Mikä on noin virallisesti suokissa nimityksen alla oleva kissa olen kuullut että sillä on varpaita enemmän kuin muilla ja turkkikin hieman erillainen pitääkö paikkansa? onko niillä jotain tyypillisiä puutteita, sairauksia, tai jotain muita ominaisuuksia? minulla on kissanpentu 13viikkoinen ja se on kuullemma suokissan pentu niin siksi haluaisin tietää.ja liittyykö tähän kyseiseen suokissa nimitykseen myös normaalia lyhyempi häntä?
suokissa?
2
568
Vastaukset
- Tabby
Suokissa on yksi nimitys ns. Hemingwayn kissoille eli kissoille, joilla on polydaktylia, toisin sanoen kissoille joilla on normaalia suurempi määrä varpaita yhdessä tai useammassa tassussa :) Ei se sen kummempi kissa ole kuin muutkaan.
Polydaktylia ei liity muuhun kuin siihen monivarpaisuuteen. Toisin sanoen tällaisten kissojen turkki ei poikkea muiden kissojen turkista eikä häntäkään poikkea muiden kissojen hännästä. Häntähän on hyvin yksilöllinen, eikä sen pituus ole sidoksissa kissan varpaiden lukumäärään :)
Polydaktylia on perinnöllinen juttu. Hemingwayn kissoiksi näitä kissoja kutsutaan, koska Ernest Hemingway oli erityisen ihastunut juuri monivarpaisiin kissoihin ja siksi hänellä olikin lukuisia tällaisia kissoja. - Antero..
Suokissa on eräs monivarvaskissan lempinimi. Kissa ei poikkea tavallisesta kissasta muuten kuin vain varpaidensa puolesta. Lempinimi juontaa mielikuvasta kissan kävelystä suolla. Siellähän on hyvä levittää kaikki varpaat haralleen eikä suo tätä kissaa upota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653