Jeps, eli ongelmani on seuraavanlainen: toinen kohta 6kk ikäisistä tyttökisuistani on vallan ihastunut hiuksiin. Olen lukuisia kertoja aamuyöstä herännyt siihen, kun kissa kiskoo hiuksia suoraan päästäni ja mussuttaa. Myöskin lattialle tippuneiden hiusten kimppuun käy heti kun huomaa ja ei kun poskeen vaan! Taloudessamme asuu kaksi pitkähiuksista ihmistä, joten hiusten päätymistä lattialle on aikalailla mahdoton estää. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista tämän touhun estämiseksi, on kokeiltu suihkepulloa, tiukkaa torumista, kissan pistämistä jäähylle...Ei tunnu toimivan mikään. Toisella kissallamme oli ihan pentuna samanlainen mieltymys, mutta hänet saimme opetettua tuosta tavasta pois. Toisesta mirristä se vaan ei lähde kulumallakaan. Eikä tuo nyt hirveän terveellistä varmasti voi olla, kissa kun kakkiikin hiuksiin punottuja helminauhoja! Okei, tuo kuulosti aika humoristiselta, mutta oikeasti, tämä tilanne alkaa jo turhauttaa...Kenelläkään samanlaisia ongelmia tai keinoja sen ratkaisemiseen?
Kissani syö hiuksia...
8
5040
Vastaukset
- ojksf
Joskus syövät..jos ongelma on jatkuva, voithan kokeilla laittaa hiuksiin jotain pahanmakuista ainetta..kokee kissa kertarysäyksellä yllätyksen eikä välttämättä sen jälkeen enää hiuksiin koske..Tai sitten nuku suihkumyssy päässä ;)
- NippeNappe
Saavatko kissanne heinää syödäkseen? Ehkä ne yrittävät puhdistaa elimistöään hiuksilla ja luulevat hiusten toimivan siinä missä heinäkin.
Käy ostamassa eläinkaupasta sitä kissoille tarkoitettua heinää, mikä kasvatetaan itse ja yritä saada kissat syömään sitä. Jospa se sitten loppuisi? - sipe
Ettei olisi pentua vierroitettu liian aikaisin!?Kuitenkin, itsellä toinen kisuista tekee samoin, on tehnyt kohta jo parikin vuotta!Välillä rassaa kun herättää keskellä yötä, mutta eikös kuitenkin ole melko suloista!Tiedän että vähän nipistele/sattuu kun mussutaa ja samalla lypsää kynnsillä niskaa, mutta suloista kuitenkin!
-mielestäni ei saa "kurittaa"/rangaista kissaa tästä syystä!Se liittyy jotenkin emo/pentu suhteeseen!On ilmeisi valinnut siut emokseen jollain asteella!
-VINKKI:aina kun meillä sillon tällöin kasvatetaan kauraa kissoille syötäväksi (eli kisunruohoa) niin sillo se lakkaa hiusmässäillyn siksi aikaa kun ruohoa on tarjolla!- Appu
Meidän kissatkin syö hiuksia, lähinnä kun löytävät niitä lattialta, mutta myös nyppivät päästä. Ovat oikean ikäisinä luovutettuja ja niillä on kauraa aina tarjolla, minusta tuo hiusten syöminen liittyy niillä lähinnä leikkiin: niitä on kiva pyydystellä lattioilta ja se vasta hauskaa onkin, kun nukkuessa tukka on tyynyllä ja siihen voi hyökkiä niin kuin kaverin häntäänkin:)
- Nocturnal
Kiitos vinkeistäsi! Kissaa ei ole kyllä vieroitettu liian aikaisin. Tiedän, koska olen seurannut näiden palleroisten elämää siitä asti, kun niiden silmät ensimmäisen kerran aukesivat. :) Ja pidin huolen siitä, että muuttivat kotiini vasta sitten, kun oikeasti olivat luovutukseen sopivassa iässä. Eli siitä ei kyllä varmaan syy löydy...Ja mietityttää myös tuo emo-pentu-teoria, sillä tämä on näistä kahdesta se "itsenäisempi"...Siis nauttii kyllä saamastaan hellyydestä, mutta ei ole ihan niin laiska sylikissa kuin siskonsa... :) Touhuilee mieluummin omiaan tai painii siskon kanssa. Ja sylissä suostuu olemaan vain jos ei ole muuta mukavampaa tekemistä lähipiirissä. :) On siis hyvin itsenäinen ja omapäinen otus... :) Ja on se kyllä totta, että se on suloista, kun kissa tuolla tavalla huomiota antaa, mutta jokainen varmaan ymmärtää, että kun jokaisena arkiyönäkin herää viideltä siihen, että kissa ruokailee hiuksilla, ja yrittää vielä päästä parhaalle paikalle, eli naaman päälle istumaan, niin se alkaa joinain öinä hieman jurppia... ;)
- Nocturnal
Appu kirjoitti:
Meidän kissatkin syö hiuksia, lähinnä kun löytävät niitä lattialta, mutta myös nyppivät päästä. Ovat oikean ikäisinä luovutettuja ja niillä on kauraa aina tarjolla, minusta tuo hiusten syöminen liittyy niillä lähinnä leikkiin: niitä on kiva pyydystellä lattioilta ja se vasta hauskaa onkin, kun nukkuessa tukka on tyynyllä ja siihen voi hyökkiä niin kuin kaverin häntäänkin:)
Meilläkin tuo hiusten kanssa touhuaminen on kissalle lähinnä hauska leikki. Kissasta on aivan suunnattoman hauskaa, jos istun sohvalla ja heilautan hiuksiani, sännätä heiluvien hiusten kimppuun...Olen muutaman kerran meinannut saada kakkahalvauksen, kun kesken kauhuleffan tunnen kissan kynnet selässäni... ;) Ja meillä myös tuo toisen hännän kimppuun hyökkääminen on ihan ykkösluokan huvia. Siskokset usein ihan härnäävätkin toisiaan heiluttamalla häntäänsä toisen naaman edessä ja katsovat, että kuinka kauan menee ennen kuin toinen hyökkää. :) Ja hetken päästä on taas kreikkalais-roomalaiset painiottelut käynnissä olohuoneen matolla... ;)
- Enkeli
meidän pienellä kääpiövillakoiralla oli sama vika,se söi hiuksia ja kakkasi helminauhoja..eikä naurattunut yhtään kun koiralla oli itku silmässä(kakka roikkui helminauhana takapuolessa)ja se varmaan tuntui inhottavalta..no kova kuri auttaa asiaan kieltää,lyöpeppuun(hellästi)ja ei huomio vähään aikaan..eläinlääkäri voi ehkä antaa jotain parempia neuvoja ja keinoja hiusten syömisen lopettamiseksi
- Anonyymi
Minulla on kaksi kissaa ja 15v. kissani syö hiuksia kun nukun yöllä. Olen ottanut selvää asiasta eri tahoilta ja ainakin minun kohdalla näyttää siltä, että kissa haluaa osoittaa hellyyttä ja rakkautta. Se kehrää samalla kun syö hiuksia. Tämä kissa on jatkuvasti minussa kiinni. Se nukkuu päällä öisin ja jos luen kirjaa sängyssä se asettuu kaulan ympärille. Se seuraa minua kun menen vessaan ja haluaa syliin kun olen pöntöllä. Nykyään laitan hiukset kireälle nutturalle öisin jotta se ei sais ahmittua hiuksia koska samalla herään aina siihen. Toinen kissa taas kietoo tassunsa mun käsivarren ympäri ja alkaa hieromaan käsivartta ja kehräämään ja kuolaamaan onnesta. Mitä tuohon voi sanoa muuta kun ne on ihania ja osoittavat rakkautta emäntäänsä eri tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262726Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71218Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381176- 641026
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877