laituritoimittaja hakusessa

jokke k

Suositelkaa laituritoimittajia. Kriteerinä hyvä hinta-laatusuhde. Pienehköistä ponttonilaitureista olis kyse. Omia kokemuksia haluaisin kuulla.

23

7795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

      Itse ja myös monet muutkin ovat ostaneet laiturin tästä osoitteesta:

      Kuoreveden Puu Ky
      Kolonkulmantie 466
      35530 LYLY
      Puhelin 03-86 427

    • mokkeilija

      Jos viitseliäisyyttä niin tee itse. 2 x 4-6 metrin, halk. 40cm. mustat muoviponttooniputket muoviliikkeestä valmiiksi umpeen hitsattuna, kestopuuta puutavaraliikkeestä, metallitarvikkeet rautakaupasta ja malli varastetaan jostain valmiista laiturimallista. Hinta n. 1/3 tehdastekoisesta ja varmasti yhtä hyvä.

      Tosin kaksi päivää sen rakentamiseen kuluu joten suurimmalta osalta jää kiireiden vuoksi itse rakentamatta...

      • kokemusta on

        Jos 10 m pitkä laituri maksaa kaikkine hiluineen noin 1000 € niin kannattaako enää itse ruveta sitä tekemään ... samaan hintaan?


      • Nimetön
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos 10 m pitkä laituri maksaa kaikkine hiluineen noin 1000 € niin kannattaako enää itse ruveta sitä tekemään ... samaan hintaan?

        Eipä taida saada kolmanneksen hinnalla itsetehtynä jos aikoo kestopuuta käyttää.


      • mokkeilija
        Nimetön kirjoitti:

        Eipä taida saada kolmanneksen hinnalla itsetehtynä jos aikoo kestopuuta käyttää.

        Varastin mallin Marinetekin muoviponttoonilaituri tyyppi 3:sta (http://www.marinetek.net/huvilalaiturit_muoviponttonilaiturit.html) ja tein vastaavan itse. Hinnaksi jäi noin 700 euroa kaikkine kestopuineen, kiinnitystarvikkeineen ja ponttooneineen. Kiinnitystarvikkeet, kulmatuet ja ankkurointihelat, kettingit yms. hommasin osittain Starkista ja suurimman osan Laakson laiturilta. (http://www.laaksonlaiturit.fi/) Betonipainot valoin itse autonrenkaiden sisään (x12 kpl)
        Itse olin tyytyväinen noin 100 euron tuntipalkkaan jonka sain kun laiturin itse tein...


      • Nimetön
        mokkeilija kirjoitti:

        Varastin mallin Marinetekin muoviponttoonilaituri tyyppi 3:sta (http://www.marinetek.net/huvilalaiturit_muoviponttonilaiturit.html) ja tein vastaavan itse. Hinnaksi jäi noin 700 euroa kaikkine kestopuineen, kiinnitystarvikkeineen ja ponttooneineen. Kiinnitystarvikkeet, kulmatuet ja ankkurointihelat, kettingit yms. hommasin osittain Starkista ja suurimman osan Laakson laiturilta. (http://www.laaksonlaiturit.fi/) Betonipainot valoin itse autonrenkaiden sisään (x12 kpl)
        Itse olin tyytyväinen noin 100 euron tuntipalkkaan jonka sain kun laiturin itse tein...

        Tuolla hinalla kyllä kieltämättä jo kannatta itse rakentaa. Täälläpäin tuntuu puun ja pontoonien hinnat olevan sen verran korkeat ettei juuri kannata vasaraan tarttua.


      • mk
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos 10 m pitkä laituri maksaa kaikkine hiluineen noin 1000 € niin kannattaako enää itse ruveta sitä tekemään ... samaan hintaan?

        Maksaa itse tehtynä 300€ että silleen. Tinko 100€ ja pintalaudat 200€ ja hilut el iruuvit 20-100€ mutta niitä on mökin omistjalaa aina varastossa mutta alle 500@ kyllä jää.


    • Ostanut

      Semmoinen firma valkealassa kun norppa-laiturit.Ostin viime kesänä eikä ole tarvinnut katua.Kaikki meni niinkuin sovittiin ei tarvinnut alkaa sotimaan.

      • Anonyymi

        Norppa laituri sukeltaa norpan lailla, en suosittele. En tiedä mutta taitavat nuukuuksissaan säästellä ponttooneissa. Mitta nämä tyypit tiedetään että eipä ole ihekkään kun homma ei toimi:)


    • mökkitalkkari

      On hiukan vaikea vastata kysymykseeesi, kun et kertonut mistä olet. Monet mökkitalkkarit tekevät myös rakennnustöitä. Katso täältä, että olisiko paikkakunnallasi sellaista:

      http://www.mokkitalkkarit.net/

    • sanna-mari

      Minulla on isäni tekemäni laituri, tosi hyvä, eikä maksanut mitään!

    • pettyneet

      Marinetek Finland on täysi huijari laituri toimittaja, olemme todella pettyneitä, väsyneitä koko asiaan. Alunperin kaveri tuli kolmannella sovitulla kerralla vasta paikalle tutustumaan kohteeseen, odotimme saaressa, aina löytyi joku selitys, kilvet vietiin autosta matkalla, ym. Odotimme yhteydenottoa satavan laituripalvelulta, joka on marinetekin turun jälleenmyyjä, sopimusta ei saanut millään aikaan turun toimittajan, satavan laituripalvelun kautta, oli vaan olemassa tarjous, valitti vaan että tytön tietokone ei ole käytössä, ja haukkui muut toimittajat turun ja länsiturunmaan alueelta. Kuuelema lupaavat toimituksen johonkin ajankohtaan että saavat kaupan aikaan. Näinhän hän juuri itse toimi asiassa.
      Tarvikkeet hän oli tilannut, mutta tilaussopimusta ei saatu aikaan pyynnöistä huolimatta, ja vaikea sitä oli saada kun äijä ei vastannut lopulta puhelimeen lainkaan. Kaiken huipuksi laiturin asentajia joita hän käytti, sain itse sopia. Myös marinetekin toimitusjohtaja ei pitänyt lopulta sanaansa, lupasi että marinetek laskuttaa, kysyessäni sopimuksesta, vaikka lupasi asian hoitaa, odotettuamme kesälomalla mökillä 3 viikon ajan laituritoimitusta, ihmeteltyään myös kaverin toimintaa. Ja lopulta 1600 euroa korkeampi lasku, mitä alunperin oli sovittu. Marinetekin jälleenmyyjä ei tullut kertaakaan paikalle itse, kahden eri asennusporukan paikalla ollessa, joutuivat soittamaan jopa marinetekin toimitusjohtajalle ja kysyyn neuvoa asennettaessa. Tätäkö on marinetekin huolellinen suunnittelu, hyvä laatu ja varma toimitusajankohta. Kysynkin vaan, eikö hyvä myyntiorganisaatio vaadi, että sopimus on allekirjoitettuna, eikä välttele sen tekemistä ennen toimitusta, varsinkin jos tilaaja sitä asiallisesti vaatii, ei ainakaan rehellisesti toimiva yritys.

      • MARINETEK uhri

        joo kuuluu ilmeisesti MARINETEK toimintatapaan laskuttaa jotain aivan muuta kuin mita kauppakirjassa lukee


    • mk

      Itse kanssa rakennan laiturin uhden osan leveämmaksi ja viimesyksyna kävin rautakaupassa missä myytiin laitureita ja katsoin kaukaa että siinähän se on muttak un näin hinnan niin teen itse koska valmis laituri yli 1000€ noin 2x5 metriä ja kun itse tekee niin materiaalit noin 300€ kun ponttoonit jo valmiina.
      laituria ei valmiina saa alle 2000€ jos koko on vaikka 1,5x10 metriä. Itse kun tekee niin saa kunnollista ja vo itehdä hyvät istuimet laiturille missä on kiva istuskella. Laiturin kuljettaminenkin maksaa ja niin edelleen.

    • autokauppiaat?

      Ei ainakaan tästä firmasta toimitusehdoista päätellen:

      -Ilmoitettu toimitusaika ja toimituspäivä ovat arvioituja aikoja

      -Mikäli tuote ei vastaa tilausvahvistuksessa esitettyä, tulee asiakkaan ilmoittaa tästä neljän (4) päivän kuluessa Marinetekille ja yksilöidä tuotteessa mahdollisesti oleva vika tai puute. Ellei Marinetek saa asiakkaalta ilmoitusta sanotussa ajassa, katsotaan asiakkaan hyväksyneen toimituksen.

      -vaaranvastuu tuotteisiin siirtyy Marinetekiltä (tai sen agentilta) asiakkaalle tuotteiden lähtiessä Marinetekin varastosta tai muusta myyntipaikasta

      -Tuoteinformaatio annetaan asiakkaalle vain ohjeistukseksi ja Marinetek on sidottu siihen vain siltä osin, kuin sopimuksessa on nimenomaisesti sovittu.

      -Marinetekin käsityönä valmistamien tuotteiden todelliset mitat ja ominaisuudet voivat vaihdella enintään viisi prosenttia (5%) tuoteinformaationa julkaistuista mitoista ja ominaisuuksista. Sellaiset erot, joilla ei ole merkitystä tuotteen käytettävyyden, rakenteellisen lujuuden tai kestävyyden kannalta, ei tee tuotteesta virheellistä tai muodosta virhettä Marinetekin toimituksessa

      -Tästä tai mistä tahansa sopimuksesta tai tuotteesta mahdollisesti aiheutuvat riitaisuudet ratkaistaan ensisijaisesti neuvottelemalla, mutta mikäli neuvotteluissa ei päästä yksimielisyyteen, ratkaistaan ne välimiesmenettelyssä.
      Välimiesmenettely suoritetaan yhden välimiehen kokoonpanossa, mikäli osapuolet pääsevät yksimielisyyteen välimiehen nimittämisestä. Mikäli yksimielisyyteen ei päästä, välimiesoikeuden muodostavat kolme välimiestä, yksi kummankin osapuolen nimittämänä, jolloin nämä välimiehet yhdessä nimittävät puheenjohtajan. Jos osapuolten nimittämät välimiehet eivät pääse yksimielisyyteen puheenjohtajasta, kolmannen välimiehen nimityksen suorittaa Keskuskauppakamarin välityslautakunta. Välimiesmenettely tapahtuu suomenkielellä ja välimiesmenettelyn paikkana on Helsinki.
      Välimiesmenettelyn hävinnyt osapuoli velvoitetaan maksamaan sekä välimiehille kuuluvat palkkiot että voittaneelle osapuolelle välimiesmenettelystä aiheutuneet kustannukset.

      - Marinetekilla on oikeus muuttaa näitä yleisiä sopimusehtoja.

    • joonäinseon...

      Marinetekin sopimusehdot taitavat olla ristiriidassa Suomen lakien kanssa, ja siksi eivät ole päteviä. Silloin käytetään normaaleja kaupankäyntiä koskevia kuluttajasuojalakeja, joita Marinetek ei sanele.

    • Marinaadi...

      parasta ostaa laiturit tekijältä joka ei piileskele välimiesoikeuden takana...

      • Marinetekski kaputt

        MARINETEK taitaa olla konkurssin partaalla huhuista päätellen. Ilmeisesti ulkomaille laajennus on ollut virhe tai sitten omistajat ovat sisäistäneet balttian venäläisten kauppatavat....


    • Laituri uppoaa

      Vältä ainakin MARINETEK iä. Kokemukset heistä ovat karmaisevia ja heidän tapa tehdä kauppa on ihan pöyristyttävä. Olut lian tiiviissä yhteyksissä itänaapurin venekerhojen kanssa.

    • Laituri vaihtoon;-)

      Kuvittelin että joku katkera työntekijä vuodattaa mutta onhan Marinetek toimitusehdot huijausta. Kokemuksia on varmaan kertynyt vuosien varrella ja silti piiloudutaan.... huh huh

    • Anonyymi

      justiinsa rakennetaan vanhoista ratapölkyistä laituuria tulee 60m pitkä. saa nähdä jos lätäköstä kalat karkåå . näitä saa iliman kun joku vaan vie. ei tartte hävittää.

    • Anonyymi

      eikä katoo heti vaikka tulis atomo pommi

    • Anonyymi

      Hommaan pienehkön ponttooni laiturin kivilaiturin viereen venettä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe