Primera tuo nykyaikainen perheauto

Matti Mielonen

Nissanin Primera-mallisto on oivasti hinnoiteltu. Edullisella lähtöhinnalla saa taloudellisen 1.6 moottorin ja varusteet, joista saa pulittaa 5000€ enemmän kilpailijamerkeissä. Suomen nopeusrajoituksille riittää aivan mainiosti noin satakymmenheppainen moottori. Auton ajotietokone toimitetaan värinäytöllä, jollaista saa hakea kilpailijoista. Värinäyttö mahdollistaa peruutuskameran, gps:n sekä muiden varusteiden integroinnin autoon helposti. Nissan toi edistyksellisen auton markkinoille 2002 ja se on sitä edelleen. Vain pieniä parannuksia alustaan on tehty.

Muutaman tonnin lisähinnalla on toki mahdollista hankkia hieman tehokkaampi 1.8-litrainen. Viisi kiloeuroa pulittamalla saadaan jo kaksilitrainen moottori, jonka teho on vaatimaton verrattuna edellisen korimallin P11 GT-moottoriin.

39

5967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpailijoista

      joissa on pieni kone ja joissa saa pulittaa 5000 Euroa enemmän samoista varusteista. Saa sitä toki integroitua sitä sun tätä kaikkiin autoihin mutta mitä se maksaa?

      • Matti Mielonen

        Esimerkkinä voisin mainita Passatin ja Avensiksen.


      • uskallat
        Matti Mielonen kirjoitti:

        Esimerkkinä voisin mainita Passatin ja Avensiksen.

        väittää Primeran olevan noiden kahden kilpailija, menehän koeajamaan autot ja ole sitten ihan hiljaa!


      • Matti Mielonen
        uskallat kirjoitti:

        väittää Primeran olevan noiden kahden kilpailija, menehän koeajamaan autot ja ole sitten ihan hiljaa!

        Avensiksen koeajoin toki. Sähköinen ohjaustehostin, epävakaa ajettavuus ja elefanttimainen olemus ei miellyttänyt. Passatti on taas aivan pöyristyttävän hintainen, ei tosiaan olisi tarvinnut miettiä olisinko ostanut kolmelitraisen Maximan vai 1.6:n karvalakki passatin. Ostin Primeran taloudellisella 1.6 moottorilla. Meillä on vielä tuhansia kilometrejä edessä Nissanilla, ties vaikka vaihdan kohta uuteen!


    • osta

      muut kuin papparaiset. 2.0 on paras, tietysti voisi olla tehokkaampikin, mutta kun ei ole.

      • kitsaita

        Eivätkä halua tehoja...lähtee primu hanskasta!


      • dfhdfhd

        Sinäkään et tee sillä 2 litraisella koneella mitään. Korkeintaan yrität saada itsellesi erektion lähtemällä muita nopeammin liikennevaloista. Säälittävää.


    • pilattu

      Micran moottorilla! Ja hölmöt vielä ostaa!

      • suomalaisille

        on aina tuotteessa kuin tuotteessa se, että sen saa halvalla, muusta ei ole väliä. Sääli, ettei Primeraa valmisteta 1,3-litraisella koneella, kauppa varmaan kävisi vieläkin paremmin.


      • ostettu
        suomalaisille kirjoitti:

        on aina tuotteessa kuin tuotteessa se, että sen saa halvalla, muusta ei ole väliä. Sääli, ettei Primeraa valmisteta 1,3-litraisella koneella, kauppa varmaan kävisi vieläkin paremmin.

        se halvin mahdollinen, niin suu vaahdossa vakuutellaankin kaikille että juuri tämä malli onkin kaikkein paras.


      • Bensarosvo

        Minusta pitäisi suosia pienempiruokaisia moottoreita. FSI tekniikka kun ei ole kaikilla. Primera 2,0l moottorilla on oikea bensarosvo. Koska bensanhinta on jo liian korkea niin ehdotan bensarosvovero moottorille jotka vievät yli 8.0l/100km


      • näin on
        ostettu kirjoitti:

        se halvin mahdollinen, niin suu vaahdossa vakuutellaankin kaikille että juuri tämä malli onkin kaikkein paras.

        Parashan se on, siis minulle itselleni!
        En kait minä niin tyhmä ole, että ostaisin autoa jonkun netissä vaahtoavan hörhön mielipiteiden mukaan. Jokainen järkevä ihminen hankkii niin auton kuin muutkin systeemit omien tarpeiden mukaan.

        Ai niin, mut se minun auto onkin 1200L ja vielä oranssi väriltään.


      • pappa

        Ei Micraan saa 1.8:ia, 2L, 1.9 eikä 2.2... Eli miten se Primera on pilattu? Osta ihan se moottori mikä sinulle sopii.


      • siis mikä
        Bensarosvo kirjoitti:

        Minusta pitäisi suosia pienempiruokaisia moottoreita. FSI tekniikka kun ei ole kaikilla. Primera 2,0l moottorilla on oikea bensarosvo. Koska bensanhinta on jo liian korkea niin ehdotan bensarosvovero moottorille jotka vievät yli 8.0l/100km

        Primerassa on jopa parempaa tekniikkaa kuin mitä tuo FSI on. Primerassa on kaikki nyky ajan systeemit mitä auton moottoreissa käytetään. Ensimmäisenä sarjavalmisteisena autona maailmassa ABS ja ESP:t ja jne.....


      • FSI
        siis mikä kirjoitti:

        Primerassa on jopa parempaa tekniikkaa kuin mitä tuo FSI on. Primerassa on kaikki nyky ajan systeemit mitä auton moottoreissa käytetään. Ensimmäisenä sarjavalmisteisena autona maailmassa ABS ja ESP:t ja jne.....

        kuluttaa vähemmän kuin 2,0l primera


      • 2.0l

      • puhut pötyä
        siis mikä kirjoitti:

        Primerassa on jopa parempaa tekniikkaa kuin mitä tuo FSI on. Primerassa on kaikki nyky ajan systeemit mitä auton moottoreissa käytetään. Ensimmäisenä sarjavalmisteisena autona maailmassa ABS ja ESP:t ja jne.....

        ja sitä paitsi ABS ja ESP eivät hirveästi liity moottoritekniikkaan!!


      • tajua
        pappa kirjoitti:

        Ei Micraan saa 1.8:ia, 2L, 1.9 eikä 2.2... Eli miten se Primera on pilattu? Osta ihan se moottori mikä sinulle sopii.

        että nimenomaan tuo 1.6 pilaa primeran maineen, muut ihan ok.


      • pappa
        tajua kirjoitti:

        että nimenomaan tuo 1.6 pilaa primeran maineen, muut ihan ok.

        Kyllä ne myy mielellään sulle Primeran ihan millä moottorilla vaan. Ei ole pakko ottaa ykskutosta.


      • sdgsdg
        tajua kirjoitti:

        että nimenomaan tuo 1.6 pilaa primeran maineen, muut ihan ok.

        Mitä helvettiä? Minä en ole koskaan kuullut, että Primeralla olisi huono maine sen vuoksi, että sitä saa MYÖS 1,6 litraisena.

        Taidat olla imbesilli!


      • onnellinen perhe
        suomalaisille kirjoitti:

        on aina tuotteessa kuin tuotteessa se, että sen saa halvalla, muusta ei ole väliä. Sääli, ettei Primeraa valmisteta 1,3-litraisella koneella, kauppa varmaan kävisi vieläkin paremmin.

        meille ainakin riittää kolmessa farkku primerassa olevat 1,6 ja muissakin autoissamme on 1,6 eikä koskaa ole ollut suurempaa, kun on perheessä autoja olut yli 60 vuotta.

        toki jos olis rahaa, ostaisin isommilla ja hienpommila moottoreilla, mutta se vaatisi myös ajoharjoittelua yms, isomnpi moottori on myös turvattovampi, niitä menee suhteellisesti ottaen enemmän ojaan kuin 1,6 ja pienempiä.

        toki suoralla tiellä ohitettaessa olisi tehokkaampi turvallisempi, ei oikeastaan koskaan missään muualla.


    • Milla Makia

      Matti kirjoittaa asiaa! On se kumma että tänne tulee kateelliset naapurit pilkkaamaan kunnon autoja.

    • Erkka

      Itselläni on ollut nyt uuden mallin Primera 1,8 ESP vuoden verran ja minkäänlaista huomautettavaa ei minulla ole.

      Liikun paljon työni puolesta ja sillä on nyt ajettu 47000km, huollettu merkkiliikkeessä ohjeiden mukaan ja kaikki on pelannut moitteetta, yhtään vikaa ei vuoden aikana ole ilmaantunut. Kuinka moni muu automerkki pääsee samaan ? No, muut japanilaiset ehkä, mutta ei taatusti saksalaiset, italialaiset, saatikka sitten ranskalaiset automerkit. Niissähän luotettavuus on lähinnä hyvä vitsi( kokemusta on liian monesta sitikasta )

      Primera on hyvä auto ajaa, siinä on mukavat tilat ja taloudellinen peli kaikinpuolin.

      Minulle auto on työkalu ja myös perheen kuljetusväline, riittää kun se palvelee moitteetta noita tarpeita. Ja Primera tekee sen. Ja hyvin !

      • kun ajaa

        niin ei tarvitse käydä enää erikseen automuseoissa. Olo on kuin vanhassa T-Fordissa, ratti pitkän putken päässä ja mittarit jossain keskellä kojelautaa.


      • kääpiö
        kun ajaa kirjoitti:

        niin ei tarvitse käydä enää erikseen automuseoissa. Olo on kuin vanhassa T-Fordissa, ratti pitkän putken päässä ja mittarit jossain keskellä kojelautaa.

        !!!!!


      • POOLI
        kun ajaa kirjoitti:

        niin ei tarvitse käydä enää erikseen automuseoissa. Olo on kuin vanhassa T-Fordissa, ratti pitkän putken päässä ja mittarit jossain keskellä kojelautaa.

        Tuskin olet käynyt noissa kummassakaan automallissa ja silti henkselit paukkuu !

        Mene nukkumaan jo lapsi.


      • 2.0 slx

        kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....


      • vaihtelee
        2.0 slx kirjoitti:

        kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....

        Eräs tuttu kypsähti aikoinaan Primeraan, kun osti maanantaikappaleen. Mikään ei oikein toiminut ja huolto teki lisää vikoja.

        Hän vaihtoin Peugeot 406 autoon. Siitä se vasta riesa tulikin. Tuolla mentiin reilu vuosi ja maahantuojan tullessa vastaan, vaihtui 406 vastaavalla koneella ja laatikolla olevaan 307:aan.
        Muuten hyvin, mutta tuo auto ei sitten ehjää päivää nähnytkään. Kahden viikon pajalla olon jälkeen toimi kerrankin jopa 10 kilometriä. Vähäisten ajojen ja sairauksien takia auto oli omistajallaan yli kaksi vuotta. Vaihtui uuteen Almeraan alle kympin ajettuna.

        Almera onkin jo olut toista maata, ei mitään vikaa. Ainoastaan mukavuudessa häviää ranskattarille.

        Eli siitä luotettavuudesta: enpä menisi vannomaan mitään merkkiä niin paljon toista luotettavammaksi. Yksilöitä on kaikissa merkeissä, niin puoleen kuin toiseenkin.


      • primera
        2.0 slx kirjoitti:

        kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....

        Millähän kilometreillä vetarit katkeaa? Tainnut unohtua kumien vaihto. Ei siinä mitään, silti esim. paska vetari kyllä särkee sen laakerinkin. Kulutusosiahan nuo on.

        Varaosahausta löytyy pilvin pimein käytettyjä... Pösöstä en viitsi sanoa mitään ;)


      • 2.0 SLX
        primera kirjoitti:

        Millähän kilometreillä vetarit katkeaa? Tainnut unohtua kumien vaihto. Ei siinä mitään, silti esim. paska vetari kyllä särkee sen laakerinkin. Kulutusosiahan nuo on.

        Varaosahausta löytyy pilvin pimein käytettyjä... Pösöstä en viitsi sanoa mitään ;)

        oli takana, ja ei siinä suojakumit vaikuta = mitkä myöskin on todettu heikoiksi, ainakin alkuperäiset, sehän katkesi sieltä vaihdelaatikon päästä, sen "mollukan" juuresta = tuttu paikka on monellekin primen omistajalle...


      • Närvä
        2.0 SLX kirjoitti:

        oli takana, ja ei siinä suojakumit vaikuta = mitkä myöskin on todettu heikoiksi, ainakin alkuperäiset, sehän katkesi sieltä vaihdelaatikon päästä, sen "mollukan" juuresta = tuttu paikka on monellekin primen omistajalle...

        Tosiaan oli riesana yhden vuosi mallin Primerassa, että vetoakseli paukahti poikki. Muista riesoista en sitten ole kuullutkaa, niin nuo suojakumit vaivas muuten saman vuosimallin autoissa kuin vetonivel viat, ettei vaan olis ollut vuosimalli 1996.

        Peugeotista muistuu mieleen ensimmäisenä kansi viat. Joku sanoikin että pösöön pitää laittaa kanteen saranat jotta kansi pahvin vaihto olisi helpompaa, kun kumminkin tiiviste menee niin tiuhaan.
        Pösöhän on sellainen monien arvoitusten auto.


      • osaa
        kääpiö kirjoitti:

        !!!!!

        !!!


      • 2.0 slx
        Närvä kirjoitti:

        Tosiaan oli riesana yhden vuosi mallin Primerassa, että vetoakseli paukahti poikki. Muista riesoista en sitten ole kuullutkaa, niin nuo suojakumit vaivas muuten saman vuosimallin autoissa kuin vetonivel viat, ettei vaan olis ollut vuosimalli 1996.

        Peugeotista muistuu mieleen ensimmäisenä kansi viat. Joku sanoikin että pösöön pitää laittaa kanteen saranat jotta kansi pahvin vaihto olisi helpompaa, kun kumminkin tiiviste menee niin tiuhaan.
        Pösöhän on sellainen monien arvoitusten auto.

        korimalli on kuulemas p11, kyllä pösö on hyvä biili = ostin pari vuotta sitten e-carinan mammalle kauppapeliksi, mutta itse on joutunut sillä ajeleen = aika huono ajettava....


      • Ei ongelmia
        2.0 slx kirjoitti:

        kehuisi luotettavuutta:isäukolla nim merkin mukainen peli ja itsellä 406 pösö, paremmin tuo pösö on toiminut, ukko jäänyt pari kertaa välillekin = vetoakseli poikki??? ( taitaa olla aika yleistä, siitä päätellen että käytettyä ehjää ei löytynyt mistään..., toisella kerralla joku antura tilttas, ja ruostuu vaikka kuinka käyttää estokäsittelyissä, multilinkit, pyörälaakereita mennyt, pösössäkin omat vikansa ollut mutta ei lähellekään noin vakavia....

        Vetoakselien poikkimenoja esiintynee joillakin P11 korin versioilla.

        Itse olen kuullut lähinnä 2,0 GT primeroista, joista napsahtanut poikki ~200tkm lähettyvillä.

        Olisiko vetoakselin mitoitus ollut aivan rajoilla tai alakanttiin tehokkaimmissa 2,0 malleissa. Eivät sitten kestä aivan auton ikää.


      • DATS

        joo työkseen mäkin ajaisin DATSUN primeraa. EN vapaa-ajalla


      • samsunggiou

        Hahaa, ei tuo ole mitään, minulla on ollut Primera 12 vuotta (p11 suorasytytys 1.6) eikä mitään vikaa, aina katsastuksesta läpi, A-katsastuksessakin kehutaan auton alustan hyvää kuntoa. Vetarit alkuperäiset ja multilinkit eikä kitise.


    • gline

      Ainoa hyvä ja vahva nissan oli p 10 .ja toine hyvä on p11 primu, vanhoja jo nuo ovat mutta toimii .montahan muuta merkkiä pysyy perässä näillä vuosimalleilla. Ei ole öljyn kulutusta.

      • rusi-na

        "Ainoa hyvä ja vahva nissan oli p 10 .ja toine hyvä on p11 primu"

        ehkä tekniikka, mutta katsoppas turvallisuus,
        menee tosiaan ryppyyn kuin rusina,
        jo -80 luvulla teki monet, lähes kaikki merkit vahvempia autoja.


      • Tilastoista
        rusi-na kirjoitti:

        "Ainoa hyvä ja vahva nissan oli p 10 .ja toine hyvä on p11 primu"

        ehkä tekniikka, mutta katsoppas turvallisuus,
        menee tosiaan ryppyyn kuin rusina,
        jo -80 luvulla teki monet, lähes kaikki merkit vahvempia autoja.

        Ruotsalainen onnettomuustilasto muutaman vuoden takaa kertoo kyllä toisenlaista kieltä. P10 primerassa on loukkaantumisriski keskivertoa huomattavasti pienempi. Samaa tasoa isojen Volvojen kanssa. Tilasto tehty todellisten onnettomuuksien pohjalta.

        80 lukuiset autot eivät sinä tilastossa pärjänneet ja eivät monet 90 luvun alun autotkaan. Sunnyt, Corollat ym. ei kolariin kannata joutua, loukkaantumisriski on paljon keskivertoa suurempi.

        90 luvulla alkoi turvallisuudella kilpailu, joka tilastossa mielestäni jo näkyi Nissanin kohdalla primeran ja almeran hyvillä tuloksilla. Toyotalla E Carina pärjäsi huonosti tilastoissa, riski loukkaantua oli keskivertoa suurempi. Avensiksessa tilanne oli huomattavasti Carinaa parempi.

        Vaikka P10 ja P11 ovat jo vanhoja autoja, ovat ne suhteellisen turvallisia vaihtoehtoja 90 luvun autoa ostettaessa verrattuna moniin muihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe