Easy Cleaner

Helposti puhdasta

Minulla on XP (sp2) ja poistelen tuolta työkalujen kautta välillä aina noita väliaikasia internet tiedostoja ja evästeitä ja sivuhistoriaa.
Enkö tosiaan selviä tuolla vai täytyykö minun hommata tuo Easy Cleaner.Vähän on hakusessa..että mitä enemmän tuo tekee ja voinko tehdä jotain sillä väärin..poistaa tai muuta.En ole paljon perehtynyt tähän Atk:n ihmeelliseen maailmaan.Kaikki mulla toimii hyvin koneessa ym.....Kannaatko minun alkaa yksin touhuaman tuon kanssa.Onko se yleensäkin helppotajuinen ja suomen kielinen....

37

2766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä itte

Ollut vuosia käytössä ja on helppo käyttöinen.
      Ohjeet softan mukana. Katso googlesta easy cleaner ohjeet

• Hessu`
    • helppo

mutta ÄLÄ KOSKE DUPLIKAATTEIHIN.

• Helposti Puhdas

Hei..tuo Dublikaatti..mikä se oikein on ja mitä se tekee ja jos vahinkossa jotain poistaa ..mitä tapahtuu ??

• Tuplanen
        Helposti Puhdas kirjoitti:

Hei..tuo Dublikaatti..mikä se oikein on ja mitä se tekee ja jos vahinkossa jotain poistaa ..mitä tapahtuu ??

Sieltä voi *asiantuntija* poistaa kaksoiskappaleita. Amatööri taas todennäköisesti poistaa sen alkuperäisen, jolloin kaikki menee pieleen. Eli se on tarkoitettu niille jotka tietää mitä ne tekee, ei kokeilijoille.

• Helposti Puhdas
        Tuplanen kirjoitti:

Sieltä voi *asiantuntija* poistaa kaksoiskappaleita. Amatööri taas todennäköisesti poistaa sen alkuperäisen, jolloin kaikki menee pieleen. Eli se on tarkoitettu niille jotka tietää mitä ne tekee, ei kokeilijoille.

Mikä se siis on ja mitä tekee tuo Dublikaatti...Miksi se ohjelma sitä tarjoaa poistettavaksi...mitä haittaa jos sen poista tai mitä haittaa siitä yleensä on...menikö jo liian vaikeaksi.

• tuplanen
        Helposti Puhdas kirjoitti:

Mikä se siis on ja mitä tekee tuo Dublikaatti...Miksi se ohjelma sitä tarjoaa poistettavaksi...mitä haittaa jos sen poista tai mitä haittaa siitä yleensä on...menikö jo liian vaikeaksi.

duplikaatti on suomeksi kaksoiskappale.
        Eli periaatteessa samanlaisia tiedostoja. Mutta kun et voi tietää jos et tiedä.

• Helposti Puhdas

Nyt täytyy vakavasti miettiä tuota juttua.Kävin siellä sivuilla lukemassa tietoja siitä Ohjelmasta.Onko tuo niin ,että nuo tiedostot mitä ei tuo internet asetusten kautta poistetut poista niin kuluttaako se muistia ja viekö jotain tilaa ym....kun koneeni toimii ihan ok...On kolme vuotta vanha ja kaksi vuotta on ollut Saunalahden kotikiinteä laajakaista.F-Secure virusohjelma ja Xp:n oma palomuuri.

• Pekka ´

Asia 1. Windowsin palomuuri ei riitä. Se päästää ulos liikennettä, jota et välttämättä haluaisi päästää, jos tietäisit mitä se on.
        Kun hankit oikean palomuurin, voit itse määritellä mikä ohjelma menee ulos, mikä ei.

2. Kokeilepas sillä EasyCleanerin Turhilla paljonko se ~ehdottaa~ poistettavaksi. Yleensä ensi siivouksessa jopa tuhansia turhia tiedostoja.
        Haluatko pitää ne koneellasi? Minä en.

• Helposti puhdas
        Pekka ´ kirjoitti:

Asia 1. Windowsin palomuuri ei riitä. Se päästää ulos liikennettä, jota et välttämättä haluaisi päästää, jos tietäisit mitä se on.
        Kun hankit oikean palomuurin, voit itse määritellä mikä ohjelma menee ulos, mikä ei.

2. Kokeilepas sillä EasyCleanerin Turhilla paljonko se ~ehdottaa~ poistettavaksi. Yleensä ensi siivouksessa jopa tuhansia turhia tiedostoja.
        Haluatko pitää ne koneellasi? Minä en.

Viekö ne tilaa vai muistia vai mitä..mitä sitten poistaa tuo..oma työkalun kautta oleva...voisitko hiukan täsmentää..

• Pekka ´
        Helposti puhdas kirjoitti:

Viekö ne tilaa vai muistia vai mitä..mitä sitten poistaa tuo..oma työkalun kautta oleva...voisitko hiukan täsmentää..

hidastavat konetta, ovat turhaan tukkeena, joskus jopa sisältävät haitallisia spywareja. Mutta olennaista on että niitä ei tarvita mihinkään.

Windowsin työkalun kautta poistuu niistä vain hyvin minimaalinen osa, kuten huomaat kun poistat ensin sillä ja sitten katsot mitä EasyCleaner tarjoaa.

• Helposti puhdasta
        Pekka ´ kirjoitti:

hidastavat konetta, ovat turhaan tukkeena, joskus jopa sisältävät haitallisia spywareja. Mutta olennaista on että niitä ei tarvita mihinkään.

Windowsin työkalun kautta poistuu niistä vain hyvin minimaalinen osa, kuten huomaat kun poistat ensin sillä ja sitten katsot mitä EasyCleaner tarjoaa.

Voinko poistaa sitten kaikki mitä se tarjoaa.Täällä varoitettiin noista ,että ei saa poistaa Dublikaatteja.Miten tiedän mikä niistä on Dublikaatti..olen valitettavasti tosi noviisi.Kiitos kärsivällisyydestä.

• PEkka ´
        Helposti puhdasta kirjoitti:

Voinko poistaa sitten kaikki mitä se tarjoaa.Täällä varoitettiin noista ,että ei saa poistaa Dublikaatteja.Miten tiedän mikä niistä on Dublikaatti..olen valitettavasti tosi noviisi.Kiitos kärsivällisyydestä.

Duplikaatteja poistuu vaan siitä napista missä lukee Duplikaatit, ylärivi, toinen vasemmalta. Eli et voi erehtyä jos näet lukea:)

Poista nyt sieltä ne Turhat kuten on neuvottu.

• Pekka ´
        PEkka ´ kirjoitti:

Duplikaatteja poistuu vaan siitä napista missä lukee Duplikaatit, ylärivi, toinen vasemmalta. Eli et voi erehtyä jos näet lukea:)

Poista nyt sieltä ne Turhat kuten on neuvottu.

Vanhoilla kaihisilla silmilläni näin väärin;) Duplikaatit-nappi on tietysti toinen oikealta.

• Helposti puhdasta
        Pekka ´ kirjoitti:

Vanhoilla kaihisilla silmilläni näin väärin;) Duplikaatit-nappi on tietysti toinen oikealta.

taidan illalla ladata sen..toivottavsti teen kaikki oikein.Vielä jos jaksat vastata.Miten tuon kanssa pitääkö sitä päivittää ja vai päivittääkö automaattisesti.Vähän ohjeita vielä niin en enää vaivaa...kiitos tähän astisesta.

• Pekka ´

taidan illalla ladata sen..toivottavsti teen kaikki oikein.Vielä jos jaksat vastata.Miten tuon kanssa pitääkö sitä päivittää ja vai päivittääkö automaattisesti.Vähän ohjeita vielä niin en enää vaivaa...kiitos tähän astisesta.

Ei kuulu mitenkään päivitettäviin ohjelmiin. Siitä tulee joskus harvakseltaan (kerran vuodessa?) uusi versio.
        Eli voit käydä sivuilla joskus tarkistamassa onko versionumero siellä sama kuin sinulla.
        Jos seuraat jatkuvasti tätä palstaa, voi olla että joku täälläkin tiedottaa kun uusi versio tulee.
        Kannattaa tätä palstaa kyllä seurata, opit koko ajan uutta muiden kysymyksistä. Mutta älä ihan kaikkea usko oikopäätä. Esimerkiksi täällä on tyyppi joka antaa ohjeeksi vähän ongelmaan kuin ongelmaan Format C:, ja se tietysti tyhjentää koko kiintolevyn. Eli harkintaa ohjeiden noudattamiseen.

• Asetuksista

voit laittaa ruksit kohtiin Tarkista päivitystarve automaattisesti, ja Lataa ja päivitä mustalista automaattisesti, Ok.
        Silloin tällöin kurkistat sinne Päivitykset-napin taakse,
        Tarkista, ja jos se ilmoittaa että uusi mustalista on saatavilla, kuittaat sen, ja Sulje.
        Muussa tapauksessa, Tarkista, Päivityksiä ei löytynyt, Sulje.

• Pekka ´
        Asetuksista kirjoitti:

voit laittaa ruksit kohtiin Tarkista päivitystarve automaattisesti, ja Lataa ja päivitä mustalista automaattisesti, Ok.
        Silloin tällöin kurkistat sinne Päivitykset-napin taakse,
        Tarkista, ja jos se ilmoittaa että uusi mustalista on saatavilla, kuittaat sen, ja Sulje.
        Muussa tapauksessa, Tarkista, Päivityksiä ei löytynyt, Sulje.

Jos haluaa automatisoida päivitykset, pitää palomuurissa olla se sallittuna. Itse pidän palomuurissa mahdollisimman vähän sallittuja, mutta makuasia.

• pitää hakea
        Pekka ´ kirjoitti:

Jos haluaa automatisoida päivitykset, pitää palomuurissa olla se sallittuna. Itse pidän palomuurissa mahdollisimman vähän sallittuja, mutta makuasia.

tuolta Päivytysnapin takaa se mustalista, ja kuitata se ohjelmaan, vaikka noissa ruksit onkin.
        Se ilmoittaa käydessä, että Uusi lista on saatavilla.
        Palomuurille ei tarvitse kuin Access, Trusted ja Internet, ei muuta.
        Noin kun on asetukset, ei tarvitse aina ohjelmaa avatessaan klikkailla sen kyselyihin.

• riittää

Et todellakaan tarvitse mitään erillisiä puhdistusohjelmia. Piste.

• KYsyvä Joonas

Perustele hiukan..ettei tarvitse puhdistus ohjelmaa..

• ei riitä

Jokainen vähän enemmän tietokonetta käyttänyt tietää ettei se windowsin oma poistotyökalu riitä mihinkään. Aloittelijoita voit huijata, et muita. Painuhan taas poteroos.

• anselm
    • parempi

Suosittelen CCleaneria mieleuummin kuin EasyCleaneria. Easyllä saa pahaa jälkeä aikaan koneella jos ei tiedä mitä tekee. CCleaner oletusasetuksilla puhdistaa koneesi hyvin. Easy poistaa joskus myös tarpeellisia tiedostoja, kuten esim virusohjelman tai palomuurin päivitystiedoston, jolloin päivitykset ei välttämättä enää suoraan siihen toimi. Mutta jokainen puhdistaa koneensa tietysti millä haluaa.

• Mistä saa suomeksi

Hei..mistä tuon saa ladattua suoraan suomeksi.Eli lähtötilanne on jo se .että on vain suomen kieltä.Jos tiedät niin kerro osoite.

• suomeksi
        Mistä saa suomeksi kirjoitti:

Hei..mistä tuon saa ladattua suoraan suomeksi.Eli lähtötilanne on jo se .että on vain suomen kieltä.Jos tiedät niin kerro osoite.

Hae suoraan CCleaner jonka myös saa suomeksi. Siellä asetuksissa voit vaihtaa kielen.

http://www.ccleaner.com/

• suomeksii
        Mistä saa suomeksi kirjoitti:

Kun ohjelma on koneella, mene kohtaan Options ja sieltä Appearance. Valitse Finnish. Paina OK

• Vain suomeksi
        suomeksii kirjoitti:

Kun ohjelma on koneella, mene kohtaan Options ja sieltä Appearance. Valitse Finnish. Paina OK

Tarkoitin sitä ,että kun ei tuo Englanti taivu näin varhaiseläkeläisenä..niin onko se mahdollisuus alkaa asentamaan heti suomenkielellä jostain..Ihan niinkuin jokin microsoftin turvapäivitys kun on suomen kielinen.Voin tehdä jotain hölmoä kun en osaa kieltä.

• sinullekin
        Vain suomeksi kirjoitti:

Tarkoitin sitä ,että kun ei tuo Englanti taivu näin varhaiseläkeläisenä..niin onko se mahdollisuus alkaa asentamaan heti suomenkielellä jostain..Ihan niinkuin jokin microsoftin turvapäivitys kun on suomen kielinen.Voin tehdä jotain hölmoä kun en osaa kieltä.

Eipä ole noilla kahdella mahdollisuutta asentaa suoraan suomeksi. Kyllä sie eläleläinenkin sen verran osaat lukea missä siellä lukee Options ja löydät kieliasetuksen jossa lukee language ja valitset sen suomen.

• Eläkeläinen taas
        sinullekin kirjoitti:

Eipä ole noilla kahdella mahdollisuutta asentaa suoraan suomeksi. Kyllä sie eläleläinenkin sen verran osaat lukea missä siellä lukee Options ja löydät kieliasetuksen jossa lukee language ja valitset sen suomen.

Yritin sitä.mutta kaikki oli Englanniksi ja ei se itekseen mennyt eteenpäin vaan siinä tulee vastaan monta kohta missä kysytään sitä sun tätä.
        No onnistusin sentään saamaan sen pois.Poista lisää paikasta.
        Ruksia siihen ja tähän.No harmi että ei ole suomenkielistä ohjetta siihen..Kun ei taivu tuo kieli.

• Eläkeläinen kiittää
        Eläkeläinen taas kirjoitti:

Yritin sitä.mutta kaikki oli Englanniksi ja ei se itekseen mennyt eteenpäin vaan siinä tulee vastaan monta kohta missä kysytään sitä sun tätä.
        No onnistusin sentään saamaan sen pois.Poista lisää paikasta.
        Ruksia siihen ja tähän.No harmi että ei ole suomenkielistä ohjetta siihen..Kun ei taivu tuo kieli.

No se ohjelma jäi laittamatta Harmi kun ei suomalaisia ohjeita mihin ruksit laitetaan ym..Kiitos kaikille pitkämielisyydestä.

• molemmat
        Vain suomeksi kirjoitti:

EasyCleaner, sivulta alempaa klikkaa lipunkuvaa Finnish

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

CCleaner, Download latest version, kysyy kielivalintaa asentaessa

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

• suomeksii
        Vain suomeksi kirjoitti:

Mene sinne EasyCleanerin sivulle, paina ylhäällä listasta Download, sielä ylempää levykkeen kuvaa jossa lukee:
        files/EClea2_0.exe (2,78mb) (with installer, recommended)
        Selain kysyy mihin tallennetaan tai menee johonkin automaattisesti. Kannattaa ladata työpöydälle, löytyy helposti.

Sitten menet sinne mihin se ladattiin (Työpöydälle).
        Siellä on kuvake EClea2_0.exe. Kaksoiklikkaat sitä. Avautuu asennusohjelma. Painat Next. Yes. Next. Install. Finnish.
        Mulla se ei tee Työpöydälle ohjelman käynnistyskuvaketta (jossa on se pieni musta nuoli vas. alareunassa), vaan siellä on vain se asennuskuva.
        Jos näin on, niin mene Käynnistä > Ohjelmat > EasyCleaner. Valitse sieltä kohta EasyCleaner (ei: tray icon). Silloin tulee ikkuna josta voit valita kielen: Choose language. Valitse siitä Finnish ja OK.
        Mene uudestaan sinne Käynnistä > Ohjelmat > EasyCleaner. Valitse taas EasyCleaner ja ota hiiren oikealla näppäimellä siitä kiinni ja vedä Työpöydälle. Näin työpöydälle ilmestyy kuvake josta voit käynnistää ohjelman.
        ASennuksen päätyttyä ohjelma kysyy mikä kieli valitaan:

• suomeksii

• suomeksii
        suomeksii kirjoitti:

Mene sinne EasyCleanerin sivulle, paina ylhäällä listasta Download, sielä ylempää levykkeen kuvaa jossa lukee:
        files/EClea2_0.exe (2,78mb) (with installer, recommended)
        Selain kysyy mihin tallennetaan tai menee johonkin automaattisesti. Kannattaa ladata työpöydälle, löytyy helposti.

Sitten menet sinne mihin se ladattiin (Työpöydälle).
        Siellä on kuvake EClea2_0.exe. Kaksoiklikkaat sitä. Avautuu asennusohjelma. Painat Next. Yes. Next. Install. Finnish.
        Mulla se ei tee Työpöydälle ohjelman käynnistyskuvaketta (jossa on se pieni musta nuoli vas. alareunassa), vaan siellä on vain se asennuskuva.
        Jos näin on, niin mene Käynnistä > Ohjelmat > EasyCleaner. Valitse sieltä kohta EasyCleaner (ei: tray icon). Silloin tulee ikkuna josta voit valita kielen: Choose language. Valitse siitä Finnish ja OK.
        Mene uudestaan sinne Käynnistä > Ohjelmat > EasyCleaner. Valitse taas EasyCleaner ja ota hiiren oikealla näppäimellä siitä kiinni ja vedä Työpöydälle. Näin työpöydälle ilmestyy kuvake josta voit käynnistää ohjelman.
        ASennuksen päätyttyä ohjelma kysyy mikä kieli valitaan:

lue tuo viesti jonka otsikko on: näin

• molemmat

• Eläkeläinen kittää
        suomeksii kirjoitti:

lue tuo viesti jonka otsikko on: näin

Kiitos nyt homma pelaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe