mitä mieltä?

panda

mitä pidätte nimestä Tanja Piritta Kristiina?
tuo olisi tavallinen suomailainen nimi joka sen takia kiehtoo minua.

18

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E~E

      Tanja on liian(?) "vanhan" naisen nimi, tällä tarkoitan että nimi on yleinen noin 25-30 vuotiailla tällä hetkellä.

      Piritta on ruma, tulee mieleen huume, piri, vauhti, amfetamiini.

      Kristiinasta tulee mieleen joku hienostelua yrittävä keskitason perhe. Wannabe-svensk.

      Anteeksi saattoi kuullostaa rajulle mutta tämä on VAIN minun mielipiteeni :)

      *nolostuu kun oli niin tyly*

      Mutta sanoinpas ainakin rehellisesti... :)

    • N

      nimi on ihan hyvä ja varsinkin tuo Piritta omaperäinen. :)

    • utelias

      Nimi on todella hyvä, sopiva sekoitus uutta ja vanhaa.

    • Piitu

      Aika kauhea nimi..varsinki tuo Piritta,yök!

    • jasu

      Lasten nimiasioista ei kannata ikinä kysyä mielipiteitä keneltäkään.

      Vanhemmat päättää nimen joka tuntuu itsestä omimmalta !

      Omien lasten kohdalla oli hauska kuulla miten tuttavat saattoivat olla tyhmiä ja puhuivat ääneen, että älkää ainakaan antako sitä ja sitä nimeä...

      Moni parjatuista nimistä oli myös meidän listallamme.

    • Safiiri

      Mielestäni Tanja on kaunis nimi, Piritta ei niinkään ole mieleeni, Kristiina on ok.. Mutta so what, mikä ihmeen järki makuasioista on kysellä mielipiteitä?? Ehdotat mitä tahansa nimeä, mielipiteitä löytyy puolesta ja vastaan. Jätätkö sen takia jonkin nimen valitsematta, että joku täällä keskustelupalstalla ei pidä siitä? Käyttäkää aikuiset ihmiset omaa harkintakykyänne ja valitkaa nimi, josta itse tykkäätte.

      • Wilhelmiina

        Eikös se oo kuitenkin ihan kiva lukee täältä kaikkien mieli piteitä nimistä.... ja kuulla miksi jokin nimi miellyttää ja toinen taas ei...

        Jokainenhan kuitenkin varsin hyvin tietää...et mielipiteitä on varmasti yhtä monta kuin vastaustakin....

        et semmoista...=)


      • Safiiri
        Wilhelmiina kirjoitti:

        Eikös se oo kuitenkin ihan kiva lukee täältä kaikkien mieli piteitä nimistä.... ja kuulla miksi jokin nimi miellyttää ja toinen taas ei...

        Jokainenhan kuitenkin varsin hyvin tietää...et mielipiteitä on varmasti yhtä monta kuin vastaustakin....

        et semmoista...=)

        Joo.. onhan niitä ihan kiva lukea. Mut itsestäni kyllä tuntuu, että kunhan olen työllä ja tuskalla päässyt yhteisymmärrykseen rakkaan mieheni kanssa kumpaakin miellyttävästä nimestä niin siinä vaiheessa on aivan sama mitä muut ajattelevat. Ehkä todella harvinaisten/erikoisten nimien kohdalla on järkevää kysyä mielipiteitä muiltakin, mutta tavallisten nimien kohdalla en näe siinä mitään järkeä kun puolet on kuitenkin vastaan ja puolet puolesta. Itse odottelenkin tässä niitä erikoisempia nimiehdotuksia ja siinä mielessä palstaa seurailen, että jos saisi hyviä idiksiä. :)


      • utelias
        Safiiri kirjoitti:

        Joo.. onhan niitä ihan kiva lukea. Mut itsestäni kyllä tuntuu, että kunhan olen työllä ja tuskalla päässyt yhteisymmärrykseen rakkaan mieheni kanssa kumpaakin miellyttävästä nimestä niin siinä vaiheessa on aivan sama mitä muut ajattelevat. Ehkä todella harvinaisten/erikoisten nimien kohdalla on järkevää kysyä mielipiteitä muiltakin, mutta tavallisten nimien kohdalla en näe siinä mitään järkeä kun puolet on kuitenkin vastaan ja puolet puolesta. Itse odottelenkin tässä niitä erikoisempia nimiehdotuksia ja siinä mielessä palstaa seurailen, että jos saisi hyviä idiksiä. :)

        Tuolla alempana threadissa "Nimigallup" on nimimerkillä "tässä" liuta ainakin vähän vähemmän tavallisia nimiä. Mitäs niistä pidät?


      • Safiiri
        utelias kirjoitti:

        Tuolla alempana threadissa "Nimigallup" on nimimerkillä "tässä" liuta ainakin vähän vähemmän tavallisia nimiä. Mitäs niistä pidät?

        ..vinkistä! Olipa tosiaan erikoisia nimiä! Ehkä kuitenkin vähän liian radikaaleja meikäläisen makuun. Ei kaikki edes oikein kuulostanu nimiltä. hih, "tertit", mikäköhän sekin on. :) Kuulostaa monikolta. :) Mä antaisin lapselleni mielellään helposti lausuttavan, lyhyen, mutta erikoisen nimen, joka kuitenkaan ei olis pröystäilevä. Esimerkkinimi tytöistä Enna ja pojista Jonne. Tuollaisia helposti lausuttavia muunnelmia tavallisemmista nimistä.


      • tekijä
        Safiiri kirjoitti:

        ..vinkistä! Olipa tosiaan erikoisia nimiä! Ehkä kuitenkin vähän liian radikaaleja meikäläisen makuun. Ei kaikki edes oikein kuulostanu nimiltä. hih, "tertit", mikäköhän sekin on. :) Kuulostaa monikolta. :) Mä antaisin lapselleni mielellään helposti lausuttavan, lyhyen, mutta erikoisen nimen, joka kuitenkaan ei olis pröystäilevä. Esimerkkinimi tytöistä Enna ja pojista Jonne. Tuollaisia helposti lausuttavia muunnelmia tavallisemmista nimistä.

        Tertit-nimisiä naisia on Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa ollut kautta aikojen 23 kappaletta. Tunnen niistä yhden.

        Yksi nimistä on tyttäreni nimi (ei Tertit, joka ei sopinut sukunimeen!), johon hän on erittäin tyytyväinen. Kolme pojan nimistä löytyy myös suvustani.


    • suki

      Tanja on tosi ruma nimi!

    • christina

      No ei kai nyt sentää.. emmä noin itserakas ;)
      Mut siis joo,onhan se silleen kiva.Aika "tavallinen" mutta erkoinen myös ja samalla suomalainen..

      noi nimijutut on vaikeit päätöksii :)

    • Tanja

      Tanja on hyvä nimi ;) No ei..tai siis on. Olen aina ollut tyytyväinen siihen, ei liian yleinen, eikä mikään harvinainenkaan. Aika harvoin varmaan joku on ollut aina, ihan lapsesta lähtien tyytyväinen nimeensä..Mutta minä en ole koskaan halunut vaihtaa sitä.

    • Kristiina

      Eivät oikein "rimmaa" keskenään...

    • Judy

      Minusta Tanja Pirita Kristiina olisi parempi. Ei jäisi niin jumiin kaksoiskonsonanttiin tuossa keskellä... Mitäs kysyit ;D!

    • Dev

      Muuten ihan nätti, mutta Pirittasta tulee tosiaan mieleen (kuten jo joku muukin sanoi) joku piri tai amfetamiini tjsp.

      Tiedän kolme 5-16-vuotiasta Tanjaa, että ei se vain vanhojen tätien nimi voi olla.

    • Anonyymi

      Liian kankea yhdistelmä: koottu vain yhteen erilaisia nimiä, jotka eivät mitenkään soinnu keskenään. Nimirimpsun pitää olla sointuva, silloin se on helppo lausua ja sen muistaa hyvin. Tanja Kristiina vielä meneekin, mutta Piritta noiden kahden keskellä aiheuttaa sellaisen töksäyksen kuin vauhtieste ajotiellä.
      -Hentunen-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe