Vannesahan ostaminen??

puupää

No niin arvoisat puutyöharrastajat!

Ostoslistalla tai tämän hetkisenä kuumeilun oireena on vannesaha, sellainen pöytämallin vehje. Tarpeet on semmoiset, että joskus tulee aina nakerreltua jotakin, ja tuntuu että vannesaha joutaisi syrrjäyttämään pistosahan, siinä kun lähtee terä vaeltelemaan niin helposti.

Olen katsellut jo esim Sceppachhin Basato 1:stä, mitä mieltä olette? Ja kannattaako unohtaa heti ne 100-150 halpissahat?

Tänään kävin muka kirjastossa katsomassa oisko tee-itse lehdessä testejä vannesahoista, mutta aika amatöörilehtihän tuo taitaa olla, joka toisessa numerossa on joku vasaratesti, vannasahoista ei sanaakaan ainakaan 4 vuoteen.

7

3028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amatöörskä

On se hyvä, että meille amatööreillekin on ko. alan lehtiä. Kaikki kun ei ole seppiä syntyessään, ei edes puuseppiä.

• Sen sortin sahuri

Tänne Tampereelle tuli Clas Ohlsonin tavaratalo, jossa näin vannesahan. Hinta laatusuhde kohdallaan.
      Ko.sahassa on mm. kolmelta suunnalta kuulalaakerein varustetut teränohjaimet. Kannattaa käydä katsomassa, jos paikkakunnallasi on ko. pulju.
      Olisikohan siellä ollut kaksi mallia. Minä hiplasin sitä, joka oli(on) kauttaaltaan "terästä". Se isompi.

• mout1

Kannatan kans clas ohlsonin sahaa. Keskikokoinenkin (jalallinen) malli on edullinen ja ohlsonilla on terät tosi edullisia. Ennen kärvistelin jollain pöytämallilla johon terät maksoivat 3 kertaa enemmän kuin isompaan ja tylsyivätkin nopeammin. Mutta joo, pöytämallikin on hyvä jos on kuulalaakerit terän ohjaimissa (sama pätee isompaankin sahaan). Blackdekkeri teki joskus hyviä pikkusahoja joissa oli 3 teräpyörää, eli suurempi kitasyvyys. Tekeeköhän vielä? se oli kyl pätevä vehje!

• Ei kukaan

Jos pistosahasi kulkee mihin sattuu, niin kannattaisi avata laite. Ainakin omassa sahassani olivat terän "kuljetinta" kiinnipitävät kaksi ruuvia sen verran löystyneet, että viivan mukaan sahaaminen ei onnistunut. Luulen, että vika on aika yleinen.

• Rautajätti

Www.Rautajätti.Fi
      Tarjoaa Suomen edullisimmin laadukkaat metallintyöstökoneet, sekä puuntyöstökoneet kattavalla varaosa-palvelulla.
      Takaamme Sinulle, että ystävällinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelumme jatkuu pitkään myös tuotteen oston jälkeenkin !
      Tutustu ja pyydä tarjous !

• se siitä

Kallista kiinanrojua !

• Osta kunnollinen pistosaha,se on paljon kätevämpi käyttää kuin pöydällä kököttävä vannesaha. Festoolin malli 420 joko kahvallisena tai nuppipäisenä on varma valinta.

Jos kuitenkin mielit vannesahaa, osta sitten oikea sellainen, lattialla seisova. Vaan älä mene halpaan, vaan varaudu maksamaan 600 eurosta ylöspäin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe