Millä maalaan vuorilaudat sisällä?

heli

Mitä maalia suosittelette sisälle ikkunoiden vuorilautoihin? Kyseessä hirsitalo jonka sisäpinnat on maalattu valkoisella kuultomaalilla, ikkunoiden vuorilautoihin haluaisin peittävän himmeän valkoisen maalin. Katselin Tikkurilan symphonya ja Uulan pellavaöljymaalia, mutta ota nyt noista selvää... Kattopaneelit on maalattu Tikkurilan Sirolla, voisikohan sitä vetää myös vuorilautoihin?

8

2599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeistamispäällikkö

Vuorilaudoilla tarkoitat kai leveitä ikkunalistoja. Listat on ikkunassa sisäpuolella ja vuorilaudat ulkopuolella.

Luettelemasi maalit ovat seinä/kattomaaleja. Listoihin käytetään ovi/ikkunamaalia tai kalustemaalia.

Tikkurilalta löytyy mm. Empire ja maalarin valkolakka, jotka ovat alkydimaaleja ja tärpättiohenteisia. Valkolakka on myös maali nimestä huolimatta (yleisemmin käytetty). Molempia löytyy puolihimmeänä ja kiiltävänä. Pinnan voit himmentää itse teräsvillalla.

Oleppa hyvä

• heli

Ehkei ole hirsirakentaminen sinulle tuttua, kyseessä on siis tosiaan vuorilaudat (sillä nimellä ne ainakin meidän hirsitalotoimituksessa ovat) ja ne ovat höylättyä muistaakseni 95mm leveää lautaa, eivät mitään listoja. Periaatteessa siis samaa materiaalia kuin esim. kattopaneelit joten siksi arvelin että myös Siroa voisi käyttää.

• Ohjeistamispäällikkö
        heli kirjoitti:

Ehkei ole hirsirakentaminen sinulle tuttua, kyseessä on siis tosiaan vuorilaudat (sillä nimellä ne ainakin meidän hirsitalotoimituksessa ovat) ja ne ovat höylättyä muistaakseni 95mm leveää lautaa, eivät mitään listoja. Periaatteessa siis samaa materiaalia kuin esim. kattopaneelit joten siksi arvelin että myös Siroa voisi käyttää.

Olen alan ammattilainen. Toki talotoimittaja voi kutsua niitä millä nimellä hyvänsä, mutta ikkunalistoja ne silti ovat vaikka olisivat kuinka leveitä. Olen joskus asentanut 300x300x50 kulmakattolistaa erääseen entisöintikohteeseen. Miksiköhän sitä sitten pitäisi kutsua?

Oli miten oli kyseessähän joka tapauksessa puu, joka joutuu kestämään hieman kulutusta. Aiot varmaan joskus koskettaa sormellasi maalipintaa.

Siro EI sovellu tuohon tarkoitukseen edes pohjamaaliksi. Samaa materiaaliahan sinulla on varmaan lattiakin, joten kelpaisikohan siro myös siihen..heh heh

• heli
        Ohjeistamispäällikkö kirjoitti:

Olen alan ammattilainen. Toki talotoimittaja voi kutsua niitä millä nimellä hyvänsä, mutta ikkunalistoja ne silti ovat vaikka olisivat kuinka leveitä. Olen joskus asentanut 300x300x50 kulmakattolistaa erääseen entisöintikohteeseen. Miksiköhän sitä sitten pitäisi kutsua?

Oli miten oli kyseessähän joka tapauksessa puu, joka joutuu kestämään hieman kulutusta. Aiot varmaan joskus koskettaa sormellasi maalipintaa.

Siro EI sovellu tuohon tarkoitukseen edes pohjamaaliksi. Samaa materiaaliahan sinulla on varmaan lattiakin, joten kelpaisikohan siro myös siihen..heh heh

Unohda koko juttu.

• Timpuri
        heli kirjoitti:

Unohda koko juttu.

jos itse tiedät paremmin? Neuvothan olivat ihan oikeaoppisia.

• Tietäjätekijä
        Timpuri kirjoitti:

jos itse tiedät paremmin? Neuvothan olivat ihan oikeaoppisia.

kun menet näitä Ämmiä neuvomaan ( ja muuten ihan oikein) niin eikös Näillä ole jo valmis ja väärä käsitys asiasta.
        Jos Sille olis joku "uskovainen sanonut että maitomaali on parasta, niin Se väittelis´ varmaan siitäkin täällä.
        Mitä NE yleesä täältä kysyy joutavia, onko liian vaikeaa mennä Tikkurilan sivuille, tai vaikka Uulan jos siitä tykkää, ja etsiä oikea aine?!
        Tai viimetingassa kysyä myyjältä eli lukea ihan Itse purkin kyljestä!

Vai muka Siroa???

P.S.
        Kaikella kunnioituksella, häntä (She/fem.) kohtaan = kirjoitettu asiaanliittyvät subst. ja pers.pronominit isolla kirjaimella.

• yks vaan

Meilllä on käsitelty hirsitalon sisävuorilaudat samalla kuin sisäseinät, eli Uulan öljykuultovärillä. Hyvänä on pysynyt jo seitsemän vuotta. Nyt laittaisin kyllä hieman valkoista mukaan, esim. Uulan valkoista pellavaoljymaalia (ei kellastu), mutta sehän on makuasia.

• Gnotset Topset

Mikset vetäise siihen tervaa. Sekoita tervaan kimröökiä ensin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe