Olen hakenut KNOPPIX_V4.0.2CD-2005-09-23-EN.iso ja tarkistanut että siinä ei ole virheitä. Olen polttanut sen imagena CDR levylle (hiljaisella nopeudella). Kun laitan CD:n boottaavaan asemaan, niin se kyllä aukaisee sen sille sivulle missä käsketään painaa returnia ja kun painaa returnia, niin se menee mustalle sivulle jonka vasemmassa yllälaidassa on pingiivi, ja siihen se sitten jää?
Olisiko ehdotuksia mikä voisi olla vikana?
Knoppix
12
725
Vastaukset
- Paha sanoa
"niin se kyllä aukaisee sen sille sivulle missä käsketään painaa returnia ja kun painaa returnia, niin se menee mustalle sivulle jonka vasemmassa yllälaidassa on pingiivi, ja siihen se sitten jää?"
Eipä tuo virheilmoitus nyt paljoa sano, mutta:
1) CDR-aihio on siis 700Mt.
2) Pääsetkö ennen return-näppäimen painamista ohjeteksteihin. Siellä on monia erilaisia vaihtoehtoisia tapoja käynnistää Knoppix silloin, kun raudan ja kernelin välillä saattaa olla jotakin yhteensopimattomuutta.
Ehkä epätodennäköistä, mutta:
3) Knoppix perustuu Debian-jakeluun. Itse olen törmännyt ongelmaan, jossa biossi oli "viritelty" äärimmilleen eikä Debian-pohjaiset jakelut käynnistyneet vaikka jotkin muut Linux-jakelut porskuttivat ihan ok.- npos
CDR aihio on 700MB. Olen kokeillut F3 melkeinpä kaikki: testcd, expert jne. komennot tuolla expert komenolla löytää aika paljon mm. asemat sun muut, mutta jumittuu tohon sata levyn kohdalle... Olisiko vielä ideoita?
Taidanpa kokeilla tota ubuntu 5.10 suomenettua versiota, jos vaikka tärppäis... - 24h
npos kirjoitti:
CDR aihio on 700MB. Olen kokeillut F3 melkeinpä kaikki: testcd, expert jne. komennot tuolla expert komenolla löytää aika paljon mm. asemat sun muut, mutta jumittuu tohon sata levyn kohdalle... Olisiko vielä ideoita?
Taidanpa kokeilla tota ubuntu 5.10 suomenettua versiota, jos vaikka tärppäis...Onko romppu poltettu samalla asemalla millä yrität nyt käynnistää?
Vanhemmat romppuasemat lukevat huonosti poltettuja romppuja ja käynnistys tietysti hyytyy siihen. - Ratamon
npos kirjoitti:
Taidanpa kokeilla tota ubuntu 5.10 suomenettua versiota, jos vaikka tärppäis...No joo, tietysti S-ATA-levy on ongelma eli Knoppix ei tue sitä. Jos löydät LiveLinuxin, joka tukee, kerro muillekin ;-)
- VillePoika
Ratamon kirjoitti:
No joo, tietysti S-ATA-levy on ongelma eli Knoppix ei tue sitä. Jos löydät LiveLinuxin, joka tukee, kerro muillekin ;-)
Sata-levyn tuen puuttuminen näkyy niin, että levyä ei pääse lukemaan. Knoppixin pitäisi käynnistyä muuten. Tosin tuo jo mainittu 64-bittisen prossun ongelma on elämän faktaa Knoppixissa.
- ei millään pahalla
Ratamon kirjoitti:
No joo, tietysti S-ATA-levy on ongelma eli Knoppix ei tue sitä. Jos löydät LiveLinuxin, joka tukee, kerro muillekin ;-)
Livelinuxit tukevat monia sata-levyjä.
- ei millään pahalla
VillePoika kirjoitti:
Sata-levyn tuen puuttuminen näkyy niin, että levyä ei pääse lukemaan. Knoppixin pitäisi käynnistyä muuten. Tosin tuo jo mainittu 64-bittisen prossun ongelma on elämän faktaa Knoppixissa.
Knoppix toimii 32-bittisenä 64-bittisillä prossuilla niin kuin muutkin käyttikset.
- epicurist
Kokemukseni mukaan (vaikkei tilastollisesti merkittävää otantaa edusta) kirjoitusnopeus ei olennaisesti vaikuta cd:n viallisuuden mahdollisuuteen. Maxell ja Memorex -merkkisien cdiden ostamista olen viallisuustiheyden takia välttänyt.
Siis, vaikka kirjoitit hitaalla nopeudella, voi levyssä silti olla vikaa.
Taitaa aika monessa tällä palstalla olleella asennusongelmalla kyse olla viallisesta CD:stä. Kokeilkaa edes polttaa uudestaan mielellään erilaiselle aihiolle, ennen kuin kysytte, miksi asennus tai live CD:n käyttö hyytyy alkuunsa. - Ratamon
Jos sulla on 64-bittinen prosessori, niin pitäisi olla 64-bittinen Linux-versio. LiveUbuntusta löytyy myös tuo tarvittava versio.
- ei millään pahalla
Tai jos on 32-bittinen niin >> 32 bit...
Paitsi, että 64-bittiset prossut pyörittävät 32bit käyttiksiäkin... - npos
ei millään pahalla kirjoitti:
Tai jos on 32-bittinen niin >> 32 bit...
Paitsi, että 64-bittiset prossut pyörittävät 32bit käyttiksiäkin...ubuntu alkoi toimimaan. Poltan tuon knoppixin vielä RW levylle ja kokeilen, että jos alkais pelittämään.
- Poro1
ainakin minulla se pyysi painamaan "space" (välilyönti sen "returnin" jälkeen) tai odottamaan 30 sekuntia ja sitten rullasi eteenpäin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754