Terve
Pari kertaa saanut lisätä nestettä kahdenviikon sisällä. En ole löytänyt vuotavia kohtia.
Miten kannentiiviste vian voi testata / havaita ?
Nyt kun aukaisee paisuntasäiliönkorkin, paisuntasäiliön nestemäärä nousee, painetta tulee aika reippaasti, olisiko korkki rikki ? Myös lorina äänet kuuluvat sisällä.
Passat jäähdytinneste vajoaa.
11
11177
Vastaukset
- jouko
kannentiiviste vuotaa ollut tyyppivika yhdessä kone tyypissä.... www.ultimatevw.com ollut paljon juttua moisesta.
- hajalla
Jos moottorikoodi on AJM niin varmasti kannentiiviste menny. Tyyppivika AJM-koneissa.
- 1.9tdi
Kone tyyppi siis AWB 1.9Tdi -02.
Ihmetyttää kun koneen lämmöt ovat ihan normaalit. Jäähdytinneste on punaista (ei ole saanut väriä. öljyt normaalit. Ei savuta. Mutta pitää viedä pajalle, loppuuu arpominen :)
- make
Itse ajelin 1/2 vuotta jäähdytysnesteen lorinoita kuunnellen ja pikku hiljaa tihentyvän nestelisäyksen kanssa. Oireina oli välillä lämmityksen kylmentyminen sisäilman puhalluksessa. Moottori toimi hyvin, eikä lämmöt reistailleet, lopuksi kansi auki ja kahden sylinterin välistä oli kannentiiviste vuotanut.
1300 :- katosi kukkarosta kun uusittiin hammashihna vesipumppu ja hyd. nostajat ja venttiilin varren kumet muuta. (Oli mm. turbon muuttuvat pakopuolen siivet jumissa)
Nyt on nestepinta pysynyt 1/2 vuotta samassa ilman lisäystä ja kaikki OK ! samalla katosi turbosta aiheutuva yht.äkkinen tehojen katoaminen ! Vikakoodi liian suuri ahtopaine - asdgfhk
Omalla kohdalla vesi niinikään katos TDi:stä perin mystisesti, kunnes havaitsin sattumalta että lohkosta tulevan ylävesiletkun sisällä oleva muovinen putkiyhde oli murtunut. Ko. putkiyhteen nysä ei kestä diisselin tärinöitä. Korjaus oli helppo ja "suht edullinen" merkin yleisen arvostuksen (huoltohinnat) huomioonottaen.
- Silver2
Lohkosta tulevan ylävesiletkun sisällä oleva muovinen putkiyhde oli murtunut. Juuri samanlainen vika oli kuukaus sitten tutullani.
- 1.9Tdi
Käytin pajalla. Ei löytynyt vuotoja. Paisuntasäiliön korkista suosittivat aloittaa. Uusi korkki ja näyttäisi edelleen vajoavan. Täytyypi tarkistaa tuo muoviputki. Missä kohtaa konetta sijaitsee ?
- 1.9TDi
No niin päivitystä ongelmaani. Alkoi jo "syömään" nestettä paisuntasäiliöllisen 2:ssa päivässä ja rupesi savuttamaan niin penteleesti. Kannentiivistehän sieltä oli mennyt. Loppu nesteen vajoaminen ja savuttaminen. Mutta nyt kun pakkaset tuli sopivasti ei kyllä riitä lämmin sisälle asti ollenkaan ! Koneen lämmöt nousee normaalisti 90 asteeseen, mutta haaleaa/kylmää tulee ainoastaan sisälle. Pitäsköhän termostaatti vielä laittaa vaihtoon ? Ei nämä näin kylmiä pitäisi olla, vaikka webastoa/Eberiä suosittelevatkin ????
- sama vika
Moi
Saiko auton kuntoon? Mikä oli vialla? Taitaa mun autossa olla samat viat ja sama kone AVB.
- noentiiä
Kyllä suomi24 tietää! Täältä kannattaa aina tulla kysymään apua ongelmiin, Kiitos SUOMI24!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872