Mitä maalia suosittelette sisälle ikkunoiden vuorilautoihin? Kyseessä hirsitalo jonka sisäpinnat on maalattu valkoisella kuultomaalilla, ikkunoiden vuorilautoihin haluaisin peittävän himmeän valkoisen maalin. Katselin Tikkurilan symphonya ja Uulan pellavaöljymaalia, mutta ota nyt noista selvää... Kattopaneelit on maalattu Tikkurilan Sirolla, voisikohan sitä vetää myös vuorilautoihin?
Millä maalaan vuorilaudat sisällä?
8
2599
Vastaukset
- Ohjeistamispäällikkö
Vuorilaudoilla tarkoitat kai leveitä ikkunalistoja. Listat on ikkunassa sisäpuolella ja vuorilaudat ulkopuolella.
Luettelemasi maalit ovat seinä/kattomaaleja. Listoihin käytetään ovi/ikkunamaalia tai kalustemaalia.
Tikkurilalta löytyy mm. Empire ja maalarin valkolakka, jotka ovat alkydimaaleja ja tärpättiohenteisia. Valkolakka on myös maali nimestä huolimatta (yleisemmin käytetty). Molempia löytyy puolihimmeänä ja kiiltävänä. Pinnan voit himmentää itse teräsvillalla.
Oleppa hyvä- heli
Ehkei ole hirsirakentaminen sinulle tuttua, kyseessä on siis tosiaan vuorilaudat (sillä nimellä ne ainakin meidän hirsitalotoimituksessa ovat) ja ne ovat höylättyä muistaakseni 95mm leveää lautaa, eivät mitään listoja. Periaatteessa siis samaa materiaalia kuin esim. kattopaneelit joten siksi arvelin että myös Siroa voisi käyttää.
- Ohjeistamispäällikkö
heli kirjoitti:
Ehkei ole hirsirakentaminen sinulle tuttua, kyseessä on siis tosiaan vuorilaudat (sillä nimellä ne ainakin meidän hirsitalotoimituksessa ovat) ja ne ovat höylättyä muistaakseni 95mm leveää lautaa, eivät mitään listoja. Periaatteessa siis samaa materiaalia kuin esim. kattopaneelit joten siksi arvelin että myös Siroa voisi käyttää.
Olen alan ammattilainen. Toki talotoimittaja voi kutsua niitä millä nimellä hyvänsä, mutta ikkunalistoja ne silti ovat vaikka olisivat kuinka leveitä. Olen joskus asentanut 300x300x50 kulmakattolistaa erääseen entisöintikohteeseen. Miksiköhän sitä sitten pitäisi kutsua?
Oli miten oli kyseessähän joka tapauksessa puu, joka joutuu kestämään hieman kulutusta. Aiot varmaan joskus koskettaa sormellasi maalipintaa.
Siro EI sovellu tuohon tarkoitukseen edes pohjamaaliksi. Samaa materiaaliahan sinulla on varmaan lattiakin, joten kelpaisikohan siro myös siihen..heh heh - heli
Ohjeistamispäällikkö kirjoitti:
Olen alan ammattilainen. Toki talotoimittaja voi kutsua niitä millä nimellä hyvänsä, mutta ikkunalistoja ne silti ovat vaikka olisivat kuinka leveitä. Olen joskus asentanut 300x300x50 kulmakattolistaa erääseen entisöintikohteeseen. Miksiköhän sitä sitten pitäisi kutsua?
Oli miten oli kyseessähän joka tapauksessa puu, joka joutuu kestämään hieman kulutusta. Aiot varmaan joskus koskettaa sormellasi maalipintaa.
Siro EI sovellu tuohon tarkoitukseen edes pohjamaaliksi. Samaa materiaaliahan sinulla on varmaan lattiakin, joten kelpaisikohan siro myös siihen..heh hehUnohda koko juttu.
- Timpuri
heli kirjoitti:
Unohda koko juttu.
jos itse tiedät paremmin? Neuvothan olivat ihan oikeaoppisia.
- Tietäjätekijä
Timpuri kirjoitti:
jos itse tiedät paremmin? Neuvothan olivat ihan oikeaoppisia.
kun menet näitä Ämmiä neuvomaan ( ja muuten ihan oikein) niin eikös Näillä ole jo valmis ja väärä käsitys asiasta.
Jos Sille olis joku "uskovainen sanonut että maitomaali on parasta, niin Se väittelis´ varmaan siitäkin täällä.
Mitä NE yleesä täältä kysyy joutavia, onko liian vaikeaa mennä Tikkurilan sivuille, tai vaikka Uulan jos siitä tykkää, ja etsiä oikea aine?!
Tai viimetingassa kysyä myyjältä eli lukea ihan Itse purkin kyljestä!
Vai muka Siroa???
P.S.
Kaikella kunnioituksella, häntä (She/fem.) kohtaan = kirjoitettu asiaanliittyvät subst. ja pers.pronominit isolla kirjaimella.
- yks vaan
Meilllä on käsitelty hirsitalon sisävuorilaudat samalla kuin sisäseinät, eli Uulan öljykuultovärillä. Hyvänä on pysynyt jo seitsemän vuotta. Nyt laittaisin kyllä hieman valkoista mukaan, esim. Uulan valkoista pellavaoljymaalia (ei kellastu), mutta sehän on makuasia.
- Gnotset Topset
Mikset vetäise siihen tervaa. Sekoita tervaan kimröökiä ensin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680