ihminen ja koira

Gynogologi

Dobberit hyökkäilevät jatkuvasti muiden koirien kimpppuun, mutta silti kuulee jatkuvasti syytettävän (!)ihmistä - eikä koiraa! Harvoin hihnan toisesta päästä vikaa löytyy. mielenvikaisia koiria on aika paljon - sitäpaitsi monet dobberit on arvaamattomia.

7

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      No mietippä sitä, MIKSI niistä on tullut arvaamattomia. Jos ei omistajassa ole vika, niin sitten "kasvattajassa"/pennuttajassa. Joten, kun mietit tarpeeksi pitkälle, päädyt VÄISTÄMÄTTÄ vastaukseen: IHMISEN SYY!

      • Toni

        Olen samaa mieltä. Ihmisessä vika monesti on jos koira hyökkää tai muuta vastaavaa. Mutta taas tietty on tapauksia jossa koiralla ei vain ole kaikki kotona. Eli johtuen ehkä sairaudesta tai muusta, mutta yleensä ihmisestä johtuu jos koira käyttäytyy agressiivisesti. Se on mun mielipide ja varmasti monen muunkin!


    • ...

      Olen samaa mieltä! Vika ei aina ihmisessä. Koira on kuitenki sukua sudelle. Niiden ajatuksista ei aina pääse perille. Vaikka koira olisi koulutettu ei omistaja saatika "vieras" ihminen voi aina ennakoida koiran käyttäytymistä. On omistajan vika jos koira pääsee puremaa ketää. Omistajan pitäisi tuntea koiransa ja vältellä sellaisea tilanteita mitkä koira ottaa uhkaavana tilanteena. Mutta jos koira syystä tai toisesta puree, murisee, näyttää hampaita kannattaa omistajan tosissaa miettiä mistä se on alkanu, mimmosissa tilanteissa tulee ongelmia ja mikä saa koiran käyttäytymään nii. Missää nimessä koiraa ei kannata kuormittaa enää lisää. Se ei ainakaa paranna tilannetta.

      • homma

        Joo olen sitä mieltä että vaikka koiraa kuinka koulutettaisiin sosiaaliseksi ja tottelevaiseksi, siltikään eläimeen ei ihminen voi luottaa 100%:sti. Koiralla on luontainen metsästys ja puollustusvaisto, sitä ei ihminen voi koskaan täysin poistaa, ja hyvä niin.


    • Jani67

      Olen huomannut saman. Eläin on kuitenkin eläin, ei niihin kannata luottaa. On riskialtista luottaa johonkin suden kaltaiseen.

      • nadda

        Ihminen tässä maailmassa on kaikkein julmin ja arvaamattomin peto. Olemme jalostaneet sudesta kiinanpalatsikoiran bernhardilaisen ja nämä kaksi esimerkkiä ovat kovin kaukana siitä, mistä alunperin on lähdetty liikkeelle.

        Kyllä se loppupelissä ihminen on kaikkein vaarallisin. Ei pitäisi ottaa munanjatkeeksi sellaista koiraa, mihin ei rahkeet riitä. Ikävää kyllä, tuollaisia em tapauksia näkee paljon.

        Mutta palatekseni asiaan, Ihminenkin on eläin ja kaikista eläimistä epäluotettavin. Meillä on mm. sanallinen kieli, emme juurikaan käytä enää eleitä. Kun emme käytä eleitä, muiden "eläinten" on vaikea lukea meidän käyttäytymistämme, koska ne eivät ymmärrä puhuttua kieltä. Emme myöskään tapa enää vain ruuaksemme vaan jopa huviksemme ja siksi että voimme näyttää "kauniilta" turkki päällä. Loput turkiksi tuotetusta eläimestä onkin sitten hukkakamaa. Olemme myös hävittäneet kokonaisia lajeja maanpäältä.

        Yhtä epäluotettavia olemme kaikki elävät maan päällä.

        Tilanteessa, jossa epäilee vieraan koiran olevan omistajansa hallinnan ulkopuolella, voi koiran omistajalle aina sanoa ja vaatia että laittaa koiransa hallintaan. Se on koiranomistajan vastuu. Ikävän paljon on vain sellaisia omistajia, jotka eivät muista ihmisistä välitä ja luulevat maailman olevan tarkoitettu vain heille.


    • DDD

      Siis mistä saa lukea koko ajan hyökkäilevistä dobermanneista??? Pienten rotujen koulutuksen puutteesta ja käytöshäiriöistä ei edes media kirjoittele, ja syynä ei suinkaan ole se, ettei näin tapahdu.

      Dobermannien pääasiallinen tehtävä oli aikoinaan suojelu, ja vaikka nykyiset yksilöt eivät paljoakaan muistuta esi-isiään, on rodun taustalla kuitenkin aina suojeluominaisuus olemassa.
      Itse olen ollut tekemisissä kyseisen rodun edustajien kanssa 14 vuotta (tällä hetkellä kotona 2 koiraa), ja täytyy sanoa ettei omilla koirilla tai kenenkään muunkaan koirilla ole käyttäytymisongelmia, jos kyseessä on terve ja koulutetu yksilö.

      Näitä kouluttamattomia ja sairaita yksilöitä on ihan jokaisessa rodussa, tämä ei ole mitään dobberien yleinen käyttäytymismuoto. Ja vielä lisäksi, Dobermannit ovat harrastus ym. käyttöön jalostettu rotu, jonka ei ole mikään sohvakoira. Omistajan on sitouduttava tekemään koiransa kanssa jonkinlaista aivotyötä, mikäli meinaa ottaa itselle palveluskoirarotuisen koiran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe