Lucid-unet

lucididuu

Onko kukaan teistä nähnyt lucid-unia?
Minä näin sellaisen viime yönä :D

Onko olemassa tiettyä tapaa, jolla lucidiin pääsee?

PS: Jos et tiedä mikä lucid-uni on, niin älä kysy vaan googleta...

7

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nemi

      Olen nähnyt, ja itseasiassa aika useinkin :) Yleensä vähän ennen heräämistä (valitettavasti) huomaan että "tämähän on unta!" Se on kyllä hauskaa, kun voi tehdä mitä vaan :D Ja tätä perinteistä lentämistähän kannattaa aina kokeilla!! Ja suosittelen myös väkivallan harrastamista unissa, (ja seksin!) koska ollen huomannut että agressiot vähenee :D

      • Nemi

        Lucid-unia näen usein varmaan sen takia, että muutenkin olen hirveän kiinnostunut unista ja seuraan niitä. Yön aikana näen ihan hirveästi yleensä unia, jotka kaikenlisäksi vielä muistan. Viikon unista sais kunnon romaanin kirjotettua! :) Ja omien unien seuraaminen KANNATTAA! Olen monia elämäni ongelmia saanut ratkaistuksi niiden avulla, ja välillä näen jopa enneunia.


      • uneen
        Nemi kirjoitti:

        Lucid-unia näen usein varmaan sen takia, että muutenkin olen hirveän kiinnostunut unista ja seuraan niitä. Yön aikana näen ihan hirveästi yleensä unia, jotka kaikenlisäksi vielä muistan. Viikon unista sais kunnon romaanin kirjotettua! :) Ja omien unien seuraaminen KANNATTAA! Olen monia elämäni ongelmia saanut ratkaistuksi niiden avulla, ja välillä näen jopa enneunia.

        Mäkin näen todella usein,jopa joskus monta peräkkäistä yötä.Olen opetellut hallitsemaan uniani ja on hauskaa kun voi itse ohjata unta ja unet ovat todella todentuntuisia.Välillä on vaikeaa luoda uneen jotain tiettyä juttua,mutta on hauskaa silti.Millaisia enneunia Nemi on nähnyt?
        Näen kanssa unia todella paljon muutenkin,mutta en enneunia muista tapahtuneen.


      • uneen
        uneen kirjoitti:

        Mäkin näen todella usein,jopa joskus monta peräkkäistä yötä.Olen opetellut hallitsemaan uniani ja on hauskaa kun voi itse ohjata unta ja unet ovat todella todentuntuisia.Välillä on vaikeaa luoda uneen jotain tiettyä juttua,mutta on hauskaa silti.Millaisia enneunia Nemi on nähnyt?
        Näen kanssa unia todella paljon muutenkin,mutta en enneunia muista tapahtuneen.

        Piti vielä laittaa,että noissa unissa tiedän aina että tämä on vain unta ja pystyn myös herättämään itseni jos haluan.Tai jos satun heräämään hetkeksi ja nukahdan uudelleen, niin pystyn jatkamaan siitä mihin jäin.


      • Nemi
        uneen kirjoitti:

        Mäkin näen todella usein,jopa joskus monta peräkkäistä yötä.Olen opetellut hallitsemaan uniani ja on hauskaa kun voi itse ohjata unta ja unet ovat todella todentuntuisia.Välillä on vaikeaa luoda uneen jotain tiettyä juttua,mutta on hauskaa silti.Millaisia enneunia Nemi on nähnyt?
        Näen kanssa unia todella paljon muutenkin,mutta en enneunia muista tapahtuneen.

        Olen nähnyt enneunia esimerkiksi yhdestä palovammasta minkä sain kaulaan, uni tuli n. kuukausi aikasemmin kun sitten se oikea palovamma. Unessa kaulaani osui ilotulitusraketti ja todellisessa elämässä joku idiootti heitti sytkärin nuotioon ja se räjähti ja kaulaani (tasan samaan kohtaan kuin unessa) osui joku kekäle mihin jäi moneksi kuukaudeksi jälki. Toi oli muistaakseni ensimmäinen ennuni minkä oon nähny.

        Sit kerran oon päiväunilla nähny että joku poika ajoi harmaata autoa ja joutui kolariin, illalla lähdettiin kavereiden kanssa ajelemaan (poika kuskina harmaalla autolla) ja tietenkin kerroin unesta kavereille varoitukseksi. Kuitenkin lievään kolariin jouduttiin kun vastaantuleva auto tuli meidän kaistalle ja just ehdittiin väistää ettei keulat osunu, meni vaan peilit paskaks kummaltakin...

        Sitten joskus nään ihan normaaleista asioista enneunia, eli ei mitään varoitusunia. Esim unessa olen nähnyt, että kaverini rikkoi peltoautonsa bensatankin ja valutti bensat siitä ulos, ja seuraavana päivänä kun kaverillani kävin, niin se oli just rikkomassa sen bensatankkia :)

        Tollasia. Ihan hauskojahan noi on, ja ihan hyödyllisiäkin, pitää vaan osata "katsoa ja kuunnella" uniaan oikein!


      • Snoopy
        Nemi kirjoitti:

        Olen nähnyt enneunia esimerkiksi yhdestä palovammasta minkä sain kaulaan, uni tuli n. kuukausi aikasemmin kun sitten se oikea palovamma. Unessa kaulaani osui ilotulitusraketti ja todellisessa elämässä joku idiootti heitti sytkärin nuotioon ja se räjähti ja kaulaani (tasan samaan kohtaan kuin unessa) osui joku kekäle mihin jäi moneksi kuukaudeksi jälki. Toi oli muistaakseni ensimmäinen ennuni minkä oon nähny.

        Sit kerran oon päiväunilla nähny että joku poika ajoi harmaata autoa ja joutui kolariin, illalla lähdettiin kavereiden kanssa ajelemaan (poika kuskina harmaalla autolla) ja tietenkin kerroin unesta kavereille varoitukseksi. Kuitenkin lievään kolariin jouduttiin kun vastaantuleva auto tuli meidän kaistalle ja just ehdittiin väistää ettei keulat osunu, meni vaan peilit paskaks kummaltakin...

        Sitten joskus nään ihan normaaleista asioista enneunia, eli ei mitään varoitusunia. Esim unessa olen nähnyt, että kaverini rikkoi peltoautonsa bensatankin ja valutti bensat siitä ulos, ja seuraavana päivänä kun kaverillani kävin, niin se oli just rikkomassa sen bensatankkia :)

        Tollasia. Ihan hauskojahan noi on, ja ihan hyödyllisiäkin, pitää vaan osata "katsoa ja kuunnella" uniaan oikein!

        En oikein ole vielä tietoinen Lucid-unista, mutta serkkuni kertoi minulle niistä n. kuukausi sitten. Valvoimme hyvin pitkään, mutta lopulta päätimme nukkua 5 minuuttia vuorotellen ja katsoa näemmekö lucid-unia. Nukahdin helpolla, mutta kun nukuin ajattelin olevani valtatiellä, ja olin. Sitten mietin itseni mustaanaukkoon. ja näinkin itseni putoamassa tyhjyyteen. Sitten serkkuni herättikin minut. Selitin hänelle mitä olin nähnyt, mutta en muistanut mitään, että olin selittänyt tälle jotain 5 minuutin päästä. Tiesin kertoneeni hänelle, mutta en muista mitä olin sanonut. Kysyin häneltä mitä olin sanonut ja hän kertoi. Olin taas hetken hiljaa ja kysyin taas samaa uudestaan. Sitten muistin asian.
        Mitä ihmettä minulle oli tapahtunut?? Osaako kukaan kertoa?? Olinko lucid-unessa??

        Usein ajattelen itse uneni. Esim, että olen ihastukseni luona ja niin ees päin.. pussailemme ja joudun sairaalaan ja ym.. Onko tämä Lucid-Unea??


    • Muusihousu

      Itse olen nähnyt joskus lucid-unia aivan sattumalta. Muistan, että lapsena näin usein unia, jotka pystyin itse lopettamaan ihan milloin vain halusin, mutta en tiedä, onko se lucidia.
      Lisäksi olen nähnyt myös pari aivan selvää lucid-unta. Toisessa unessa joku salainen armeija jahtasi minua ja ystäviäni, ja selviydyin kaikesta, kun tajusin, että voisin vain yksinkertaisesti lentää pois. Unessa lentelin myös ihan huvikseni, ja siitä tuli todella hyvä olo. Toisessa unessa, jonka näin muutamia vuosia sitten, voitin jonkun kilpailun, että The Rasmus tulee meille soittamaan (olin silloin kova The Rasmus-fani). Kun The Rasmus tuli, tajusin, että pystyin päättämään, mitä biisejä he soittavat, ja menin vessaan harrastamaan seksiä Lauri Ylösen kanssa. Lisäksi söin unen aikana paljon todella hyvänmakuisia karkkeja.
      Mä olen myös koittanut tietoisesti päästä lucid-tilaan, mutten ole onnistunut. Olisiko teillä jotain vinkkejä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      88
      3871
    2. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      74
      3502
    3. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      39
      3012
    4. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      160
      2950
    5. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      53
      2716
    6. Iida Vainio

      Raskaana. Lapsi syntyy jouluna. Siinä syy tähän häätouhuun.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      2592
    7. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      50
      2174
    8. Miten olet

      Ajatellut kosia häntä? Romanttisesti vai arkisesti?
      Ikävä
      36
      1970
    9. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      43
      1908
    10. Kun näen sinut

      Kun näen sinut, vapisen sisäisesti. Ulkoisesti yritän sen peittää. Niin voimakas on vaikutuksesi minuun. Pieni kosketus
      Ikävä
      59
      1728
    Aihe