Nissanin Primera-mallisto on oivasti hinnoiteltu. Edullisella lähtöhinnalla saa taloudellisen 1.6 moottorin ja varusteet, joista saa pulittaa 5000€ enemmän kilpailijamerkeissä. Suomen nopeusrajoituksille riittää aivan mainiosti noin satakymmenheppainen moottori. Auton ajotietokone toimitetaan värinäytöllä, jollaista saa hakea kilpailijoista. Värinäyttö mahdollistaa peruutuskameran, gps:n sekä muiden varusteiden integroinnin autoon helposti. Nissan toi edistyksellisen auton markkinoille 2002 ja se on sitä edelleen. Vain pieniä parannuksia alustaan on tehty.
Muutaman tonnin lisähinnalla on toki mahdollista hankkia hieman tehokkaampi 1.8-litrainen. Viisi kiloeuroa pulittamalla saadaan jo kaksilitrainen moottori, jonka teho on vaatimaton verrattuna edellisen korimallin P11 GT-moottoriin.
Primera tuo nykyaikainen perheauto
39
5992
Vastaukset
- kilpailijoista
joissa on pieni kone ja joissa saa pulittaa 5000 Euroa enemmän samoista varusteista. Saa sitä toki integroitua sitä sun tätä kaikkiin autoihin mutta mitä se maksaa?
- Matti Mielonen
Esimerkkinä voisin mainita Passatin ja Avensiksen.
- uskallat
Matti Mielonen kirjoitti:
Esimerkkinä voisin mainita Passatin ja Avensiksen.
väittää Primeran olevan noiden kahden kilpailija, menehän koeajamaan autot ja ole sitten ihan hiljaa!
- Matti Mielonen
uskallat kirjoitti:
väittää Primeran olevan noiden kahden kilpailija, menehän koeajamaan autot ja ole sitten ihan hiljaa!
Avensiksen koeajoin toki. Sähköinen ohjaustehostin, epävakaa ajettavuus ja elefanttimainen olemus ei miellyttänyt. Passatti on taas aivan pöyristyttävän hintainen, ei tosiaan olisi tarvinnut miettiä olisinko ostanut kolmelitraisen Maximan vai 1.6:n karvalakki passatin. Ostin Primeran taloudellisella 1.6 moottorilla. Meillä on vielä tuhansia kilometrejä edessä Nissanilla, ties vaikka vaihdan kohta uuteen!
- osta
muut kuin papparaiset. 2.0 on paras, tietysti voisi olla tehokkaampikin, mutta kun ei ole.
- kitsaita
Eivätkä halua tehoja...lähtee primu hanskasta!
- dfhdfhd
Sinäkään et tee sillä 2 litraisella koneella mitään. Korkeintaan yrität saada itsellesi erektion lähtemällä muita nopeammin liikennevaloista. Säälittävää.
- pilattu
Micran moottorilla! Ja hölmöt vielä ostaa!
- suomalaisille
on aina tuotteessa kuin tuotteessa se, että sen saa halvalla, muusta ei ole väliä. Sääli, ettei Primeraa valmisteta 1,3-litraisella koneella, kauppa varmaan kävisi vieläkin paremmin.
- ostettu
suomalaisille kirjoitti:
on aina tuotteessa kuin tuotteessa se, että sen saa halvalla, muusta ei ole väliä. Sääli, ettei Primeraa valmisteta 1,3-litraisella koneella, kauppa varmaan kävisi vieläkin paremmin.
se halvin mahdollinen, niin suu vaahdossa vakuutellaankin kaikille että juuri tämä malli onkin kaikkein paras.
- Bensarosvo
Minusta pitäisi suosia pienempiruokaisia moottoreita. FSI tekniikka kun ei ole kaikilla. Primera 2,0l moottorilla on oikea bensarosvo. Koska bensanhinta on jo liian korkea niin ehdotan bensarosvovero moottorille jotka vievät yli 8.0l/100km
- näin on
ostettu kirjoitti:
se halvin mahdollinen, niin suu vaahdossa vakuutellaankin kaikille että juuri tämä malli onkin kaikkein paras.
Parashan se on, siis minulle itselleni!
En kait minä niin tyhmä ole, että ostaisin autoa jonkun netissä vaahtoavan hörhön mielipiteiden mukaan. Jokainen järkevä ihminen hankkii niin auton kuin muutkin systeemit omien tarpeiden mukaan.
Ai niin, mut se minun auto onkin 1200L ja vielä oranssi väriltään. - pappa
Ei Micraan saa 1.8:ia, 2L, 1.9 eikä 2.2... Eli miten se Primera on pilattu? Osta ihan se moottori mikä sinulle sopii.
- siis mikä
Bensarosvo kirjoitti:
Minusta pitäisi suosia pienempiruokaisia moottoreita. FSI tekniikka kun ei ole kaikilla. Primera 2,0l moottorilla on oikea bensarosvo. Koska bensanhinta on jo liian korkea niin ehdotan bensarosvovero moottorille jotka vievät yli 8.0l/100km
Primerassa on jopa parempaa tekniikkaa kuin mitä tuo FSI on. Primerassa on kaikki nyky ajan systeemit mitä auton moottoreissa käytetään. Ensimmäisenä sarjavalmisteisena autona maailmassa ABS ja ESP:t ja jne.....
- FSI
siis mikä kirjoitti:
Primerassa on jopa parempaa tekniikkaa kuin mitä tuo FSI on. Primerassa on kaikki nyky ajan systeemit mitä auton moottoreissa käytetään. Ensimmäisenä sarjavalmisteisena autona maailmassa ABS ja ESP:t ja jne.....
kuluttaa vähemmän kuin 2,0l primera
- 2.0l
FSI kirjoitti:
kuluttaa vähemmän kuin 2,0l primera
- puhut pötyä
siis mikä kirjoitti:
Primerassa on jopa parempaa tekniikkaa kuin mitä tuo FSI on. Primerassa on kaikki nyky ajan systeemit mitä auton moottoreissa käytetään. Ensimmäisenä sarjavalmisteisena autona maailmassa ABS ja ESP:t ja jne.....
ja sitä paitsi ABS ja ESP eivät hirveästi liity moottoritekniikkaan!!
- tajua
pappa kirjoitti:
Ei Micraan saa 1.8:ia, 2L, 1.9 eikä 2.2... Eli miten se Primera on pilattu? Osta ihan se moottori mikä sinulle sopii.
että nimenomaan tuo 1.6 pilaa primeran maineen, muut ihan ok.
- pappa
tajua kirjoitti:
että nimenomaan tuo 1.6 pilaa primeran maineen, muut ihan ok.
Kyllä ne myy mielellään sulle Primeran ihan millä moottorilla vaan. Ei ole pakko ottaa ykskutosta.
- sdgsdg
tajua kirjoitti:
että nimenomaan tuo 1.6 pilaa primeran maineen, muut ihan ok.
Mitä helvettiä? Minä en ole koskaan kuullut, että Primeralla olisi huono maine sen vuoksi, että sitä saa MYÖS 1,6 litraisena.
Taidat olla imbesilli! - onnellinen perhe
suomalaisille kirjoitti:
on aina tuotteessa kuin tuotteessa se, että sen saa halvalla, muusta ei ole väliä. Sääli, ettei Primeraa valmisteta 1,3-litraisella koneella, kauppa varmaan kävisi vieläkin paremmin.
meille ainakin riittää kolmessa farkku primerassa olevat 1,6 ja muissakin autoissamme on 1,6 eikä koskaa ole ollut suurempaa, kun on perheessä autoja olut yli 60 vuotta.
toki jos olis rahaa, ostaisin isommilla ja hienpommila moottoreilla, mutta se vaatisi myös ajoharjoittelua yms, isomnpi moottori on myös turvattovampi, niitä menee suhteellisesti ottaen enemmän ojaan kuin 1,6 ja pienempiä.
toki suoralla tiellä ohitettaessa olisi tehokkaampi turvallisempi, ei oikeastaan koskaan missään muualla.
- Milla Makia
Matti kirjoittaa asiaa! On se kumma että tänne tulee kateelliset naapurit pilkkaamaan kunnon autoja.
- Erkka
Itselläni on ollut nyt uuden mallin Primera 1,8 ESP vuoden verran ja minkäänlaista huomautettavaa ei minulla ole.
Liikun paljon työni puolesta ja sillä on nyt ajettu 47000km, huollettu merkkiliikkeessä ohjeiden mukaan ja kaikki on pelannut moitteetta, yhtään vikaa ei vuoden aikana ole ilmaantunut. Kuinka moni muu automerkki pääsee samaan ? No, muut japanilaiset ehkä, mutta ei taatusti saksalaiset, italialaiset, saatikka sitten ranskalaiset automerkit. Niissähän luotettavuus on lähinnä hyvä vitsi( kokemusta on liian monesta sitikasta )
Primera on hyvä auto ajaa, siinä on mukavat tilat ja taloudellinen peli kaikinpuolin.
Minulle auto on työkalu ja myös perheen kuljetusväline, riittää kun se palvelee moitteetta noita tarpeita. Ja Primera tekee sen. Ja hyvin !- kun ajaa
niin ei tarvitse käydä enää erikseen automuseoissa. Olo on kuin vanhassa T-Fordissa, ratti pitkän putken päässä ja mittarit jossain keskellä kojelautaa.
- kääpiö
kun ajaa kirjoitti:
niin ei tarvitse käydä enää erikseen automuseoissa. Olo on kuin vanhassa T-Fordissa, ratti pitkän putken päässä ja mittarit jossain keskellä kojelautaa.
!!!!!
- POOLI
kun ajaa kirjoitti:
niin ei tarvitse käydä enää erikseen automuseoissa. Olo on kuin vanhassa T-Fordissa, ratti pitkän putken päässä ja mittarit jossain keskellä kojelautaa.
Tuskin olet käynyt noissa kummassakaan automallissa ja silti henkselit paukkuu !
Mene nukkumaan jo lapsi. - 2.0 slx
kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....
- vaihtelee
2.0 slx kirjoitti:
kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....
Eräs tuttu kypsähti aikoinaan Primeraan, kun osti maanantaikappaleen. Mikään ei oikein toiminut ja huolto teki lisää vikoja.
Hän vaihtoin Peugeot 406 autoon. Siitä se vasta riesa tulikin. Tuolla mentiin reilu vuosi ja maahantuojan tullessa vastaan, vaihtui 406 vastaavalla koneella ja laatikolla olevaan 307:aan.
Muuten hyvin, mutta tuo auto ei sitten ehjää päivää nähnytkään. Kahden viikon pajalla olon jälkeen toimi kerrankin jopa 10 kilometriä. Vähäisten ajojen ja sairauksien takia auto oli omistajallaan yli kaksi vuotta. Vaihtui uuteen Almeraan alle kympin ajettuna.
Almera onkin jo olut toista maata, ei mitään vikaa. Ainoastaan mukavuudessa häviää ranskattarille.
Eli siitä luotettavuudesta: enpä menisi vannomaan mitään merkkiä niin paljon toista luotettavammaksi. Yksilöitä on kaikissa merkeissä, niin puoleen kuin toiseenkin. - primera
2.0 slx kirjoitti:
kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....
Millähän kilometreillä vetarit katkeaa? Tainnut unohtua kumien vaihto. Ei siinä mitään, silti esim. paska vetari kyllä särkee sen laakerinkin. Kulutusosiahan nuo on.
Varaosahausta löytyy pilvin pimein käytettyjä... Pösöstä en viitsi sanoa mitään ;) - 2.0 SLX
primera kirjoitti:
Millähän kilometreillä vetarit katkeaa? Tainnut unohtua kumien vaihto. Ei siinä mitään, silti esim. paska vetari kyllä särkee sen laakerinkin. Kulutusosiahan nuo on.
Varaosahausta löytyy pilvin pimein käytettyjä... Pösöstä en viitsi sanoa mitään ;)oli takana, ja ei siinä suojakumit vaikuta = mitkä myöskin on todettu heikoiksi, ainakin alkuperäiset, sehän katkesi sieltä vaihdelaatikon päästä, sen "mollukan" juuresta = tuttu paikka on monellekin primen omistajalle...
- Närvä
2.0 SLX kirjoitti:
oli takana, ja ei siinä suojakumit vaikuta = mitkä myöskin on todettu heikoiksi, ainakin alkuperäiset, sehän katkesi sieltä vaihdelaatikon päästä, sen "mollukan" juuresta = tuttu paikka on monellekin primen omistajalle...
Tosiaan oli riesana yhden vuosi mallin Primerassa, että vetoakseli paukahti poikki. Muista riesoista en sitten ole kuullutkaa, niin nuo suojakumit vaivas muuten saman vuosimallin autoissa kuin vetonivel viat, ettei vaan olis ollut vuosimalli 1996.
Peugeotista muistuu mieleen ensimmäisenä kansi viat. Joku sanoikin että pösöön pitää laittaa kanteen saranat jotta kansi pahvin vaihto olisi helpompaa, kun kumminkin tiiviste menee niin tiuhaan.
Pösöhän on sellainen monien arvoitusten auto. - osaa
kääpiö kirjoitti:
!!!!!
!!!
- 2.0 slx
Närvä kirjoitti:
Tosiaan oli riesana yhden vuosi mallin Primerassa, että vetoakseli paukahti poikki. Muista riesoista en sitten ole kuullutkaa, niin nuo suojakumit vaivas muuten saman vuosimallin autoissa kuin vetonivel viat, ettei vaan olis ollut vuosimalli 1996.
Peugeotista muistuu mieleen ensimmäisenä kansi viat. Joku sanoikin että pösöön pitää laittaa kanteen saranat jotta kansi pahvin vaihto olisi helpompaa, kun kumminkin tiiviste menee niin tiuhaan.
Pösöhän on sellainen monien arvoitusten auto.korimalli on kuulemas p11, kyllä pösö on hyvä biili = ostin pari vuotta sitten e-carinan mammalle kauppapeliksi, mutta itse on joutunut sillä ajeleen = aika huono ajettava....
- Ei ongelmia
2.0 slx kirjoitti:
kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....
Vetoakselien poikkimenoja esiintynee joillakin P11 korin versioilla.
Itse olen kuullut lähinnä 2,0 GT primeroista, joista napsahtanut poikki ~200tkm lähettyvillä.
Olisiko vetoakselin mitoitus ollut aivan rajoilla tai alakanttiin tehokkaimmissa 2,0 malleissa. Eivät sitten kestä aivan auton ikää. - DATS
joo työkseen mäkin ajaisin DATSUN primeraa. EN vapaa-ajalla
- samsunggiou
Hahaa, ei tuo ole mitään, minulla on ollut Primera 12 vuotta (p11 suorasytytys 1.6) eikä mitään vikaa, aina katsastuksesta läpi, A-katsastuksessakin kehutaan auton alustan hyvää kuntoa. Vetarit alkuperäiset ja multilinkit eikä kitise.
- gline
Ainoa hyvä ja vahva nissan oli p 10 .ja toine hyvä on p11 primu, vanhoja jo nuo ovat mutta toimii .montahan muuta merkkiä pysyy perässä näillä vuosimalleilla. Ei ole öljyn kulutusta.
- rusi-na
"Ainoa hyvä ja vahva nissan oli p 10 .ja toine hyvä on p11 primu"
ehkä tekniikka, mutta katsoppas turvallisuus,
menee tosiaan ryppyyn kuin rusina,
jo -80 luvulla teki monet, lähes kaikki merkit vahvempia autoja. - Tilastoista
rusi-na kirjoitti:
"Ainoa hyvä ja vahva nissan oli p 10 .ja toine hyvä on p11 primu"
ehkä tekniikka, mutta katsoppas turvallisuus,
menee tosiaan ryppyyn kuin rusina,
jo -80 luvulla teki monet, lähes kaikki merkit vahvempia autoja.Ruotsalainen onnettomuustilasto muutaman vuoden takaa kertoo kyllä toisenlaista kieltä. P10 primerassa on loukkaantumisriski keskivertoa huomattavasti pienempi. Samaa tasoa isojen Volvojen kanssa. Tilasto tehty todellisten onnettomuuksien pohjalta.
80 lukuiset autot eivät sinä tilastossa pärjänneet ja eivät monet 90 luvun alun autotkaan. Sunnyt, Corollat ym. ei kolariin kannata joutua, loukkaantumisriski on paljon keskivertoa suurempi.
90 luvulla alkoi turvallisuudella kilpailu, joka tilastossa mielestäni jo näkyi Nissanin kohdalla primeran ja almeran hyvillä tuloksilla. Toyotalla E Carina pärjäsi huonosti tilastoissa, riski loukkaantua oli keskivertoa suurempi. Avensiksessa tilanne oli huomattavasti Carinaa parempi.
Vaikka P10 ja P11 ovat jo vanhoja autoja, ovat ne suhteellisen turvallisia vaihtoehtoja 90 luvun autoa ostettaessa verrattuna moniin muihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984