Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Entäpä jos..

a cimlainen

..ACIM todella tulee Jeesukselta/Pyhältä Hengeltä?

Te jotka Raamatun perusteella väitätte sitä saatanalta tulevaksi ettekö koskaan pelkää pilkkaavanne Pyhää Henkeä?

9

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo Suni

      En todella pelkää, sillä Kristukselta tulee Totuuden Henki ja Saatanalta valheen henki, jolla on Jumalalta saatu lupa seuloa ihmisiä:

      "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa."

      Tämän seulomisen se suorittaa tähän omaan maailmaansa suunnittelemien erilaisten uskonoppien avulla. Jokaisella opilla omat kirjansa, joiden opettajista sanotaan:

      "Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun."

      Minä lisään tähän vielä sen, kun näitäkin keskustelupalstoja olen syksyn aikana seurannut, että on ihna tavanomaista, että antikristuksen palvelijat esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. Jos näin ei olisi, emme eläisikään Ilmestyskirjan aikaa.

    • moi

      Jer.31
      33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

      24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
      25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
      26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
      27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

      Raamatun lupausten ja ACIM:n opetusten välisestä erosta voi päätellä onko kyse on eri asioista.
      Tietysti vain mikäli niitä eroja on.

      • acim la i ne n

        ACIM on vain kurssi jonka avulla ihminen voi oppia kuuntelemaan Pyhän Hengen ääntä. Jos suoritetaan yksi läksy päivässä niin kurssin käymiseen menee vuosi.


        Tämän jälkeen oppilas on Pyhän Hengen ohjauksessa.

        "..he keeps in constant contact with the Answer"

        ".. on jatkuvassa yhteydessä Vastaukseen."

        ACIM:n mukainen on myös se ajatus joka muuten eräällä toisellakin kirjoittajalla näyttää olevan että näkeminen/tunteminen/käsittäminen vaihtuu tietämiseen. Tieto on Jumalalta tulevaa ja varmaa kun taas käsittäminen ja ymmärtäminen vaihtelevat riippuen siitä kuka on kysymyksessä.


      • Teuvo Suni
        acim la i ne n kirjoitti:

        ACIM on vain kurssi jonka avulla ihminen voi oppia kuuntelemaan Pyhän Hengen ääntä. Jos suoritetaan yksi läksy päivässä niin kurssin käymiseen menee vuosi.


        Tämän jälkeen oppilas on Pyhän Hengen ohjauksessa.

        "..he keeps in constant contact with the Answer"

        ".. on jatkuvassa yhteydessä Vastaukseen."

        ACIM:n mukainen on myös se ajatus joka muuten eräällä toisellakin kirjoittajalla näyttää olevan että näkeminen/tunteminen/käsittäminen vaihtuu tietämiseen. Tieto on Jumalalta tulevaa ja varmaa kun taas käsittäminen ja ymmärtäminen vaihtelevat riippuen siitä kuka on kysymyksessä.

        Sanoit acimlaisuuden olevan vain alku. Miksi on pitänyt aloittaa alusta se, joka on jo aikoja sitten alusta aloitettu, ja joka on myöskin loppu?

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

        Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.

        Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

        Tässä oli sinulle myös vastaus siihen, mikä on noitienkin paikka, kun acimlaisuutta itsekin noituudeksi epäilet. Eikö tuon opin mukaan noitien sieluja kierrätetäkään?


      • admata.
        Teuvo Suni kirjoitti:

        Sanoit acimlaisuuden olevan vain alku. Miksi on pitänyt aloittaa alusta se, joka on jo aikoja sitten alusta aloitettu, ja joka on myöskin loppu?

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

        Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.

        Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

        Tässä oli sinulle myös vastaus siihen, mikä on noitienkin paikka, kun acimlaisuutta itsekin noituudeksi epäilet. Eikö tuon opin mukaan noitien sieluja kierrätetäkään?

        >>
        Sanoit acimlaisuuden olevan vain alku. Miksi on pitänyt aloittaa alusta se, joka on jo aikoja sitten alusta aloitettu, ja joka on myöskin loppu?
        >>

        ACIM ei ole alku Jeesukselle, mutta se voi olla alku ihmisen tielle Jeesuksen ja Jumalan luokse.

        IOK on yksi muoto samasta tiestä johon Jeesus lihassa ollessaan kehoitti ihmisiä astumaan, jotta he pelastuisivat uskossa Häneen.

        Ps. ACIM vastustaa noituutta ja pitää noituutta egosta lähteneinä impulsseina, jollaiset eivät ole todellisia ihmeitä.


      • moi
        acim la i ne n kirjoitti:

        ACIM on vain kurssi jonka avulla ihminen voi oppia kuuntelemaan Pyhän Hengen ääntä. Jos suoritetaan yksi läksy päivässä niin kurssin käymiseen menee vuosi.


        Tämän jälkeen oppilas on Pyhän Hengen ohjauksessa.

        "..he keeps in constant contact with the Answer"

        ".. on jatkuvassa yhteydessä Vastaukseen."

        ACIM:n mukainen on myös se ajatus joka muuten eräällä toisellakin kirjoittajalla näyttää olevan että näkeminen/tunteminen/käsittäminen vaihtuu tietämiseen. Tieto on Jumalalta tulevaa ja varmaa kun taas käsittäminen ja ymmärtäminen vaihtelevat riippuen siitä kuka on kysymyksessä.

        Ongelma nykyisin on, että uskonasiaa pidetään joidenkin asioiden totenapitämisenä niidenkin joukossa,jotka lukevat Raamattua.
        Evankeliumin opetuksista harvat näyttävät välittävän kunhan vältämme "julkisyntejä".
        Jeesuksen opetusten tulisi olla meille jokapäiväisen elämän perusta hengellisen omaksumisen kautta.
        Nykyihminen elää tunteidensa kautta.Tunteet kuitenkin ovat aina "egon" ilmentymää.
        Hengellinen merkitys Jeesuksen sanomassa oli syvempi.
        Siitä syvemmästä merkityksestä harvat tietävät.
        Herätyskristillisyys on tunnekristillisyyttä ja sen suosio näyttää hävittäneen lähes tyystin
        oikean hengellisyyden.
        Ainakin se on harvinaista että pääsee siitä kenenkään kanssa syvempään keskusteluun.
        ACIM:n pelkään kilpailevan siellä tunnemarkkinoilla yhdessä mainitsemieni suuntausten kanssa.


      • acimlaine
        moi kirjoitti:

        Ongelma nykyisin on, että uskonasiaa pidetään joidenkin asioiden totenapitämisenä niidenkin joukossa,jotka lukevat Raamattua.
        Evankeliumin opetuksista harvat näyttävät välittävän kunhan vältämme "julkisyntejä".
        Jeesuksen opetusten tulisi olla meille jokapäiväisen elämän perusta hengellisen omaksumisen kautta.
        Nykyihminen elää tunteidensa kautta.Tunteet kuitenkin ovat aina "egon" ilmentymää.
        Hengellinen merkitys Jeesuksen sanomassa oli syvempi.
        Siitä syvemmästä merkityksestä harvat tietävät.
        Herätyskristillisyys on tunnekristillisyyttä ja sen suosio näyttää hävittäneen lähes tyystin
        oikean hengellisyyden.
        Ainakin se on harvinaista että pääsee siitä kenenkään kanssa syvempään keskusteluun.
        ACIM:n pelkään kilpailevan siellä tunnemarkkinoilla yhdessä mainitsemieni suuntausten kanssa.

        ..ACIM olisi tunnekristillisyyttä? Mistä olet moisen johtopäätöksen vetänyt? Kiinnostaisi tietää ne perusteet. Olenko minä sanonut jotain sellaiseen viittaavaa jossain?


      • moi
        acimlaine kirjoitti:

        ..ACIM olisi tunnekristillisyyttä? Mistä olet moisen johtopäätöksen vetänyt? Kiinnostaisi tietää ne perusteet. Olenko minä sanonut jotain sellaiseen viittaavaa jossain?

        Täällä keskusteleminen on vain piipahtamista.
        Sanoinhan mitä ajattelen tarjollaolevasta kristillisyydestäkin.
        Kokemukseni mukaan Raamatun opetukset ovat erinomaisia kunhan niitä tahtoo oppia ymmärtämään.
        En näe niissä mitään puutteita ja siksi en voi kuvitella mitään vaihtoehtoista joka ne voisi korvata.

        Tunnekristillisyys on laskelmoivaa.
        Hengellisyys syvemmin ajateltuna on muuttava voima joka opettaa ymmärtämään asioita oman piirin ulkopuoleltakin juuri Raamatun vastaavien tilanteiden ymmärtämisen välitykselä.
        Niiden kautta tulee yhteinen kokemus kirjoittajien kuten apostolien arvomaailmaan.
        Heidän kertomuksissaan on mukana myös tilanteita oikeassa ihmiselämässä tapahtuneista asioista.
        Sen rinnalla käsitys ACIM:sta tuntuu teorian opiskelulta.

        Sinun kanssasi on ollut miellyttävää keskustella.
        Siitä sinun ei ole mitään syytä olla huolissasi.


      • aci m la i ne n
        Teuvo Suni kirjoitti:

        Sanoit acimlaisuuden olevan vain alku. Miksi on pitänyt aloittaa alusta se, joka on jo aikoja sitten alusta aloitettu, ja joka on myöskin loppu?

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

        Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.

        Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

        Tässä oli sinulle myös vastaus siihen, mikä on noitienkin paikka, kun acimlaisuutta itsekin noituudeksi epäilet. Eikö tuon opin mukaan noitien sieluja kierrätetäkään?

        ...ACIM:ia, mutta ylläpito taitaa pitää sitä lähempänä noitien oppia kuin kristillisyyttä.

        Sinulla näyttää olevan valtavasti virheellisiä käsityksiä ACIM:sta ja on tavallaan hyvä että tuot niitä esille koska silloin ne voidaan korjata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe