lähimmäistäsi?
Puhutaan paljon siitä, että naapuriapu ja huolenpito omista läheisistäkin on melkein kadonnut Suomesta. Mitähän pitäisi tehdä, että tilanne muuttuisi?
Miten sinä olet viimeksi auttanut lähimmäistä, joka ei ollut oman perheesi jäsen?
Miten viimeksi autoit
7
465
Vastaukset
- Lyyli
on hyvä apu, jos se toimii.
Kävimme, minä ja mieheni, maalaamassa yhden muummon mökin. Ystävämme on peltiseppä ja hän laittoi piippuun pellit. Mieheni taas vaihtoi hänen autoonsa jarrupalat.
Rahaahan ei tietysti tarvittu missään vaiheessa.
Että tällälaillakin se naapuriapu voi toimia.- *repekka
Vien kaupasta tullessani melkein joka kerta jotain kolmen lapsen yh- äidille ja hänen lapsilleen.
Hän on työttömänä, niinkuin moni muukin tänä aikana.
Ja varmaan taloudellisesti lujilla.
Ostan vaatteita ja lainaan rahaakin jos tarvitsevat.
En minä tätä minään laupeuden työnä pidä, minulla ei ole hätää, rahani riittävät vaika eläke onkin pieni. *repekka kirjoitti:
Vien kaupasta tullessani melkein joka kerta jotain kolmen lapsen yh- äidille ja hänen lapsilleen.
Hän on työttömänä, niinkuin moni muukin tänä aikana.
Ja varmaan taloudellisesti lujilla.
Ostan vaatteita ja lainaan rahaakin jos tarvitsevat.
En minä tätä minään laupeuden työnä pidä, minulla ei ole hätää, rahani riittävät vaika eläke onkin pieni.Sellaisessa talossa jossa joudun harva se päivä jotain naapuria auttelemaan.tulee itsellekin hyvä mieli kun voi autella.
- auttanut joskus oon...
muori67 kirjoitti:
Sellaisessa talossa jossa joudun harva se päivä jotain naapuria auttelemaan.tulee itsellekin hyvä mieli kun voi autella.
ostin tuttavani radioon kunnon antennin, kun valitti huonoa kuuluvuutta ja se antenni OLI huono. Ei ole kiitosta kuulunut.
- Kuskasin paria tuttavaani lentokentälle yhteensä 1300 km, kun oli kuulemma mukavampi matkustaa pikkuautossa kuin junassa. Mukavaa juttuseuraa oli ja ruokani kustansivat.
- Olin viikon ilmaisena renkinä 400 km:n päässä, ostin omasta pussistani toisille työkaluja, ruokia ja tankillisen bensaa. Sain syödä ja nukkua (yksin) hyvin. Seura oli kyllä mukavaa.
- Annoin tekemiäni pikkukanteleita soittamisesta kiinnostuneille tuttavilleni. Kehuivat hyviksi, mutta lopettivat kaiken kanssakäymisen kanssani.
Samoin kuin kaikki muutkin ylläolevat, joita autoin.
Mitä tästä kaikesta opin? Sen, että hädässä ystävä tutaan ja hädän jälkeen ystävä saa mennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. Kai he uusia löytävät taas kun apua tarvitaan.
Yksi kannel olisi vielä jäljellä, mutta kenelle sen antaisin kun ei ole sellaisesta kiinnostunutta? Silläkin varmasti pääsisin jostakusta ystävästä eroon, mutta kun ei ole enää edes "ystäviä". - Lyyli
auttanut joskus oon... kirjoitti:
ostin tuttavani radioon kunnon antennin, kun valitti huonoa kuuluvuutta ja se antenni OLI huono. Ei ole kiitosta kuulunut.
- Kuskasin paria tuttavaani lentokentälle yhteensä 1300 km, kun oli kuulemma mukavampi matkustaa pikkuautossa kuin junassa. Mukavaa juttuseuraa oli ja ruokani kustansivat.
- Olin viikon ilmaisena renkinä 400 km:n päässä, ostin omasta pussistani toisille työkaluja, ruokia ja tankillisen bensaa. Sain syödä ja nukkua (yksin) hyvin. Seura oli kyllä mukavaa.
- Annoin tekemiäni pikkukanteleita soittamisesta kiinnostuneille tuttavilleni. Kehuivat hyviksi, mutta lopettivat kaiken kanssakäymisen kanssani.
Samoin kuin kaikki muutkin ylläolevat, joita autoin.
Mitä tästä kaikesta opin? Sen, että hädässä ystävä tutaan ja hädän jälkeen ystävä saa mennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. Kai he uusia löytävät taas kun apua tarvitaan.
Yksi kannel olisi vielä jäljellä, mutta kenelle sen antaisin kun ei ole sellaisesta kiinnostunutta? Silläkin varmasti pääsisin jostakusta ystävästä eroon, mutta kun ei ole enää edes "ystäviä".Me olemme aina auttaneet tuttaviamme, heidän tuttaviaan, ystäviämme, naapureita, sukulaisia ja tietysti lapsiamme. Milloin on ollut apu tarpeen muutossa tai remontissa, toisinaan vain juttuseurana.
Ei koskaan ole moista käytöstä tullut vastaan. Olemme iloinneet yhteisistä hetkistä työn ja touhun merkeissä.
Joulun sen on huomannut, kortteja ja kahvipaketteja on tullut "tuutin täydeltä". Varakkaammat ovat muistaneet miestäni joskus jopa Alkon tuotteilla.
Mielestämme "hyvää" kannattaa jakaa. Vähän niin kuin hymy, ei maksa mitään, mutta saajalleen voi olla kullan arvoinen.
Koeta vaan jaksaa auttaa, kyllä se päivä pistaa vielä risukasaankin --- huomaa sinun auttamiahalusi.
Autellaan jatkossakin
- liinumari
Tein mieheni kanssa 88-vuotiaan mummon muuton kolmannesta kerroksesta ensimmäiseen kerrokseen, mutta aivan eri taloihin. Oli varmasti kerännyt pitkältä ajalta "aarteita", mistä nyt piti luopua johtuen pienempään asuntoon muuttamisesta. Kuitenkin kaikki tuli jaettua uuteen kotiin, kirpparille ja kaatopaikalle. Mummo oli onnellinen ja ensi viikolla on tupaantuliaiset kakkukahveineen. Jäi hyvä mieli, vaikka rankkaahan se oli ravata kymmeniä kertoja rappuja alas ja ylös, mutta tais kilotkin saaha kyytiä.
- Kaino Untamoinen
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483
