on vielä ahdas portti ja ovi:

        "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
        Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

        "Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?"
        Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."

        Minulla olisi tuttavapiiristäkin lukemattomia tarinoita siitä, miksi he eivät siihen kykene. Silloin kun itse Totuuden Hengen sydämeeni sain, niin monta vuotta kävin eräänkin perheen kanssa keskusteluja juuri näistä samoista asioista. Yhden syysillan päätteeksi uskoin, että kyllä he varmasti kohta totuuden löytävät, niin lähellä he jo silloin olivat. Mutta näin ei käynyt, Saatanan henki heitti heille sellaisen valttikortin, että paatumuksen tie alkoi: "Jos sinä olisit oikeassa, niin silloin kaikki vanhat rovastitkin olisivat olleet väärässä, ja se on mahdotonta."


      • acim la i ne n
        Teuvo Suni kirjoitti:

        Todella harvinaista on, että epäuskon lumoihin joutunut ihminen pystyy lähtemään pois läheistensä seurasta, ja hylkäämään vaikka tämänkin maan suurimman epäuskon, jonka valttekortteja ovat: koti, uskonto, isänmaa, Jumalan armo ja rakkaus, ja viimeisenä ihanana huippuna; hautausmaan siunattu multa.

        Tämäkin liittyy tähän Jumalan lähettämään lopun ajan rajuun eksytykseen. Silloin kun ihminen luopuu totuuden etsimisestä, vaikka on sen saanut kuulla tai itse sen Raamatusta lukenut, niin silloin Jumala vetää tällaisen ihmisen silmille ja korville sellaisen peitteen, ettei totuus enää pääse sen läpi. Sen läpäisee vain Saatanan ihanat valheet, ja näin tällainen ihminen vähitellen paatuu, kuten kirjoitettu on:

        "Mene ja sano tälle kansalle. Kuulemalla kuulkaa älkää käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi - ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi."

        Onhan näillekin ihmisille Jumala toki vielä antanut pelastumisen mahdollisuuden:

        "Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois."

        Ei se kuitenkaan vielä sillä ole selvä, että peite poistetaan, koska edessä on vielä ahdas portti ja ovi:

        "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
        Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

        "Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?"
        Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."

        Minulla olisi tuttavapiiristäkin lukemattomia tarinoita siitä, miksi he eivät siihen kykene. Silloin kun itse Totuuden Hengen sydämeeni sain, niin monta vuotta kävin eräänkin perheen kanssa keskusteluja juuri näistä samoista asioista. Yhden syysillan päätteeksi uskoin, että kyllä he varmasti kohta totuuden löytävät, niin lähellä he jo silloin olivat. Mutta näin ei käynyt, Saatanan henki heitti heille sellaisen valttikortin, että paatumuksen tie alkoi: "Jos sinä olisit oikeassa, niin silloin kaikki vanhat rovastitkin olisivat olleet väärässä, ja se on mahdotonta."

        ..läheistensä seurasta? Oletko sinä lähtenyt pois läheistesi seurasta?

        "Todella harvinaista on, että epäuskon lumoihin joutunut ihminen pystyy lähtemään pois läheistensä seurasta, ja hylkäämään vaikka tämänkin maan suurimman epäuskon, jonka valttekortteja ovat: koti, uskonto, isänmaa, Jumalan armo ja rakkaus, ja viimeisenä ihanana huippuna; hautausmaan siunattu multa. "


      • Teuvo Suni
        acim la i ne n kirjoitti:

        ..läheistensä seurasta? Oletko sinä lähtenyt pois läheistesi seurasta?

        "Todella harvinaista on, että epäuskon lumoihin joutunut ihminen pystyy lähtemään pois läheistensä seurasta, ja hylkäämään vaikka tämänkin maan suurimman epäuskon, jonka valttekortteja ovat: koti, uskonto, isänmaa, Jumalan armo ja rakkaus, ja viimeisenä ihanana huippuna; hautausmaan siunattu multa. "

        Maaallisesti en ole joutunut vaimostani ja lapsistani luopumaan, mutta hengellisesti kyllä. Elleivät nämäkin Jeesuksen sanat olisi Totuuden Hengen saamisen jälkeen kohdallani toteutuneet, saisi Raamatuilla todella heittää vesilintuja:

        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa ,vaan miekan.
        Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. VIHOLLISET OVAT OMAN TALON VÄKEÄ.

        Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.
        Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä."

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistä ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Koska Raamattu on käynyt toteen minunkin elämässä, ei kodissani ole enää moneen vuoteen voinut avata suuta totuuden puolesta. Tämä on vain kestettävä, ja yritettävä tuoda totuutta esille siellä, missä se suinkin on mahdollista.
        Tiedäthän sinäkin jo sen, miten vaikeaa se on näilläkin keskustelupalstoilla.


      • a cim la i ne n
        Teuvo Suni kirjoitti:

        Maaallisesti en ole joutunut vaimostani ja lapsistani luopumaan, mutta hengellisesti kyllä. Elleivät nämäkin Jeesuksen sanat olisi Totuuden Hengen saamisen jälkeen kohdallani toteutuneet, saisi Raamatuilla todella heittää vesilintuja:

        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa ,vaan miekan.
        Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. VIHOLLISET OVAT OMAN TALON VÄKEÄ.

        Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.
        Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä."

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistä ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Koska Raamattu on käynyt toteen minunkin elämässä, ei kodissani ole enää moneen vuoteen voinut avata suuta totuuden puolesta. Tämä on vain kestettävä, ja yritettävä tuoda totuutta esille siellä, missä se suinkin on mahdollista.
        Tiedäthän sinäkin jo sen, miten vaikeaa se on näilläkin keskustelupalstoilla.

        Mikä sinun uskossasi oli ylivoimaista hyväksyä perheellesi? Tämä on henkilökohtainen sinua ja perhettäsi koskeva asia joka ei minulle kuulu mutta jos haluat kertoa vastauksen niin kerro.


      • Teuvo Suni
        a cim la i ne n kirjoitti:

        Mikä sinun uskossasi oli ylivoimaista hyväksyä perheellesi? Tämä on henkilökohtainen sinua ja perhettäsi koskeva asia joka ei minulle kuulu mutta jos haluat kertoa vastauksen niin kerro.

        Koska totuudessa ei ole mitään salattavaa, voin sen kertoa, mutta jätän sinullekin siitä vielä mietittävää.
        Jos toinen uskoo kirkkoihin, pappeihin ja hautausmaihin, ja toinen saakin Jumalan armosta kokea kutsun taivaasta, kohdata Kristuksen, joka puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi Totuuden Henkensä, niin miten voit kuvitella - Raamatun vastaisesti - että siitä hetkestä lähtien voitaisiin samaa uskon tietä kulkea?

        Joku tuli sanomaan Jeesukselle: "Äitisi ja veljesi ovat tuolla ulkona ja haluavat puhua kanssasi."
        Mutta Jeesus vastasi sanantuojalle: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"
        Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: "Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni.
        Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        "Jopa veljesi, oman sukusi jäsenet, pettävät sinua. Hekin vehkeilevät selkäsi takana, huutavat täyttä kurkkua sinua vastaan. Kun he puhuvat ystävällisesti, älä usko heitä."

        "Jeesus sanoi heille: "Missään ei profeetta ole niin väheksytty kuin kotikaupungissaan, sukulaistensa parissa ja omassa kodissaan."

        "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua.
        Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi reitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.
        En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta.
        He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

        Hartaasti toivon, että ainakin sinä, jonka kanssa olen saanut monta hedelmällistä keskustelua käydä, todella ymmärtäisit tämän. Ja jos tämän ymmärrät, silloin ymmärrät myöskin nämä Jeesuksen sanat:

        "Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee. Te houdutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi.
        Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan.

        Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota kukaan ei voi teiltä riistää. Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään."

        Ei ole mitään kysyttävää, koska Totuuden Henki on jo sitä ennen paljastanut koko totuuden.
        Tämän jätän sinun itsesi pääteltäväksi, kumpi minut erotti luterilaisesta kirkosta: kirkkoherra vai Kristuksen Henki?


      • Teuvo Suni
        a cim la i ne n kirjoitti:

        Mikä sinun uskossasi oli ylivoimaista hyväksyä perheellesi? Tämä on henkilökohtainen sinua ja perhettäsi koskeva asia joka ei minulle kuulu mutta jos haluat kertoa vastauksen niin kerro.

        en ole tarkoituksellisesti lähettänyt kahta samanlaista viestiä. Kun tuon ensimmäisen kirjoitin, en saanut sitä lähtemään, kun vistitettiin, että linjat ovat tukossa. Sitten olin kolme tuntia poissa, yritin uudelleen, ja lisäsin siihen vielä pari asiaa.
        Sitten vasta selvisikin, että ensimmäinen viesti olikin lähtenyt, vaikka en siitä mitään tietoa saanut. Antakaa anteeksi.


      • Teuvo Suni kirjoitti:

        en ole tarkoituksellisesti lähettänyt kahta samanlaista viestiä. Kun tuon ensimmäisen kirjoitin, en saanut sitä lähtemään, kun vistitettiin, että linjat ovat tukossa. Sitten olin kolme tuntia poissa, yritin uudelleen, ja lisäsin siihen vielä pari asiaa.
        Sitten vasta selvisikin, että ensimmäinen viesti olikin lähtenyt, vaikka en siitä mitään tietoa saanut. Antakaa anteeksi.

        >>
        en ole tarkoituksellisesti lähettänyt kahta samanlaista viestiä.
        >>

        Joskus linjat vaan jumittaa ja viestit jää ikäänkuin välille. Näin on sattunut itsellenikin. Siivosin pois tuon aiemman lähes saman viestisi, ettei kenenkään tarvitse ihmetellä turhaa toistoa.


      • Teuvo Suni
        admata kirjoitti:

        >>
        en ole tarkoituksellisesti lähettänyt kahta samanlaista viestiä.
        >>

        Joskus linjat vaan jumittaa ja viestit jää ikäänkuin välille. Näin on sattunut itsellenikin. Siivosin pois tuon aiemman lähes saman viestisi, ettei kenenkään tarvitse ihmetellä turhaa toistoa.

        Kiitos sinulle. Olen tainnut turhaan pelätä sinua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe