DRYlle

Lähdevettäkö

Heipsan!
Ajattelin aloittaa kokonaan uuden ketjun, tuolla toisessa oli jo muitakin sen verran paljon...
Äitiyslomani loppui tänään! Kävin tänään työpaikalla, aloitan työt perjantaina. Pelkään, että oireet pahenevat, olen myyjänä paikassa jossa on voimakkaita tuoksuja. Tosin päätin, että otan sairaslomaa välittömästi jos ihoni pahenee. Onneksi olen vain kuukauden enää tässä työssä, minut irtisanottiin juuri tänään. Aion etsiä paikan jossa ei näitä allergisoivia tuoksuja ole.

Tänään on taas hieman huonompi päivä, käsivarret kutiaa ihan hirmusti. Ne oli vaalemmat jo eilen ja vielä aamullakin mutta nyt taas ärtyneet. Reidet otti myös takapakkia eilen, harmittaa kun ei ole mitään selvää syytä tähän pahenemiseen.

Soitan homeopaatilleni taas torstaina, katotaan nostetaanko tämän hetkisen lääkkeen potenssia vai mitä tehdään. Viimeksi oli puhetta jostain lääkkeestä joka saattaisi olla tehokas mutte tekee helposti pahat reaktiot ja tätä EN halua, tarpeeksi kärsimistä on tämänhetkisessäkin tilanteessa.

Saan kutinakohtauksia joka päivä, joskus tietysti myös yöllä. Nää hikoilukohtaukset on tällä hetkellä kaikkein inhottavinta, kuiva iho alkaa kutista kun hikoilee ja tietenkin menee sitten helposti rikki ja kestää parantua taas monta päivää.

Kysyit, mikä tämä lääke on joka nyt on auttanut, (tosin välillä paranee ja sitten taas huononee) mutta se on fulliculum. Homeopaatti sanoi, että pitäisi tulla huomattava muutos tilaani, ja tulikin mutta sitten taas paheni. Ihme seilaamista ollut nämä viis viikkoa. Luulin jo, että iho alkaa parantua, mutta ottaa takapakkia aina muutaman hyvän päivän jälkeen. Ehkä pitäisi mennä tässä välissä allergiatesteihin etten söisi koko ajan tietämättäni jotain allergisoivaa... Yleisimmät allergeenit tiedän, ne on suklaa, sitrukset, pähkinät, kala, mansikat, tomaatti, maitotuotteet. Lisäksi tulostin netistä kaikki lisäaineet joille saattaa herkistyä, ja vältän niitä. Juon myös vettä pari litraa päivässä.

Nyt yritän myös olla käymättä suihkussa. Pesen itseni vauvojen kosteuspyyhkeillä, jotka ovat muuten uskomattoman kosteita! Luulin ensin ettei niillä saa puhdasta aikaan, mutta hyvin toimii. Kerran viikossa voisin ajatella käyväni suihkussa, silloikin vain hyvin nopeasti. Minulla on paha tapa ottaa aina kuuma suihku, ja sehän pahentaa kuivaa ihoa entisestään. Miten sinä, käytkö saunassa? Joku sanoi, että sauna toisi kuona-aineita ulos ja tämähän on totta, mutta itse en enää uskalla saunan lämpöön mennä ennen kuin ihoni on ehjä. Nyt se on vielä paikoitellen rikki ja aika syviäkin jälkiä jotka kestävät parantua kauan. Ja uusia haavoja tietenkin tulee aina ihon pahentuessa.

Mutta yritetään jaksaa, mulla tuli kolme kuukautta tätä kidutusta täyteen 11.11. Edessä on vielä monta, monta helvetillistä kuukautta, mutta toivon jaksavani.

Voimia sinulle, kirjottelepa kuulumisia! :)

6

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dry

Kiitos viestistäsi!

Ihan ensiksi täytyy onnitella ja hämmästellä, että voit ylipäätään harkita jo nyt töihin lähtöä!! Koskaan et joudu kokemaan sitä, mitä minä olen kokenut, sillä jo nyt olet edes siedettävässä kunnossa. En silti yhtään vähättele kärsimyksiäsi.

Noista allergioista muuten; huomasimme mieheni kanssa, että vaikka aloin aina epäillä joka suupalaa, ne oireet kyllä vain tulivat purkausten johdosta. Nyt voin syödä suklaata, kaikkia mausteita, hedelmiä ja vihanneksia, vaikka ennen piti kytsiä syömistä tarkkaan ja vaikka hoito onkin vielä kesken. Eli minun kokemukseni mukaan sietokyky vain kasvaa hoidon myötä. Noita ylä- ja alamäkiä tulee koko hoidon ajan (eikä ainakaan kohdallani vaikuttanut, vaikka karsin ruokailuni karrikoiden sanoen riisikakkuihin ja veteen), sillä purkaus kun tulee, meillä sen tuntee iholla ja se on kyllä jokseenkin allergiareaktion oloinen.

Minulla oli ensimmäiset neljä kuukautta silloin kolme vuotta sitten sellainen vointi, etten voinut edes ajatella vaatteiden pitämistä. Olin sisällä neljä kuukautta. Iho oli lähes poissa, korvat riekaleina haavoilla, myös kasvoissa pitkiä viiltohaavan oloisia ja niistä valui kudosestettä. Pelkkä ilmavirta teki pahaa. En voinut päätä kääntää, iho oli niin kuiva, että jopa nivelen taittaminen teki oikeasti kipeää. Pumpulitukot korvien takana ja pää turvonneena painelin menemään kämpässä. Sain aivan järkyttäviä kutinakohtauksia, joista pisin kesti SEITSEMÄN TUNTIA. Nuo kohtaukset olivat helvetillisiä ja raavin kahdella harjalla itseäni aivan rikki kaikkialta. Ajattele, millaista on täydellisen täysi kutina kaikkialla seitsemän tuntia tauotta. Sen jälkeen nukuin sikeästi, sillä kutinakohtauksen aikana en voinut tietenkään tehdä mitään kun vapisin ja kutisin ja kiduin. Samalla purki raivoa täydellä teholla. Itkin ja kiljuin ja heittelehdin sängyllä. Koko ajan oli lakanapyykkiä, pesin kolme koneellista lakanapyykkiä päivässä (siis omaani) 90 asteessa, sillä jouduin käyttämään paljon sinkkisalvaa haavojen parantamiseen. Joka päivä sama rumba, tosin nuo kutinakohtaukset olivat useimmiten "vain" 2 x 2 tuntia päivässä.

Kerron nämä sen takia, koska olen puhunut niin helevetillisestä hoidosta. Tämä varmaan on Sinulle lohdullista kuultavaa sen takia, että varmasti tulet parantumaan huomattavasti nopeammin kuin minä. Minulle annettiin 200-potenssissa lääkkeitä ja jätin kuin seinään kaikki myrkyt, sitten tuo kaksisatainen ja a'vot. Nykyään hoitoni etenee LM 6-potenssissa, enkä ole enää lääkkeet jätettyänikään joutunut noin hirvittävää kokemaan kuin yllä kerroin.

Minua ei varmaankaan voi verrata keneenkään. Homeopaattejakin jouduin vaihtamaan ,sillä pari sanoi, etteivät ole koskaan nähneet kaltaistani. Mutta koska minäkin olen selvinnyt nyt näinkin hyvään vointiin (en voi vieläkään lähteä töihin), Sinä tulet varmasti paranemaan oikein hyvin.

Itselläni on nyt helpompaa kun sain Hepar Sulfuria maanantaina. Tuntuu olevan nappilääke, enkä voi sanoa kärsiväni kovasti. Pääsen jo piakkoin varmaan ulos ja lenkillekin:) Olen ollut nyt kuukauden sisällä. Minulla on muuten sellainen viivytys näissä hoidoissa, että olen käyttänyt kortisonia yli vuoden ajan tästä kolmesta vuodesta. Koska homeopaatit eivät aikanaan osanneet pysäyttää hoitoa, joka oli väärä, aloin käyttää kortisonvoidetta. Tämä on tietenkin myös pitkittänyt tätä hoitoaikaa ja vasta kuukausi sitten lopetin sellaisen Elidel-voiteen, jonka käytön aloitin kortisonin jälkeen. Siten (kortisonin ja Elidelin ansioista) pystyin elämään edes jotenkuten normaalia elämää. Kutinakohtauksia tuli silti joka päivä, mutta en sinällään kärsinyt hirveästi. Nyt siis elän viimein ilman lääkkeitä ja hoito etenee ropisemalla.

Saunassa en ole voinut lääkkeettöminä aikoina edes ajatella käyväni, sillä se purkaa liian rajusti myrkkyjä ulos. Minun ongelmani on ollut nimenomaan se, että kehoni toimii kuin dynamiitti. Olen lukenut tällä palstalla ihmisistä, jotka ovat käyneet lenkillä homeopatialla ihottumaa hoidettaessa, jotta myrkyt poistuisivat hyvin. Täytyy sanoa, että he ovat onnekkaita. Kyllä itsekin kortisonin ja Elidelin aikana kävin lenkillä, mutta nuo lääkkeethän juuri tukahduttivat hoitoa.

Hienoa, jos voit peseytyä niillä kosteuspyyhkeillä! Minä käyn kyllä joka päivä suihkussa kokonaan, mutta nämä hoidot ovat nähtävästi niin yksilöllisiä, ettei kaikille sovi samat tavat. Ja se Turun vesi kyllä vaikeuttaa asioita. Olen haaveillut, että joskus asuisimme järven rannalla ja saisimme peseytyä järvivedellä. Mökillä on ihanaa kun hiukset eivät tarvitse huuhteluainetta, eikä iho rasvaa (normaalitilanteessa:)

Sain juuri kuulla, että en saa enää työttömyyskorvausta, sillä miehen tulot vaikuttavat nyt. Sairaskulut tähän hoitoon ovat tällä hetkellä n. 200e/ kk ja nyt jää kelan tyött.korvauskin pois. Pitäisi päästä paikkoin työkuntoon..

Mutta raha-asioita en enää sure. Kunhan terveys on saavutettu, minulla on kaikki. Ihana perhe ja ystävät.

Sinulla on kaksi lasta, eikö? Miten olet selvinnyt pienen hoitamisesta sairaana? Me jouduimme pahimpaan aikaan silloin hoidon alussa viemään nuorimmaisemme perhepäivähoitajalle muutamaksi kuukaudeksi. En voinut pitää lasta sylissä enkä oikein liikkua muutenkaan. Meidän lapset ovat nyt 12-,10-, ja 4-vuotiaat. Hyvin olen nyt pärjännyt kun nuorimmainen on niin iso. Ja nyttemmin olen kärsinyt rajuhkosti vasta reilun kuukauden.

Tässäpä taas stooria kerrakseen..

Hyvä, että Sinut sanottiin irti, niin ei tarvitse olla ikävissä olosuhteissa. Mutta ilman muuta sairaslomaa, jos vointi on huono. Toivon Sinulle voimia ja parempaa huomista!

Palaillaan!

-Dry

• allergine

mistä ihmeestä te kaksi täällä puhutte?

• homeopaattisesta
        allergine kirjoitti:

mistä ihmeestä te kaksi täällä puhutte?

hoidosta, jota molemmat käymme läpi.

terv. Dry

• Emeraldaura

Olette tosi rohkeita ja sitkeitä ihmisiä. Tekstinne on hurjaa luettavaa enkä voi muuta kuin nostaa hattua teille, että jaksatte käydä läpi kaiken luovuttamatta kesken.
        Itselleni on hoidon kuluessa tullut muutama kutiseva näppylä aika-ajoin oik. sääreen, oik. käden rystysiin ja nyt viimeksi hartioihin ja otsalle ja tuntuu kyllä ihan naurettavalta teidän kokemustenne lukemisen jälkeen, että ne ovat olleet minusta häiritseviä ja harmittavia. Huh!
        Toivottavasti hoitonne edistyy hyvin ja kärsimyksenne palkitaan terveellä iholla ja voitte tulevaisuudessa syödä normaalisti saamatta oireita. Valoa ja iloa teille molemmille!

• Emeraldaura!!
        Emeraldaura kirjoitti:

Olette tosi rohkeita ja sitkeitä ihmisiä. Tekstinne on hurjaa luettavaa enkä voi muuta kuin nostaa hattua teille, että jaksatte käydä läpi kaiken luovuttamatta kesken.
        Itselleni on hoidon kuluessa tullut muutama kutiseva näppylä aika-ajoin oik. sääreen, oik. käden rystysiin ja nyt viimeksi hartioihin ja otsalle ja tuntuu kyllä ihan naurettavalta teidän kokemustenne lukemisen jälkeen, että ne ovat olleet minusta häiritseviä ja harmittavia. Huh!
        Toivottavasti hoitonne edistyy hyvin ja kärsimyksenne palkitaan terveellä iholla ja voitte tulevaisuudessa syödä normaalisti saamatta oireita. Valoa ja iloa teille molemmille!

Kiitos viestistäsi!

Olen luonteeltani sellainen "no ei se nyt mitään"-tyyppi, mutta tämä kokemus on ollut sellainen, etten voi sanoa koskaan noin.

Ajattelen kuitenkin siten, että olen ansainnut tuskani (en ehkä ihan tässä elämässä- ainakaan kaikkea) ja nyt sitä mennään. Pahin helvetti on takana ja pahimpaan aikaan harkitsin itsemurhaa siitä huolimatta, että minulla on kolme ihanaa lasta ja upea mies. En tahtonut jaksaa kun elämä oli viikko- kuukausikaupalla kitumista joka päivä ja yö, enkä toisaalta taas voinut palata siihen tilaan, jolloin olin mega-mega-allerginen ja omasin "kaikki" sairaudet siihen päälle. Tulevaisuus oli hirveä. Nyt minulla on vain vähän ihottumaa ja muutama allergia. Muut vaivat on poissa. Katkerat itkut on kyllä lukuisat kerrat itketty, vihat on raivottu jne.. Mutta kun niska taitetaan ja ihminen käy miinuksen puolella, sieltä noustaan uutena ja nöyränä ihmisenä elämään. Ilmaiseksi ei saa mitään- terveyttä varsinkaan. Uusi elämä on edessä ja sen aion käyttää muiden auttamiseen.

Hyvää jatkoa myös Sinulle, Emeraldaura!

t. Dry

• Lähdevettäkö

Tässä sitä taas kirjotellaan hiki- ja kutinakohtausten keskeltä! Iho paheni taas viikonloppuna; olin lauantaina töissä ja tietysti hikoilin muutamaan otteeseen niin että revin käsivarret rikki. Sitten töiden jälkeen suihkuun ja taas sunnuntaina sama juttu. Nousin su sängystä puoli kolmelta iltapäivällä... mies joutui maanantaina lähtemään kesken päivän töistä kun olin niin huonona. En siis pystynyt hoitamaan meidän 9 kk ikäistä vauvaa enää. Tänään oli pakko taas mennä suihkuun, vähän parempi olo kyllä kuin alkuviikosta. Töihin pitäisi mennä taas viikonlopuksi, kokeilen vielä muutaman päivän ja otan sairaslomaa jos en pysty töissä olemaan.

Miten sinä? Paheneeko tilasi edelleen vähän väliä? Minulla tuntuu niin tekevän. Ne suihkut viikonloppuna oli tietysti piste iin päälle, mutta pakko oli mennä kun hikoili niin. Olen varma, että kun pääsisin näistä hikoilukohtauksista, niin ei tarvitsi mennä suihkuun, (kosteuspyyhkeet riittäisivät) ja iho pääsisi paranemaan. Hiki pahentaa kutinaa aivan älyttömästi!

Sain uuden vahvuuden fulliculimumiin ja aloitin maanantaina. Otan rakeita vain kerran viikossa, lisäksi hain viime viikolla hyljeöljyä, toivon sen tuovan kosteutta ihooni. Muutamana päivänä olen kans harkinnut jo millon mitäkin toimenpidettä, että saisin nämä kärsimykset loppumaan! Haluaisin vain mennä töihin ja nauttia perheestä, TERVEENÄ! Mielenterveys alkaa järkkyä hyvin pian jos en saa ihoani pian ehjäksi. Ja mulla on kärsimystä "vasta" kolme ja puoli kuukautta takana. Pelottaa oikein ajatella miten kauan tämä vielä kestää. Ei oikein olisi varaa jäädä työttömäksi; asuntolaina pitää saada jotenkin maksettua.

Lisäksi masenusta lisää se, kun makaan vain sohvalla peiton alla enkä voi lähteä ulos vauvan kanssa. Kysyitkin, että miten olen voinut häntä hoitaa ja onhan se ollut tosi vaikeeta! On huono omatunto kun laiminlyön koko perhettä ja kotia myös. Olen käynyt kyllä tosi syvällä taas tällä viikolla, ainoana toivona on nyt se hyljeöljy, jos se toisi helpotusta. Joulu ja kaikki tulossa... Miten paljon ihminen mahtaa kestää?

Miten sinulla on mielenterveys kestänyt? Pahimpina hetkinä ajattelen sinua ja kärsimyksiäsi jotka on ollut vielä kauheampia kuin minulla! Mikä tilanne muuten itselläsi nyt on? Minulla on pahimmassa kunnossa reidet, rinta, kaula ja niska. Käsivarret on revitty nyt myös melko rikki. En saa niin hirveitä kutinakohtauksia kuin mistä sinä kerroit, mutta reidet on revitty rikki viime yönäkin. Pisin kutinkohtaus on kestänyt kaksi tuntia, ja useita lyhyempiä tulee päivittäin. Ja kun iho on hiestä märkä, niin voit kuvitella miten helposti se menee rikki ja vuotaa visvaa.

Mutta näin tällä hetkellä, yritän jaksaa hetki kerrallaan, voimia myös sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe